Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen?
+50
Aziraphale
Isilme
Sjaantje
TNMN
Highway
Arwyn
SuperGrover
litllejoy
Mizz_S
minoessepoes
Lynn_
Sylvana
Rush
Suus
Koffieleut
Atelier Madame
Marin
NoName88
Marsy28
Flip Fluitketel
flower
Caramba
rianne287
Snoes
GeKKiE
Roodkapje
Linda
kwak
Bruintje Beer
PapillonRose
Rovine
Thunder
Lejow
SarahKey
Raindrop
Theeleut
Caroow
Sarah1985
teletascha
Zonnetje
Jezzie
Minx
Darius
_Lacey_
CCC
Coco
girli
woezel
TukTuk
Tesss
54 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen?
Gemiddeld 40-50 euro per week voor twee personen (geen kinderen en huisdieren). Soms wat meer als we veel voorraad producten kopen zoals wasmiddel, shampoo, deo etc. Maar daar doen we dan ook heel lang mee altijd. Dat soort dingen koop ik ook altijd alleen in de aanbieding. Soms als we die week veel dingen eten die we toevallig ook nog in huis hadden omdat die nog op voorraad waren ook wel eens rond de 30 euro. Maar gemiddeld dus 40-50 euro. We doen vrijwel alle boodschappen bij de AH (95%), en heel soms wat losse producten bij de Hoogvliet.
En eigenlijk kan het ook nog een stuk goedkoper als het zou moeten, want we kopen best veel biologische producten bijvoorbeeld. En ook luxe producten. Maar ik vind dit geen slecht bedrag, dus ik vind het niet nodig om verder te bezuinigen.
En eigenlijk kan het ook nog een stuk goedkoper als het zou moeten, want we kopen best veel biologische producten bijvoorbeeld. En ook luxe producten. Maar ik vind dit geen slecht bedrag, dus ik vind het niet nodig om verder te bezuinigen.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Gemiddeld 50 euro in de week voor 1,5 persoon (m'n vriend woon hier op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag) en 2 katten.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Tussen de 10 en 20 euro, maar ik woon op kamers, en ben in het weekend thuis. Dus mijn week is slechts 5 dagen en ik hoef geen schoonmaakmiddelen hiervan te kopen. Ook eet ik niet vers en gevarieerd Dus eigenlijk ben ik niet echt een voorbeeld.
Standaard week:
* 2 appels
* 1 fles limonade
* 1 brood
* 1 pakje vleeswaren
* 1 flesje water
* 2 blikjes energie
* 1 pak vlees (kip, gehakt)
* 1 fles wijn
* spaghetti
Standaard week:
* 2 appels
* 1 fles limonade
* 1 brood
* 1 pakje vleeswaren
* 1 flesje water
* 2 blikjes energie
* 1 pak vlees (kip, gehakt)
* 1 fles wijn
* spaghetti
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Wij besteden zo'n 50 à 60 euro per week aan boodschappen.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Rush, maar bij bv. dat briefje zie ik vooral veel lekkers etc. haha!
Gast- Gast
Momenteel halen we om de week voor 80 - 100 euro voorraad, en de andere week haal ik doordeweeks voor zo'n 40 - 50 euro boodschappen erbij. Dus dat is toch wel zo'n 300 euro per maand. Normaal haalde we elke week samen en dan zat ik op max. 250 euro, dus daar wil ik wel weer naar terug. Dat is exclusief verzorgingsproducten van mij, inclusief verzorginsproducten van mijn vriend. En dit is voor 2 personen + kat!
Gast- Gast
Rush schreef:Ik heb toevallig een bonnetje in m`n tas
Jumbo kattenvoer zakjes - 2,99
Whiskas droge brokjes - 2,85
Becel light -1,75
Red Bull - 0,95
Dr Pepper - 1,49
Statiegeld - 0,25
Karvan Cevitan Ranja - 2,19
Tintelfruit - 0,79
Cocktail iets, geen idee - 1,19
Tarwe bolletjes - 1,69
Mandarijnen - 1,99
Jumbo Kaiserbroodjes - 0,79
Jumbo Creme doublies - 0,99
Volkoren brood - 1,79
Jumbo chips - 0,85
Jumbo kano`s - 0,89
Jumbo custardcakejes - 1,19
Aardappelschijfjes met spek/ui - 1,19
Aardappelschijfjes met spek/ui - 1,19
Grillham - 1,95
Runderrookvlees - 2,05
Volkoren brood - 1,79
Huls boerenmetworst - 2,89
Boerenmetworst - 1,49
Kip-kerriesalade - 0,99
Gehakt cordonblue - 2,47
Hamburgers vers - 1,90
Frikadelbroodjes - 1,78
Elstar appels - 0,96
Jumbo chips - 0,85
Sportlife kauwgom - 2,75
Gevuldekoeken bakker - 2,76
€51,46 in totaal
En dan waren we nog redelijk goedkoop uit. Want we hadden nog eten en vlees voor het weekend.
eten jullie zo weinig groenten enzo dan?
Ik probeer rond de 60 uit te geven; de ene week zit ik daar ruim onder en de andere week er net boven. In de vriezer zit altijd kip, gehakt en wat andere vleessoorten. Deze koop ik altijd in de aanbieding.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik geef als alleenstaande - zonder huisdieren - veel te veel geld uit aan boodschappen. Heb de bonnetjes toevallig nog in mijn tas zitten. Weet niet waarom. Maar goed.
Aldi
Tonijnsalade 95 cent.
Wereldzoutjes 95 cent.
Schultenbrau 5,89 + 3.90 statiegeld.
Totaal: € 11.69
Xenos
Kerriesoep 2x 98 cent.
Champignonsoep 2x 98 cent.
Garnalensoep 2x 98 cent.
Paldo Bamisoep 99 cent.
Totaal: € 3.93
Jumbo:
Coca Cola Light 6,16 + 1 euro statiegeld.
Kiwi Green (2stuks) 0.61
Mineola (3 stuks) 0.92
Junami Appels (2stuks) 0.80
2 Multikornbroodje 0.90
Paprika Rood 0,89
Ijsbergsla 0.89
Calve medit dressing 1,09
Rosbief 2,76
Komkommer 40+ (maar waar die 40+ voor staat????) 0.55
Spa Reine sportdop 0.59
Olijven groen 0.54
Olijven zwart 0.54
Totaal € 18.24
En op maandag ben ik ook nog naar de Jumbo geweest voor eens soort gelijk bedrag. Toen had ik o.a. Lasagnebladen, Lasagnesaus, 2x gehakt, champignons, spagettisaus... Ow, en nog twee keer olijven. Ik krijg nog een olijfvergiftiging. Ow wacht, en ook nog een 4 pack cola light.
Dus ik geef gewoon veel en veel te veel uit.
Aldi
Tonijnsalade 95 cent.
Wereldzoutjes 95 cent.
Schultenbrau 5,89 + 3.90 statiegeld.
Totaal: € 11.69
Xenos
Kerriesoep 2x 98 cent.
Champignonsoep 2x 98 cent.
Garnalensoep 2x 98 cent.
Paldo Bamisoep 99 cent.
Totaal: € 3.93
Jumbo:
Coca Cola Light 6,16 + 1 euro statiegeld.
Kiwi Green (2stuks) 0.61
Mineola (3 stuks) 0.92
Junami Appels (2stuks) 0.80
2 Multikornbroodje 0.90
Paprika Rood 0,89
Ijsbergsla 0.89
Calve medit dressing 1,09
Rosbief 2,76
Komkommer 40+ (maar waar die 40+ voor staat????) 0.55
Spa Reine sportdop 0.59
Olijven groen 0.54
Olijven zwart 0.54
Totaal € 18.24
En op maandag ben ik ook nog naar de Jumbo geweest voor eens soort gelijk bedrag. Toen had ik o.a. Lasagnebladen, Lasagnesaus, 2x gehakt, champignons, spagettisaus... Ow, en nog twee keer olijven. Ik krijg nog een olijfvergiftiging. Ow wacht, en ook nog een 4 pack cola light.
Dus ik geef gewoon veel en veel te veel uit.
Gast- Gast
Wij zijn met z'n tweeen (en hebben 1 kat) en wij geven ongeveer 170€ per maand uit (150£). Dat is inclusief verzorgingsproducten van vriend en toiletpapier etc. Voor de kat kopen we groot in bij Zooplus (we hebben nu een grote zak voer waar we al maanden mee doen die nog lang niet op is), dat scheelt een hele hoop. Verder eten we ongeveer 3x per week vegetarisch en doen we maar 1x in de week boodschappen. Gisteren waren we rond de 40€ kwijt voor 7/8 dagen eten (er moet dan misschien nog wel 1 brood en vers fruit bij gekocht worden).
Wij drinken trouwens geen frisdrank, dat kost natuurlijk ook aardig wat. We kopen vaak een fles limonade en that's it (ik drink water of thee, mijn vriend water, thee en koffie). Verder koken we altijd vers, pakjes/potjes zijn inderdaad duurder.
Ik werk parttime in een delicatessen winkel en krijg flinke korting op verse groenten, fruit, brood en melk. Dat scheelt ook wel veel eigenlijk!
Wij drinken trouwens geen frisdrank, dat kost natuurlijk ook aardig wat. We kopen vaak een fles limonade en that's it (ik drink water of thee, mijn vriend water, thee en koffie). Verder koken we altijd vers, pakjes/potjes zijn inderdaad duurder.
Ik werk parttime in een delicatessen winkel en krijg flinke korting op verse groenten, fruit, brood en melk. Dat scheelt ook wel veel eigenlijk!
Laatst aangepast door TNMN op ma 30 jan 2012 - 6:42; in totaal 1 keer bewerkt
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10
Maximaal € 100,- per maand, verdeeld over 5 porties van € 20,-. Dat is dus € 20,- per week (maandag t/m zondag, soms wat korter of langer maar dat ligt eraan op welke dag payday valt) en dan heb ik nog een reserve van € 20,-.
Hier koop ik álles van, behalve kleding en benzine. Wat ik per week en aan het eind van de maand overhoud, spaar ik voor de kapper. Wat er dan nog overblijft en andere meevallertjes gaan in de leuke-dingen-portemonnee (ja echt, daar heb ik een schattig, klein, extra portemonneetje voor!) zodat ik eens een x koffie kan drinken als ik met iemand gezellig aan t shoppen ben!
Edit: dit is alleen voor mij en een oppaskindje 1 à 2 dagen in de week. Mijn parkietenbeestjes kosten zo weinig qua eten dat ik daar geen budget voor uittrek haha
Hier koop ik álles van, behalve kleding en benzine. Wat ik per week en aan het eind van de maand overhoud, spaar ik voor de kapper. Wat er dan nog overblijft en andere meevallertjes gaan in de leuke-dingen-portemonnee (ja echt, daar heb ik een schattig, klein, extra portemonneetje voor!) zodat ik eens een x koffie kan drinken als ik met iemand gezellig aan t shoppen ben!
Edit: dit is alleen voor mij en een oppaskindje 1 à 2 dagen in de week. Mijn parkietenbeestjes kosten zo weinig qua eten dat ik daar geen budget voor uittrek haha
Laatst aangepast door Sjaantje op ma 30 jan 2012 - 6:39; in totaal 1 keer bewerkt
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Wat eet jij dan Sjaan, want dat is wel echt weinig!!
Gast- Gast
Bonnetje van gisteren:
2x Belegen kaas (1+1 gratis)
2x Ontbijtcereal (aanbieding)
2x pak met stukjes tomaat
Zak met ongezouten nootjes/rozijnen
Stukjes ananas
Kipfilets
Varkenslappen
Verse spinazie
4x witte vis
Guacamole
Koriander
Creme Fraiche light
Ham hock (voor soep)
2x Prei
8x yogurt toetjes (aanbieding)
Rijstmelk
Quinoa
1 zak aardappels
2x rode paprika (aanbieding)
Limoen
Zak champignons (aanbieding)
Gember
Zak appels
Bananen
Boter
Pak yogurt
Zak uien
Knoflook
1/2 liter melk
1 brood
Pak met 4 chocolade repen
Totaal: 37£
2x Belegen kaas (1+1 gratis)
2x Ontbijtcereal (aanbieding)
2x pak met stukjes tomaat
Zak met ongezouten nootjes/rozijnen
Stukjes ananas
Kipfilets
Varkenslappen
Verse spinazie
4x witte vis
Guacamole
Koriander
Creme Fraiche light
Ham hock (voor soep)
2x Prei
8x yogurt toetjes (aanbieding)
Rijstmelk
Quinoa
1 zak aardappels
2x rode paprika (aanbieding)
Limoen
Zak champignons (aanbieding)
Gember
Zak appels
Bananen
Boter
Pak yogurt
Zak uien
Knoflook
1/2 liter melk
1 brood
Pak met 4 chocolade repen
Totaal: 37£
TNMN- Kletskop
Pippa schreef:Wat eet jij dan Sjaan, want dat is wel echt weinig!!
Ik heb nu ook iets van 20 euro te besteden per week en ik eet veel uit blik nu. Dus chili con carne gemaakt van gehakt met kidneybonen & tomatenblokjes uit blik. Da's voor 2 dagen voor nog geen 5 euro. Het is best wel erg behelpen, maar het kan wel. Of ipv 3 groente in de pastasaus, maar gewoon 1tje, en geen kipfilet want duur. Maar leuk is anders natuurlijk, zeker als je zo'n foodie bent als ik. Voordeel is wel dat ik toch geen geld heb voor lekkere dingen, dus ook niet snoep, wat helpt bij 't afvallen
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Groentes hadden we nog, voor het weekend. Ik koop altijd paprika`s etc op de markt, die blijven echt heel lang goed in de koelkast. Maar echt heel veel groente eten we niet nee. We eten sowieso nooit groente, aardappels, vlees.Highway schreef:
Ik probeer rond de 60 uit te geven; de ene week zit ik daar ruim onder en de andere week er net boven. In de vriezer zit altijd kip, gehakt en wat andere vleessoorten. Deze koop ik altijd in de aanbieding.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Voornamelijk Lidl Ik kom echt bijna alleen maar daar, alleen voor de dingen die merk 'moeten' zijn (rookworst hoort Unox te zijn, pindakaas hoort van Calvé te zijn ) of voor dingetjes die ze bij de Lidl niet hebben, ga ik naar de 'duurdere' Jan Linders of Jumbo.Pippa schreef:Wat eet jij dan Sjaan, want dat is wel echt weinig!!
En wat eet ik dan, tja eigenlijk wel vanalles al eet ik niet iedere dag vlees. Ik maak bijvoorbeeld ook vaak groente-omeletjes, 2 eieren en een zakje groente (als ik weinig geld over heb, koop ik soepgroente, scheelt weer wat duppies). Of gewoon wat rijst met groente en wat gehakt of kip. Of pasta met saus en groente en gehakt. Als t maar makkelijk is, want ik zoek t gewoon niet om voor mijzelf alleen te koken.
Meestal eet ik 1 á 2 keer per week bij mijn zus, dan verdelen we de kosten zo'n beetje (ene keer doe ik boodschappen, dan zij weer een keer) en dan vind ik het wel leuk om wat 'luxer' te eten dus dan maak ik wel eens een wereldgerecht van Knorr, jammie!
Zo ist maar net!Marin schreef:Voordeel is wel dat ik toch geen geld heb voor lekkere dingen, dus ook niet snoep, wat helpt bij 't afvallenPippa schreef:Wat eet jij dan Sjaan, want dat is wel echt weinig!!
Rush schreef:Groentes hadden we nog, voor het weekend. Ik koop altijd paprika`s etc op de markt, die blijven echt heel lang goed in de koelkast. Maar echt heel veel groente eten we niet nee. We eten sowieso nooit groente, aardappels, vlees.Highway schreef:
Dat is bij mij ook altijd (gelukkig) zo. Sommige groenten blijven echt maar kort goed..
TNMN- Kletskop
Ja de chips waren voor de meeting vrijdag, wij eten geen chips.Pippa schreef:Rush, maar bij bv. dat briefje zie ik vooral veel lekkers etc. haha!
En m`n vriend is een gigantisch koekiemonster.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ja de chips waren voor de meeting vrijdag, wij eten geen chips.Pippa schreef:Rush, maar bij bv. dat briefje zie ik vooral veel lekkers etc. haha!
En m`n vriend is een gigantisch koekiemonster.
Knappe vriend heb je, Rush!
I know, lekker knuffelbaar
Rush- Lady Post-a-lot
Bij mij verschilt het echt per week, ik zou het wat meer bij moeten houden.
Op dit moment besteed ik niet zo veel aan boodschappen, want mijn hele voorraadkast en vriezer zitten propvol.
Maar gemiddeld is het zo'n 30 euro per week ofzo, zal nu wel wat meer wonen nu ik 2 katten hier heb wonen.
Op dit moment besteed ik niet zo veel aan boodschappen, want mijn hele voorraadkast en vriezer zitten propvol.
Maar gemiddeld is het zo'n 30 euro per week ofzo, zal nu wel wat meer wonen nu ik 2 katten hier heb wonen.
Isilme- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 57
Registratiedatum : 08-06-11
Flip Fluitketel schreef:Ik denk dat wij rond de 60 á 70 euro kwijt zijn p.w. voor alles. Soms meer, soms minder. Boodschappen doe ik bij de Jumbo, C1000 en de Aldi en let op de aanbiedingen. Vaak koop ik hoeveelheid groente en doe dit in de vriezer. Verzorgingsproducten koop ik bij de Action of de op=op voordeelwinkel. Scheelt een hoop geld! Luiers koop ik bij de Kruidvat in Jumboverpakking of als er een aanbieding is. En wasmiddel in grootverpakking bij de Makro.
+1 zo deon wij dat ook, en het helpt ook om een briefje te maken met wat echt op is en dat te halen! En nu snaaien wij niet veel, dus chips hebben wij bijv niet in huis. Dus dat scheelt ook wel! Mochten we een x met de basis wat we nodig hebben niet zo veel hebben uit gegeven, ga ik op jacht naar aanbiedingen wat ik evt kan in slaan om de voorraad kast een beetje te vullen. Ik maak tegenwoordig ook heel veel gebruik van voordeelmuispuntnl omdaar leuke aanbiedingen van "merk"producten te scoren.
Gast- Gast
Ongeveer 100 euro voor twee personen. Ik weet dat het veel goedkoper kan.
Gast- Gast
Even een leken-vraag. Groente invriezen, doe je dat rauw, of kook je dat eerst? Ik vries tegenwoordig wel erg veel vlees in, bespaart ook weer, maar groente is ook nog wel een idee. Heb daar alleen dus geen ervaring mee.
En kun je gewoon alles invriezen. Dus bloemkool, brocolli, witlof bijv?
Gast- Gast
Ik vries het rauw in. Ik snij en was het en dan invriezen. De groente die jij als vb geef vries ik dus níet in, dat wordt zo'n smurrie. Ik vries alleen sperziebonen, snijbonen, wortelen in. Doperwten, rode kool, spinazie en tuinbonen koop ik altijd gevroren en de rest alles vers._MamaRosa_ schreef:Even een leken-vraag. Groente invriezen, doe je dat rauw, of kook je dat eerst? Ik vries tegenwoordig wel erg veel vlees in, bespaart ook weer, maar groente is ook nog wel een idee. Heb daar alleen dus geen ervaring mee.
Als ik een gerecht heb gemaakt met met wat voorgroente dan ook dan vries ik het wel in z'n geheel in, dus bijv. stamppotjes of roerbakschotels. Maar bloemkool bijv. vind ik persoonlijk echt vies als dat uit de vriezer komt.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel geld besteden jullie aan boodschappen
» Hoeveel geld hebben jullie iedere maand over?
» Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?
» Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?
» Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?
» Hoeveel geld hebben jullie iedere maand over?
» Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?
» Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?
» Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: