Kaart sturen?
+7
Bay
Lavendel
Melis_je
Carra
Zininzon
Aziraphale
Elliot
11 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Kaart sturen?
Sommigen weten dat ik issues gehad heb met een 'vriendin'. Inmiddels hebben we geen contact meer. Maar bij vlagen mis ik onze gekkigheidjes wel erg. Ze is bijna jarig en nu dacht ik erover om toch een kaart te sturen en het luchtig te houden. Gewoon alleen 'gefeliciteerd en fijne dag' of zo. En misschien ook dat ik de gekkigheidjes mis. En het daar bij laten. Ergens hoop ik toch dat het contact hersteld kan worden. Ondanks dat ze me zo heeft gekwetst en heeft laten vallen, denk ik dat ik van mijn kant ook wel dingen fout gedaan heb. Een verhaal heeft altijd twee kanten.
Ik twijfel wel. Mede dat ik niet weet of ze het op prijs stelt. En mede doordat als ze wel zou reageren en dat is negatief de stress bij mij toch omhoog schiet en dat kan ik nu niet gebruiken ivm een belangrijke wedstrijd binnenkort.
Of gewoon sturen en meteen weer loslaten. En zien wat eruit komt?
Ik twijfel wel. Mede dat ik niet weet of ze het op prijs stelt. En mede doordat als ze wel zou reageren en dat is negatief de stress bij mij toch omhoog schiet en dat kan ik nu niet gebruiken ivm een belangrijke wedstrijd binnenkort.
Of gewoon sturen en meteen weer loslaten. En zien wat eruit komt?
Gast- Gast
Re: Kaart sturen?
Ik zou mezelf er wellicht wat "makkelijker" vanaf maken, door een berichtje (sms/WA) te sturen. Dus in die zin vind ik het juist attent van je dat je de moeite doet om een kaartje te kopen en dat naar d'r te sturen. Als je op zoek bent naar een opening, lijkt het me idd een goed idee om er een persoonlijke tintje aan te geven, zoals je al zei.
Daarna wel proberen het los te laten, voor zover mogelijk. In die zin probeer ik dan te denken: geen verwachtingen, wel hoop.
Daarna wel proberen het los te laten, voor zover mogelijk. In die zin probeer ik dan te denken: geen verwachtingen, wel hoop.
Gast- Gast
Ik heb haar nummer niet meer. Kaart heb ik al een tijd, omdat het toen zo'n leukekaart vond voor haar...
Gast- Gast
Misschien gewoon sturen? Als ze het niet op prijs stelt kan zij er toch mee doen wat ze wil?
Maar ik zou niet teveel ingaan op de issues die jullie hebben/hadden..
Maar ik zou niet teveel ingaan op de issues die jullie hebben/hadden..
Gast- Gast
Nee, het leek me ook beter om dat te laten rusten. Maar schrijven.dat ik onze veiligheidsraadmis, kan wel toch?
Gast- Gast
Ja. En ik vind het eigenlijk wel iets moois zeggen over jou dat je aan haar verjaardag denkt en haar iets goeds wenst...
Gast- Gast
Ik zou het gewoon doen, wat heb je te verliezen? In het ergste geval reageert ze er niet op, maar dan ben je net zover als dat je nu bent. Als ze wel reageer kan het het begin zijn van nieuw contact, en dat is alleen maar mooi toch?
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Ja klopt. Ben alleen bang dat het mij toch iets meer doet dan ik wil als ik geen reactie zou krijgen..
Gast- Gast
Haha, logische reactie :-)
Gewoon alleen een fijne verjaardag wensen en verder niks?
Gewoon alleen een fijne verjaardag wensen en verder niks?
Gast- Gast
In jezelf bedoelde ik vooral.
Ik kan hier reageren in de hoop dat jij weer op mij reageert, of in de hoop op waardering, maar ook gewoon omdat ik een tip heb, en klaar.
Als het een van de twee eerste dingen is en jij reageert niet meer, of zegt niet 'bedankt' dan ben ik dus teleurgesteld. Maar niet omdat JIJ iets verkeerd doet, maar omdat ik met de verkeerde intentie begon aan dit topic.
Begrijp je?
Als jij echt iets wilt 'halen' uit het sturen van die kaart, moet je ofwel zorgen dat je over dat verlangen heen kunt stappen, ofwel geen kaart sturen zodat je niet teleurgesteld wordt, ofwel jezelf voorbereiden dat je een fifty/fifty kans hebt dat je niet gaat krijgen wat je wilt...
Ik kan hier reageren in de hoop dat jij weer op mij reageert, of in de hoop op waardering, maar ook gewoon omdat ik een tip heb, en klaar.
Als het een van de twee eerste dingen is en jij reageert niet meer, of zegt niet 'bedankt' dan ben ik dus teleurgesteld. Maar niet omdat JIJ iets verkeerd doet, maar omdat ik met de verkeerde intentie begon aan dit topic.
Begrijp je?
Als jij echt iets wilt 'halen' uit het sturen van die kaart, moet je ofwel zorgen dat je over dat verlangen heen kunt stappen, ofwel geen kaart sturen zodat je niet teleurgesteld wordt, ofwel jezelf voorbereiden dat je een fifty/fifty kans hebt dat je niet gaat krijgen wat je wilt...
Gast- Gast
Ik snap het.
Ik dacht ook misschien door er verder geen 'gevoelens' in uit te spreken ik ook geen verwachting schep of zo.
Ik dacht ook misschien door er verder geen 'gevoelens' in uit te spreken ik ook geen verwachting schep of zo.
Gast- Gast
Die snap ik dan weer niet.. Sorry.
Ik dacht dan laat ik bij haar merken dat ik er verdergeen verwachtingen uit schep of zo.
Misschien moet ik weer ook gewoon niet teveel over nadenken en gewoon doen!
Ik dacht dan laat ik bij haar merken dat ik er verdergeen verwachtingen uit schep of zo.
Misschien moet ik weer ook gewoon niet teveel over nadenken en gewoon doen!
Gast- Gast
Je moet iets veranderen in jezelf, niet bij de ander, snap je dat?
Jij bent het, die ergens op hoopt...niet zij...
Jij bent het, die ergens op hoopt...niet zij...
Gast- Gast
Als ik nou zou schrijven:
'hoi x,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. ik zag deze kaart en moest meten aan jou denken.
hopelijk heb je en knal feest en gaat alles goed met je.
Groetjes (liefs gaat wat ver denk ik) Jip
Ps ik mis onze gekkigheidjes nog altijd'
Is dat dan luchtig en zonder verwachtingen?
'hoi x,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. ik zag deze kaart en moest meten aan jou denken.
hopelijk heb je en knal feest en gaat alles goed met je.
Groetjes (liefs gaat wat ver denk ik) Jip
Ps ik mis onze gekkigheidjes nog altijd'
Is dat dan luchtig en zonder verwachtingen?
Gast- Gast
Jip83 schreef:Ja klopt. Ben alleen bang dat het mij toch iets meer doet dan ik wil als ik geen reactie zou krijgen..
Maar stuur je de kaart omdat je graag een reactie wilt? Of gewoon, omdat je haar ondanks alles toch een fijne dag wilt wensen?
En daarbij, als ik jarig ben en kaartjes krijg, ga ik niet iedereen persoonlijk bedanken voor de kaart. Een kaart sturen voor een verjaardag is niet echt uitnodigend om een reactie op te geven, als ontvanger zijnde. Ik probeer hiermee te zeggen, dat het jammer is als je teleurgesteld bent wanneer je geen reactie krijgt op je kaartje. Als je graag een reactie van haar wilt, is een verjaardagskaart niet het beste medium
Laatst aangepast door Aziraphale op zo 12 aug 2012 - 9:24; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Als je het als PS schrijft, is het misschien wel wat 'te' luchtig? Ik weet niet hoor.
Want kun je het aan, de bal bij haar laten liggen na het sturen van zo'n tekst? Ik denk dat ik dat persoonlijk niet zou kunnen (maar zit niet in zo'n situatie). Ik denk dat ik de vriendschap of helemaal zou loslaten (en waarschijnlijk helemaal geen kaart sturen of iig niet deze tekst er op) of alles van mijn kant er aan doen om het contact nog enigszins te herstellen en er dan méér tekst aan wijden. Lastig hoor!
Als je je eigen tekst herleest, wat vind je er dan zelf van?
Want kun je het aan, de bal bij haar laten liggen na het sturen van zo'n tekst? Ik denk dat ik dat persoonlijk niet zou kunnen (maar zit niet in zo'n situatie). Ik denk dat ik de vriendschap of helemaal zou loslaten (en waarschijnlijk helemaal geen kaart sturen of iig niet deze tekst er op) of alles van mijn kant er aan doen om het contact nog enigszins te herstellen en er dan méér tekst aan wijden. Lastig hoor!
Als je je eigen tekst herleest, wat vind je er dan zelf van?
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Dan vind ik het luchtig en niet uitnodigend om er op te.reageren. Terwijl ik juist wel hoop dat ze reageert... Vorig jaar heb ik een lekkere vent op haar deur geplakt met ballonnen eraan. Dat soort gekkigheidjes houden we van.. Ik wilde, toen alles nog koek en ei.was, weer.zoiets bedenken. Maar dat is nu een beetje lastig. Een klein kadootje sturen. Bij de.kaart? ik wil ook weer moet pushend overkomen.
Bedankt dat jullie.meedenken!
Bedankt dat jullie.meedenken!
Gast- Gast
Ik ben het eigenlijk wel met Aziraphale eens, dat een kaartje wel laagdrempelig is. Ze hoeft er niet op te reageren natuurlijk.
Doe je iets groters (een brief, een cadeautje, een telefoontje) dan zou je sneller reactie verwachten. Komt er dan niks, is het denk ik wat duidelijker he de vork in de steel zit dan wanneer ze niet op je kaart reageert.
Misschien ben je ook wel 'gewoon' toe aan duidelijkheid?
Doe je iets groters (een brief, een cadeautje, een telefoontje) dan zou je sneller reactie verwachten. Komt er dan niks, is het denk ik wat duidelijker he de vork in de steel zit dan wanneer ze niet op je kaart reageert.
Misschien ben je ook wel 'gewoon' toe aan duidelijkheid?
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Ik herinner me net dat ze nog een bezoek tegoed heeft van me aan een sauna.. Zal ik dat er anders in noemen. pfff..ik wil het graag goed.doen geloof ik.
Gast- Gast
Die duidelijkheid heb ik al, maar.ik zoek toch weer een opening. Ik mis haar gewoon.
Gast- Gast
Maar is het dan gewoon niet sowieso zo dat JIJ zelf iets verwacht? Dat jij ergens op hoopt?
Je kunt al die dingen erin zetten, het enige wat je niet kunt beïnvloeden is of zij jou ook mist en of zij jullie vriendschap ook nog een herstart waard vindt.
Je kunt al die dingen erin zetten, het enige wat je niet kunt beïnvloeden is of zij jou ook mist en of zij jullie vriendschap ook nog een herstart waard vindt.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: