Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat kreeg jij mee van je ouders?

+37
Butterfly78
Tabbert
Blond
Highway
TNMN
Jade
vlindertje
Lejow
Antibes
Sjaantje
SoGood
PrimaBella
Dennenappel
Roza
Lady4
Mizzie
Lady Starstruck
Caro
Niekske
Rush
Caramba
Caroow
Jeanette
Bolleke
Minx
Esperanza
Pompoen
Susan
Ibbeltje
TukTuk
Sorella
Guus
Beachgirl
Krullebol
Rizzo
Evalynn
Puk
41 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  minoessepoes ma 30 jan 2012 - 4:34

Buiten alle echte lessen en wijze opmerkingen die ik mee gekregen heb zei mijn moeder altijd als ik naar bed moest en zei niet moe te zijn (en dat was ik ook geregeld niet maar ze vonden het oneerlijk voor mijn oudere broer als ik later naar bed ging dan hij, maar hij had en heeft veel meer slaap nodig):

Ga maar liggen dan rust je vast.

Ow wat vond ik dat irritant, daar lag ik weer naar het plafond te staren, nu zegt mijn vriend het ook weleens om mij te plagen en dan ben ik nog steeds in staat om in de woonkamer op de bank te gaan zitten, gewoon om recalcitrant te zijn.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Arwyn ma 30 jan 2012 - 5:04

Geen idee eigenlijk..
Heb wel meegekregen om nooit te lenen (behalve voor een koopwoning) en om wat spaargeld achter de hand te hebben.
Verder ben ik best vrij opgevoed (vooral door m'n moeder, haha, m'n vader is toch net van een wat andere stempel). Ik mocht eigenlijk alles (maar deed en doe dan ook nooit echt gekke dingen).
Oh, wat ik wel van m'n moeder heb mee gekregen is om je niet te schamen voor je (naakte) lichaam. Had ooit een collega die hier zo panisch over deed.. Dan ben ik toch wel blij dat ik daar geen last van heb!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 5:08

"Niet vloeken, nergens voor nodig!"

Toen ik een puber was vloekte ik best vaak maar nu eigenlijk nooit. Als iemand vloekt zeg ik er ook wat van, omdat het er zo ingeramd zit.(bij bekenden dan hoor )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 9:28

Jeanette schreef:'Als ik je kan vertrouwen dat je niks geks gaat doen, dan mag je (bij wijze van) alles!'

Mooi! Zo heeft mijn moeder me ook opgevoed. Mocht vroeger 's nachts ook gewoon alleen naar huis fietsen. Ben heel blij dat ze me dat heeft meegegeven. (Niet op het roekeloze af natuurlijk) maar gewoon dat ik nu ook niet hoef te vragen of mensen me naar huis brengen, of met me mee naar de trein hoeven te lopen, enz. Ben altijd verbaasd als anderen me dat vragen omdat ik zo gewoon niet opgevoed ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 9:31

Charlie schreef:
Zelda schreef:
Charlie schreef:"Zolang jij je benen onder mij tafel strekt heb je je te houden aan mijn regels"



Ik vind deze attitude werkelijk zo vreselijk, mijn ouders zijn precies zo! Ik krijg daar echt zwaar de kriebels van.

Helemaal met je eens....ik heb een nogal dominante vader en erg strenge ouders. Maar ik had heel graag een wat gelijkwaardiger band gehad dan zo'n machtsverhouding.
Die dominantie inderdaad...ik zou het ook heel graag anders hebben gezien bij ons thuis. Mijn ouders dachten werkelijk 'de baas' te zijn en ik heb daar nog steeds last van, dat het vroeger bij ons thuis zo was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 9:35

Butterfly78 schreef:Ik heb geleerd om oudere en onbekende met U aan te spreken.

Met me werk zeg ik dan ook netjes u tegen de klanten. En ook als ze zeggen dat ik je mag zeggen, betrap ik mezelf erop dat ik toch netjes u blijf zeggen.

En hand voor de mond als je hoest....

Heb precies hetzelfde, wat dat u zeggen betreft Very Happy

En oh ja, 'mond dicht!' als ik door mijn mond zat te ademen. Vond het vroeger heel irritant, maar ben blij dat ze me dat geleerd heeft. Het staat niet echt intelligent als je met je mond open zit Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 9:35

Ik kreeg mee "Van werken gaat niemand dood". Tja, ik kom er nu achter dat dat wel anders is Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 394967



En uiteraard heel veel van wat al genoemd is....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 9:47

Altijd licht en verwarming uit als je weggaat. Nu probeert mijn vriend het me te leren, maar nee, het werkt niet bij mij. Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 394967

Nooit 's nachts alleen naar huis fietsen/lopen. Mag ik absoluut niet. Al ben ik 80 volgens mij.
(ik heb dan ook nooit verteld dat ik toen ik 15 was na een ruzie met een vriendin midden in de nacht alleen naar huis ben gefietst en verdwaalde op boerenlandweggetjes)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 9:49

Wat jij zegt, Carrie, dat je nu niet bang bent...dat ben ik dus juist wel. Ik durf ook gewoon echt niet alleen naar huis 's nachts.

Of dat komt door die ene verdwaalactie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 6:29

Jolee schreef:Wat jij zegt, Carrie, dat je nu niet bang bent...dat ben ik dus juist wel. Ik durf ook gewoon echt niet alleen naar huis 's nachts.

Of dat komt door die ene verdwaalactie.

Ja, daarom ben ik ook zo blij. Het is goed dat ouders hun kinderen bewust maken van de gevaren, maar mijn vriendin bijvoorbeeld, die is echt bang na een avondje winkelen + uit eten op koopavond, dat ik haar in de winter om 21.30 ofzo naar de trein moet brengen, omdat ze anders echt bang (gemaakt) is. Ik ben totaal niet bang om alleen over straat te lopen/fietsen al is het 3 uur 's nachts. Of dat per se goed is weet ik niet, maar ben er wel blij om Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 6:58

Zelda schreef:
Charlie schreef:"Zolang jij je benen onder mij tafel strekt heb je je te houden aan mijn regels"



Ik vind deze attitude werkelijk zo vreselijk, mijn ouders zijn precies zo! Ik krijg daar echt zwaar de kriebels van.

Wow, dat klinkt bekend. Ik zou om die reden ook niet terug willen naar mijn ouders als mijn vriend en ik ooit uit elkaar zouden gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  PrimaBella di 31 jan 2012 - 7:09

Roza schreef:
Niekske schreef:

- 'honger kinse boete kriege, eate mosse thoes' letterlijk vertaald, honger kun je buiten krijgen, eten moet je thuis, betekenis lijkt me duidelijk Wink

- en ik heb van mijn ouders de carnavals-genen meegekregen Wink

Ik denk dat jij bij mij uit de buurt komt.. Aangezien je exact hetzelfde dialect schrijft als wat ik doe :P

Dat dialect schrijf ik ook en die carnavals-genen heb ik ook mee gekregen! Hahaha Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 166342
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 8:12

Carrie schreef:En oh ja, 'mond dicht!' als ik door mijn mond zat te ademen. Vond het vroeger heel irritant, maar ben blij dat ze me dat geleerd heeft. Het staat niet echt intelligent als je met je mond open zit Very Happy

laughcry Mijn ouders hebben dat ook gedaan op aanraden van de tandarts. Fijn dat ik er na honderd jaar achter kom dat mijn neus gebroken is toen ik een baby was en ik dus gewoon niet goed kon ademen door mijn neus... Nu heb ik er nog problemen van 'mond dicht!' Ik kan mijn kaken amper ontspannen namelijk, klem ze de hele dag op elkaar (besef dat ik het nu ook doe) en denk ik de hele dag 'kaak los'...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 8:12

Verona schreef:Ga nooit weg zonder te groeten!

Bij ons is het 'zonder een zoen', er wordt wat afgezoend! Haha Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 8:23

Las dat er zinnen werden gevraagd.

"Wat zijn jullie weer obstinaat en recalcitrant". Als mijn moeder dat zei, wisten we in ieder geval dat ze ons vervelend vond. En dat we moesten ophouden, om erger te voorkomen.

Als ik zei:"Dit is van mij". Dan vroeg mijn vader altijd om mijn ogen dicht te doen. En dan kwam de vraag:"Wat zie je nu?" Waarop standaard het antwoord kwam "Niets". Zijn antwoord:"Dan weet je nu ook wat van jou is".

Of als kinderen, jonger dan wij, nog buitenspeelden en wij ons beklag daarover deden, omdat wij al op bed moesten, dan zeiden ze vaak:"Maar wij zijn hun ouders niet".

Volgens mij voor iedere Groninger hetzelfde:"Niet te dicht bij het diep komen". (Mijn gronings is niet zo goed, dus waag me er niet aan. Maar kwam erop neer dat we moesten oppassen en geen rare/gevaarlijke dingen moesten doen.)

Als de koffie koud was geworden, "Van koude koffie word je knap". Of als er buiten een toeter/claxon ging "Toet, toet, mijn been zit er tussen". Pas op latere leeftijd leerde ik dat dit niet mijn moeders eigen uitspraken waren, maar meer de uitspraken van haar moeder. En dat laatste, niemand weet waar het op slaat. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Roza di 31 jan 2012 - 8:32

Aardbei89 schreef:
Roza schreef:
Niekske schreef:

- 'honger kinse boete kriege, eate mosse thoes' letterlijk vertaald, honger kun je buiten krijgen, eten moet je thuis, betekenis lijkt me duidelijk Wink

- en ik heb van mijn ouders de carnavals-genen meegekregen Wink

Ik denk dat jij bij mij uit de buurt komt.. Aangezien je exact hetzelfde dialect schrijft als wat ik doe :P

Dat dialect schrijf ik ook en die carnavals-genen heb ik ook mee gekregen! Hahaha Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 166342

Woonplaats in Noord Limburg? Wink Beginnend met een V?

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 8:36

Zusje schreef:
Carrie schreef:En oh ja, 'mond dicht!' als ik door mijn mond zat te ademen. Vond het vroeger heel irritant, maar ben blij dat ze me dat geleerd heeft. Het staat niet echt intelligent als je met je mond open zit Very Happy

laughcry Mijn ouders hebben dat ook gedaan op aanraden van de tandarts. Fijn dat ik er na honderd jaar achter kom dat mijn neus gebroken is toen ik een baby was en ik dus gewoon niet goed kon ademen door mijn neus... Nu heb ik er nog problemen van 'mond dicht!' Ik kan mijn kaken amper ontspannen namelijk, klem ze de hele dag op elkaar (besef dat ik het nu ook doe) en denk ik de hele dag 'kaak los'...

Ja dat verhaal ken ik inderdaad van jou. Uitzonderingen daargelaten, ben ik blij dat ze het me geleerd heeft smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 8:38

Haha ja dat begrijp ik op zich wel hoor. Zo met je mond open ademen is ook zo dozig... Maar toch vind ik het jammer dat ze niet verder gekeken hebben dan dat. Nu gebruik ik mijn halve gezicht verkeerd laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 8:42

Zusje schreef:Haha ja dat begrijp ik op zich wel hoor. Zo met je mond open ademen is ook zo dozig... Maar toch vind ik het jammer dat ze niet verder gekeken hebben dan dat. Nu gebruik ik mijn halve gezicht verkeerd laughcry

Ja dat snap ik hele goed! En je kaak, daar had je ook zo'n last van he Sad Kun je nu wel door je neus ademen, na je operatie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kreeg jij mee van je ouders? - Pagina 5 Empty Re: Wat kreeg jij mee van je ouders?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum