Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen?

+50
Aziraphale
Isilme
Sjaantje
TNMN
Highway
Arwyn
SuperGrover
litllejoy
Mizz_S
minoessepoes
Lynn_
Sylvana
Rush
Suus
Koffieleut
Atelier Madame
Marin
NoName88
Marsy28
Flip Fluitketel
flower
Caramba
rianne287
Snoes
GeKKiE
Roodkapje
Linda
kwak
Bruintje Beer
PapillonRose
Rovine
Thunder
Lejow
SarahKey
Raindrop
Theeleut
Caroow
Sarah1985
teletascha
Zonnetje
Jezzie
Minx
Darius
_Lacey_
CCC
Coco
girli
woezel
TukTuk
Tesss
54 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen? - Pagina 6 Empty Re: Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen?

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 8:23

Theeleut schreef:
_MamaRosa_ schreef:Even een leken-vraag. Groente invriezen, doe je dat rauw, of kook je dat eerst? Ik vries tegenwoordig wel erg veel vlees in, bespaart ook weer, maar groente is ook nog wel een idee. Heb daar alleen dus geen ervaring mee.

En kun je gewoon alles invriezen. Dus bloemkool, brocolli, witlof bijv?
Ik vries het rauw in. Ik snij en was het en dan invriezen. De groente die jij als vb geef vries ik dus níet in, dat wordt zo'n smurrie. Ik vries alleen sperziebonen, snijbonen, wortelen in. Doperwten, rode kool, spinazie en tuinbonen koop ik altijd gevroren en de rest alles vers.

Als ik een gerecht heb gemaakt met met wat voorgroente dan ook dan vries ik het wel in z'n geheel in, dus bijv. stamppotjes of roerbakschotels. Maar bloemkool bijv. vind ik persoonlijk echt vies als dat uit de vriezer komt.

Hmmm, dan kan ik dus alleen sperziebonen invriezen bijv., de rest eten we niet. Ja, rode kool enz. dan weer wel. Maar dat idd ook meestal uit de diepvries van de super.

Dus bloemkool kan dan juist weer niet? Soepgroente vries ik ook wel in (zit ook vaak wel bloemkool bij in), en merk eigenlijk nooit dat het niet lekker meer is. (ok, dan zit het in de soep...Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen? - Pagina 6 394967 )

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen? - Pagina 6 Empty Re: Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen?

Bericht  Theeleut ma 30 jan 2012 - 8:26

_MamaRosa_ schreef:
Theeleut schreef:
_MamaRosa_ schreef:Even een leken-vraag. Groente invriezen, doe je dat rauw, of kook je dat eerst? Ik vries tegenwoordig wel erg veel vlees in, bespaart ook weer, maar groente is ook nog wel een idee. Heb daar alleen dus geen ervaring mee.

En kun je gewoon alles invriezen. Dus bloemkool, brocolli, witlof bijv?
Ik vries het rauw in. Ik snij en was het en dan invriezen. De groente die jij als vb geef vries ik dus níet in, dat wordt zo'n smurrie. Ik vries alleen sperziebonen, snijbonen, wortelen in. Doperwten, rode kool, spinazie en tuinbonen koop ik altijd gevroren en de rest alles vers.

Als ik een gerecht heb gemaakt met met wat voorgroente dan ook dan vries ik het wel in z'n geheel in, dus bijv. stamppotjes of roerbakschotels. Maar bloemkool bijv. vind ik persoonlijk echt vies als dat uit de vriezer komt.

Hmmm, dan kan ik dus alleen sperziebonen invriezen bijv., de rest eten we niet. Ja, rode kool enz. dan weer wel. Maar dat idd ook meestal uit de diepvries van de super.

Dus bloemkool kan dan juist weer niet? Soepgroente vries ik ook wel in (zit ook vaak wel bloemkool bij in), en merk eigenlijk nooit dat het niet lekker meer is. (ok, dan zit het in de soep...Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen? - Pagina 6 394967 )
Het kan natuurlijk wel ingevroren worden, alleen ik vind het niet lekker dan. Het knapperige is ervan zeg maar. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. In de winkel verkopen ze ook bloemkool uit het vriesvak, dus raar is het niet.
Anders probeer je het gewoon eens!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Bruintje Beer ma 30 jan 2012 - 9:17

Toevallig vandaag boodschappen gedaan en dit is het resultaat.

Aldi:
verse melk 2x 1,09
c-siroop 1,29
Elstar appels 1,09
Peren 0,99
kaas 2,12
rode bieten 0,69
leverworst 0,22
rundervinken 3,29 -30% is 2,29
gebraden gehakt 0,55
spitskool 0,79
spekreepjes 0,79
komkommer 0,59
prei 1 kilo 0,85
witlof 0,79
roomboter koek 1,29
koekjes 0,95
schnitzel xxl 1,89
beschuit 0,42
brood 0,99
totaal 21,67

Dirk van den Broek
3x taksi 2,07
D.E. oploskoffie 4,69
friet 0,65
doperwt/wortel 0,79
gehakt kilo 2,95
calve mayonaise 1,36
stroopwafels 0,76
magere yoghurt 0,49
danoontje 0,65
soepstengels 0,37
lasagnette 1,49
carameltaart 1,00
eieren 1,19
chocopasta 1,09
sperziebonen 1,45
2x broccelie 0,99
kaas-uibollen 0,99
bananen 0,79
Statiegeld bon - 0,75
Totaal 23,01

Helemaal totaal is 44,68 voor 1 a 1,5 week eten
Tussendoor haal ik nog wel melk en brood als die op zijn.

Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Thunder ma 30 jan 2012 - 9:23

Bloemkool en broccoli moet je heel even de kook over laten gaan. Snel laten afkoelen en dan gelijk de vriezer in. Dan is het dezelfde bloemkool als anders.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 9:26

Rataplan schreef:Bloemkool en broccoli moet je heel even de kook over laten gaan. Snel laten afkoelen en dan gelijk de vriezer in. Dan is het dezelfde bloemkool als anders.

En heel even is een paar minuutjes?

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale ma 30 jan 2012 - 9:33

_MamaRosa_ schreef:
Rataplan schreef:Bloemkool en broccoli moet je heel even de kook over laten gaan. Snel laten afkoelen en dan gelijk de vriezer in. Dan is het dezelfde bloemkool als anders.

Niet eens, gewoon even blancheren.

Wij geven denk ik zo'n €70 per week uit aan boodschappen. Verschilt nogal. Wij halen alles bij de Jumbo. Verzorgingsproducten halen we eens in de zoveel tijd bij de Op=Op.
Met een zak kattenbrokjes van 10 kg goede kwaliteit doen we 2 maanden met 3 katten.

Laatst aangepast door Aziraphale op ma 30 jan 2012 - 9:54; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Highway ma 30 jan 2012 - 9:51

Rush schreef:
Highway schreef:
eten jullie zo weinig groenten enzo dan?

Ik probeer rond de 60 uit te geven; de ene week zit ik daar ruim onder en de andere week er net boven. In de vriezer zit altijd kip, gehakt en wat andere vleessoorten. Deze koop ik altijd in de aanbieding.
Groentes hadden we nog, voor het weekend. Ik koop altijd paprika`s etc op de markt, die blijven echt heel lang goed in de koelkast. Maar echt heel veel groente eten we niet nee. We eten sowieso nooit groente, aardappels, vlees.

Ok, ik vind groente altijd zo duur vandaar dat ik het ook vroeg, mijn boodschappen worden altijd meteen een stu duurder daardoor
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Thunder ma 30 jan 2012 - 10:29

Aziraphale schreef:
_MamaRosa_ schreef:

Niet eens, gewoon even blancheren.

Haha, nou ja, dat dus. Zodra je ziet dat het kookt, gelijk van het vuur af en afgieten.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Highway ma 30 jan 2012 - 11:03

Ik heb overigens voor 4 dagen eten in huis gehaald vanochtend

ontbijtkoek 1,00
kellogs special k 2,86
mie nestjes 0,90
kroepoek x2 1,00
yoghurt 0,99
champignonsoep 0,65
tomatensoep 0,65
filet americain mini's 1,00
braadstoom zakjes x2 2,00
coburgerham 1,89
cranberrypate 1,00
atokbrood x2 0,64
brood 0,99
bamisoep 0,39
maaltijdsalade 2,99
boerenkool 1,00
bamigroenten 1,00
paprika mix 1,89
mandarijnen 1,79
- emballage
€22,98

Denk dat ik deze week onder de 50 euro blijf, weekend eten we namelijk elke dag buiten de deur op feestjes
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Rush ma 30 jan 2012 - 20:49

Highway schreef:
Rush schreef:
Highway schreef:
eten jullie zo weinig groenten enzo dan?

Ik probeer rond de 60 uit te geven; de ene week zit ik daar ruim onder en de andere week er net boven. In de vriezer zit altijd kip, gehakt en wat andere vleessoorten. Deze koop ik altijd in de aanbieding.
Groentes hadden we nog, voor het weekend. Ik koop altijd paprika`s etc op de markt, die blijven echt heel lang goed in de koelkast. Maar echt heel veel groente eten we niet nee. We eten sowieso nooit groente, aardappels, vlees.

Ok, ik vind groente altijd zo duur vandaar dat ik het ook vroeg, mijn boodschappen worden altijd meteen een stu duurder daardoor
Ik heb wel altijd diepvries groente liggen, van die portieblokjes. Maar m`n vriend wil bijna geen groente eten, behalve sla, paprika, ui en rabarber. Rolling Eyes
Maar ik doe wel altijd groente door onze maaltijden, al is het maar een paprika en sowieso altijd een ui.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  woezel ma 30 jan 2012 - 22:13

Ik heb ook net de boodschappen binnen. Was minder dan 70 euro kwijt en dan zat er ook een pak luiers en luierbroekjes bij.
Kwam er thuis achter dat ik gehakt vergeten ben.
Dus 50 euro voor oa voeding E (voorraad want in de aanbieding) en wol bij de action vandaan.

Mamarosa voor E heb ik wel eens bloemkool ingevroren. Even in kokend water, afkoelen en in de vriezer.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Viva di 31 jan 2012 - 1:44

Minder dan 50 euro voor 2 volwassenen en 1 dochter van 3.
Wij kopen zowat alles bij de aldi, en ik kijk altijd alle aanbiedingen na van de supermarkten hier.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 4:49

Mijn boodschappen lijstje van deze week:

C1000
4x ice tea light
6x spa & fruit
1,5 kg varkenslappen
2x aardappelpartjes met schil
2x aardappelbolletjes
1,5 kg appels
2x bak & braad
2x brood
1x reuze krentenbollen

Totaal: 18,55

Lidl
2x boerenmetworst gesneden
1,162 kg kaas
0,922 kg bananen
1 kg prei
200g knoflook
1x sjalotten
4x kipsate
2x yoghurt
1x melk
1x gesneden grillworst
2x ham
1x spekreepjes
1x ontbijtspek
3x mozzarella
3 bolletjes saks
1x vanille kwark
2x tonijn (blikje)
1x gepelde tomaten
1 blik achterham
2x fruit fusion
15 eieren

Totaal: 27,10

Hier bij zitten behoorlijk wat dingen voor de voorraad o.a. drinken.

Gast
Gast

Bericht  loura wo 1 feb 2012 - 10:41

Ik vandaag alleen al 25 euro kwijt en daar hebben mijn vriend en ik van gegeten vandaag en morgen kan mijn vriend ervan eten en dan is het op. Ik had mezelf voorgenomen een weeklijstje te maken en me eraan te houden maar dat is nog niet gelukt Embarassed
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  *Lookie* vr 3 feb 2012 - 2:24

Ongeveer 70-80 euro inclusief luiers voor 2 volwassenen en ons zoontje van 9,5 weken. Maar hij kost ons nog niet veel omdat hij bv krijgt.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Japie za 4 feb 2012 - 0:52

Ik denk dat ik in mijn eentje rond de 20 euro per week kwijt ben. Soms iets meer, soms iets minder. Ik kook vaak in voren en eet 2 keer in de week uit de vriezer.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 6:34

Deze week was ik heel goedkoop uit:

4x jumbo duo drank
2x appelsientje
5x magere melk
jumbo magere yoghurt kers
dieet light
gerookte spekreepjes duoverpakking
2 bananen
1000 gram winterpeen
jumbo mergpijpjes
snijworst
speklapjes
kipcordonbleu
kippenbouten gekruid
braadworst grof
500 gram witte druiven
kleine kuipjes appelmoes
400 gram sperziebonen
300 gram andijvie
1100 gram peren
partymix chips
koffiemelk cups
rozijnenbollen
3 tomaten
jumbo bokkepoot groot
vrije uitloop eieren (6st)
fijn volkoren
toiletpapier
speculaas
chips paprika

ik was klaar voor 39.95

Ik denk dat ik deze week nog één brood moet hebben en een zak aardappelen, al met al kom ik dus deze week niet boven de 45 euro uit voor drie personen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: