Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen?

+50
Aziraphale
Isilme
Sjaantje
TNMN
Highway
Arwyn
SuperGrover
litllejoy
Mizz_S
minoessepoes
Lynn_
Sylvana
Rush
Suus
Koffieleut
Atelier Madame
Marin
NoName88
Marsy28
Flip Fluitketel
flower
Caramba
rianne287
Snoes
GeKKiE
Roodkapje
Linda
kwak
Bruintje Beer
PapillonRose
Rovine
Thunder
Lejow
SarahKey
Raindrop
Theeleut
Caroow
Sarah1985
teletascha
Zonnetje
Jezzie
Minx
Darius
_Lacey_
CCC
Coco
girli
woezel
TukTuk
Tesss
54 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen?

Bericht  Lejow za 28 jan 2012 - 10:30

Shampoo koop ik in de aanbieding, ik gebruik head and shoulders itchy skin, dus die is 5 euro per fles. Die probeer ik te halen als er 1+1 gratis acties zijn. Net zoals deo van Rexona en Axe. De kruidvat heeft die regelmatig in de aanbieding.

Echte snoepers zijn we niet, we hebben soms een koekje of een zak chips in huis en daar houdt het wel bij op.
Verder drinken we water, of aanmaaklimonade. Ik lust geen alcohol en mijn vriend geeft er verder thuis ook niet om. Dus dat scheelt ook al een hele hoop.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 10:32

Wij eten spinazie en erwten uit de diepvries, verder vers. Heel af en toe haal ik broccoli en bloemkool voor in de diepvries. Mais doe ik uit blik en rode kool uit pot. Voorgesneden groente koop ik alleen als het 1+1 is bij de AH of de Jan Linders. We drinken alleen thee, water, cola light van de Lidl en de kinderen aanmaak, dat is ook niet zo duur.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 10:35

Ik geef ongeveer 85 euro per week uit aan boodschappen, luiers, drogisterijproducten enz. Ik haal alles bij de Plus en het Kruidvat/Trekpleister

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose za 28 jan 2012 - 10:38

Hier zou ik het ook niet redden voor 30-50 euro per week, als daar alles van gedaan moet worden. Nu is het ongeveer 50 euro per week, maar dan reken ik de luiers en poedermelk niet mee. Luiers zo'n 25-30 euro per maand gemiddeld (Pampers) en iets van 17 euro voor 2 blikken poedermelk (dochtertje weigert ineens gewone melk, dus maar weer opvolgmelk gehaald). Ik zou trouwens wel kunnen bezuinigen op bepaalde dingen, maar zolang het niet noodzakelijk is doe ik dat niet. Zo zou ik goedkopere luiers kunnen halen, maar Pampers bevallen tot dusver het beste (heb bijna alle merken weleens getest in het verleden laughcry ). Ook de poedermelk kan goedkoper, maar ik gebruikte deze vanwege haar krampjes en we zijn er nu op blijven hangen (anders moet je weer switchen). Verder drink ik geen frisdrank, maar wel sap zonder kunstmatige toevoegingen. Waar je gek genoeg een stuk meer voor betaalt als voor sap met allerlei extra troepjes erin.. Ik snoep / snack niet heel veel en drink ook geen alcohol. Dus wat dat betreft is het denk ik ook wel in balans hier. Sommige dingen wat duurder, maar andere dingen koop ik dan juist weer nauwelijks.

En de groente is vaak vers, of diepvries. Diepvries dan met name doperwten en tuinbonen. De rest meestal vers. Uit blik of pot komt zelden voor, want ik vind dat minder lekker (vind het vaak veel te gaar / zacht / slap). Roerbakgroente neem ik voorgesneden, anders zit ik met een enorme hoeveelheid gesneden groente die niet op gaat.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  SarahKey za 28 jan 2012 - 10:41

Lejow schreef:
SarahKey schreef:groente uit potjes, jakkes Laughing
(heb ooit eens spinazie uit pot gegeten, wat een bagger eten. Heb het dan ook niet opgegeten want vond het echt heel vies. Terwijl verse spinazie hier zo op is.)

Wij eten alleen verse groenten. Ook in roerbakgerechten etc, een zakje gesneden groenten vind je hier niet zo snel. Zelf snijden is ook goedkoper.

Maar heb wel een paar kleine blikjes in huis voor nood. Mijn man eet alleen doppers/wortels uit een blikje. Dat lust ik niet dus zo heel vaak eet hij dat niet.

Een zakje gesneden wokgroente is 60 cent en een zakje gesneden spagethi groente is 1 euro, daar kan ik niet al die verschillende groentes voor snijden hoor Very Happy
Ik vind verse spinazie juist niet lekker, net zoals verse rode kool, bah bah
Spinazie halen we hier uit de diepvries, bloemkool vers, sperziebonen in schotels halen we ook altijd vers, verder dingen als peen en doperwtjes, rode kool, bietjes, uit een potje.

De wokgroente die hier zo goedkoop zit, zitten heel veel wortelen in. Terwijl wortelen geen drol kost nu deze tijd is 60 cent veel te veel. Ook vinden wij het niet lekker om heel veel wortelen te eten.
Ook vind ik zo'n zak altijd al er nattig uit zien en stinken als je de zak open doet.

Ik koop prei altijd heel goedkoop en vries dit in. (50 cent per 5 preien)
Zelfde als met paprika's, een zak waar 14 paprika's zitten betaal ik op de markt 1,50 voor. Taugé kost per portie iets van 10 cent. (niet taugé uit de supermarkt, daar betaal je je scheel aan)
Uien kosten ook weinig.
Per keer gebruik ik: een handvol gesneden prei (5 cent), 1 paprika (0.10), taugé (10 cent), ui (5 cent)
En eventueel nog wortel erbij (5 cent), ben je voor 35 cent klaar.
En eet je niet alleen wortel Cool

Enige nadeel is, ben altijd wel even druk aan het snijden als er weer een lading prei en paprika's gekocht is. Ik doe alles gesneden in zakjes in de vriezer. Dat scheelt daarna wel tijd (je pakt een handvol en klaar) maar voordat alles gesneden is Laughing Phff. Maar goed, je moet er wat voor over hebben smile

En rode kool, wij doen 4 keer met een rode/witte/groene kool. In goedkopere maanden betaal je er 70 of 80 cent per kool. Ik kies dan de grootste en dan ben je voor 20 cent per keer klaar.
witte kool is ook weer lekker in roerbakgroenten.
Dan ben je met potten toch ook weer duurder uit.

Maar nu heb ik 's ochtends de tijd om groenten etc te snijden. Snap best dat als iemand full time werkt en laat weer is, niet eerst nog eens een kwartier gaat snijden en aardappelen schillen etc. Dan is een potje wel ideaal.

Wortelen, soms heb je ze voor 30 cent per kilo en kun je heel wat keren hutspot van maken. Of gesneden in blokjes voor in de vriezer. Of even blancheren en je hebt wortelen voor zo bij de aardappelen.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Lejow za 28 jan 2012 - 10:53

Dat kun je inderdaad ook nog invriezen ja..

Ja pff, dan zou ik dat in het weekend moeten doen, en dan ben ik al blij dat het huis uberhaupt op orde is haha

Ik vind het hier met de worteltjes wel meevallen, maar goed, smaken verschillen natuurlijk.

Straks als die kleine met ons mee gaat eten wil ik het wel anders gaan doen, kan haar natuurlijk niet groente uit pot geven.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 10:57

SarahKey schreef:groente uit potjes, jakkes Laughing
(heb ooit eens spinazie uit pot gegeten, wat een bagger eten. Heb het dan ook niet opgegeten want vond het echt heel vies. Terwijl verse spinazie hier zo op is.)

Wij eten alleen verse groenten. Ook in roerbakgerechten etc, een zakje gesneden groenten vind je hier niet zo snel. Zelf snijden is ook goedkoper.

Maar heb wel een paar kleine blikjes in huis voor nood. Mijn man eet alleen doppers/wortels uit een blikje. Dat lust ik niet dus zo heel vaak eet hij dat niet.

Hier ook het meeste uit blik hoor!
Tenminste iig altijd de doperwten, snijbonen en spinazie (die ik heerlijk vind, die met room van HAK).

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 28 jan 2012 - 10:58

Ik vind potjes groente erg lekker eigenlijk nerd
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rovine za 28 jan 2012 - 11:05

Als wij een restje groente hebben of iets dreigt te bederven, dan gooien we het in ons groentebakje in de vriezer. Als het bakje vol is eten we weer een keer groentesoep. Wij snijden ook alles zelf, maar hebben vaak van meerdere groenten wel wat voorraad.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 11:10

Twellie schreef:Ik vraag me echt af hoe mensen het redden van 30-50 euro per week. Wij letten tegenwoordig ook echt op aanbiedingen, halen minder luxeproducten etcetera en toch komen we echt niet onder de 100 euro per week.

Ik geef trouwens ook wel 100 euro in de maand uit bij de Kruidvat: twee pakken poedermelk a ruim 10 euro per stuk, zeker 40 euro aan luiers voor twee kinderen, dat is al 60 euro. Verder haal ik er ook papjes voor onze dochter, snoepgoed voor onszelf, shampoo, make-up, andere verzorgingsartikelen, cadeautjes, dagkaarten voor de trein enzovoorts.

Ik ben zo blij met die voordeelpas tegenwoordig Laughing

Gast
Gast

Bericht  Linda za 28 jan 2012 - 11:12

Wij zijn dik 100 euro per week kwijt aan boodschappen. En dat is dan alleen het eten. Verzorgingsproducten komen daar nog bovenop.

Wij komen veel bij de natuurwinkel. Veel dingen zijn daar een stuk duurder. Maar ik vind biologisch eten belangrijk, zeker voor onze dochter. En ik mag geen producten waar koemelk, ei of soja in zit, dat tikt ook aan.

Potjes eten wij nooit, dat lust ik echt niet. Soms diepvries groente, maar meestal gewoon vers. En dan het liefst nog meerdere soorten groente, zodat iedereen een beetje keus heeft. Vandaag aten we bijvoorbeeld groentestoof met kabeljauw. Courgette, wortel, ui, kastanje champignons, tomaat, knolselderij, paprika en aardappel. Zo'n maaltijd is bij elkaar dan best duur. Maar zolang we het kunnen betalen vind ik het prima. Man en ik zijn gek op koken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Roodkapje za 28 jan 2012 - 11:29

Ik zou het willen redden met 300 - 350 in de maand..Dit bedrag is voor mij en 3 kinderen. Mijn man eet zelden mee, dus die tel ik niet mee. Ik kom daar altijd bovenuit..Ik koop wel alles vers, alleen sperzieboontjes eten mijn kinderen uit pot. Die willen ze niet vers helaas. Ik koop wel vaak voorgesneden dus daar betaal je dan weer voor. Ik koop eigenlijk te vaak lekkere dingen... tussendoortjes etc. Daar moet ik toch eens op bezuinigen.. Ik koop ook nagenoeg alles bij AH dus dat loopt ook wel op. 1x per 2 weken rij ik langs de Aldi voor pakken Ice tea en kruidenboterstokbrood en de overheerlijke afbakbroodjes. Maar daar ben ik maximaal 20 euro kwijt.

Wij kopen luiers in de aanbieding wanneer we ze nodig hebben. O. eet met de pot mee dus daar hebben we niets speciaals verder voor nodig.

Ik ga in februari eens bijhouden wat we nou echt uitgeven aan effectieve boodschappen. Ben eigenlijk wel benieuwd..

Douchespullen/ shampoo/ deo etc koop ik met korting bij mijn lieftallige zusje... die heeft een R.itualswinkel... Ideaal en heerlijk spul!
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 12:27

Roodkapje schreef:Ik zou het willen redden met 300 - 350 in de maand..Dit bedrag is voor mij en 3 kinderen. Mijn man eet zelden mee, dus die tel ik niet mee. Ik kom daar altijd bovenuit..Ik koop wel alles vers, alleen sperzieboontjes eten mijn kinderen uit pot. Die willen ze niet vers helaas. Ik koop wel vaak voorgesneden dus daar betaal je dan weer voor. Ik koop eigenlijk te vaak lekkere dingen... tussendoortjes etc. Daar moet ik toch eens op bezuinigen.. Ik koop ook nagenoeg alles bij AH dus dat loopt ook wel op. 1x per 2 weken rij ik langs de Aldi voor pakken Ice tea en kruidenboterstokbrood en de overheerlijke afbakbroodjes. Maar daar ben ik maximaal 20 euro kwijt.

Wij kopen luiers in de aanbieding wanneer we ze nodig hebben. O. eet met de pot mee dus daar hebben we niets speciaals verder voor nodig.

Ik ga in februari eens bijhouden wat we nou echt uitgeven aan effectieve boodschappen. Ben eigenlijk wel benieuwd..

Douchespullen/ shampoo/ deo etc koop ik met korting bij mijn lieftallige zusje... die heeft een R.itualswinkel... Ideaal en heerlijk spul!

Fijn he, een zus met een eigen winkel! Mijn zus heeft een eigen kinderkledingwinkel, maar of ik daar nou geld mee bespaar? Zie veel te veel leuks!

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje za 28 jan 2012 - 12:31

Parel schreef:
Roodkapje schreef:Ik zou het willen redden met 300 - 350 in de maand..Dit bedrag is voor mij en 3 kinderen. Mijn man eet zelden mee, dus die tel ik niet mee. Ik kom daar altijd bovenuit..Ik koop wel alles vers, alleen sperzieboontjes eten mijn kinderen uit pot. Die willen ze niet vers helaas. Ik koop wel vaak voorgesneden dus daar betaal je dan weer voor. Ik koop eigenlijk te vaak lekkere dingen... tussendoortjes etc. Daar moet ik toch eens op bezuinigen.. Ik koop ook nagenoeg alles bij AH dus dat loopt ook wel op. 1x per 2 weken rij ik langs de Aldi voor pakken Ice tea en kruidenboterstokbrood en de overheerlijke afbakbroodjes. Maar daar ben ik maximaal 20 euro kwijt.

Fijn he, een zus met een eigen winkel! Mijn zus heeft een eigen kinderkledingwinkel, maar of ik daar nou geld mee bespaar? Zie veel te veel leuks!

Haha dat had ik toen ik bij een baby/kinderkleding winkel werkte... ! ik werd er alleen maar armer van! Ik krijg ook heel veel R.ituals gratis ... oud model flesjes... oud model yogakleren haha... Ik kom om in dat merk Wink
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 14:13

Gemiddeld zo'n 75-80 euro per week inclusief luiers. Meer wil ik er ook gewoon niet aan uitgeven. Ik pin per maand een bepaald bedrag (zo'n 300-350 euro) en dat verdeel ik over 4 weken. Werkt perfect. Zo let je toch een beetje op wat je uitgeeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 14:20

Tip trouwens voor de groente eters: diepvriesgroenten zijn het allerverst van alle groenten. Dus ook verser dan de zogenaamde verse groenten (die helemaal niet vers meer zijn). En je bent ook goedkoper uit over het algemeen dan als je 'verse' groenten koopt.
Diepvriesgroenten worden namelijk meteen ingevroren waardoor er zo min mogelijk vitaminen verloren gaan. Bij 'verse' groenten zijn er al heel veel vitamines verloren gegaan omdat ze al een hele tijd liggen voordat het uberhaupt wordt verkocht. Eigenlijk kan je bij 'verse' groenten allang niet meer spreken van vers.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 14:53

@ Sarahkey: Haal je die groente op de markt? Want dat is toch wel echt belachelijk goedkoop van die paprika's, volgens mij betaal ik een of zelfs anderhalve euro per stuk :shock: .

@ Parel: Lang leve de voordeelpas! Binnenkort maar weer eens kijken wat mijn punten waard zijn, ik heb er alweer bijna 500.

Ook schreef iemand hierboven dat ze nauwelijks vruchtensappen en dergelijke haalde. Nu ik daar over nadenk, denk ik dat daar bij ons veel geld in gaat zitten. Mijn vriend en ik drinken beiden veel sappen, vier flessen spa fruit en vier a vijf pakken vruchtensap gaan er wel door in een week. Daar zie ik bespaarmogelijkheden!

Gast
Gast

Bericht  SarahKey za 28 jan 2012 - 19:16

Jolicious: Versheid geloof ik wel van de diepvriesgroenten. Wij kijken puur naar de smaak van iets. En dat is 99,99% echt verse groenten. (naja ik vries zelf wel groenten in daar niet van, maar ik denk nu even aan een zak diepvriesgroenten van de supermarkt)

Twellie: pakken sap gaan er hier ook doorheen. Ik drink ze niet (of heel zelden een glas) maar mijn man drinkt er 3-4 per week gok ik. Ik haal ze bij de lidl of als roosvicee weer een actie heeft van tweede gratis. Maar dan haal ik meteen een pak of 30.
Ik haal de paprika's van de markt, taugé/pepers bij de groentenkar die hier wekelijks een keer in het dorp staat en prei/wortelen als de lidl weer een goede aanbieding heeft. En verder kijk ik iedere keer weer wat het seizoen is. Ene keer zijn de courgettes in de aanbieding, andere keer de tomaten goedkoop. Etc.

Maar de paprika'szijn niet zo mooi als in de supermarkt. Daarom zijn ze ook zo goedkoop. Ze zijn misvormd of hebben twee kleuren of er zitten wat kleintjes bij. Maakt mij niet uit want de smaak is hetzelfde. En dat ze misvormd zijn zie je niet weer terug als ze in stukjes ergens doorheen zitten.

En wat geld scheelt. Geen pakjes en zakjes en pakken van knorr oid in huis halen. Wij eten meestal 1 keer in de week iets uit pak (kan soep zijn, maar aankomende week bv een pak van knorr, van de hamsterweken) en voor de rest maak ik zelf alles. Wil het liefst nu weer helemaal stoppen met die zakjes maar eerst maar door de voorraad heen werken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Lejow za 28 jan 2012 - 20:53

Sarah, even offtopic, ik zie dat je op dezelfde dag uitgerekend bent als mijn nichtje. Grappig!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 21:01

Wij kopen ook vrijwel nooit frisdrank, maar gewoon ranja/roosvicee en 3 zakken perssinaasappelen om zelf te persen. Zijn we altijd zo gewend geweest. Als er eens een pak in de koelkast staat, duurt het maanden voordat we 'm open maken.
Brood komt hier wel van de bakker (supermarktbrood vinden we beiden niet te vreten), eten van bepaalde producten ook altijd a-merken (calve pindakaas, coca cola bijv), maar de rest aan basisproducten halen we gewoon bij de Aldi. Inclusief vreetspul, niks mis mee.
Weinig vlees (ik eet het al eigenlijk niet) en als het gekocht wordt is het biologisch. Verzorgingsproducten zijn eigenlijk ook altijd merk.

Met 75 euro houden we vaak wel wat over. Als er iets over blijft stoppen we dat in een potje (al is het maar 5 euro) en daar gaan we dan een keer lekker van uit eten smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 21:22

50 euro per week.

Gast
Gast

Bericht  GeKKiE za 28 jan 2012 - 21:34

Wij storten ieder € 200 per maand op onze gezamenlijke rekening.

Wij geven de € 400 per maand uit aan boodschappen, maar ook shampoo, tandpasta enzo.
We gaan er ook vaak een keer van uit eten of ergens lunchen.
En we kopen er weleens dingen voor in huis voor bij bijvoorbeeld Gamma.
Parkeergeld gaat er ook vanaf.

Mijn vriend krijgt zijn salaris altijd 5 dagen eerder dan ik (de 20e al), dan is het ook wel weer tijd om het aan te vullen.
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840

Bericht  Snoes zo 29 jan 2012 - 0:56

Wij zijn per maand 150 - 175 euro kwijt voor 2 personen en 1 kat. Dus gemiddeld zo'n 40 euro per week.
Daar zit dan ook shampoo, wasmiddel, ... bij.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 1:07

Twellie ; ideaal! Zo moest mijn vriend een nieuw scheerapparaat, en die kreeg ik (Gilette fusion pro glide) gratis met mijn punten! Scheelt toch weer 15 euro. Zo had je pas ook die aanbieding, Difrax spenen 2+2 gratis, heb er mooi ook alvast wat 12+ meegenomen (er waren er helaas al wel veel weg). Scheelt ook weer een 10tje!

Wij drinken ook veel frisdrank/sappen, daar zouden we op kunnen bezuinigen. Maar de vraag is of we dat willen? Ik wil gewoon thuis kunnen drinken wat ik wil drinken.

En SarahKey, het is heel makkelijk te zeggen 'niet uit pakjes koken, alles zelf maken' maar dat geldt alleen als je kán koken! Ik niet namelijk Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen? - Pagina 3 394967 dan is een pakje nog de veiligste keuze.

Gast
Gast

Bericht  Linda zo 29 jan 2012 - 1:15

Parel, koken zonder pakjes en zakjes hoeft echt niet moeilijk te zijn hoor. Ik mik vaak gewoon iets in de pan of ovenschotel, wat kruiden en knoflook erbij en dan hopen dat het smaakt. Very Happy Dan weet je gauw genoeg welke dingen er lekker te combineren zijn. Zeker als je dochter straks wat ouder is en met de pot mee kan eten is dat harstikke handig. Mijn dochter eet alles mee, tijdens het koken doe ik er dan geen zout door, de zoutmolen staat op tafel. Al die kant en klare zakjes bevatten zoveel zout en e-nummers enzo.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: