Hoe kaart ik dit tactisch aan?
4 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hoe kaart ik dit tactisch aan?
Jolee schreef:RYW schreef:De vraag is niet of ze het wel of niet moet doen, die beslissing heeft ze al genomen en die hoeft ze niet hier naar ons te verantwoorden. Dat anderen een andere keuze zouden maken is niet relevant, want Nour heeft al besloten en vraagt zich alleen af hoe ze het kan aanpakken.
Nou jeetje, sorry hoor. Ik bedoelde er niks kwaads mee en ze hoeft zich al helemaal niet te verantwoorden. Ik voel me wel een beetje aangesproken omdat ik zei dat ik zoiets niet zou doen. Volgens mij mag ik zoiets gewoon zeggen toch, of mag ik echt alleen maar op de gestelde vraag ingaan.
Je mag alles zeggen wat je wil. En ik mag zeggen dat ik je oordeel niet relevant vind voor Nour's vraag, en dat het gestoeld is op veel te weinig informatie. Nour gaf ook niet alle ionfo, maar alleen wat er voor haar vraag nodig was. Om dan te oordelen over een al gemaakte beslissing is dus beside the point.
Antibes: tuurlijk heb je dat soort reacties altijd wel, maar ook weer de antwoorden daarop. En ik weet ook hoe rot het is als je eenmaal zo'n beslissing genomen hebt, en hoe naar het is als daar op basis van weinig info vraagtekens bij gezet worden door een buitenstaander.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Tsjonge, nou voelt iedereen zich ineens aangevallen doordat ik ergens op wijs? Nou vind ik het een beetje overdreven worden, hoor. Nour, we hebben het er wel over via andere kanalen, ok? Ik heb geen zin in de gebeten hond zijn doordat ik een opmerking maak.
RYW- Ratel
Is goed, RYW. Toch wil ik wel even benadrukken dat ik je reactie wel heel fijn vond.
Gast- Gast
RYW schreef:Tsjonge, nou voelt iedereen zich ineens aangevallen doordat ik ergens op wijs? Nou vind ik het een beetje overdreven worden, hoor. Nour, we hebben het er wel over via andere kanalen, ok? Ik heb geen zin in de gebeten hond zijn doordat ik een opmerking maak.
Nu reageer je toch echt zelf behoorlijk overtrokken hoor..
Gast- Gast
RYW schreef:Jolee schreef:RYW schreef:De vraag is niet of ze het wel of niet moet doen, die beslissing heeft ze al genomen en die hoeft ze niet hier naar ons te verantwoorden. Dat anderen een andere keuze zouden maken is niet relevant, want Nour heeft al besloten en vraagt zich alleen af hoe ze het kan aanpakken.
Nou jeetje, sorry hoor. Ik bedoelde er niks kwaads mee en ze hoeft zich al helemaal niet te verantwoorden. Ik voel me wel een beetje aangesproken omdat ik zei dat ik zoiets niet zou doen. Volgens mij mag ik zoiets gewoon zeggen toch, of mag ik echt alleen maar op de gestelde vraag ingaan.
Je mag alles zeggen wat je wil. En ik mag zeggen dat ik je oordeel niet relevant vind voor Nour's vraag, en dat het gestoeld is op veel te weinig informatie. Nour gaf ook niet alle ionfo, maar alleen wat er voor haar vraag nodig was. Om dan te oordelen over een al gemaakte beslissing is dus beside the point.
Antibes: tuurlijk heb je dat soort reacties altijd wel, maar ook weer de antwoorden daarop. En ik weet ook hoe rot het is als je eenmaal zo'n beslissing genomen hebt, en hoe naar het is als daar op basis van weinig info vraagtekens bij gezet worden door een buitenstaander.
Snap ik hoor en ik ben het ook met je eens. Ik reageerde zelf ook niet op de beslissing an sich, omdat ik Nour meer dan capabel acht om zelf een goede afweging te maken wat die beslissing betreft.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Zelda schreef:RYW schreef:Tsjonge, nou voelt iedereen zich ineens aangevallen doordat ik ergens op wijs? Nou vind ik het een beetje overdreven worden, hoor. Nour, we hebben het er wel over via andere kanalen, ok? Ik heb geen zin in de gebeten hond zijn doordat ik een opmerking maak.
Nee Zelda, het is niet overdreven. Jij vindt het hoogstens overdreven. Net zoals ik dit hele gedoe overdreven vind. Het zou fijner zijn voor Nour als er op bladzijde 2 inmiddels eens over haar vraag gepraat kan worden in plaats van over mijn felle, overtrokken, aanvallende reacties, lijkt me, dus ik zal je in je mening laten. Presenteer 'm alleen niet als feit, graag.
RYW- Ratel
Zelda schreef:RYW schreef:Tsjonge, nou voelt iedereen zich ineens aangevallen doordat ik ergens op wijs? Nou vind ik het een beetje overdreven worden, hoor. Nour, we hebben het er wel over via andere kanalen, ok? Ik heb geen zin in de gebeten hond zijn doordat ik een opmerking maak.
Nee Zelda, het is niet overdreven. Jij vindt het hoogstens overdreven. Net zoals ik dit hele gedoe overdreven vind. Het zou fijner zijn voor Nour als er op bladzijde 2 inmiddels eens over haar vraag gepraat kan worden in plaats van over mijn felle, overtrokken, aanvallende reacties, lijkt me, dus ik zal je in je mening laten. Presenteer 'm alleen niet als feit, graag.
RYW- Ratel
Het enige wat ik zeg is dat ik het met Jolee eens ben dat ik je post een beetje fel vond, en jij vindt jezelf meteen een gebeten hond?
Maar goed, zal hier verder niet meer reageren, het is niet mijn bedoeling om van dit topic een ruzie te maken. Ik hoop dat Nour nog een paar goede adviezen krijgt en hier laat ik het bij.
Maar goed, zal hier verder niet meer reageren, het is niet mijn bedoeling om van dit topic een ruzie te maken. Ik hoop dat Nour nog een paar goede adviezen krijgt en hier laat ik het bij.
Gast- Gast
Zelda schreef:Het enige wat ik zeg is dat ik het met Jolee eens ben dat ik je post een beetje fel vond, en jij vindt jezelf meteen een gebeten hond? Serieus?
Ik zie de felheid ook niet in haar post en in jullie reacties daarop eerder. Volgens mij voelden jullie je meer aangevallen dan dat RYW te verwijten is. Kwestie van perspectief denk ik.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ja, goed, zo vat iedereen het weer anders op. Ik vind het wel prima. Wellicht is het bij mij een opstapeling van meerdere topics over de tijd en het forum gespreid waarin vriendinnen van het forumlid de situatie binnenstebuiten kennen. De forummers kennen dat niet allemaal, en voor mij komt het dus vervelend over als ik gewoon een reactie wil geven die verre van kwaad is bedoeld, er een soort van op mijn vingers getikt wordt van; je weet dit niet, je weet dat niet, de situatie is anders dan je denkt. Misschien niet helemaal van toepassing hierop, maar wel even de druppel. Daarom mijn -misschien- overtrokken reactie. Sorry voor de topicvervuiling, back to the subject.
Gast- Gast
Ik zou dan in de mail zetten dat het op dit moment zo is dat je ruimte voor je zelf wilt hebben en graag zou willen dat ze niet meer bellen (de komende tijd). Jij belt wel als je ze nodig hebt en zal af en toe iets van je laten horen.
Zoiets? Ik vind het best lastig omdat ik de situatie m.b.t. je ouders ken en je vader zo anders is dan je moeder.
Zoiets? Ik vind het best lastig omdat ik de situatie m.b.t. je ouders ken en je vader zo anders is dan je moeder.
Gast- Gast
Thanks Lorna voor je concrete tips. Ik ga er sowieso nog wel even een nachtje over slapen. Wil het zo zorgvuldig mogelijk formuleren en daar heb ik wat tijd voor nodig.
Gast- Gast
Dat kun jij wel. Stuur je morgen nog ff een brief die je mss inspiratie geeft.Nour schreef:Thanks Lorna voor je concrete tips. Ik ga er sowieso nog wel even een nachtje over slapen. Wil het zo zorgvuldig mogelijk formuleren en daar heb ik wat tijd voor nodig.
Gast- Gast
Wat een lastige situatie zeg. Bij een e-mail of een brief vind ik het altijd lastig dat dingen soms anders over kunnen komen dan dat je ze bedoelt.
In dit geval is het ook geen leuke boodschap voor je moeder, op wat voor manier je het ook omschrijft, het zal waarschijnlijk toch hard bij haar aankomen. Ik denk dat het enige wat je dus kunt doen, is heel duidelijk zijn in wat je wel en niet wilt. Ik vind de tip van Lorna wel heel goed. Als je namelijk alleen maar aangeeft dat je even geen contact wilt, zal dat bij haar ook onduidelijkheid geven. Want wanneer wil je het dan wel? Dus inderdaad aangeven dat jij zelf contact opneemt.
Sterkte!
In dit geval is het ook geen leuke boodschap voor je moeder, op wat voor manier je het ook omschrijft, het zal waarschijnlijk toch hard bij haar aankomen. Ik denk dat het enige wat je dus kunt doen, is heel duidelijk zijn in wat je wel en niet wilt. Ik vind de tip van Lorna wel heel goed. Als je namelijk alleen maar aangeeft dat je even geen contact wilt, zal dat bij haar ook onduidelijkheid geven. Want wanneer wil je het dan wel? Dus inderdaad aangeven dat jij zelf contact opneemt.
Sterkte!
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: