Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Recept voor appeltaart

3 plaatsers

Ga naar beneden

Recept voor appeltaart Empty Recept voor appeltaart

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 23:29

Wat is een lekker recept voor appeltaart?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Recept voor appeltaart Empty Re: Recept voor appeltaart

Bericht  Angela_1986 za 5 feb 2011 - 0:37

Ik neem eigenlijk bijna altijd een pak appeltaartmix en volg dan als basis het recept dat daar op staat.

Op de bodem van de taart strooi ik eerst wat paneermeel voordat ik de appels er bovenop doe, dat neemt 't vocht op waardoor je bodem niet zo klef wordt.

Ik voeg wel eens wat walnoten toe aan het appelmengsel of leg wat amandelspijs op de bodem. De reepjes deeg die je bovenop legt besmeer ik met 'n losgeklopt ei, koffiemelk of jam.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept voor appeltaart Empty Re: Recept voor appeltaart

Bericht  minoessepoes za 5 feb 2011 - 1:15

Tegen het vocht strooi ik wat custard de bodem van de appeltaart.
Verder gewoon de appels mengen met wat kaneel en suiker je kan eventueel ook vanillesuiker gebruiken (eventueel rozijnen) en ik maak gewoon een deeg van bloem en boter en suiker en een heel klein snufje zout (dat alles doe ik een beetje op het oog). Ik dek de taart met reepjes deeg af en dan bestrijk ik de taart nog met wat ei, dan wordt hij mooi bruin.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept voor appeltaart Empty Re: Recept voor appeltaart

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 1:38

Oei ik heb nu wel alles gehaald, maar niks voor onderop de taart om vocht op te nemen. Heb geen panneermeel of custard in huis. Wat kan je er nog meer voor nemen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Recept voor appeltaart Empty Re: Recept voor appeltaart

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 1:55

Beschuitje fijnknijpen of oud broodkruimels..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Recept voor appeltaart Empty Re: Recept voor appeltaart

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 3:25

Trisha dank je voor de tip! Het stomme is dat ik daar nu helemaal niet meer aan gedacht heb en het zonder heb gedaan. Hoop dat hij wel lukt. Het recept gaf alleen veel te weinig deeg Sad Dus daar was ik al mee aan het stoeien. Nou ja we zien wel.

Heeft iemand nog een recept met hoeveelheden dan zou dat super zijn! Heb nu met bloem en zo gedaan het deeg. Misschien anders maar de appeltaartmix gaan gebruiken Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Recept voor appeltaart Empty Re: Recept voor appeltaart

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 4:24

De appeltjes zijn wat droog geworden. Wat kan ik daar aan doen? Verder was hij wel lekker, maar nog niet top Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Recept voor appeltaart Empty Re: Recept voor appeltaart

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 9:16

Ik gebruik altijd 2 pakken appeltaart mix voor de bodem, een stuk 5 appels, grote springvorm. Goed invetten en verder deeg maken zoals op de verpakking staat (maar dan dus 2x zoveel...) de appels in partjes en stukjes snijden en met suiker en kaneel bestrooien en omhupselen en zo. 't Deeg door drieën delen, tweederde in de vorm drukken, dan laagje paneermeel, appels erin.. Dan gebruik ik de rest van 't deeg voor 't dekseltje; ik maak er een bal van en maak er gewoon een grote plak van en die leg ik er over heen als dakje en dan snijd ik er kiertjes in.

Heb nooit droge appels en smaakt eigenlijk goed! Welke appels heb je gebruikt? Ik gebruik alleen maar goudreinetten.. Nooit problemen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Recept voor appeltaart Empty Re: Recept voor appeltaart

Bericht  Joontjuh za 5 feb 2011 - 9:20

Hey hey,

ik gebruik altijd appeltaartmix van de Koopmans.

Ik schil de appels en snijden ze in partjes. Bij de partjes gaan suiker, kaneel en een klein beetje citroenaroma (staat bij de bakproducten). Door het citroenaroma verkleuren de appels minder.

Op de bodem van de appeltaart gaat zoals al eerder gezegd wat paneermeel. Hierop strooi ik het appelmengsel.
Dan bovenop een raster maken en dit raster insmeren met een losgeklopt ei. Dit geeft een mooie glans mee.

De taart 60 minuten in de oven en als hij klaar is, abrikozenjam eroverheen smeren. Je vult de gaatjes op.
Doordat de taart nog warm is, zakt het wat naar beneden, maar de gaatjes bovenop zijn dicht. Dit geeft een lekkere frisse smaak aan je appeltaart. Na ongeveer 10 minuutjes de springvorm voorzichtig verwijderen en de taart verder af laten koelen.

Hopelijk helpt dit je weer verder voor je volgende appeltaart.
Joontjuh
Joontjuh
Prater
Prater

Aantal berichten : 649
Punten : 755
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Veghel

http://www.jonisbadeendjes.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept voor appeltaart Empty Re: Recept voor appeltaart

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 9:48

Trisha schreef:Ik gebruik altijd 2 pakken appeltaart mix voor de bodem, een stuk 5 appels, grote springvorm. Goed invetten en verder deeg maken zoals op de verpakking staat (maar dan dus 2x zoveel...) de appels in partjes en stukjes snijden en met suiker en kaneel bestrooien en omhupselen en zo. 't Deeg door drieën delen, tweederde in de vorm drukken, dan laagje paneermeel, appels erin.. Dan gebruik ik de rest van 't deeg voor 't dekseltje; ik maak er een bal van en maak er gewoon een grote plak van en die leg ik er over heen als dakje en dan snijd ik er kiertjes in.

Heb nooit droge appels en smaakt eigenlijk goed! Welke appels heb je gebruikt? Ik gebruik alleen maar goudreinetten.. Nooit problemen!

Ik had geen goudreinetten misschien moet ik die de volgende keer nemen. En zo'n pak van koopmans halen.
Dank je voor de tips!

@ Joontjuh> dank je voor je reactie!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Recept voor appeltaart Empty Re: Recept voor appeltaart

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 10:20

De Goudreinet is een stevige appel, beetje zurig, wat 'm om 'gewoon' te eten, niet erg lekker maakt! Maar als je een 'gewone' appel verhit, is de kans op moes erg groot; de structuur verandert waardoor je de bite verliest en appels kunnen er flauw van worden. Door het zurige van de Goudreinet, blijft de smaak aanwezig en een Goudreinet is zo stevig, dat-ie een uur op 170 graden 'overleefd' Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Recept voor appeltaart Empty Re: Recept voor appeltaart

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 10:48

Trisha schreef:De Goudreinet is een stevige appel, beetje zurig, wat 'm om 'gewoon' te eten, niet erg lekker maakt! Maar als je een 'gewone' appel verhit, is de kans op moes erg groot; de structuur verandert waardoor je de bite verliest en appels kunnen er flauw van worden. Door het zurige van de Goudreinet, blijft de smaak aanwezig en een Goudreinet is zo stevig, dat-ie een uur op 170 graden 'overleefd' Wink

Je klinkt als een ware goudreinetkenner Very Happy Maar tnx! Volgende keer andere appels dus Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Recept voor appeltaart Empty Re: Recept voor appeltaart

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 10:55

Theedoosje schreef:
Trisha schreef:De Goudreinet is een stevige appel, beetje zurig, wat 'm om 'gewoon' te eten, niet erg lekker maakt! Maar als je een 'gewone' appel verhit, is de kans op moes erg groot; de structuur verandert waardoor je de bite verliest en appels kunnen er flauw van worden. Door het zurige van de Goudreinet, blijft de smaak aanwezig en een Goudreinet is zo stevig, dat-ie een uur op 170 graden 'overleefd' Wink

Je klinkt als een ware goudreinetkenner Very Happy Maar tnx! Volgende keer andere appels dus Very Happy

Nee mijn eerste appeltaarten sneed ik open en de appel drupte eruit Very Happy Ik was pas 12 en volledig crushed dat mijn baksel was mislukt... En mijn moeder was op dat moment afdelingchef in de supermarkt, dus zij weet wel 't één en ander en leerde mij dus ook weer 't één en ander Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Recept voor appeltaart Empty Re: Recept voor appeltaart

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 10:27

Ik gebruik Elstar, gaat ook prima!
En ipv margarine roomboter. Wat ik ook altijd doe, als ik de appels gesneden heb doe ik het in keukenrol, voor het vocht

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Recept voor appeltaart Empty Re: Recept voor appeltaart

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum