Recept voor verse tomatensoep 6pers?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Recept voor verse tomatensoep 6pers?
Wie heeft er voor mij een recept voor verse tomatensoep te maken voor 6 personen.
Het moet niet te moeilijk zijn want ik ben een dummie als het om koken gaat..
Het moet niet te moeilijk zijn want ik ben een dummie als het om koken gaat..
Lonne- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11
Re: Recept voor verse tomatensoep 6pers?
500 gram tomaten
1 rode paprika
350 gram gehakt
1 grote bouillon blok
Soepgroenten
Snijd de tomaten en paprika in stukjes en maal deze met de staafmixer tot een puree.
Kook water (zoveel als op de beschrijving vd bouillonblokken staat) en voeg de blok toe.
Laat dit koken en voeg de puree toe. Rol ondertussen balletjes van het gehakt en doe deze in de soep. Laat even doorkoken en voeg de groenten toe.
Makkelijk, maar heerlijk.
1 rode paprika
350 gram gehakt
1 grote bouillon blok
Soepgroenten
Snijd de tomaten en paprika in stukjes en maal deze met de staafmixer tot een puree.
Kook water (zoveel als op de beschrijving vd bouillonblokken staat) en voeg de blok toe.
Laat dit koken en voeg de puree toe. Rol ondertussen balletjes van het gehakt en doe deze in de soep. Laat even doorkoken en voeg de groenten toe.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:500 gram tomaten
1 rode paprika
350 gram gehakt
1 grote bouillon blok
Soepgroenten
Dank je wel!! Even een domme vraag misschien, maar kan dat ook gewoon met een mixer?
Lonne- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11
Word dit niet een heel waterig soepje?? Ik had vandaag zo'n 6 à 700 gram tomaat en dat was nog redelijk waterig voor 4 kommen soep. Verder heb hè er niets aan doe het meestal op gevoel.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
ik doe het altijd op gevoel
uitje en een teentje knoflook fruiten.
tomaten er bij, die snij ik eerst door de helft.
deksel op de pan en laten sudderen.
na een uurtje/2 uur van het vuur en de staafmixer er door.
alles door de zeef en dan weer op het vuur.
een pak gezeefde tomaten er door heen.
en naar smaak suiker, zout, boulionblokje toevoegen.
als de soep dun in gooi ik er nog wat allesbinder door, mijn man houd nl van wat dikkere soep.
en als je het extra lekker wil maken gooi je er op het laatst een lente uitje door heen.
voor extra romige tomaten soep gooi je er koffiemelk door.
uitje en een teentje knoflook fruiten.
tomaten er bij, die snij ik eerst door de helft.
deksel op de pan en laten sudderen.
na een uurtje/2 uur van het vuur en de staafmixer er door.
alles door de zeef en dan weer op het vuur.
een pak gezeefde tomaten er door heen.
en naar smaak suiker, zout, boulionblokje toevoegen.
als de soep dun in gooi ik er nog wat allesbinder door, mijn man houd nl van wat dikkere soep.
en als je het extra lekker wil maken gooi je er op het laatst een lente uitje door heen.
voor extra romige tomaten soep gooi je er koffiemelk door.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik doe dat (tegenwoordig) ook op gevoel.
-twee rode paprika's in stukjes
-5/6 tomaten in blokjes
-twee uien, gesnipperd
Dit alles in een grote pan aanbakken met wat olijfolie, paprikapoeder, zout en peper. Dan zo'n twee liter bouillon erbij en goed door laten koken (lang!) daarna de staafmixer erin en nog wat rozemarijn/tijm/peper/zout erdoor. Wat zure room of creme fraiche erdoor is ook erg lekker!
Ik bak meestal apart wat prei, wortels, spekjes... (net waar ik zin in heb) en die gooi ik er op het laatst in, dan wordt het een stuk minder zompig
-twee rode paprika's in stukjes
-5/6 tomaten in blokjes
-twee uien, gesnipperd
Dit alles in een grote pan aanbakken met wat olijfolie, paprikapoeder, zout en peper. Dan zo'n twee liter bouillon erbij en goed door laten koken (lang!) daarna de staafmixer erin en nog wat rozemarijn/tijm/peper/zout erdoor. Wat zure room of creme fraiche erdoor is ook erg lekker!
Ik bak meestal apart wat prei, wortels, spekjes... (net waar ik zin in heb) en die gooi ik er op het laatst in, dan wordt het een stuk minder zompig
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Ik doe het ook altijd op gevoel...
In tomatensoep mag mais niet ontbreken :-D Althans dat vind ik echt zo lekker in tomatensoep
In tomatensoep mag mais niet ontbreken :-D Althans dat vind ik echt zo lekker in tomatensoep
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Lonne schreef:PrinsesBo schreef:500 gram tomaten
1 rode paprika
350 gram gehakt
1 grote bouillon blok
Soepgroenten
Dank je wel!! Even een domme vraag misschien, maar kan dat ook gewoon met een mixer?
Nee dat gaat niet
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Recept met verse zalm
» Recept voor appeltaart
» Recept voor 6 personen?
» Recept voor couscous?
» Recept voor lemon pie
» Recept voor appeltaart
» Recept voor 6 personen?
» Recept voor couscous?
» Recept voor lemon pie