Recept voor verse tomatensoep 6pers?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Recept voor verse tomatensoep 6pers?
Wie heeft er voor mij een recept voor verse tomatensoep te maken voor 6 personen.
Het moet niet te moeilijk zijn want ik ben een dummie als het om koken gaat..
Het moet niet te moeilijk zijn want ik ben een dummie als het om koken gaat..
Lonne- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11
Re: Recept voor verse tomatensoep 6pers?
500 gram tomaten
1 rode paprika
350 gram gehakt
1 grote bouillon blok
Soepgroenten
Snijd de tomaten en paprika in stukjes en maal deze met de staafmixer tot een puree.
Kook water (zoveel als op de beschrijving vd bouillonblokken staat) en voeg de blok toe.
Laat dit koken en voeg de puree toe. Rol ondertussen balletjes van het gehakt en doe deze in de soep. Laat even doorkoken en voeg de groenten toe.
Makkelijk, maar heerlijk.
1 rode paprika
350 gram gehakt
1 grote bouillon blok
Soepgroenten
Snijd de tomaten en paprika in stukjes en maal deze met de staafmixer tot een puree.
Kook water (zoveel als op de beschrijving vd bouillonblokken staat) en voeg de blok toe.
Laat dit koken en voeg de puree toe. Rol ondertussen balletjes van het gehakt en doe deze in de soep. Laat even doorkoken en voeg de groenten toe.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:500 gram tomaten
1 rode paprika
350 gram gehakt
1 grote bouillon blok
Soepgroenten
Dank je wel!! Even een domme vraag misschien, maar kan dat ook gewoon met een mixer?
Lonne- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11
Word dit niet een heel waterig soepje?? Ik had vandaag zo'n 6 à 700 gram tomaat en dat was nog redelijk waterig voor 4 kommen soep. Verder heb hè er niets aan doe het meestal op gevoel.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
ik doe het altijd op gevoel
uitje en een teentje knoflook fruiten.
tomaten er bij, die snij ik eerst door de helft.
deksel op de pan en laten sudderen.