Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

geschrokken!!

+7
Tania
PapillonRose
Flip Fluitketel
S@nneke
Catwoman79
Annie24
koNijntje
11 plaatsers

Ga naar beneden

geschrokken!! Empty geschrokken!!

Bericht  koNijntje vr 23 sep 2011 - 19:42

oh, ik kreeg gisteren de schrik van mijn leven!
na het flesje van 23uur ging ik nog even bij mijn zoontje kijken voordat ik naar bed ging.
hij lag helemaal stil en toen ik mijn vinger in zijn handje legde gebeurde er ook niets!
ik zijn armen optillen -> helemaal slap!! :affraid:

dus ik hem roepen en iets 'schudden' en toen hoorde ik hem gelukkig adem halen!
zo'n 10 min. later was ik er nog onrustig van en ben ik weer gaan kijken,
toen reageerde hij gewoon goed (weliswaar in zijn slaap).

mijn vriend vertelde toen hij thuis kwam dat hij dit afgelopen week ook al een keer had gehad..
hebben jullie ook wel eens zoiets gehad met jullie kindje(s)?? kan het komen doordat hij zo diep in slaap was??
ik vond het echt eng!! maar nu hij wakker is, is hij gewoon hetzelfde als anders..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

geschrokken!! Empty Re: geschrokken!!

Bericht  Annie24 vr 23 sep 2011 - 19:47

Als Y. écht diep in slaap is kunnen we ook alles met hem doen en is hij helemaal slap. Kunnen dan zelfs een kanon afschieten naast z'n bedje en dan wordt hij nog niet wakker Rolling Eyes Hij heeft ook een periode gehad dat hij 's nachts in zijn slaap keihard ging huilen. Om dat te laten stoppen moesten we hem ook echt wakker schudden. (wel zachtjes natuurlijk Wink ) Alleen oppakken had geen effect, dan bleef hij op m'n schouder gewoon doorhuilen.

Denk dat het dus redelijk normaal is Question
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 19:49

Als ze heel diep slapen dan ademen ze heel zachtjes dat je t bijna niet kan voelen en kan je idd van alles met ze doen. Zolang ze gewoon blijven ademen is het goed.

Gast
Gast

Bericht  Catwoman79 vr 23 sep 2011 - 19:52

Het kan inderdaad komen doordat ze heel diep slapen.
Ik heb ook wel eens mijn bril vlak bij zijn mond gehouden om te zien of hij nog ademde.
Eergisteren was hij ook weer een keer zo diep weg.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 20:30

Ik herken dat wel ja. Ik heb bij alle kinderen wel een keer gestaan dat ik écht dacht dat ze niet meer leefden, keek er dan ook helemaal grauw op, vreselijk, wat schrik je dan.
Hier reageren ze soms dan ook niet meteen, echt vervelend, maar is dus wel normaal.

Gast
Gast

Bericht  S@nneke vr 23 sep 2011 - 20:49

hey konijntje, wat schikken zeg!! pff... gelukkig is het nu weer goed met t. Was r. van de week niet ook heel erg geschrokken? tot snel. xxx
S@nneke
S@nneke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 168
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 20:56

wij hebben, toen onze dochter nog een stuk jonger was, ook wel eens gehad dat ze tijdens de late fles in slaap viel en met geen mogelijkheid wakker te krijgen was, we konden er alles mee doen, armen en benen optillen, blazen in het gezicht, overpakken, luier verschonen zonder haar wakker te maken. Was inderdaad een hele vreemde gewaarwording.

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel vr 23 sep 2011 - 21:00

Als onze dochter heel diep ligt te slapen dan kan je ook van alles met haar doen. Is ze heel erg slap en ligt ze heel zacht te ademen dat je het bijna niet hoort. Dan luister ik meestal of ik raak haar voorzichtig aan en meestal reageert ze. Het lijkt mij vrij normaal.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  PapillonRose vr 23 sep 2011 - 21:19

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent!

Hier komt het me ook bekend voor, behalve van de ademhaling (gelukkig). Meestal ademt ze in diepe slaap wel heel zachtjes, maar ik kan nog wel merken dat ze ademt zonder dat ik heel erg veel moeite hoef te doen om daar achter te komen.

Wel ben ik bekend met dat slap zijn. Dan kan je ook alles met haar doen, armen en benen optillen en laten vallen bijvoorbeeld. Heel vreemd is dat hè? Heb wel eens gehoord dat dit normaal is en dat je zo ook kunt checken of je kindje diep in slaap is of niet.

Bijvoorbeeld als je kindje bij je op schoot in slaap zou vallen kun je een armpje of beentje een klein stukje optillen en laten 'vallen'. Is er dan geen reactie dan is de slaap diep genoeg om het kindje waarschijnlijk zonder dat het wakker wordt in het eigen bedje te leggen. Dus het zal wel normaal zijn. Gek is het wel! Hier heb ik bijvoorbeeld weleens dat ze ineens keihard huilt in haar slaap. Als het te erg is dan pak ik haar op om te troosten, en dan is ze echt net een slappe lappenpop. Dan moet ik haar vervolgens echt wakker maken om haar uit het gekrijs te halen (misschien wel een nachtmerrie ofzo).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Tania vr 23 sep 2011 - 21:21

J. had dat altijd als hij naar het kinderdagverblijf was geweest. Dan viel hij in de auto in slaap en was dan thuis bijna niet meer wakker te krijgen en helemaal grauw. Dan sliep hij gewoon heel erg diep.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happydobby vr 23 sep 2011 - 21:41

PapillonRose schreef:
Hier heb ik bijvoorbeeld weleens dat ze ineens keihard huilt in haar slaap. Als het te erg is dan pak ik haar op om te troosten, en dan is ze echt net een slappe lappenpop. Dan moet ik haar vervolgens echt wakker maken om haar uit het gekrijs te halen (misschien wel een nachtmerrie ofzo).

Dat heb ik ook een gehad, alleen met oppakken sliep meneer weer verder.

klinkt wel bekend, alleen weet ik dat als je kindje geen adem meer zou halen het vrij snel blauwig word. Dit kan je goed zien rond de mond.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mizzie vr 23 sep 2011 - 22:05

Konijntje!! Wat eng! Hier niet gehad gelukkig. Kan je helaas niet ' helpen'. Wel een dikke hug voor de schrik!
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571

Bericht  Flower_L vr 23 sep 2011 - 23:17

Dat is inderdaad schrikken! Al herken ik het wel. Mijn hart gaat ook sneller kloppen wanneer L. in bed ligt en geen teken van leven geeft.
Hij is soms zo ver weg...al lig ik met mijn oren op zijn neus (bij wijze van...) dan hoor ik nog niets. En dan kunnen we ook vanalles met hem doen.
En vaak ineens....een diepe zucht.

L. is daarna ook altijd even onrustig. Wij kijken altijd wanneer we naar bed gaan, en 5min daarna ligt hij vaak te draaien. Soms wordt ie wakker, maar 9 vd 10 keer gaat ie daarna weer lekker verder slapen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast za 24 sep 2011 - 0:10

M heeft dat ook vaak, dan kun je z'n arm optillen en valt die zo slap weer naar beneden. Dat schijnt normaal te zijn als baby's diep slapen.

M kijkt vaak als een wassen popje als hij slaapt. Dat ziet best eng uit. Dan lijkt t ook net alsof hij niet meer leeft. Ik heb me ook eens zo enorm geschrokken.

Wat ik wel eens doe is m'n vinger nat maken en voor z'n neusje houden om te voelen of hij nog ademt.

Gast
Gast

Bericht  chipa za 24 sep 2011 - 8:05

Wij hebben dat 2 weken geleden gehad met F. Echt eng! Hij was ook idd niet wakker te krijgen. Gelukkig niets aan de hand, maar raakte wel even lichtjes in paniek zeg.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  chipa za 24 sep 2011 - 8:06

Kruumel schreef:

M kijkt vaak als een wassen popje als hij slaapt. Dat ziet best eng uit. Dan lijkt t ook net alsof hij niet meer leeft. Ik heb me ook eens zo enorm geschrokken.

Wat ik wel eens doe is m'n vinger nat maken en voor z'n neusje houden om te voelen of hij nog ademt.

Hier hetzelfde. Of even mn hand op zijn borstkas leggen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud