ID kaart
+8
Bruintje Beer
keverke26
Coco
koNijntje
Printje
Liadan
kwak
Flower_L
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
ID kaart
Vanaf 26 juni 2012 moet ieder kind een eigen paspoort, Nederlandse identiteitskaart of ander reisdocument bezitten om naar het buitenland te kunnen reizen. Ook zal de prijs van een identiteitskaart voor kinderen tot 14 jaar vanaf 1 januari 2012 stijgen. De prijs van een identiteitskaart voor kinderen vanaf 14 jaar en de prijs voor een paspoort gaat iets dalen.
Wij hebben een paspoort genomen voor L vorig jaar, maar wellicht handig om te weten voor de forummama's. Nu nog voor 9 a 10 euro, en straks voor 30 of 40 euro. Toch zonde geld.
Wij hebben een paspoort genomen voor L vorig jaar, maar wellicht handig om te weten voor de forummama's. Nu nog voor 9 a 10 euro, en straks voor 30 of 40 euro. Toch zonde geld.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: ID kaart
ik heb vandaag een ID aangevraagd voor D.
hier is het trouwens maar 7,70.
hier is het trouwens maar 7,70.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik heb vanmorgen een ID kaart voor mijn zoon aangevraagd, scheelt toch wel veel geld.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik wil dat volgende week 'snel' nog even doen maar klopt het dat je hem samen met je partner moet ophalen/aanvragen? Zoiets hoorde ik namelijk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Dat is helemaal goedkoop Kwak.
Is inderdaad zonde Liadan. Weet eigenlijk niet hoe duur een paspoort is, maar volgens mij hebben wij er iets van 50 euro voor betaald, scheelt dan niet zoveel met een ID kaart.
Is inderdaad zonde Liadan. Weet eigenlijk niet hoe duur een paspoort is, maar volgens mij hebben wij er iets van 50 euro voor betaald, scheelt dan niet zoveel met een ID kaart.
Flower_L- Ratel
Printje schreef:Ik wil dat volgende week 'snel' nog even doen maar klopt het dat je hem samen met je partner moet ophalen/aanvragen? Zoiets hoorde ik namelijk.
Bij het ophalen van het paspoort moest ik een briefje meenemen, met toestemming + handtekening.
Flower_L- Ratel
Ik kon ook op de site van mijn gemeente een aanvraagformulier uitprinten en door mijn vriend laten ondertekenen. Ook heb ik zijn id meegenomen naar het gemeentehuis en zo kon ik het ook aanvragen. Je kind moet trouwens ook mee met aanvragen en ophalen.Printje schreef:Ik wil dat volgende week 'snel' nog even doen maar klopt het dat je hem samen met je partner moet ophalen/aanvragen? Zoiets hoorde ik namelijk.
Liadan- Ratel
Oke dank je wel, dus aanvragen kan ik gewoon alleen doen? Maak wel eerst een afspraak anders zit ik er dadelijk uren met een rondrennende peuter haahha.
Printje- Lady Post-a-lot
Dat was ik morgen ook van plan :-). Ik neem aan dat er ook een pasfoto op moet? Zijn er verder nog eisen?
Gast- Gast
Je hebt inderdaad ook een pasfoto nodig, toestemming van beide ouders/gezaghouders en je kind moet mee. Ook moeten beide ouders zich legitimeren.
Liadan- Ratel
het paspoort van mijn vriend verloopt en tot juni kunnen we t. nog gewoon bijschrijven.
we zijn nog niet van plan om naar het buitenland te reizen, maar is dit dan echt niet meer geldig,
of kan het vanaf juni niet meer?
we zijn nog niet van plan om naar het buitenland te reizen, maar is dit dan echt niet meer geldig,
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Mmmm kijk ik net op de site vd gemeente, een afspraak maken kan niet meer in de maand december.... misschien dat ik dan maar zorg dat ik as dinsdag er meteen om 10 uur sta.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik heb evem getwijfeld om het te doen, maar voor Marokko hebben we sowieso een paspoort nodig, dus eigenlijk vind ik het zonde. Al is het wel makkelijker meenemen. Heb zelf ook al jaren alleen maar een paspoort. Hebben jullie voor jezelf wel beide?
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
koNijntje schreef:het paspoort van mijn vriend verloopt en tot juni kunnen we t. nog gewoon bijschrijven.
Volgens mij vervallen in juni 2012 alle bijschrijvingen. Dan moet je alsnog id of paspoort aanvragen. En dan zou ik het nu dien, nu het waarschijnlijk nog geen tientje kost.
Flower_L- Ratel
Ik ben de id kaart van mijn dochter alleen gaan ophalen, en zij hoefde ook niet eens mee. Volgens mij is dat ook nog per gemeente verschillend..
keverke26- Fluisteraar
- Aantal berichten : 74
Punten : 90
Registratiedatum : 23-06-11
Toevallig hebben wij vanmiddag pasfoto's laten maken voor een ID kaart. Morgen ga ik hem aanvragen. Hier is hij 9,25
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Ik heb in de zomer een ID-kaart aangevraagd, omdat we op vakantie gingen. Toen bleek hij hier trouwens gratis te zijn, dus dat was helemaal handig.
Wat ik wel erg grappig vond is dat ik A. beide keren ook mee moest nemen, bij het aanvragen en bij het ophalen. Anders zou ik de kaart niet mee krijgen
Wat ik wel erg grappig vond is dat ik A. beide keren ook mee moest nemen, bij het aanvragen en bij het ophalen. Anders zou ik de kaart niet mee krijgen
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Vindt het belachelijk veel geld! Helaas kunnen wij hem pas na januari aanvragen nouja eigenlijk pas na april gok ik. Maar het is toch zonde van die centen die erbij komen.
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb er gisteren ook 2 bestelt, nu nog 9,40 per id betaalt en volgend jaar wordt het veel duurder dus ik vond het wel de moeite waard.
Mijn vriend heeft het gezag nog niet geregeld dus daarom hoefde hij niet mee, ik was er gisteren gewoon naar toe gewandeld had niet bedacht dat je een afspraak zou moeten maken maar werd gewoon geholpen. Nu had ik de meiden gewoon mee genomen maar dat moest ook, ze moest ze even zien.
Mijn vriend heeft het gezag nog niet geregeld dus daarom hoefde hij niet mee, ik was er gisteren gewoon naar toe gewandeld had niet bedacht dat je een afspraak zou moeten maken maar werd gewoon geholpen. Nu had ik de meiden gewoon mee genomen maar dat moest ook, ze moest ze even zien.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Wellicht ga ik morgen even langs om er een aan te vragen! Vind 30 a 40 euro wel echt bizar veel geld voor een pasje.
Gast- Gast
Liadan schreef:Ik kon ook op de site van mijn gemeente een aanvraagformulier uitprinten en door mijn vriend laten ondertekenen. Ook heb ik zijn id meegenomen naar het gemeentehuis en zo kon ik het ook aanvragen. Je kind moet trouwens ook mee met aanvragen en ophalen.Printje schreef:Ik wil dat volgende week 'snel' nog even doen maar klopt het dat je hem samen met je partner moet ophalen/aanvragen? Zoiets hoorde ik namelijk.
Zo heb ik het gister ook gedaan! Bij de aanvraag moest ik haar meenemen, bij het ophalen hoeft dat hier niet.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: