Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe hiermee omgaan? Moeilijke collega's

Ga naar beneden

Hoe hiermee omgaan? Moeilijke collega's Empty Hoe hiermee omgaan? Moeilijke collega's

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 6:56

Ik werk sinds een tijdje bij een bedrijf waar ik erg veel plezier in heb. Dat heeft zowat iedereen inmiddels wel meegekregen door mn irritant lyrische berichtjes waarschijnlijk.

Nu is het zo dat dit werk me heel erg blijkt te liggen, mijn baas en ik op een golflengte liggen en ik veel kansen krijg mezelf te ontwikkelen. Het is een bedrijf dat werkt op projectbasis dus het is na elk project weer erg spannend hoe de toekomst eruitziet, het is een nieuw bedrijf dus alles qua verlenging van contracten is nog erg spannend. Krijg je een beetje een ellebogencultuur van. Plus, ik ben de jongste, veruit. Iedereen is een jaar of 30 ouder. Ze kennen elkaar ook al zolang want ze waren hiervoor collega's binnen een ander bedrijf en zijn allemaal overgenomen door dit bedrijf.

De meeste collega's zijn erg leuk en lief maar er zijn er een paar bij die volgens mij een pesthekel aan me krijgen omdat het door mijn opgezette project erg goed loopt, ik heb er zelfs voor gezorgd dat enkele collega's extra uren en uitbreiding van hun contract krijgen. Maar mijn baas laat dus geen gelegenheid voorbij gaan om mij te prijzen. Best irritant want ik krijg nu een beetje de status van jongeling en lievelingetje terwijl ik keihard werk, de baas naar mij toe ook vaak kritisch is en iedereen van hem deze kansen krijgt alleen niet iedereen grijpt ze! Het gaat zelfs zover dat tijdens vergaderingen waar de baas niet bijzit ik compleet de grond in word getrapt door deze mensen, afgekraakt en belachelijk word gemaakt. De anderen nemen het dan wel voor me op, maar toch is het vervelend.

Ik weet dat dit niet persoonlijk is, bij anderen doen ze het ook en er zijn ook mensen weggepest. Baas weet ook dat dit gebeurt en spreekt die mensen er ook op aan, toch gebeurt het heel slinks als baas het niet meekrijgt.

Is dit veel voorkomend in de managementwereld? Herkent iemand dit? Doe ik iets fout? Ik hou me absoluut op de vlakte en zelfs achtergrond en loop niet te koop met mijn werk ofzo...vind het zo rot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hiermee omgaan? Moeilijke collega's Empty Re: Hoe hiermee omgaan? Moeilijke collega's

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 21:54

Je zegt het zelf al, ellebogencultuuur. Als ze een jaar of 30 ouder zijn, zijn ze rond de vijftig en vijftiggers schijnen bekend te staan om hun starheid, het niet tegen veranderingen/verjonging kunnen (aldus mijn P&O-boeken). Jij kunt daar niks aan doen, maar als jullie een HRM figuur hebben, zou die eens met hun moeten gaan praten denk ik. De betreffende collega's van jou lijken -in mijn ogen- jaloers te zijn op jouw succes, willen dit ook maar durven het niet te opperen, na te streven of het "risico" te nemen. Ze willen eigenlijk de veiligheid die ze nu hebben, met jouw succes. En tsja, je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!

Zelf zou ik me er proberen niks van aan te trekken. Je bent idd lyrisch over je werk, je vindt het leuk en je bent er goed in. Lekker zo laten en laat die knorrepotten gaan. Met ze praten heeft waarschijnlijk niet veel zin, tenzij je ze als "mentor" of coach kunt gebruiken bij jouw project. Zo niet, is het dikke jammer voor hun!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hiermee omgaan? Moeilijke collega's Empty Re: Hoe hiermee omgaan? Moeilijke collega's

Bericht  Alias za 8 jan 2011 - 12:25

Wat vervelend! Maar ik denk ook dat je er zelf niet zo veel aan kunt doen, maar dat het echt afgunst van een aantal collega's is. Ze zullen je wel als bedreigend zien en proberen je te beïnvloeden. Het is moeilijk maar probeer je daar niks van aan te trekken. Wel fijn dat er ook collega's zijn die het dan ook voor je opnemen.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hiermee omgaan? Moeilijke collega's Empty Re: Hoe hiermee omgaan? Moeilijke collega's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum