Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht  Hoochie ma 28 nov 2011 - 6:49

Mijn vriend is 6 weken geleden overgeplaatst naar een andere afdeling binnen het bedrijf omdat het daar een grote chaos is. Nu is het ook dus zo dat hij al 6 weken 5 dagen per week overwerkt. Voor half 11 is hij niet thuis en het is zelf een aantal keer half 1 geweest.
In de eerste weken had ik er niet zo heel veel moeite mee, maar hoe langer het duurt hoe vervelender ik het ga vinden. Ten eerste maak ik mij zorgen om hem, want ja 60 a 70 uur per week werken is nou niet echt wat je noemt normaal. 1 dag in het weekend ligt hij ook met migraine op bed, maar ten tweede is dit ook niet goed voor onze relatie, het is goedemorgen en slaap lekker (bij wijze van) en de eerste dagen van de week gaat het wel, maar op vrijdag baal ik zo verschrikkelijk van deze situatie, we leven langs elkaar heen. Ik ga ook steeds meer mijn eigen dingen plannen in de avonden, maar ja als hij dan een keer op tijd thuis is ben ik er niet Cry

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Ik heb het al een aantal keer aangekaart, maar dan krijg ik de reactie dat hij het ook niet leuk vindt, maar er nu even niets aan kan veranderen.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 6:54

Begrijpelijk van beide kanten. Is er wel een afspraak gemaakt, hoe lang hij bij die afdeling blijft/moet blijven? Want dit lijkt me niet gezond, voor niemand niet & dat kunnen ze ook niet verwachten van een werknemer, echt niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht  Hoochie ma 28 nov 2011 - 7:06

Pippa schreef:Begrijpelijk van beide kanten. Is er wel een afspraak gemaakt, hoe lang hij bij die afdeling blijft/moet blijven? Want dit lijkt me niet gezond, voor niemand niet & dat kunnen ze ook niet verwachten van een werknemer, echt niet.

Hij blijft op die afdeling alleen zou het als alles op orde is niet meer nodig moeten zijn over te werken. Wanneer dit is is alleen niet bekend. Mijn vriend is dan ook zo dat hij geen dingen kan laten liggen dus ik vind dat het ook een stukje aan hem ligt.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 7:12

Offtopic: De kleur waarmee je schrijft is echt niet prettig om te lezen.

Ontopic: Weet je tot wanneer dit zo loopt? Als hij het ook niet prettig vindt, waarom kaart hij dit dan niet aan op zijn werk? Er zal toch geen enkele werkgever zijn die denkt dat dit normaal is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht  Hoochie ma 28 nov 2011 - 7:23

Ik zal even een ander kleurtje gebruiken Very Happy

Tot wanneer dit gaat duren weet ik niet en hij ook niet. Ik vind dus ook dat hij moet zeggen dat hij dit niet veel langer zo gaat doen, maar ja hij had altijd als reden dat zijn contract eind december afliep dus dat hij zich nu moet bewijzen. Vorige week heeft hij te horen gekregen dat hij een vast contract krijgt dus ja die reden kan hij niet meer gebruiken.

Maar ik ben wel een beetje blij dat jullie ook vinden dat dit niet normaal is en ik niet de 'zeikerd om niks ben'
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 7:26

Natuurlijk zeik je niet, ik vind het nogal heftig wat hij doet. Wel begrijpelijk overigens als zijn contract op het spel staat en ik neem aan dat hij het nog niet getekend heeft... Maar wellicht kan hij voorzichtig wel al aangeven dat hij zijn best er voor wil blijven doen maar dit hem ook op gaat breken. Dat lijkt me ook alleen maar menselijk...


Laatst aangepast door Zusje op di 29 nov 2011 - 8:04; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht  Caro ma 28 nov 2011 - 20:38

IK zou het voor deze time being even nog afwachten. Hij heeft net een nieuw contract gekregen, dus ik snap ook wel dat hij niet opeens kan zeggen 'jongens, ik heb hem binnen dus bekijk het maar'. Hij zal hier toch even doorheen moeten.. En ik denk dat hij wel wat steun van jou kan gebruiken.

Ik snap je, zolang doorwerken week in week uit is niet leuk maar als dit even voor zijn carriere het beste is, gun je hem dat toch ook?

Vraag anders of hij langzaam kan gaan afbouwen. Je kan namelijk niet ineens van 70 uur terug naar de 40 gaan. Maar laat hem afbouwen..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 23:26

Ik sluit me volledig aan bij Caro. Opeens teruggaan naar 40 uur betekent in dit geval bijna halvering van zijn werkweek, dat lijkt me niet reëel. Het is tijdelijk en als ik hem was, zou ik hooguit eens informeren of er al meer bekend is over hoe lang dit nog nodig is en dan idd langzaam afbouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht  Supertalentje ma 28 nov 2011 - 23:51

Eens met Caro, maar voor die time being zit je er wel mee natuurlijk. Misschien kan hij een uurtje eerder beginnen sochtends zodat hij savonds weer eerder thuis is? Of misschien aangeven dat hij bv op woensdag maar tot 7 uur werkt zodat jullie samen kunnen eten/bijkletsen en de overbrugging naar het weekend makkelijker wordt?
En de weekenden zou ik sowieso de komende tijd 'rustig' houden en vooral tijd voor elkaar maken om te voorkomen dat jullie langs elkaar heen gaan leven.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht  Hoochie di 29 nov 2011 - 7:44

Bedankt voor jullie reacties.
Het is ook niet zo dat ik elke keer boos wordt omdat hij laat thuis is, dat echt niet maar ik baal gewoon van de situatie. Het hele huishouden komt momenteel ook op mij terecht naast mijn drukke baan, ik klaag daar niet over en doe het gewoon.
Ik heb al gevraagd of hij dan niet 1 avond in de week op tijd thuis kan zijn (en dan heb ik het over 7 uur, half Cool zodat we een avond samen hebben en samen kunnen eten en dan belooft hij dat wel maar puntje bij paaltje kan het toch niet. Ik ben daar mee gestopt, want ik ga mij dan alleen maar meer irriteren omdat ik er dan toch een soort van op reken.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Empty Re: Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum