Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voor een kindje 2012

+54
holaagirl
Flip Fluitketel
Aagje!
TGR
Eva1985
Jasmine
Lilou
Annemie
slaatje
Laced
Clapperdie
Sarah1985
Roos
boekenwurm83
Puggle
Amber-
Ugly Betty
meisje
Highway
CCC
Muppetje
Puzzle
Muurvlindertje
Fien
Lejow
Limburg85
myloon
Pandora
L!ND@
Tsjip
Mom-Of-3
Triesje1983
sabje
MAS
Caramba
Flower_L
Viva
SleepingBeauty
Silver
Weegschaal
Lindsya
Smaragdje
tweeling
Vlinderjoy
MADDIE
blondje1313
nillis
Muis
bolus26
Linnie1985
JD
Alyssa
nina86
Pussycat
58 plaatsers

Pagina 21 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 21 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Pandora di 14 feb 2012 - 20:56

Anniej_S schreef:Wat ik nu weer heb? Geen eisprong te bekennen, van het weekend zo misselijk en nu net vanmorgen een druppel helderbloed? Ik kan dan wel een rekenfoutje hebben gemaakt, dat ging maar om 2dagen, dus ik verwacht nu nog geen menstruatie.
Ipv eind volgende week zou het om begin / halverwege moeten zijn. Vaaaaag

Kan het geen innestelingsbloeding zijn??
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  myloon di 14 feb 2012 - 21:37

Ik ben gisteren weer naar de gynaecoloog geweest en mag nu starten met primolut en vervolgens Clomid.
Ik mag op dag 3 van de menstruatie starten met clomid, moet op dag 5 van de menstruatie langskomen om het slijmvlies te checken en vervolgens geloof ik op dag 10??
Ik moet nog even in dat systeem komen, ook wordt het even rekenen dat die dagen dan weer niet in het weekend vallen!!
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Bericht  bolus26 di 14 feb 2012 - 21:57

ik hoop dat het snel aanslaat myloon!

@ triesje succes vandaag!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 22:21

Pandora schreef:
Anniej_S schreef:Wat ik nu weer heb? Geen eisprong te bekennen, van het weekend zo misselijk en nu net vanmorgen een druppel helderbloed? Ik kan dan wel een rekenfoutje hebben gemaakt, dat ging maar om 2dagen, dus ik verwacht nu nog geen menstruatie.

Daar zat ik wel aan te denken...volgens mij had ik ook zoiets bij Yenthe, weet het niet meer!

Gast
Gast

Bericht  Pandora di 14 feb 2012 - 23:05

Anniej_S schreef:
Pandora schreef:

Daar zat ik wel aan te denken...volgens mij had ik ook zoiets bij Yenthe, weet het niet meer!

Ik heb het nu niet gehad, maar bij F. had ik het ook, dacht ook dat ik ongesteld ging worden. Hoop het echt voor je!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Sarah1985 di 14 feb 2012 - 23:16

--------------Breekt even in-------------

@ pandora woow gefeliciteerd zeg, wist niet dat jullie er weer voor gingen

--------------Gaat er weer vandoor-----
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 23:26

pandora, ik zie dat je zwanger bent, wat leuk! Gefeliciteerd!

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie di 14 feb 2012 - 23:35

Boekenwurm: Ik breek even in.

Een vriendinnetje van mij werd pas na 3 maanden ongesteld toen ze gestopt is met de pil maar daarna had ze een hele mooie cyclus van 29/30 dagen en was na zo;n 4 maanden zwanger.

Toen ik stopte met de pil werd ik ook niet ongesteld. Na 4 maanden heeft de huisarts mij doorverwezen naar de gyn. Daar kreeg ik een echo en bloedonderzoek en bleek dat ik PCOS heb en toen ben ik de medische molen ingegaan. Toen heb ik ook Clomid gekregen.

Ik zou voor nu even "rustig" afwachten en mocht je na 3/4 maanden nog niet ongesteld zijn geworden even naar de huisarts gaan. Je lichaam moet gewoon weer even wennen en de kans is groot dat het gewoon goed komt joh! Niet meteen aan Clomid gaan denken Wink Zo fijn is dat spul helemaal niet.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Pandora di 14 feb 2012 - 23:44

Sarah1985 schreef:--------------Breekt even in-------------

@ pandora woow gefeliciteerd zeg, wist niet dat jullie er weer voor gingen

--------------Gaat er weer vandoor-----

Dankje!
Dit was de tweede maand dat we er echt voor gingen, daarvoor een paar maanden niet altijd even voorzichtig geweest maar het is dus weer vlot gegaan!
Moet nog wel even aan het idee wennen, maar dat komt vast goed!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Laced di 14 feb 2012 - 23:48

Clapperdie schreef:Boekenwurm: Ik breek even in.

Een vriendinnetje van mij werd pas na 3 maanden ongesteld toen ze gestopt is met de pil maar daarna had ze een hele mooie cyclus van 29/30 dagen en was na zo;n 4 maanden zwanger.

Ik zou voor nu even "rustig" afwachten en mocht je na 3/4 maanden nog niet ongesteld zijn geworden even naar de huisarts gaan. Je lichaam moet gewoon weer even wennen en de kans is groot dat het gewoon goed komt joh! Niet meteen aan Clomid gaan denken Wink Zo fijn is dat spul helemaal niet.

that's me! Ik werd inderdaad pas ná ruim 4 maanden voor de eerste keer ongesteld, na het stoppen met de pil. Om precies te zijn 126 dagen Wink . Daarna heeft mijn cyclus zichzelf netjes hervat en zat ik al gauw rond de 32/33 dagen.

Ik zou inderdaad het advies van Clapperdie opvolgen. Wacht het even af.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  Clapperdie wo 15 feb 2012 - 0:18

Laced schreef:
Clapperdie schreef:Boekenwurm: Ik breek even in.

that's me! Ik werd inderdaad pas ná ruim 4 maanden voor de eerste keer ongesteld, na het stoppen met de pil. Om precies te zijn 126 dagen Wink . Daarna heeft mijn cyclus zichzelf netjes hervat en zat ik al gauw rond de 32/33 dagen.

Ik zou inderdaad het advies van Clapperdie opvolgen. Wacht het even af.

Bijna je verhaal goed verteld haha.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Muurvlindertje wo 15 feb 2012 - 0:48

Ik word elke keer maar 1-2 dagen ongesteld. Heel weinig dus. Heb je dan wel een eisprong? Nee toch? Vroeger was ik het heel regelmatig voor de pil (28) + 5 dagen echt ongesteld. Zou ik nog aan het ontpillen zijn?

In hoeverre spelen elke dag roken en alcohol mee?
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Bericht  JD wo 15 feb 2012 - 1:41

zo ik laat me ook weer eens even zien...

Ik ben inmiddels overgestapt naar een nieuwe huisarts, en kon daar vanmorgen terecht.
Ik heb Orgametril gekregen; dit moet ik 10 dagen achter elkaar 2 maals daags slikken, en daarna moet mijn menstruatie op gang komen. Gebeurt dit niet, wordt ik doorgestuurd voor een inwendige echo, want dan is er volgens de arts (in opleiding) "waarschijnlijk iets mis met mijn eierstokken" Vond het zelf nogal een voorbarige conclusie, en deze opmerking van haar bracht mij meteen in de stress.... maar goed, eerst dit dus maar eens slikken, kijken of het helpt.

Wat ik me afvroeg - Heeft er hier iemand ervaring met dit medicijn? Want in de bijsluiter staat dus "Niet gebruiken bij zwangerschap. Niet gebruiken als geprobeerd wordt zwanger te worden. het gebruik vlak voor of tijdens zwangerschap vergroot de kans op aangeboren afwijkingen". Nu probeer ik natuurlijk zwanger te worden, en voor hetzelfde geldt wordt ik door deze medicijnen wel ongesteld en ben ik volgende maand zwanger....kan het gebruik van dit medicijn nu dan geen kwaad???

Wilde de huisarts net terugbellen, maar ze zijn woensdagmiddag gesloten..... Embarassed
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Puzzle wo 15 feb 2012 - 1:42

myloon schreef:Ik ben gisteren weer naar de gynaecoloog geweest en mag nu starten met primolut en vervolgens Clomid.
Ik mag op dag 3 van de menstruatie starten met clomid, moet op dag 5 van de menstruatie langskomen om het slijmvlies te checken en vervolgens geloof ik op dag 10??
Ik moet nog even in dat systeem komen, ook wordt het even rekenen dat die dagen dan weer niet in het weekend vallen!!

Hier ben ik ook mee begonnen ( januari )! eerst primolut en werd 3 dagen daarna ongesteld, vanaf dag 3 begonnen met de clomid. En idd op dag 10 een follikelmeting. Daarna moest ik ook nog 8 dagen na positieve ovulatie test bloed laten prikken: progesteron gehalte word dan bepaalt.
Spannend hoor! en veel succes
Puzzle
Puzzle
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 526
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  JD wo 15 feb 2012 - 1:42

Muurvlindertje schreef:Ik word elke keer maar 1-2 dagen ongesteld. Heel weinig dus. Heb je dan wel een eisprong? Nee toch? Vroeger was ik het heel regelmatig voor de pil (28) + 5 dagen echt ongesteld. Zou ik nog aan het ontpillen zijn?

Roken en alcohol komt het natuurlijk nooit ten goede...dus stoppen of minderen is natuurlijk sowieso aan te raden als je zwanger wilt worden smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Muurvlindertje wo 15 feb 2012 - 1:50

JaneDoe schreef:
Muurvlindertje schreef:Ik word elke keer maar 1-2 dagen ongesteld. Heel weinig dus. Heb je dan wel een eisprong? Nee toch? Vroeger was ik het heel regelmatig voor de pil (28) + 5 dagen echt ongesteld. Zou ik nog aan het ontpillen zijn?

Roken en alcohol komt het natuurlijk nooit ten goede...dus stoppen of minderen is natuurlijk sowieso aan te raden als je zwanger wilt worden voor een kindje 2012 - Pagina 21 561177

Ja, ik ga elke dag een wijntje (of 2 of 3 Embarassed ) maar beperken tot het weekend. En stoppen met roken.

Even een andere vraag: zou ik nou wel of niet elke maand een eisprong hebben, vanwege mijn zeer korte menstruatie en ook weinig bloed?
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Bericht  Triesje1983 wo 15 feb 2012 - 2:21

Meiden, ga vanavond even bijlezen.
De echo: Alles zag er goed uit, maar kreeg gewoon weer naar m'n hoofd gesmeten dat ze me niet mag helpen enzovoorts. En daarbovenop kreeg ik nog even een trap na van: "De kans is erg klein dat je zwanger word als je zo dik blijft"... Nou de grond viel onder mijn voeten weg en ik kon wel janken.
Maar heb me niet laten kisten ik heb mijn verzekering gebeld en zij hadden goed nieuws voor mij! De FEM-poli word gewoon 100% vergoed, dus ik heb daarop meteen huisarts gebeld voor verwijzing en daarna afspraak gemaakt bij deze poli. Zij willen me namelijk wel helpen. Zij kijken wel naar de gehele situatie én mijn verleden. Het ziekenhuis niet.
2 April mag ik er heen (pas), maar als er iemand uitvalt, dan word ik meteen gebeld en mag ik eerder komen...

(gebleven bij 34)
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  MAS wo 15 feb 2012 - 2:26

@Triesje1983, Belachelijk zeg dat dit zo zonder enige tact wordt verteld!! Alsof je er zelf niet al alles aan doet!!! Kan me daar echt boos overmaken!!

MAS
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 188
Punten : 189
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Clapperdie wo 15 feb 2012 - 2:30

* breek weer even in *

Hoop niet dat jullie het vervelend vinden hoor maar lees vandaag allemaal dingen waar ik kan reageren Embarassed tijd te veel door mn verlof haha.

Janedoe: De reden dat die dingen in de bijsluiter staan is omdat het een menstruatie op wekt. Stel dat je wel zwanger bent dan wordt door die medicatie het vruchtje afgestoten. Dus ik zou een testje doen voordat je begint met de kuur. Dan weet je of je misschien toch zwanger bent of niet. Als de test negatief is kan je gerust met de kuur beginnen. Ïk hoop dat de kuur aanslaat en je hierna een mooie cyclus krijgt.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pussycat wo 15 feb 2012 - 2:32

Boekenwurm Toch getest zie ik… jammer dat ie negatief was ook al had je dat een beetje verwacht ik hoop dat je menstruatie gauw komt.

Annie, annie, annie haha zou het dan toch….?

Muurvlindertje Ook elke dag alcohol? Sowieso roken en alcohol zijn natuurlijk hartstikke slecht voor je, maar al helemaal als je zwanger bent en ook als je het wil worden kan het een negatieve invloed hebben.

Janedoe wat goed dat je bent overgestapt! En wat fijn dat daar tenminste gelijk gehandeld wordt!
Maar dat medicijn gebruik je eenmalig begrijp ik toch? Dus na je ongesteldheid dan moet je lichaam het verder zelf proberen?

Triesje vandaag echo toch? Hoe was het?
En wat fijn dat ze je nu willen opereren!
Ow ik zie je post van vandaag pas….
Wat naar dat ze zulke uitspraken tegen je doen zeg! L
Maar helemaal niks bijzonders op de echo? En hoe verklaren ze dat bloedverlies dan?
Haha was je pagina 34 gebleven??

All Hier gaat het alweer wat beter wat betreft ziek zijn, ben nog niet helemaal lekker.
Maar we zouden vandaag uit eten gaan, dus we gaan gewoon. En hopelijk valt alles dan goed.

Echt zo apart gisteren om half 6 avonds heb ik een ovutest gedaan en daar kwam een superlicht streepje (net zoals de rest) Maar vandaag om 2 uur net gewoon bijna net zo dikke streep als de controlestreep!!
Dus ik zal dan toch echt vandaag of morgen mijn eisprong hebben denk ik? Joepie J
Dochter slaapt nu nog, man komt zo thuis wie weet… Niet heel romantisch, maar ik wil geen kansen meer mislopen voor een kindje 2012 - Pagina 21 166342

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  JD wo 15 feb 2012 - 2:40

Ja het medicijngebruik is eenmalig, 10 dagen achter elkaar. Daarna moet de menstruatie vanzelf op gang komen...

Maar ik snap dat ik het niet mag gebruiken als ik zwanger ben, maar er staat dus dat je her ook niet mag gebruiken als je zwanger wilt worden... confused Omdat het dan aangeboren afwijkingen kan veroorzaken.... ?
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat wo 15 feb 2012 - 2:44

Ja maar lieve schat je gebruikt het toch nu maar 10 dagen en dan wordt je ongesteld en daarna gebruik je het toch niet meer? Ik weet niet of je dan bijvoorbeeld 1 maand extra moet wachten zodat alles uit je lijf is daarvoor moet je bij de huisarts zijn... Maar als je het daarna niet meer gebruikt dan mag je gerust zwanger worden hoor lijkt mij. Je hebt je huisarts wel verteld neem ik aan dat je zwanger wilt worden.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Clapperdie wo 15 feb 2012 - 2:46

Volgens mij staat dat er omdat er altijd een kans is dat als je zwanger wilt worden (bezig bent) je zwanger kunt zijn.

Ik heb 2x zo;n kuur gehad en mocht na de kuur gewoon mijn eitje benutten.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  JD wo 15 feb 2012 - 2:49

Pussycat schreef:Ja maar lieve schat je gebruikt het toch nu maar 10 dagen en dan wordt je ongesteld en daarna gebruik je het toch niet meer? Ik weet niet of je dan bijvoorbeeld 1 maand extra moet wachten zodat alles uit je lijf is daarvoor moet je bij de huisarts zijn... Maar als je het daarna niet meer gebruikt dan mag je gerust zwanger worden hoor lijkt mij. Je hebt je huisarts wel verteld neem ik aan dat je zwanger wilt worden.

jep heb haar gewoon verteld dat ik zwanger wil worden....
ik mag tijdens het gebruik en meteen erna gewoon seks hebben, hoef geen maand extra te wachten, vandaar ik het me afvroeg...

JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Laced wo 15 feb 2012 - 2:57

Janedoe; Ik heb dat medicijn ook gekregen, ik ben daar afgelopen maandag mee begonnen. Na mijn bevalling, alweer bijna 6 maanden geleden, ben ik ook nog niet ongesteld geweest/geworden (ondanks dag 1 fv).

Wellicht zou je (ook) kunnen vragen om een doorverwijzing naar het ziekenhuis voor een echo? Toen ik gestopt was met de pil, ben ik ook pas ná 4 maanden ongesteld geworden. Na ruim 3 1/2 maand kreeg ik een doorverwijzing voor een inwendige echo.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 21 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Volgende