Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sprongetje?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Sprongetje? Empty Sprongetje?

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 4:47

Hoe oud was jullie kindje toen het eerste sprongetje zich aandiende? Mijn zoontje heeft vandaag zijn dag niet, het begon met flink spugen vannochtend heel vroeg (rond 5:00 uur) en sindsdien huilt en jammert hij alleen maar. Niks is goed, alleen bij mij op de arm en dan valt ie na hele lange tijd eindelijk in slaap. Zodra ik hem in zijn bedje wil leggen begint het weer van voor af aan. Koorts/verhoging heeft ie niet. Heb het 'Oei ik groei'-boek er op nageslagen en zag dat gemiddeld de eerste sprongetjes zich aandienen rond 5 weken vanaf de uitgerekende datum. B. is morgen 3 weken oud en 1 week eerder dan de uitgerekende datum geboren. Dus nog iets te vroeg voor een sprongetje lijkt mij. Hoe was dat bij jullie?

x

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje? Empty Re: Sprongetje?

Bericht  Fiwen wo 24 nov 2010 - 4:57

Hoi Nera,

Lastig is het he... Het zou best kunnen dat hij wel een sprongetje heeft. Geen enkel kind is hetzelfde en je moet die leeftijd ook met een flinke korrel zout nemen. Het is rond de 5 weken, 4 weken is op zich ook rond de 5. Zoals je het omschrijft lijkt het wel op een sprongetje, of hij heeft gewoon zijn dag niet.
Mijn advies: lekker bij je laten liggen, veel knuffelen, er voor hem zijn... meer kun je niet doen. En goed in de gaten houden of hij niet toch ziek is/wordt dus regelmatig temperaturen. Als het een sprongetje is dan is het over een paar dagen weer voorbij.

Heel veel succes ermee in ieder geval.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mirror wo 24 nov 2010 - 21:44

@Nera, lastig om erachter te komen wat er zou kunnen zijn he! Maar het kan van alles zijn natuurlijk. De sprongetjes zijn soms lang niet altijd zo hevig zoals het boek ze omschrijft, of juist duidelijker dan anders en daar zul je vanzelf wel een patroon in gaan herkennen. Ik denk dat het nu wat vroeg is voor een sprongetje en dat hij last van z'n darmpjes, maag, buik, o.i.d. heeft. Als hij blijft spugen kun je ook altijd het cb bellen natuurlijk. Gaat het inmiddels al wat beter?
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud