Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aandacht verdelen tweede kindje

+3
Liadan
Annemie
Flower_L
7 plaatsers

Ga naar beneden

Aandacht verdelen  tweede kindje Empty Aandacht verdelen tweede kindje

Bericht  Flower_L do 26 jan 2012 - 2:14

Hoe ging dat bij jullie? En dan doel ik op mama vs papa. ik vermoed dat mijn vriend dan ombewust meer naar l toe zal trekken, en ik naar de baby. Vriend was en is gek op l natuurlijk, maar vindt het pas echt leuk nu hij kan stoeien, lopen, rennen, ondeugend zijn etc... Bij eerste kindje doe je het allemaal samen en bij tweede kindje denk ik dat je meer ieder een kind gaat kiezen. En dat wil ik niet.

Natuurlijk heb je die verdeling zelf in de hand als ouder zijnde, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aandacht verdelen  tweede kindje Empty Re: Aandacht verdelen tweede kindje

Bericht  Annemie do 26 jan 2012 - 2:18

Zelf heb ik er NOG geen ervaring mee, maar ik hoorde van mijn collega wel dat het ene kindje meer naar papa trok en het andere kindje meer naar de moeder, mijn collega zei ook eerlijk dat ze het ene kindje leuker vind dan de ander, nou dat vind ik dat dan wel weer erg raar of zijn hier meiden die dat ook hebben?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aandacht verdelen  tweede kindje Empty Re: Aandacht verdelen tweede kindje

Bericht  Liadan do 26 jan 2012 - 2:20

Hier kiezen we zeker niet ieder een eigen kind. We doen allebei met beide kinderen net zoveel.
Als we allemaal thuis zijn ga ik regelmatig met Yara iets doen en blijft Kian bij papa. Maar het komt ook vaak voor dat hij iets met Yara gaat doen en Kian bij mij blijft.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aandacht verdelen  tweede kindje Empty Re: Aandacht verdelen tweede kindje

Bericht  woezel do 26 jan 2012 - 2:33

Hier is het wel zo dat ik meer met de jongste doe. Dat C een baby was ook. Maar de jongens zijn hier ook gewoon blij als papa thuis is en trekken dan naar hem toe. Ik probeer dan wel geregeld met 1 jongen even naar het dorp te gaan ofzo.
Maar s'avonds doet hij de jongens in bed en geef ik E de fles en doe ik naar bed. Maar is toch ook een volgorde wat de jongens graag willen. Is papa er niet dan is er geen probleem.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aandacht verdelen  tweede kindje Empty Re: Aandacht verdelen tweede kindje

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 3:05

Liadan schreef:Hier kiezen we zeker niet ieder een eigen kind. We doen allebei met beide kinderen net zoveel.
Als we allemaal thuis zijn ga ik regelmatig met Yara iets doen en blijft Kian bij papa. Maar het komt ook vaak voor dat hij iets met Yara gaat doen en Kian bij mij blijft.



Hier eigenlijk net zo. Maar net hoe het uitkomt ook. Hij gaat ook vaak genoeg met 1 van de oudsten even winkelen of naar de markt bijv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aandacht verdelen  tweede kindje Empty Re: Aandacht verdelen tweede kindje

Bericht  Pussycat do 26 jan 2012 - 3:07

Ik denk dat ik wel meer naar de jongste zal trekken, maar dat komt ook omdat ik weer borstvoeding wil gaan geven en dat doet papa niet Aandacht verdelen  tweede kindje 394967 , dus ben ik er sowieso meer mee bezig denk ik...

Maar qua verzorging en spelen zal het niet veel schelen denk ik? Maar ja ik weet het ook nog niet Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aandacht verdelen  tweede kindje Empty Re: Aandacht verdelen tweede kindje

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 3:11

Ik probeer mijn oudste dochter elke dag nog wat onverdeelde aandacht te geven: 's avonds gaan we even wandelen en 's ochtends gaan we minstens een uurtje iets doen wat zij leuk vindt zoals puzzelen. Mijn vriend neemt mijn oudste dochter veel op sleeptouw in het weekend: ze gaat dan mee naar de supermarkt en ze gaan standaard een visje eten op de markt. Zo krijgt ze aandacht van ons beiden.

De jongste krijgt momenteel veruit de meeste aandacht van mij, maar dat komt ook omdat ik borstvoeding geef en ze nog heel veel slaapt. Na de voeding is ze vaak maar een kwartiertje wakker of zo, dus die gelegenheid is er ook nog niet voor mijn vriend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aandacht verdelen  tweede kindje Empty Re: Aandacht verdelen tweede kindje

Bericht  Darius do 26 jan 2012 - 3:36

Twellie schreef:Ik probeer mijn oudste dochter elke dag nog wat onverdeelde aandacht te geven: 's avonds gaan we even wandelen en 's ochtends gaan we minstens een uurtje iets doen wat zij leuk vindt zoals puzzelen. Mijn vriend neemt mijn oudste dochter veel op sleeptouw in het weekend: ze gaat dan mee naar de supermarkt en ze gaan standaard een visje eten op de markt. Zo krijgt ze aandacht van ons beiden.

De jongste krijgt momenteel veruit de meeste aandacht van mij, maar dat komt ook omdat ik borstvoeding geef en ze nog heel veel slaapt. Na de voeding is ze vaak maar een kwartiertje wakker of zo, dus die gelegenheid is er ook nog niet voor mijn vriend.

Eens.

En nu doet mijn man ook wat meer met P, zoals fruithapje geven en drinken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Aandacht verdelen  tweede kindje Empty Re: Aandacht verdelen tweede kindje

Bericht  Liadan do 26 jan 2012 - 3:40

De eerste tijd kreeg de jongste hier trouwens wel meer aandacht van ons beiden maar dat komt omdat hij veel huilde en we regelmatig een ziekenhuisbezoek en bezoek aan osteopaat hadden.
Maar omdat ik Kian heel veel in de draagdoek had, kon ik met Yara veel wandelen en naar de speeltuin, op die manier kreeg zij gelukkig ook nog genoeg aandacht en had ik tijd voor haar.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aandacht verdelen  tweede kindje Empty Re: Aandacht verdelen tweede kindje

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 3:57

Ik trek meer naar de kleinste toe... dat was bij M.erle en nu bij J.ace ook.. Ros die gaat wel altijd met de meiden op pad omdat dit makkelijker is.. thuis zal hij wel alles met J.ace doen wat nodig is...
maar goed nu ben ik thuis dus dan kan het ook, als ik weer ben werken zal hij met alle kids op pad ''moeten''. :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aandacht verdelen  tweede kindje Empty Re: Aandacht verdelen tweede kindje

Bericht  LMCurious do 26 jan 2012 - 4:03

het liep hier juist altijd heel natuurlijk. Wel dat we allebei een kind 'deden' maar het wisselde welk kind. Voorheen stechelden we nog wel eens als we net op de bank ploften en Joris ging huilen ofzo. Nu was het vaak dat beide kindjes tegelijk aandacht nodig hadden en deden we dus allebei vanzelf meer.

Overigens vond ik ook wel in het begin Joris 'leuker' dan Milou. Maar dat is meer gewenning, dat ik met Joris meer heb meegemaakt dan toen met Milou. Dat ik met Joris meer kon doen. Maar dat is niet zo ver dat ik dan vooral bij Joris wilde zijn, juist 50/50. Wilde weer dingen doen met hem die ik tijdens mijn zwangerschap niet kon (bijv. voetballen), maar ook een band opbouwen met Milou.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Aandacht verdelen  tweede kindje Empty Re: Aandacht verdelen tweede kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum