Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat kreeg jij mee van je ouders?

+37
Butterfly78
Tabbert
Blond
Highway
TNMN
Jade
vlindertje
Lejow
Antibes
Sjaantje
SoGood
PrimaBella
Dennenappel
Roza
Lady4
Mizzie
Lady Starstruck
Caro
Niekske
Rush
Caramba
Caroow
Jeanette
Bolleke
Minx
Esperanza
Pompoen
Susan
Ibbeltje
TukTuk
Sorella
Guus
Beachgirl
Krullebol
Rizzo
Evalynn
Puk
41 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Antibes vr 27 jan 2012 - 12:12

Sjaantje schreef:
Antibes schreef:Haha, de meeste dingen die hier genoemd worden heeft mijn mam ook getracht me mee te geven. Het merendeel is alleen niet blijven hangen.. Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 394967 (nooit met lege handen naar de keuken lopen bijvoorbeeld hahaha)
Wacht maar... ooit komt de tijd dat je denkt: 'Hee... nu klink ik nét als mijn moeder!' Very Happy

Oh, ik ben het er nu alláng mee eens hoor, maar ik ben gewoon een hopeloos geval. Laat ik maar gewoon hopen dat het bij mijn kinderen ooit beter blijft hangen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Sjaantje vr 27 jan 2012 - 12:18

Ik bedoel eigenlijk ook dat ook al dénk je dat het niet is blijven hangen, onbewust zit het er tóch. Wedden dat jij later óók ineens tegen je kids roept dat ze niet met lege handen naar de keuken / naar boven zouden moeten lopen? En bij hen blijft het vervolgens ook niet hangen hoor, daar durf ik om te wedden Very Happy
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Lejow vr 27 jan 2012 - 21:50

- Niet met lege handen naar de keuken
- Doe je jas uit anders heb je er buiten niets meer aan
- Doe de deur dicht, we stoken niet voor het hele Westland
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 22:48

Jas aan de kapstok!

Ruim de troep op de trap nou eens op!

Wees blij dat je iets te eten hebt, kindjes in afrika hebben geen eten (als ik weer eens iets niet lekker vond :-) )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Caroow za 28 jan 2012 - 1:24

Mijn vader zei altijd "gebruik het gereedschap waat het voor gemaakt is". Mijn vader is jong overleden dus mijn moeder maakte daarvan "je vader zei altijd; gebruik het gereedschap waar het voor gemaakt is".

Het gaat over gereedschap natuurlijk, maar ook over andere gebruiksvoorwerpen. Ik heb het zo vaak moeten aanhoren, en nu nog steeds.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  vlindertje za 28 jan 2012 - 2:05

deur achter je dicht doen: we stoken niet voor de mussen!

Of we stoken niet voor de klm!
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 5:06

Ik kreeg onafhankelijkheid mee. Dat wat ik wilde al vanaf mijn 8ste levensjaar. Op mijn 12e kreeg ik een eigen bankrekening met honderd gulden en een pinpas. Op mijn 18e kreeg ik een eerste rijles, mijn eigen uitvaartverzekering en zorgverzekering en dit moest ik betalen, terwijl ik niet eens een baan had. Maar niet betalen zorgde voor ruzie in huis en dus heeft mijn bijbaan me altijd bijgestaan.

Mijn vader vond het gewoon heel erg belangrijk om onafhankelijk te zijn en vanaf mijn 18e niet meer afhankelijk te zijn van mijn ouders. En mijn droom was om op mijn 18e onafhankelijk te zijn van mijn ouders. Dus ze hebben ingespeeld om mijn behoeften. En daar ben ik heel erg dankbaar voor, hoe vreemd het misschien ook klinkt.

Natuurlijk ben ik niet altijd onafhankelijk geweest. Ze hebben me altijd geholpen, wanneer ik het financieel niet meer redde. Maar onafhankelijkheid hebben ze mij wel meegegeven. clown

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Rush za 28 jan 2012 - 5:08

Zelfde als Gisele, m`n ouders haven me de verantwoordelijkheid voor m`n rekeningen en uitgaven haha.

Ik voel me soms echt een oud wijf als een vriendin van 21 zegt; ik moet sinds vorige maand alles zelf betalen, ook m`n zorgverzekering, sokken en bh`s.

Uh ja, dat doe ik al vanaf m`n 16de, alles zelf betalen. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 5:13

Haha Rush, dat herken ik helemaal. Ik kreeg natuurlijk weleens wat. Maar mijn ouders zorgden er altijd voor dat ik het meeste zelf betaalde. En dat als ik geen geld had, dat zij geen bank waren om mijn tekorten aan te vullen. En ik had inderdaad ook vrienden die van alles nog kregen van hun ouders, terwijl mijn ouders alleen maar wilde dat ik het allemaal zelf zou redden. En dan zat ik stom te kijken, naar het feit dat ze nog steeds afhankelijk waren van hun ouders en dit gewoon heerlijk vonden. Misschien had ik het ook heerlijk gevonden als ik het had gekregen. Maar zo ben ik niet opgevoed en vind in dat opzicht mijn opvoeding wel perfect.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Lejow za 28 jan 2012 - 7:23

Rush schreef:Zelfde als Gisele, m`n ouders haven me de verantwoordelijkheid voor m`n rekeningen en uitgaven haha.

Ik voel me soms echt een oud wijf als een vriendin van 21 zegt; ik moet sinds vorige maand alles zelf betalen, ook m`n zorgverzekering, sokken en bh`s.

Uh ja, dat doe ik al vanaf m`n 16de, alles zelf betalen. laughcry

+ 1
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 8:18

Rush schreef:Zelfde als Gisele, m`n ouders haven me de verantwoordelijkheid voor m`n rekeningen en uitgaven haha.

Ik voel me soms echt een oud wijf als een vriendin van 21 zegt; ik moet sinds vorige maand alles zelf betalen, ook m`n zorgverzekering, sokken en bh`s.

Uh ja, dat doe ik al vanaf m`n 16de, alles zelf betalen. laughcry
Ik snap je poppetje niet helemaal. Als het kan is er toch niets mis mee dat ouders dat blijven doorbetalen? Dat maakt jou niet beter of meer zelfstandig lijkt mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Jade za 28 jan 2012 - 10:29

Je bent toch niet in de kerk geboren? ( wanneer ik een deur open liet staan)

Aan tafel eten

Niet slaan - anders groeien handen boven het graf uit om eigen bloemen vast te houden.

Sokken/pantoffels aan (niet op blote voeten lopen ivm kou)

Fiets goed op slot zetten (kan dat beter dan op slot?)

Voorzichtig doen/uitkijken



En zo zijn er vast nog wel een paar..

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  TNMN za 28 jan 2012 - 12:35

Als *** in de sloot springt, doe jij dat dan ook?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
Binnen je jas uit, anders heb je er buiten niets meer aan.

En verder heb ik geleerd hoe ik mijn kinderen later niet ga opvoeden.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Highway za 28 jan 2012 - 13:21

TNMN schreef:
En verder heb ik geleerd hoe ik mijn kinderen later niet ga opvoeden.

Vooral dit smile
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 22:01

Lorna mercedez schreef:
Rush schreef:Zelfde als Gisele, m`n ouders haven me de verantwoordelijkheid voor m`n rekeningen en uitgaven haha.

Ik voel me soms echt een oud wijf als een vriendin van 21 zegt; ik moet sinds vorige maand alles zelf betalen, ook m`n zorgverzekering, sokken en bh`s.

Uh ja, dat doe ik al vanaf m`n 16de, alles zelf betalen. laughcry
Ik snap je poppetje niet helemaal. Als het kan is er toch niets mis mee dat ouders dat blijven doorbetalen? Dat maakt jou niet beter of meer zelfstandig lijkt mij.
Nou ja ik moet eerlijk zeggen dat ik wel heel goed snap wat Rush bedoelt. Ik woon al vanaf mijn 19e samen en op mijn 20e werd ik zwanger van onze zoon. Ik ben toen in 1 klap een heel stuk volwassener en verantwoordelijker geworden, ook met geld dus. Als ik dan leeftijdsgenootjes hoor van wie de zorgverzekering nog steeds betaald wordt dan denk ik ook wel eens dat ik mezelf toch een stuk meer volwassener voel dan zij..
Heeft ook wel te maken met of de persoon nog thuis woont of niet, is mijn ervaring.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 22:09

Met dit topic had ik niet de intentie wijze levenslessen te delen zoals onafhankelijkheid. Uiteraard heb ik ook meer meegekregen dan 'nooit met lege handen naar de keuken lopen'. Ik doelde meer op dat soort zinnen die je nu soms zelf ook zegt of gewoon zijn blijven hangen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 22:11

Sogood schreef:"Lief zijn!"

"Ga nou leeeeeren!"

Hahaha Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Blond za 28 jan 2012 - 23:01

Fiets goed op slot zetten

Deur dicht, we stoken niet voor de buren
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Bolleke zo 29 jan 2012 - 2:06

Sommige dingen vind ik best bizar eigenlijk, dat je je benen bij elkaar moet houden bijvoorbeeld. Nou dat hebben mijn ouders nooit tegen mij gezegd, dat is toch ook niet iets wat je tegen je dochter zegt als ze op stap gaat? Alsof het stappen draait om seks te gaan hebben.

Ook dat van " papa snaaien, meisje naaien" en dan " eruit" erachteraan, daar viel echt mijn mond van open :shock:
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 2:53

kruimelje schreef:Sommige dingen vind ik best bizar eigenlijk, dat je je benen bij elkaar moet houden bijvoorbeeld. Nou dat hebben mijn ouders nooit tegen mij gezegd, dat is toch ook niet iets wat je tegen je dochter zegt als ze op stap gaat? Alsof het stappen draait om seks te gaan hebben.

Ook dat van " papa snaaien, meisje naaien" en dan " eruit" erachteraan, daar viel echt mijn mond van open :shock:

De één denkt het. De ander zegt het. The difference between people.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Susan zo 29 jan 2012 - 3:00

Youandi schreef:
kruimelje schreef:Sommige dingen vind ik best bizar eigenlijk, dat je je benen bij elkaar moet houden bijvoorbeeld. Nou dat hebben mijn ouders nooit tegen mij gezegd, dat is toch ook niet iets wat je tegen je dochter zegt als ze op stap gaat? Alsof het stappen draait om seks te gaan hebben.

Ook dat van " papa snaaien, meisje naaien" en dan " eruit" erachteraan, daar viel echt mijn mond van open :shock:

De één denkt het. De ander zegt het. The difference between people.

Ja hoor, tuurlijk. Rolling Eyes
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 3:05

Susan schreef:
Youandi schreef:
kruimelje schreef:Sommige dingen vind ik best bizar eigenlijk, dat je je benen bij elkaar moet houden bijvoorbeeld. Nou dat hebben mijn ouders nooit tegen mij gezegd, dat is toch ook niet iets wat je tegen je dochter zegt als ze op stap gaat? Alsof het stappen draait om seks te gaan hebben.

Ook dat van " papa snaaien, meisje naaien" en dan " eruit" erachteraan, daar viel echt mijn mond van open :shock:

De één denkt het. De ander zegt het. The difference between people.

Ja hoor, tuurlijk. Rolling Eyes

Ik ben er van overtuigd dat bijna elke ouder hoopt dat zijn/haar dochter voorzichtig met mannen omgaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Susan zo 29 jan 2012 - 3:07

Dat vind ik niet helemaal hetzelfde. Sowieso denk ik niet dat mijn vader dacht dat als een vriendje van mij aardig of amicaal was tegen hem, hij dat deed om mij te kunnen 'naaien'. Beetje raar mensbeeld heb je dan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 3:32

Het staat er ook heel grof en het klinkt ook grof en erg zwart-wit (mijn eigen ouders zouden dat ook nooit zo zeggen) maar diep van binnen waren ze er wel bang voor als ik ging stappen. Dus daarom mijn mening dat de één het (diep van binnen) denkt en de ander het uitspreekt. Maar uiteraard wel in diverse nuances Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Bolleke zo 29 jan 2012 - 3:43

Nou ik weet zeker dat mijn ouders nooit tegen elkaar hebben gezegd als ik op stap ging " Ik hoop dat ze der benen bij elkaar houdt vanavond".
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 3 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum