Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Recept voor 6 personen?

Ga naar beneden

Recept voor 6 personen? Empty Recept voor 6 personen?

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 5:13

Volgende week ben ik jarig en eten er een aantal mensen mee (6 personen in totaal), ik ben op zoek naar een makkelijk, goedkoop en goedvullend (ivm de avond die volgt) recept.
Heeft iemand tips? Wraps heb ik al eens eerder gedaan met deze mensen, dus dat doe ik liever niet nog een keer.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept voor 6 personen? Empty Re: Recept voor 6 personen?

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 5:42

Een lekkere pasta met een salade ernaast?
Bijvoorbeeld spaghetti bolognese met gehaktballen en een zak ijsbergsla......

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes za 4 jun 2011 - 2:08

Heb je een grote oven?

Voorgekookte krieltjes (eventueel in de schil) omscheppen met een mengsel van groene pesto, olijfolie en knoflook en peper en zout natuurlijk. Dat op een ovenplaat leggen of in een braadslee. Daar lekker kerstomaatjes tussen leggen (die poffen dan heerlijk), ui, paprika, net wat je lekker vind (je kan ook geblancheerde broccoli doen bijvoorbeeld of courgette en laatste had ik er voorgekookte groene asperges op gelegd). En dan of 6 stukjes witvis insmeren met pesto en erop leggen, of 6 stukjes kipfilet (niet te dik) insmeren met groene pesto en er op leggen, gewoon rauw. Je kan dit eventueel nog lekkerder maken door het te paneren met parmezaanse kaas.

Dit kan je allemaal al voorbereiden, dan op het laatste moment alleen even een half uurtje in de oven schuiven op 200 graden. Lekker serveren met stokbrood met pesto of kruidenboter en een frisse salade bijvoorbeeld!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 2:19

Minoessepoes: Dat klinkt erg lekker! Ik heb alleen een combi-oventje, ik ben bang dat het niet past, maar het is ook lekker voor 2 personen denk ik, en dat past wel smile

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes zo 5 jun 2011 - 3:04

Ja tuurlijk voor 2 personen moet zeker lukken in een combi oven. Wij hebben helaas ook alleen een combi oven, met rekje (dus 2 lagen) kan ik er op deze manier voor 4 mensen eten in klaar maken! Wij eten het ook vaak, het is smakelijk, lekker en gezond!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  minoessepoes zo 5 jun 2011 - 3:10

Je kan ook een grote schaal pasta salade maken bijvoorbeeld.
Lente-ui, kerstomaatjes, geroosterde pijnboompitjes, gebakken kipfilet, fusili en een dressing van rode pesto/olijfolie/citroensap en dat ook weer serveren met een stokbroodje met een smeersel erbij. Eventueel kan je er ook nog rucola doorheen doen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 6:15

Ik heb het besloten: het wordt pitabroodjes met shoarma, en een bak sla/komkommer/augurk/tonijn/macaroni/tomaat. Lijkt me wel redelijk, toch smile?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: