Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat waren jullie kwijt aan de badkamer?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt aan de badkamer? Empty Wat waren jullie kwijt aan de badkamer?

Bericht  Coco ma 23 jan 2012 - 9:49

De badkamer is onze nieuwe woning is in onze ogen nogal lelijk. Nu twijfelen wij om het opnieuw te betegelen, of de boel op een andere manier op te knappen. Aangezien het om een huurwoning gaat waarvan we nog niet weten of we er langer dan 1-2 jaar zullen wonen willen wij er niet meer dan € 3000,- insteken. Maar geen idee of dat haalbaar is.
Heeft er ook iemand toevallig muren zonder tegels in de badkamer? Ik zie tegenwoordig steeds vaker van die beton muren met een kleurtje..geen idee hoe dat heet.

Ik ben voornamelijk benieuwd naar wat jullie kwijt waren aan tegels voor hoeveel m2? Of de badkamer exclusief sanitair en klusjesman kosten.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt aan de badkamer? Empty Re: Wat waren jullie kwijt aan de badkamer?

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 9:55

Zou je wel zoveel geld stoppen in een huurhuis waar je waarschijnlijk niet lang woont? Nogal zonde lijkt me?

Gast
Gast

Wat waren jullie kwijt aan de badkamer? Empty Re: Wat waren jullie kwijt aan de badkamer?

Bericht  Coco ma 23 jan 2012 - 10:03

Liever minder haha, maar ik weet niet wat haalbaar is, maar vind douchen/badderen in een "mooie" ruimte wel belangrijk voor een goede ontspanning.
We hoeven ook alleen maar materiaalkosten te betalen voor de wanden en de vloer.
Gelukkig hoeven we verder maar weinig geld in het huis te steken (er liggen nog vloeren naar onze smaak in die maar een half jaar oud zijn, wat veel bespaard, zowel beneden, boven, als zolder).
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 10:08

Dat heb ik. Geen idee of er een naam voor is. Douchegedeelte is helemaal betegeld en toiletgedeelte half om half met daarboven dus een geverfd muurtje. Sja, verzin er maar een naam voor. Ik heb gasbeton en nu de muren donker zijn geverfd, merk ik dat het gasbeton zich toch met vocht volzuigd. Niet echt handig. Dus als je het wilt, met het wel ander materiaal zijn dan gasbeton, denk ik zo.

Mijn douche en toilet zijn voor 4000 euro verbouwd. Dit omdat er leidingen moesten worden omgelegd en ik in de familie of vriendenkring geen loodgieters heb. Hier heb ik dus een aannnemer voor moeten aannemen. Als je het wilt betegelen, eventueel nieuw toilet erin, dan denk ik dat je met 3000 euro nog aardig uit bent. Al ligt dat natuurlijk ook deels aan welke tegel je op het oog hebt en wat deze kost.

Ik ben voor zwarte anti-slip tegels gegaan en witte, grote Gamma wandtegels. Allemaal budget.

Gast
Gast

Bericht  Kaat ma 23 jan 2012 - 10:15

Huur je via een woningcorporatie? Als dat zo is, zou je kunnen informeren of er op korte termijn renovatie voor de badkamer op de planning staat. Anders ga je nu helemaal onnodig geld uitgeven Wat waren jullie kwijt aan de badkamer? 561177
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 10:34

950 euro, waarvan 200 voor de loodgieter. Ik heb mn badkamer alleen gepimpt; nieuwe vloertegels, nieuw badmeubel + lamp, nieuwe tegels in het douchegedeelte, inloopdouche scherm, nieuwe douche, kraan en afvoergoot. Ben superblij met mn gepimpte badkamer Very Happy

Mijn geheim; alles in de aanbieding kopen bij de bouwmarkt!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 10:42

Kaat schreef:Huur je via een woningcorporatie? Als dat zo is, zou je kunnen informeren of er op korte termijn renovatie voor de badkamer op de planning staat. Anders ga je nu helemaal onnodig geld uitgeven Wat waren jullie kwijt aan de badkamer? 561177
Sommige woningcorporaties betalen zelfs een deel van de kosten wanneer je iets aanpast wat de woning verbetert.

Gast
Gast

Bericht  Coco ma 23 jan 2012 - 10:45

Gisele, heb je er een foto van of wil je die onder deze naam niet delen?

Er hoeven geen leidingen omgelegd te worden verder en alles wordt gratis gelegd. Het mogen zelfs de simpelste goedkoopste witte tegels zijn, dat zou al een enorme verbetering zijn. Ik hoef ook echt geen fantastische badkamer in dit huis voorlopig. Pas als we eruit zijn dat we er nog jaren willen wonen. Voor nu wil ik een schone, nieuwe, simpele badkamer.

@ Kaat, nee niet via de woningcorporatie. Wij huren in de vrije sector een koopwoning.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Coco ma 23 jan 2012 - 10:49

Amazzonia schreef:950 euro, waarvan 200 voor de loodgieter. Ik heb mn badkamer alleen gepimpt; nieuwe vloertegels, nieuw badmeubel + lamp, nieuwe tegels in het douchegedeelte, inloopdouche scherm, nieuwe douche, kraan en afvoergoot. Ben superblij met mn gepimpte badkamer Very Happy

Dat klinkt heel goed, zeker aangezien ik via mijn broer ook nog 15% korting heb bovenop aanbiedingen Wat waren jullie kwijt aan de badkamer? 166342 pimpen is bij ons idd ook meer de bedoeling. Heb je het over de vorige tegels laten betegelen of die verwijderd? En een foto? Embarassed
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Tsjip di 24 jan 2012 - 6:29

Nois schreef:De badkamer is onze nieuwe woning is in onze ogen nogal lelijk. Nu twijfelen wij om het opnieuw te betegelen, of de boel op een andere manier op te knappen. Aangezien het om een huurwoning gaat waarvan we nog niet weten of we er langer dan 1-2 jaar zullen wonen willen wij er niet meer dan € 3000,- insteken. Maar geen idee of dat haalbaar is.
Heeft er ook iemand toevallig muren zonder tegels in de badkamer? Ik zie tegenwoordig steeds vaker van die beton muren met een kleurtje..geen idee hoe dat heet.

Ik ben voornamelijk benieuwd naar wat jullie kwijt waren aan tegels voor hoeveel m2? Of de badkamer exclusief sanitair en klusjesman kosten.

Over een paar maanden kan ik je hier meer over vertellen Wink Wij willen geen tegels tegen de muren op de badkamer. Zeer waarschijnlijk zullen wij Epoxy op de muren smeren. Hoe en wat precies weet ik niet dan heeft mijn vriend helemaal uitgezocht!

Verder kun je redelijk uitrekenen wat je kwijt bent. Tel al je sanitaire spullen (toilet, wasbak, kranen etc.) bij elkaar op verdubbel dat bedrag en dan heb je ongeveer je bedrag. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar dit rekensommetje heb ik meerdere keren op internet gelezen.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 6:47

HORNBACH! Voordeligste bouwmarkt voor spullen voor de badkamer. We hebben tegels etc. alvast gekocht omdat dat onwijs veel geld scheelt in verhouding met bv. GAMMA of KARWEI.

Gast
Gast

Bericht  Tsjip di 24 jan 2012 - 6:55

Pippa schreef:HORNBACH! Voordeligste bouwmarkt voor spullen voor de badkamer. We hebben tegels etc. alvast gekocht omdat dat onwijs veel geld scheelt in verhouding met bv. GAMMA of KARWEI.

Hmmm die zit bij ons totaal niet in de buurt jammer genoeg!

Wel zoeken wij veel via internet op, bekijken het in een winkel hier in de buurt en gaan het tegen de tijd dat we het nodig hebben via internet bestellen. En vergelijk alles goed want wat zit er veel te veel verschil tussen winkels terwijl het vaak om dezelfde artikelen gaat.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 6:59

Ik heb geen tips, wij waren namelijk het dubbele kwijt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 7:14

Nois schreef:
Amazzonia schreef:950 euro, waarvan 200 voor de loodgieter. Ik heb mn badkamer alleen gepimpt; nieuwe vloertegels, nieuw badmeubel + lamp, nieuwe tegels in het douchegedeelte, inloopdouche scherm, nieuwe douche, kraan en afvoergoot. Ben superblij met mn gepimpte badkamer Very Happy

Dat klinkt heel goed, zeker aangezien ik via mijn broer ook nog 15% korting heb bovenop aanbiedingen Wat waren jullie kwijt aan de badkamer? 166342 pimpen is bij ons idd ook meer de bedoeling. Heb je het over de vorige tegels laten betegelen of die verwijderd? En een foto? Embarassed

Over de vorige tegels heen getegeld en aangezien mn vader vroeger tegelzetter is geweest was dat geen grote klus.

Wat waren jullie kwijt aan de badkamer? 377194_2809295986758_1089455487_33242742_281536934_n

De tegels op de rechtermuur zijn de'oude' tegels waar de rest vd badkamer ook mee betegeld is.

Gast
Gast

Bericht  Coco di 24 jan 2012 - 7:39

Ik vind het echt heel mooi Ammazonia, heb je ook nog een voor foto?
Maar in totaal was je maar € 750,- kwijt aan tegels of was dat ook nog inclusief alles, behalve de € 200,- voor de loodgieter? Vind vooral de tegels in het douchegedeelte erg mooi.
Mijn schoonvader heeft ook al heel wat badkamers verbouwd dus die gaat dat waarschijnlijk bij ons doen als wij op vakantie zijn.

Pippa, wat waren jullie kwijt voor hoeveel m2? Ik ga morgen even bij Hornbach kijken denk ik, die is hier enorm groot. En de andere bouwmarkten liggen er ook omheen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 7:58

750 incl alles, ook tegellijm & voegsel etc, alleen de douchekraan heb ik gekregen (die was 50 euro geloof ik) en het kastje had ik al gekocht (was 165 euro)

Zo was het eerst:

Wat waren jullie kwijt aan de badkamer? Foto-Y8PBFELZ

Tegels in het douchegedeelte zijn van de Hornbach trouwens! Vloertegels van Karwei.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 5:55

Het sanitair blijft dus zitten, en je wilt andere tegels en evt een badmeubel ofzo? Ik zou ook kijken of je over de bestaande tegels kunt tegelen (of de vloer dan niet te hoog wordt, en als het half betegeld en half geverfd is gaat dat ook niet). Dan zal het denk ik wel meevallen qua prijs. Mijn meubeltje was 850 euro (incl wastafel), maar je kunt idd de aanbiedingen bekijken of misschien via marktplaats kijken, mijn tegels waren 40 euro per meter, maar dat kan ook veel goedkoper. Een mooie douchewand scheelt ook al heel veel in vergelijking met een douchegordijn (dat veranderde ik in mijn huurhuizen altijd meteen).

Heb je misschien een foto van hoe het er nu uitziet? (of een vergelijkbare badkamer ofzo).

Gast
Gast

Bericht  Coco wo 25 jan 2012 - 6:23

Ik zal wel een foto plaatsen als we de sleutel hebben volgende week.
We nemen dan ook een douche of bad cabine, maar eentje die we ook weer makkelijk mee kunnen nemen als we er niet lang blijven wonen, dus die berekenen we verder niet mee. Maar als tegelen echt voor zo weinig kan dan wellicht ook een andere wastafel en toilet. Eenmaal binnen bij de Gamma ofzo wordt ik dan toch hebberig haha. Maar daarvoor moeten we eerst weer even erin gestaan hebben.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: