Recept met verse zalm
+2
Mida4you
Océane
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Recept met verse zalm
Ik heb in mijn bestelling vis bij de visboer een moot zalm ipv gerookte zalm gekregen. Ik zag dit pas bij het inruimen van de koelkast, dus teruggaan had ook geen nut meer. Nu ben ik geen keukenwonder, maar ik wil er nu wel iets mee maken natuurlijk. Ik dacht aan iets met spinazie, pasta oid. (Dat heb ik in ieder geval aan boord)
Mag ook iets anders zijn, maar ik heb niet alles in huis (en kan er ook niet zomaar even om) dus wie helpt mij aan een lekker recept?
Mag ook iets anders zijn, maar ik heb niet alles in huis (en kan er ook niet zomaar even om) dus wie helpt mij aan een lekker recept?
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Recept met verse zalm
Wat ik erg lekker vind:
Paneermeel met verse kruiden als bieslook, peterselie en basilicum en een schep grove mosterd in de keukenmachine fijndraaien en hier gesmolten boter bij doen. Dit op een plateautje met bakpapier uitsmeren (1 à 2 cm dik) en in de koelkast zetten. De zalm om en om heel even bakken in de pan, een plak van je kruidenkorst snijden, op de zalm leggen en dan in de oven verder garen. Hoelang dit moet weet ik niet, ik maakte dit altijd op mijn werk en die ovens zijn een stuk krachtiger!
Paneermeel met verse kruiden als bieslook, peterselie en basilicum en een schep grove mosterd in de keukenmachine fijndraaien en hier gesmolten boter bij doen. Dit op een plateautje met bakpapier uitsmeren (1 à 2 cm dik) en in de koelkast zetten. De zalm om en om heel even bakken in de pan, een plak van je kruidenkorst snijden, op de zalm leggen en dan in de oven verder garen. Hoelang dit moet weet ik niet, ik maakte dit altijd op mijn werk en die ovens zijn een stuk krachtiger!
Gast- Gast
Ik vond het persoonlijk wat minder, qua smaak, dan met gerookte zalm. Maar...
*Zalm
*Boursin Cuisine fijne kruiden
*Courgette
*Paprika
Courgette en Paprika in kleine stukjes snijden, aanbakken, zalm erbij en doorhusselen. Boursin Cuisine erdoor. En pasta koken. Mjam!
*Zalm
*Boursin Cuisine fijne kruiden
*Courgette
*Paprika
Courgette en Paprika in kleine stukjes snijden, aanbakken, zalm erbij en doorhusselen. Boursin Cuisine erdoor. En pasta koken. Mjam!
Gast- Gast
Heerlijk!
http://www.smulweb.nl/recepten/964475/Zalmspinazie-pasta
http://www.smulweb.nl/recepten/964475/Zalmspinazie-pasta
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
of gewoon opbakken met kruiden, met aardappeltjes en salade
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Zalm in bladerdeeg met roomkaas erbij, mmjam! Voorbeeldlinkje: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/330836/zalm-met-bieslookroomkaas-in-bladerdeeg
edit: zie dat de zalm waarschijnlijk wel op is nu .
edit: zie dat de zalm waarschijnlijk wel op is nu .
Gast- Gast
Of niet meer zo vers
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Zalmmoot in aluminium folie verpakken met daarbij peper, zout en citroensap. Dat in de oven op 180 graden voor ... minuten en klaar.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
sanne-84 schreef:of gewoon opbakken met kruiden, met aardappeltjes en salade
Zo eten wij zalm het liefst, met opgebakken aardappelen en wat groente. En de zalm dan in de grillpan grillen.
Pas eens een recept met asperges gemaakt, werden zalmpakketjes. Was ook erg lekker. Kan in de oven maar wij hadden het op de bbq gedaan.
Haha, ik was dit topic helemaal vergeten. Ik heb het uiteindelijk in aluminiumfolie gedaan met viskruiden, beetje knoflookpoeder, citroensap en een heel klein beetje olijfolie eroverheen gesprayd. 17 minuten in de oven op 200 graden. Smaakte voortreffelijk!
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Soortgelijke onderwerpen
» recept met zalm.
» Recept voor verse tomatensoep 6pers?
» jouw zalm-/tonijncocktail recept
» Verse tomatensaus
» Zalm
» Recept voor verse tomatensoep 6pers?
» jouw zalm-/tonijncocktail recept