Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sprongetje vier maanden

+7
Happydobby
Charles
Pien
Linda
Darius
Lejow
Muppetje
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Sprongetje vier maanden

Bericht  Muppetje wo 30 jan 2013 - 18:40

L zit duidelijk midden in n sprongetje. Sinds ongeveer n week of anderhalf is hij ontzettend hangerig, wil hij veel meer (hij wilde altijd al veel bij mij) bij mij zijn en slaapt hij slechter. Hij sliep eerst soms door en soms kreeg hij een nachtvoeding. Nu komt hij soms wel drie keer op n nacht. Ik ga gewoon naar m toe en geef m die voedingen met liefde.

Mensen geven soms het advies laat liggen hij heeft het niet nodig. Daar geloof ik niet in, dan vroeg hij er niet om. Zie ook dat hij er s nachts enorm van geniet rustig bij mamma te liggen.

Maar goed, wiens baby heeft ook zo'n last gehad van die sprong, wordt het slapen weer iets beter op den duur? Ik zou een nachtje met een of twee voedingen momenteel al even lekker vinden om zelf wat uitgeruster wakker te worden smile

Verder slaapt hij prima in zijn eigen bed dus dat wil ik eigenlijk wel zo houden

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Lejow wo 30 jan 2013 - 18:43

Muppetje schreef:L zit duidelijk midden in n sprongetje. Sinds ongeveer n week of anderhalf is hij ontzettend hangerig, wil hij veel meer (hij wilde altijd al veel bij mij) bij mij zijn en slaapt hij slechter. Hij sliep eerst soms door en soms kreeg hij een nachtvoeding. Nu komt hij soms wel drie keer op n nacht. Ik ga gewoon naar m toe en geef m die voedingen met liefde.

Mensen geven soms het advies laat liggen hij heeft het niet nodig. Daar geloof ik niet in, dan vroeg hij er niet om. Zie ook dat hij er s nachts enorm van geniet rustig bij mamma te liggen.

Maar goed, wiens baby heeft ook zo'n last gehad van die sprong, wordt het slapen weer iets beter op den duur? Ik zou een nachtje met een of twee voedingen momenteel al even lekker vinden om zelf wat uitgeruster wakker te worden smile

Verder slaapt hij prima in zijn eigen bed dus dat wil ik eigenlijk wel zo houden

Even kort door de bocht, er staat nergens op zijn voorhoofd ofzo dat hij voeding wilt.
Misschien wil hij lekker met mama knuffelen, heeft hij ergens pijn (tandjes?), zit zijn luier niet lekker of wat dan ook.

Hier had B er geen last van trouwens, van geen enkel sprongetje tot nu toe. Heb dus ook géén idee wanneer die sprongen 'horen' te komen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Muppetje wo 30 jan 2013 - 18:50

Als ik m oppak begint ie als een vis op het droge te happen en aan te leggen Lejow Wink

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Lejow wo 30 jan 2013 - 18:53

Muppetje schreef:Als ik m oppak begint ie als een vis op het droge te happen en aan te leggen Lejow Wink

Niet gewoon zuigbehoefte? Of heb je dat niet meer met 4 mnd?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Muppetje wo 30 jan 2013 - 18:55

Lejow schreef:
Muppetje schreef:Als ik m oppak begint ie als een vis op het droge te happen en aan te leggen Lejow Wink

Niet gewoon zuigbehoefte? Of heb je dat niet meer met 4 mnd?

gok van niet, hij kan zichzelf namelijk prima troosten door op zn vingers te sabbelen.
hij zal het ook misschien eerder nodig hebben qua geborgenheid dan qua voeding, maar het is wel echt wat ie wil...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Darius wo 30 jan 2013 - 20:13

Met E gaat het net weer wat beter!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Muppetje wo 30 jan 2013 - 20:27

Darius schreef:Met E gaat het net weer wat beter!

ah kijk, perspectieven, het kán weer beter gaan. haha.

moet zeggen dat ik zonder het boek waarschijnlijk allang was gaan twijfelen aan de bv...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Linda wo 30 jan 2013 - 20:33

Vier maanden is vaak zo'n dipmomentje in de bv. Dikke kans dat hij nu zoveel komt om de boel op te krikken.

Je kan kijken wat er gebeurt als je man hem gaat troosten. Als hij daar genoegen mee neemt, dan zal het ook niet aan de bv liggen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Muppetje wo 30 jan 2013 - 20:41

Linda schreef:Vier maanden is vaak zo'n dipmomentje in de bv. Dikke kans dat hij nu zoveel komt om de boel op te krikken.

Je kan kijken wat er gebeurt als je man hem gaat troosten. Als hij daar genoegen mee neemt, dan zal het ook niet aan de bv liggen.

dat hebben we vorige week geprobeerd, pikte ie niet. Gekke is dat ie op dat moment ook niet wilde drinken, haha

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Pien wo 30 jan 2013 - 20:46

Wij hebben een fikse 3 en nog ergere 4 maanden sprong gehad. Volgens mij duurde de 4maanden sprong wel een week of 3. Daarna was ze een stuk beter te pas en ook gelijk weer veel wijzer!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Linda wo 30 jan 2013 - 21:00

Muppetje schreef:
Linda schreef:Vier maanden is vaak zo'n dipmomentje in de bv. Dikke kans dat hij nu zoveel komt om de boel op te krikken.

Je kan kijken wat er gebeurt als je man hem gaat troosten. Als hij daar genoegen mee neemt, dan zal het ook niet aan de bv liggen.

dat hebben we vorige week geprobeerd, pikte ie niet. Gekke is dat ie op dat moment ook niet wilde drinken, haha

Oh haha, dan vindt hij jou gewoon heel lief! Mijn dochter vond mijn borsten altijd alleen maar lief. Razz

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Muppetje wo 30 jan 2013 - 21:48

Linda schreef:
Muppetje schreef:
Linda schreef:Vier maanden is vaak zo'n dipmomentje in de bv. Dikke kans dat hij nu zoveel komt om de boel op te krikken.

Je kan kijken wat er gebeurt als je man hem gaat troosten. Als hij daar genoegen mee neemt, dan zal het ook niet aan de bv liggen.

dat hebben we vorige week geprobeerd, pikte ie niet. Gekke is dat ie op dat moment ook niet wilde drinken, haha

Oh haha, dan vindt hij jou gewoon heel lief! Mijn dochter vond mijn borsten altijd alleen maar lief. Razz

hihi smile

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Charles wo 30 jan 2013 - 21:50

Denk wel aan jezelf he...je geeft aan dat je behoefte hebt aan weer een rustiger nachtje. De taak van jou als mama is niet alleen aan elke behoefte van je kindje voldoen, maar ook je kindje begeleiden richting een prettige structuur en dagafloop en daar hoort nou eenmaal slaap bij. Ook voor je mannetje. Dus jullie zullen er allemaal baat bij hebben als hij weer beter slaapt en daar hoort soms consequent zijn ook bij. Niet schuldig voelen!
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Muppetje wo 30 jan 2013 - 21:55

Charles schreef:Denk wel aan jezelf he...je geeft aan dat je behoefte hebt aan weer een rustiger nachtje. De taak van jou als mama is niet alleen aan elke behoefte van je kindje voldoen, maar ook je kindje begeleiden richting een prettige structuur en dagafloop en daar hoort nou eenmaal slaap bij. Ook voor je mannetje. Dus jullie zullen er allemaal baat bij hebben als hij weer beter slaapt en daar hoort soms consequent zijn ook bij. Niet schuldig voelen!

ben ik op zich met je eens, maar als hij ligt te roepen in bed omdat ie eten wil slaap ik ook niet. Dan kan ik m beter gewoon voeden, slapen we allebei sneller weer.

Ga ik w wat eerder naar bed, ga er vooralsnog vanuit dat t gewoon weer over gaat

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Charles wo 30 jan 2013 - 21:58

Muppetje schreef:
Charles schreef:Denk wel aan jezelf he...je geeft aan dat je behoefte hebt aan weer een rustiger nachtje. De taak van jou als mama is niet alleen aan elke behoefte van je kindje voldoen, maar ook je kindje begeleiden richting een prettige structuur en dagafloop en daar hoort nou eenmaal slaap bij. Ook voor je mannetje. Dus jullie zullen er allemaal baat bij hebben als hij weer beter slaapt en daar hoort soms consequent zijn ook bij. Niet schuldig voelen!

ben ik op zich met je eens, maar als hij ligt te roepen in bed omdat ie eten wil slaap ik ook niet. Dan kan ik m beter gewoon voeden, slapen we allebei sneller weer.

Ga ik w wat eerder naar bed, ga er vooralsnog vanuit dat t gewoon weer over gaat

Als je eraan toegeeft zal het natuurlijk langer zo blijven. Als je een andere manier vindt om ermee om te gaan (pas na 15 min. kijken natuurlijk niet als ie helemaal overstuur is, of aan bedje troosten, speentje ofzo), zal hij sneller weer zijn ritme terughebben.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Muppetje wo 30 jan 2013 - 22:02

Ja dat weet ik dus niet. Hij drinkt toch nog best wat ook meestal, dus voor mn productie is het denk ik ook wel goed.

Speentjes moet ie niets van hebben.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Charles wo 30 jan 2013 - 22:03

Ik vind je echt een superlieve mama als ik lees hoe je schrijft. smile
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Linda wo 30 jan 2013 - 22:05

Muppetje schreef:Ja dat weet ik dus niet. Hij drinkt toch nog best wat ook meestal, dus voor mn productie is het denk ik ook wel goed.

Speentjes moet ie niets van hebben.

Ja precies. Met bv werkt dat net wat anders. Kennelijk moet je lichaam weer wat extra aanmaken, dat gaat alleen maar sneller door aan te leggen ipv rekken e.d. Dus daar heb je zelf uiteindelijk ook meer aan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Happydobby wo 30 jan 2013 - 22:08

Hier met 4 maanden ook zo'n periode. Dit is dus de reden waarom veel moeders met pap en bijvoeding beginnen, niks mis mee maar deze periode duurde hier 2 weken. M. sliep trouwens gelijk weer verder na een voeding. Ik legde hem dus gewoon aan.

Dit soort periodes komen vaker voor, wij hebben het nu ook weer met 18 maanden. Nu geef ik geen bv meer en M wil snachts ook niks drinken maar gewoon bij ons zijn. Wij geven hier gewoon aan toe.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Supertalentje wo 30 jan 2013 - 22:12

Huh? We hebben het toch over een baby van 4 maanden en bv? Ik zou echt niet weten waarom je hem niet zou voeden, zeker niet als hij ook gewoon drinkt.

Vermoeiend is het wel. Ik sliep overdag als hij sliep en in de weekenden ging man eruit snachts en voor de eerste voeding sochtends, maar gaf fv. Sprongen gaan altijd over, bij het ene kindje duurt het langer dan bij de andere, sommige sprongen slaan ze over en andere kun je dromen Wink Succes!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Muppetje wo 30 jan 2013 - 22:15

Charles schreef:Ik vind je echt een superlieve mama als ik lees hoe je schrijft. smile

Mij?? Wat lief, dankje!


Hij slaapt inderdaad wel meteen weer verder, da's wel fijn...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Printje wo 30 jan 2013 - 22:23

Ik geloof niet in de oei ik groei sprongen. Misschien heeft hij idd gewoon honger of wil hij ff knuffelen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 23:29

Ik zou gewoon aanleggen. Eventueel overdag als dat kan zelf.nog even plat om bij te tanken. Hij zal ofwel.honger hebben (en ja, nachtvoedingen zijn goed voor je productie!) of gewoon even.de behoefte hebben om bij je te zijn. Zeker bij een kindje van vier maanden zou ik daar nog wel gehoor aangeven, hij.is nog zo klein! En mijn ervaring met dit soort periodes is dat ze altijd weer voorbij gaan smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  tweeling do 31 jan 2013 - 3:02

Hier gaat het ook waardeloos de laatste paar nachten. Mevrouw is rond 3,4,5 uur wakker en aan het huilen. Als we bij haar komen ligt ze te lachen in haar bedje...zucht. Drinken wil ze niet, speen ook niet, bij ons in bed is feest voor haar en gaat ze al helemaal niet slapen. Ik verschoon nu gewoon haar luier en leg haar weer terug in bed, ze valt dan na wat gejammer wel weer in slaap.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Muppetje do 31 jan 2013 - 20:13

Niet te vroeg juichen, maar vannacht maar een keer eruit geweest :cheering:

waar n mens al niet blij mee kan zijn he

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetje vier maanden Empty Re: Sprongetje vier maanden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum