Bovenwoning met kind.
+7
Linda
Susan
SarahKey
Roos
Muis
PapillonRose
baboeska
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bovenwoning met kind.
Mijn vriend en ik willen eind augustus voor een kindje gaan en momenteel zijn we opzoek naar een leuke huurwoning.
We willen erg graag in/dichtbij het centrum wonen, maar dan kom je al snel uit bij een bovenwoning. We hebben nu een mooie op het oog, op de eerste etage, zonder lift en ook geen berging beneden.
Dus mij vraag, zijn hier meiden met een kindje die in een bovenwoning wonen? Een benedenwoning is natuurlijk handiger, met kinderwagen e.d, maar is het te doen? Sjouwen jullie elke keer de kinderwagen naar boven en naar beneden of gebruiken jullie meer een draagdoek o.i.d?
We willen erg graag in/dichtbij het centrum wonen, maar dan kom je al snel uit bij een bovenwoning. We hebben nu een mooie op het oog, op de eerste etage, zonder lift en ook geen berging beneden.
Dus mij vraag, zijn hier meiden met een kindje die in een bovenwoning wonen? Een benedenwoning is natuurlijk handiger, met kinderwagen e.d, maar is het te doen? Sjouwen jullie elke keer de kinderwagen naar boven en naar beneden of gebruiken jullie meer een draagdoek o.i.d?
baboeska- Fluisteraar
- Aantal berichten : 110
Punten : 124
Registratiedatum : 01-06-11
Re: Bovenwoning met kind.
Ik woon in een bovenwoning. Maar op zich woon ik erg gunstig en heb ik weinig problemen hiermee. Ik woon op de eerste etage, zonder lift. Dat valt best mee, maar een klein stukje traplopen. Ik heb wel de mazzel dat ik een berging beneden heb, daar staat de wandelwagen dan ook op het moment. Toen ze nog in de wagenbak lag had ik het onderstel beneden staan en had ik de bak boven. Dan legde ik haar in de bak en nam haar zo mee naar beneden en klikte de bak dan op het onderstel. Ook had ik een draagdoek, die gebruikte ik soms ook. Maar niet vanwege het feit dat ik op de eerste etage woon
Als je beneden geen berging hebt dan zou ik kijken of je niet het onderstel van de wagen ergens anders kunt laten, in de auto bijvoorbeeld? Anders is het wel een gesleep elke keer. Zeker als je een keer alleen weg wilt.
Als je beneden geen berging hebt dan zou ik kijken of je niet het onderstel van de wagen ergens anders kunt laten, in de auto bijvoorbeeld? Anders is het wel een gesleep elke keer. Zeker als je een keer alleen weg wilt.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik woon in een soort van drive in woning, en wij zijn nu ook bezig voor de eerste. Het is net wat PappilonRose zegt, als je beneden een ruimte hebt voor de kinderwagen, dan zie ik het probleem niet. Als je geen ruimte hebt, dan wordt het wat lastiger lijkt mij. Maar ach, overal is een mouw aan te passen toch?
Muis- Prater
- Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Wij hebben met ons zoontje totdat hij 10 maanden oud was in een kleine bovenwoning gewoond. Wij hadden geen berging beneden of zo waar we het onderstel konden stallen. Dus ja, het was een heel gesleep. Zeker als je boodschappen heb gedaan.
Ben blij dat we er nu ook de benedenverdieping bij hebben...
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10
Zonder berging/kelder lijkt het mij ook echt hel.
Mijn buren hebben ook een kleine en die hebben hun wandelwagen ook in de kelder staan.
Ik moest een keer een dagje op mijn neefje passen (die was toen 1.5 en kon niet lopen) en ik moest hem en de wandel wagen in mijn eentje in 1x naar boventillen.. (wij hadden geen ruimte in onze berging hahaha). Mijn armen gingen echt kapot
Mijn buren hebben ook een kleine en die hebben hun wandelwagen ook in de kelder staan.
Ik moest een keer een dagje op mijn neefje passen (die was toen 1.5 en kon niet lopen) en ik moest hem en de wandel wagen in mijn eentje in 1x naar boventillen.. (wij hadden geen ruimte in onze berging hahaha). Mijn armen gingen echt kapot
Gast- Gast
Ja het lijkt me ook wel zwaar hoor, elke keer die trappen op en neer.
Ik zou inderdaad het onderstel in de auto kunnen leggen, dat is wel een handige tip.
Het is verder een heel mooi appartement, heel ruim, mooi dakterras, perfecte ligging. Maarja die trap...
Ik zou inderdaad het onderstel in de auto kunnen leggen, dat is wel een handige tip.
Het is verder een heel mooi appartement, heel ruim, mooi dakterras, perfecte ligging. Maarja die trap...
baboeska- Fluisteraar
- Aantal berichten : 110
Punten : 124
Registratiedatum : 01-06-11
Ik woon 3 hoog en geen lift (6 trappen op en af) en ik vind het geen aanrader. De kinderwagen hebben we inderdaad in de berging staan, maar ik zou toch wel heel graag in een eengezinswoning willen wonen, puur om de ruimte en om het sjouwen elke keer.
Gast- Gast
Je kunt het ook anders zien. Je sjouwt je wel even een breuk om in je woning te komen, maar als je er eenmaal bent is alles gelijksvloers.
Ik denk dat ik straks in ons huis heel wat vaak de trappen af en op loop met een baby.
Dan heb je die beweging ook alleen dan verdeeld over de dag.
Als je de boodschappen zo plant dat je man/vriend kan meehelpen dan hoef je eigenlijk alleen nog maar met het kindje te slepen.
Ik denk dat ik straks in ons huis heel wat vaak de trappen af en op loop met een baby.
Als je de boodschappen zo plant dat je man/vriend kan meehelpen dan hoef je eigenlijk alleen nog maar met het kindje te slepen.
Dat gaat dus helaas niet altijd.SarahKey schreef:Je kunt het ook anders zien. Je sjouwt je wel even een breuk om in je woning te komen, maar als je er eenmaal bent is alles gelijksvloers.
Gast- Gast
Wij hebben tot Ezra 15 maanden was in een appartement op de eerste etage gewoond, zonder lift en wel met een berging, maar die was helemaal aan de achterkant van het gebouw, dus dat was ook niet handig voor de wagen. Ik vond het echt een verademing toen we in dit huis kwamen te wonen en ik gewoon lekker met de kinderwagen de deur uit kon wandelen. In dat andere huis had ik op een gegeven moment wel een buggy beneden gelegd, maar dan heb je altijd weer mensen die daarover gaan zeuren.
Ik zou als ik jullie was liever gaan voor een huis verder van het centrum, maar wel met een voordeur beneden - of een flat met een lift.
Ik zou als ik jullie was liever gaan voor een huis verder van het centrum, maar wel met een voordeur beneden - of een flat met een lift.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Mja precies, hier dus ook, we mogen nu niks meer onder neer zetten. Vorig jaar is zelfs mijn dure nieuwe kinderwagen naar buiten gegooid en die is toen gestolen, ik ben daar nog steeds verdrietig om.Susan schreef:Wij hebben tot Ezra 15 maanden was in een appartement op de eerste etage gewoond, zonder lift en wel met een berging, maar die was helemaal aan de achterkant van het gebouw, dus dat was ook niet handig voor de wagen. Ik vond het echt een verademing toen we in dit huis kwamen te wonen en ik gewoon lekker met de kinderwagen de deur uit kon wandelen. In dat andere huis had ik op een gegeven moment wel een buggy beneden gelegd, maar dan heb je altijd weer mensen die daarover gaan zeuren.
Gast- Gast
Zelda schreef:Mja precies, hier dus ook, we mogen nu niks meer onder neer zetten. Vorig jaar is zelfs mijn dure nieuwe kinderwagen naar buiten gegooid en die is toen gestolen, ik ben daar nog steeds verdrietig om.Susan schreef:Wij hebben tot Ezra 15 maanden was in een appartement op de eerste etage gewoond, zonder lift en wel met een berging, maar die was helemaal aan de achterkant van het gebouw, dus dat was ook niet handig voor de wagen. Ik vond het echt een verademing toen we in dit huis kwamen te wonen en ik gewoon lekker met de kinderwagen de deur uit kon wandelen. In dat andere huis had ik op een gegeven moment wel een buggy beneden gelegd, maar dan heb je altijd weer mensen die daarover gaan zeuren.
Belachelijk. Ik vond het ook zo onverdraagzaam van die buren. Die man was altijd heel aardig en begripvol, maar die vrouw vond ik echt een zeikerd. Wij hebben ons er toen trouwens niets van aangetrokken. Ingeklapt nam die buggy amper ruimte in.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb ook een bovenwoning en dat gaat prima. Maar het is wel een huisje boven een winkel en ook gewoon een eigen voordeur beneden aan de straat. Bij de voordeur heb ik ook een berging dus dat is handig. Toen mijn zoon nog klein was nam ik hem gewoon in de wandelwagenbak mee naar boven.
Gast- Gast
Roos schreef:Wij hebben met ons zoontje totdat hij 10 maanden oud was in een kleine bovenwoning gewoond. Wij hadden geen berging beneden of zo waar we het onderstel konden stallen. Dus ja, het was een heel gesleep. Zeker als je boodschappen heb gedaan.
Hier ook zo. Alleen woonden wij op de tweede verdieping, wat een drama was dat. Ik was wel heel blij met m'n draagzak, die heb ik echt heel veel gebruikt.
Wij hadden de kinderwagen trouwens in de auto liggen, dat scheelde een hoop gesjouw.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik woon ook op een bovenwoning. Ik heb een trap voor de deur en dan een trap naar de woonverdieping. Ik sjouw de maxi cosi's mee naar boven/ beneden, het onderstel ligt in de auto.
Praktisch en handig is het niet, maar het huis is leuk en ruim zat. Ruime woonkamer, badkamer en keuken op de woonverdieping, naar boven nog 3 slaapkamers en nog een zolder. Geen tuin maar wel 2 balkons.
Woon op loopafstand van centrum, scholen, supermarkten, kdv, station... Over een jaar lopen ze en is het makkelijker, tot die tijd is het sjouwen. Ze wegen nu 8 en 8,5 kg en mc's zijn ook niet licht, maar het went wel.
Praktisch en handig is het niet, maar het huis is leuk en ruim zat. Ruime woonkamer, badkamer en keuken op de woonverdieping, naar boven nog 3 slaapkamers en nog een zolder. Geen tuin maar wel 2 balkons.
Woon op loopafstand van centrum, scholen, supermarkten, kdv, station... Over een jaar lopen ze en is het makkelijker, tot die tijd is het sjouwen. Ze wegen nu 8 en 8,5 kg en mc's zijn ook niet licht, maar het went wel.
Gast- Gast
wij hebben nu wel een bovenwoning en op zich wil het prima hoor. Wij hebben we een eigen voordeur beneden met ongeveer 2 meter hal voordat je met de trap omhoog gaat. Toen we de kinderwagen nog gebruikten stond hij daar. Het is wel soms lastig als je veel spullen hebt, maar dan zet ik onze dochter alvast boven en haal ik de rest op.
Gast- Gast
Met een bovenwoning maakt het erg veel uit hoeveel plek je beneden nog hebt. Wij hebben wel eens gekeken bij een huisje waar de trap direct achter de voordeur zat. Dat is geen doen, dan kun je zelfs geen buggy beneden laten staan. En waar laat je de fietsen?
Nu wonen we boven een winkel, maar hebben beneden achter de voordeur nog een halletje van een meter of drie lang. Daar passen twee fietsen en een onderstel van een kinderwagen. Hoeft alleen de bak mee naar beneden. Dat is best te doen.
Ik vind het vooral jammer dat we geen tuin hebben.
Nu wonen we boven een winkel, maar hebben beneden achter de voordeur nog een halletje van een meter of drie lang. Daar passen twee fietsen en een onderstel van een kinderwagen. Hoeft alleen de bak mee naar beneden. Dat is best te doen.
Ik vind het vooral jammer dat we geen tuin hebben.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
.
Laatst aangepast door Pippa op wo 8 feb 2012 - 1:41; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wij woonden bij de oudste in een flat, maar zonder lift. Op de tweede verdieping. Wij hadden wel een berging waar de kinderwagen dus stond, dat was wel heel handig. Verder vond ik het niet zo erg, ja je sleept wel met je kind maar het went wel. Nu wonen we in een appartement met lift dus kunnen we de kinderwagen meenemen, dat vind ik toch wel fijner.
Gast- Gast
Wij hebben een benedenwoning maar moeten wel echt naar een eengezinswoning, je krijgt er zoveel spullen bij met een kindje.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Wij wonen ook in een bovenwoning. We wonen op de eerste verdieping, delen het huis met twee buren (benedenbuurvrouw met een eigen voordeur en bovenburen die de voordeur met ons delen). We hebben een paar meter voor de trap omhoog begint. Hier staan momenteel twee kinderwagens (ook van de bovenburen). Twee kinderwagens achter elkaar past precies en we kunnen er net langs schuiven.
Ik zet ook altijd N. eerst boven en daarna pak ik de boodschappen o.i.d. Het is soms wel even zwaar, soms loop ik een paar keer op en neer. Handig is het niet echt, maar je 'leert' vanzelf wat handige manieren zijn. We zijn wel op zoek naar een eengezinswoning, maar dit meer omdat vanwege het ruimtegebrek dan de onhandigheid van op een bovenwoning wonen.
Ik zet ook altijd N. eerst boven en daarna pak ik de boodschappen o.i.d. Het is soms wel even zwaar, soms loop ik een paar keer op en neer. Handig is het niet echt, maar je 'leert' vanzelf wat handige manieren zijn. We zijn wel op zoek naar een eengezinswoning, maar dit meer omdat vanwege het ruimtegebrek dan de onhandigheid van op een bovenwoning wonen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Wij wonen op de 3e en 4e verdieping zonder lift (7 trappen in de centrale hal en 1 in ons eigen appartement) en ik vind het erg zwaar. Zeker als je ook nog eens boodschappen mee hebt. We willen ook zo snel mogelijk verhuizen als ik straks afgestudeerd ben. Ik liet/laat altijd de zware boodschappen die niet in de koeling hoeven beneden in de auto staan en neem alleen de spullen voor de koeling mee naar boven.
Wij hebben wel een berging maar die is ook een verdieping naar beneden dus dat is ook niet handig. Wij lieten de kinderwagen in de auto staan en namen J. meestal in de draagdoek mee. Nu wil ze daar absoluut niet meer in dus nu neem ik haar op mijn arm mee naar beneden en naar boven. Gelukkig begint ze nu het traplopen echt goed te leren dus met een beetje geluk loopt ze over een paar maanden zelf de trap op.
Wij hebben wel een berging maar die is ook een verdieping naar beneden dus dat is ook niet handig. Wij lieten de kinderwagen in de auto staan en namen J. meestal in de draagdoek mee. Nu wil ze daar absoluut niet meer in dus nu neem ik haar op mijn arm mee naar beneden en naar boven. Gelukkig begint ze nu het traplopen echt goed te leren dus met een beetje geluk loopt ze over een paar maanden zelf de trap op.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Soortgelijke onderwerpen
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Reizen met een kind, hoe of wat?
» "Ik wil een kind met jou"
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Reizen met een kind, hoe of wat?
» "Ik wil een kind met jou"
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: