Recept voor 6 personen?
Pagina 1 van 1
Recept voor 6 personen?
Volgende week ben ik jarig en eten er een aantal mensen mee (6 personen in totaal), ik ben op zoek naar een makkelijk, goedkoop en goedvullend (ivm de avond die volgt) recept.
Heeft iemand tips? Wraps heb ik al eens eerder gedaan met deze mensen, dus dat doe ik liever niet nog een keer.
Heeft iemand tips? Wraps heb ik al eens eerder gedaan met deze mensen, dus dat doe ik liever niet nog een keer.
Gast- Gast
Re: Recept voor 6 personen?
Een lekkere pasta met een salade ernaast?
Bijvoorbeeld spaghetti bolognese met gehaktballen en een zak ijsbergsla......
Bijvoorbeeld spaghetti bolognese met gehaktballen en een zak ijsbergsla......
Gast- Gast
Heb je een grote oven?
Voorgekookte krieltjes (eventueel in de schil) omscheppen met een mengsel van groene pesto, olijfolie en knoflook en peper en zout natuurlijk. Dat op een ovenplaat leggen of in een braadslee. Daar lekker kerstomaatjes tussen leggen (die poffen dan heerlijk), ui, paprika, net wat je lekker vind (je kan ook geblancheerde broccoli doen bijvoorbeeld of courgette en laatste had ik er voorgekookte groene asperges op gelegd). En dan of 6 stukjes witvis insmeren met pesto en erop leggen, of 6 stukjes kipfilet (niet te dik) insmeren met groene pesto en er op leggen, gewoon rauw. Je kan dit eventueel nog lekkerder maken door het te paneren met parmezaanse kaas.
Dit kan je allemaal al voorbereiden, dan op het laatste moment alleen even een half uurtje in de oven schuiven op 200 graden. Lekker serveren met stokbrood met pesto of kruidenboter en een frisse salade bijvoorbeeld!
Voorgekookte krieltjes (eventueel in de schil) omscheppen met een mengsel van groene pesto, olijfolie en knoflook en peper en zout natuurlijk. Dat op een ovenplaat leggen of in een braadslee. Daar lekker kerstomaatjes tussen leggen (die poffen dan heerlijk), ui, paprika, net wat je lekker vind (je kan ook geblancheerde broccoli doen bijvoorbeeld of courgette en laatste had ik er voorgekookte groene asperges op gelegd). En dan of 6 stukjes witvis insmeren met pesto en erop leggen, of 6 stukjes kipfilet (niet te dik) insmeren met groene pesto en er op leggen, gewoon rauw. Je kan dit eventueel nog lekkerder maken door het te paneren met parmezaanse kaas.
Dit kan je allemaal al voorbereiden, dan op het laatste moment alleen even een half uurtje in de oven schuiven op 200 graden. Lekker serveren met stokbrood met pesto of kruidenboter en een frisse salade bijvoorbeeld!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Minoessepoes: Dat klinkt erg lekker! Ik heb alleen een combi-oventje, ik ben bang dat het niet past, maar het is ook lekker voor 2 personen denk ik, en dat past wel
Gast- Gast
Ja tuurlijk voor 2 personen moet zeker lukken in een combi oven. Wij hebben helaas ook alleen een combi oven, met rekje (dus 2 lagen) kan ik er op deze manier voor 4 mensen eten in klaar maken! Wij eten het ook vaak, het is smakelijk, lekker en gezond!
minoessepoes- Ratel
Je kan ook een grote schaal pasta salade maken bijvoorbeeld.
Lente-ui, kerstomaatjes, geroosterde pijnboompitjes, gebakken kipfilet, fusili en een dressing van rode pesto/olijfolie/citroensap en dat ook weer serveren met een stokbroodje met een smeersel erbij. Eventueel kan je er ook nog rucola doorheen doen.
Lente-ui, kerstomaatjes, geroosterde pijnboompitjes, gebakken kipfilet, fusili en een dressing van rode pesto/olijfolie/citroensap en dat ook weer serveren met een stokbroodje met een smeersel erbij. Eventueel kan je er ook nog rucola doorheen doen.
minoessepoes- Ratel
Ik heb het besloten: het wordt pitabroodjes met shoarma, en een bak sla/komkommer/augurk/tonijn/macaroni/tomaat. Lijkt me wel redelijk, toch ?
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Gezocht; Gemakkelijk recept voor 6 personen
» Snel recept voor 8-10 personen gezocht
» Is dit genoeg voor 5/6 personen?
» Makkelijke recepten voor ong. 10 personen
» Prei kerrie schotel, halveren voor 2 personen?
» Snel recept voor 8-10 personen gezocht
» Is dit genoeg voor 5/6 personen?
» Makkelijke recepten voor ong. 10 personen
» Prei kerrie schotel, halveren voor 2 personen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: