Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opruimen van speelgoed..

+10
PapillonRose
Flower_L
Flip Fluitketel
Viva
Parisienne
Annie24
Tania
Liadan
Linda
Printje
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Opruimen van speelgoed..

Bericht  Printje wo 25 jan 2012 - 2:23

Even wat opruimvraagjes, ben benieuwd hoe jullie dat aanpakken;

Soms ontploft hier een ware speelgoedbom, wanneer hij tussen de middag gaat slapen ruimen we eerst de grootste rommel een beetje op. Aan de ene kant denk ik eigenlijk stom want wanneer hij wakker is is het binnen no-time weer een rommel. Hoe doen jullie dat met het middagslaapje?

En ruim jij samen met je kind of alleen op, en weet je kind alles al goed op te ruimen?

Ik ruim altijd samen met hem op, hij weet precies waar alles hoor. Wat dat betreft ben ik zeer precies hahaha alles moet waar het hoort, auto's bij auto's, duplo bij duplo etc. Anders word ik gek, ik wil het wel netjes hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 2:26

wij ruimen samen op... na het spelen steeds. (naja als het ene is gepakt en ze willen iets anders doen dan opruimen) soms laten we de boel de boel en ruimen we pas na het eten op... :-)
Ik heb niet zo geordend dat alles een eigen plek heeft, genoeg bakken en hops daar kan veel in haha... Ros en ik doen vaak 1 keer in de zoveel tijd alle bakken omgooien en alles uitzoeken. Dan gooien we vaak ook meteen speelgoed weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 2:26

Hier ruimen we ook samen op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 2:27

meestal doen we het samen, tenzij onze dochter zo moe is dat ze alleen nog maar tegendraads kan doen. We/ik ruim het altijd op tijdens het middagslaapje, meestal veeg ik dan ook direct even, ruim wat vaat op en haal een doekje over de tafels heen. Op die manier hou ik het een beetje leefbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Linda wo 25 jan 2012 - 2:32

's Avonds als dl op bed ligt ruimen man en ik op. Dochter laat ik nog niet mee helpen, dat snapt ze nog niet, als ze ouder is wil ik dat wel gaan proberen. Tijdens het middagslaapje ruim ik geen speelgoed op, want dan is het inderdaad zo weer een rommel.

Maar het is hier sowieso nooit super netjes. :P

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Liadan wo 25 jan 2012 - 2:35

Wij ruimen samen op, meestal voor ze in de middag gaat slapen en voor we 's avonds gaan eten. Yara ruimt haar eigen speelgoed op en ik dat van Kian (en ook een beetje van haar).
Maar het komt ook regelmatig voor dat we wat dingen laten liggen voor haar middagslaapje. Vanmorgen heeft ze in de tafeltent gespeeld en die heb ik gewoon om de tafel laten zitten met haar poppenspullen eronder, daar gaat ze zo weer mee verder spelen.
Ook ruim ik wel eens alleen alles op.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 2:36

Linda schreef:'s Avonds als dl op bed ligt ruimen man en ik op. Dochter laat ik nog niet mee helpen, dat snapt ze nog niet, als ze ouder is wil ik dat wel gaan proberen. Tijdens het middagslaapje ruim ik geen speelgoed op, want dan is het inderdaad zo weer een rommel.

Maar het is hier sowieso nooit super netjes. :P

Ik denk dat een kind van ruim 1 jaar dit al wel snapt en dat je dit gerust spelenderwijs samen op kunt ruimen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Tania wo 25 jan 2012 - 2:43

Tot nu toe ruim ik of mijn man altijd op als hij in bed ligt 'smiddags en 'savonds. Hij weet wel hoe het moet want als hij ziet dat ik opruim helpt hij wel mee. Als ik straks weer een beetje normaal kan bewegen gaan we samen opruimen voordat hij gaat slapen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Linda wo 25 jan 2012 - 2:57

Lily schreef:
Linda schreef:'s Avonds als dl op bed ligt ruimen man en ik op. Dochter laat ik nog niet mee helpen, dat snapt ze nog niet, als ze ouder is wil ik dat wel gaan proberen. Tijdens het middagslaapje ruim ik geen speelgoed op, want dan is het inderdaad zo weer een rommel.

Maar het is hier sowieso nooit super netjes. :P

Ik denk dat een kind van ruim 1 jaar dit al wel snapt en dat je dit gerust spelenderwijs samen op kunt ruimen.

Ja, denk je? Haha, nou ik zou niet weten hoe. Het is toch veel leuker om alles overhoop te trekken als ik het op z'n plek leg.

Maar goed, het hoeft ook niet van mij. Ze heeft nog een levenlang voor zich waar ze op zal moeten ruimen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Annie24 wo 25 jan 2012 - 3:07

Lily schreef:
Linda schreef:'s Avonds als dl op bed ligt ruimen man en ik op. Dochter laat ik nog niet mee helpen, dat snapt ze nog niet, als ze ouder is wil ik dat wel gaan proberen. Tijdens het middagslaapje ruim ik geen speelgoed op, want dan is het inderdaad zo weer een rommel.

Maar het is hier sowieso nooit super netjes. :P

Ik denk dat een kind van ruim 1 jaar dit al wel snapt en dat je dit gerust spelenderwijs samen op kunt ruimen.

+1

Y. is nog geen 1, maar die 'helpt' op zijn manier ook mee. Ik heb pas bij Ikea een Trofast kastje gekocht met bakken waar nu zijn speelgoed inzit. 's Morgens trekt hij de bakken zelf uit het kastje en sleept ze door de hele kamer heen. Als hij 's middags zijn slaapje doet laat ik de bakken staan en gooi het speelgoed er even in. Als hij wakker wordt haalt hij het er weer uit. 's Avonds ruimen we het samen op, althans, we doen een poging. Ik leg alles bij elkaar naast de bak en dan leggen we het 1 voor 1 in de bak. Vaak haalt Y. er weer uit wat ik er in heb gedaan Laughing maar vaak gaat het goed en gooit ook hij wat dingetjes in de bak. Ik weet niet of het helpt en of hij het snapt, maar ik benoem ook alles wat we doen. Iets in de richting van 'nu gaan we het speelgoed opruimen, want je gaat zo naar bed en het speelgoed moet ook slapen' laughcry en dan benoem ik meteen alles wat we in de bak doen, dus auto's, boekjes, noem maar op.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Linda wo 25 jan 2012 - 3:36

Annie24 schreef:
Lily schreef:
Linda schreef:'s Avonds als dl op bed ligt ruimen man en ik op. Dochter laat ik nog niet mee helpen, dat snapt ze nog niet, als ze ouder is wil ik dat wel gaan proberen. Tijdens het middagslaapje ruim ik geen speelgoed op, want dan is het inderdaad zo weer een rommel.

Maar het is hier sowieso nooit super netjes. :P

Ik denk dat een kind van ruim 1 jaar dit al wel snapt en dat je dit gerust spelenderwijs samen op kunt ruimen.

+1

Y. is nog geen 1, maar die 'helpt' op zijn manier ook mee. Ik heb pas bij Ikea een Trofast kastje gekocht met bakken waar nu zijn speelgoed inzit. 's Morgens trekt hij de bakken zelf uit het kastje en sleept ze door de hele kamer heen. Als hij 's middags zijn slaapje doet laat ik de bakken staan en gooi het speelgoed er even in. Als hij wakker wordt haalt hij het er weer uit. 's Avonds ruimen we het samen op, althans, we doen een poging. Ik leg alles bij elkaar naast de bak en dan leggen we het 1 voor 1 in de bak. Vaak haalt Y. er weer uit wat ik er in heb gedaan Laughing maar vaak gaat het goed en gooit ook hij wat dingetjes in de bak. Ik weet niet of het helpt en of hij het snapt, maar ik benoem ook alles wat we doen. Iets in de richting van 'nu gaan we het speelgoed opruimen, want je gaat zo naar bed en het speelgoed moet ook slapen' Opruimen van speelgoed.. 394967 en dan benoem ik meteen alles wat we in de bak doen, dus auto's, boekjes, noem maar op.

Als ik dat zo lees dan heeft jouw zoontje daar ook veel plezier aan. Mijn dochter heeft dat niet, dus dan hoeft het van mij ook niet, vind ik niet nodig. Ik denk dat het vanzelf wel komt als ik het voor ga doen, maar nu is dat nog niet het geval. Ze gaat me vanzelf wel na-apen. Opruimen van speelgoed.. 561177

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Parisienne wo 25 jan 2012 - 3:36

Hier probeer ik ook altijd samen met N. op te ruimen, tenzij ze zo moe is dat ze gaat tegenwerken (lees: alles weer door de kamer heen gooien). Tijdens haar middagslaapje zorg ik ervoor dat alles weer opgeruimd is. Als ze 's avonds net op bed ligt doe ik hetzelfde. Hier gaat overigens ook alles apart in bakken. Duplo, Little People, keukenspulletjes, etc. Ik pak ook niet alle bakken tegelijk, N. speelt vaak met Ă©Ă©n soort. Als ik merk dat ze zich gaat vervelen gaan we samen opruimen en pakken we een andere bak. Ik kan er ook echt niet tegen als alles door elkaar ligt! :P
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Annie24 wo 25 jan 2012 - 3:42

Even zo, anders wordt de quote zo lang..

@Linda; Y. lijkt het idd leuk te vinden, maar heeft soms ook zijn dag niet en dan doe ik het gewoon zelf hoor smile Denk dat hij opruimen gewoon leuk vindt, want de prullebak hier is ook reuze interessant Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Linda wo 25 jan 2012 - 3:47

Annie24 schreef:Even zo, anders wordt de quote zo lang..

@Linda; Y. lijkt het idd leuk te vinden, maar heeft soms ook zijn dag niet en dan doe ik het gewoon zelf hoor Opruimen van speelgoed.. 561177 Denk dat hij opruimen gewoon leuk vindt, want de prullebak hier is ook reuze interessant Rolling Eyes

Hahaha ja, de prullenbak is hier ook favoriet. Maar dan vooral om op de deksel te drukken en de troep er uit te halen. Opruimen van speelgoed.. 394967

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 3:51

Hier word er eerst opgeruimd voor er met het volgende speelgoed word gespeeld, bij mij is het dus nooit een zooi.
Als vriend met hem alleen is dan is het wel altijd een zooi.. haha..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Viva wo 25 jan 2012 - 4:02

Onze dochter moet rond het avondeten alles zelf opruimen...
Tussendoor hoeft het niet, tenzij ik echt geen stap meer kan zetten.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Flip Fluitketel wo 25 jan 2012 - 4:14

Hier pakt ze altijd alles weer uit de speelgoedbak als we alles netjes hebben opgeruimd.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 5:27

Wij ruimen samen op, iig voor het eten tussen de middag (hierna gaat hij gelijk naar bed) en voor t avond eten ook.
Ook voordat we wegggaan word er opgeruimd.

Als er overal heel veel speelgoed ligt vraag ik hem ook altijd even op te ruimen, dit kan hij inmiddels prima!
Hier gaat al t speelgoed overigens gewoon in 1 kist dus alles door elkaar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 6:40

onze dochter helpt al een hele tijd mee met opruimen. Meestal geef ik aan wat ze in de bak moet doen, soms doet ze het ook zelf. Het zou wel sneller gaan als ik het alleen zou doen, maar ik wil graag dat ze leert wat opruimen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Flower_L wo 25 jan 2012 - 7:48

Rejoy. schreef:meestal doen we het samen, tenzij onze dochter zo moe is dat ze alleen nog maar tegendraads kan doen. We/ik ruim het altijd op tijdens het middagslaapje, meestal veeg ik dan ook direct even, ruim wat vaat op en haal een doekje over de tafels heen. Op die manier hou ik het een beetje leefbaar.
Hier net zo, scheelt typen smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  PapillonRose wo 25 jan 2012 - 7:52

Meestal ruim ik het 's avonds op en alleen tussendoor wanneer het te erg is. Ik doe het trouwens alleen, ze hoeft van mij nog niet mee te helpen. Ik ben toch zo klaar en later heeft ze nog genoeg op te ruimen in haar hele leven denk ik dan maar. En ze vindt het op het moment nog veel te leuk om alles uit de speelgoedkist te vissen terwijl ik het probeer op te ruimen, dus ik doe het dan ook liever zelf als ze slaapt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  LMCurious wo 25 jan 2012 - 7:55

eerst begonnen met samen opruimen. En nu doet hij steeds meer zelf. Ik probeer hem vooral te herinneren dat hij eerst iets opruimt voor hij iets nieuws pakt. Dat doet hij dan meestal ook wel als ik het zeg. Dus echte zooi valt meestal wel mee.
S middags (en soms s ochtends als hij vroeg wakker is) speelt hij altijd even op zijn kamer, en die word helemaal opgeruimd voordat hij weer naar beneden mag komen. En voor of net na het avondeten ruimen we meestal samen nog even de laatste dingen op.
De spullen van Milou ruim ik nu zelf allemaal op. Soms wil hij me helpen, dat mag, maar ik vind niet dat hij dat hoeft te doen, en zij is nu echt nog te klein natuurlijk. Als ze echt samen gespeeld hebben ruimt hij het wel op.

Als er trouwens andere kindjes komen spelen ontploft er wel een bom meestal, maar dat vind ik dan ook niet zo erg. Dat ruimen we dan later samen op. Ik vind het dan toch lastiger om ze maar met 1 ding tegelijk te laten spelen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 7:57

Als Y. 's middags in bed ligt raap ik alles bij elkaar en doe ik alles onder in de box lade of in de "speelbak". Dan stofzuig ik gelijk, even een doekje over de tafels en klaar.

's avonds eigenlijk hetzelfde verhaal, maar dan gaat alles in de bakken en die gaan in de kast onder de trap. Dan stofzuig ik desnoods een x, maar dat is niet elke avond hetzelfde. Wel haal ik even een doekje over de tafels alsnog tenzij ik visite krijg, en anders komt het de volgende dag wel, net waar ik zin in heb.

Opruimen heeft ze na mijn idee nog niet echt het besef van, want dan stop ik iets in de bak/lade en Y. haalt het er weer uit. Op haar slaapkamer schuif ik alles in 1 hoek en daar kan ze dan gewoon weg zoweer maar spelen de volgende dag!

Mensen hebben niks boven te zoeken, dus dan maakt het mij ook niet uit, daar trek ik hupsa zo de deur dicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  nillis do 26 jan 2012 - 1:32

Hier helpt T af en toe mee. ik ruim altijd voor het middagslaapje en 's avonds op. Als ze 's middags uit bed komt wordt ze weer opnieuw geprikkeld. Als ze straks ouder is en ergens heel bewust mee bezig is geweest, zoals een puzzel of een blokkentoren en hij mag nog niet worden afgebroken, dan zou ik dat nog wel laten liggen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Barbabella do 26 jan 2012 - 1:37

Wij ruimen savonds op voordat hij naar bed gaat. Als ik zeg dat we zo gaan slapen en eerst gaan opruimen begint hij zelf alles op te ruimen en dan help ik hem mee. Op het kdv gaat hij ook eerst opruimen voordat hij mee naar huis wil.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opruimen van speelgoed.. Empty Re: Opruimen van speelgoed..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum