Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op jezelf wonen.. hoeveel waren jullie kwijt aan inrichting?

+2
Lady4
Effie_O
6 plaatsers

Ga naar beneden

Op jezelf wonen.. hoeveel waren jullie kwijt aan inrichting? Empty Op jezelf wonen.. hoeveel waren jullie kwijt aan inrichting?

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 11:49

Hey,

Ik hoop voor de zomervakantie afgestudeerd te zijn en daarna een appartementje voor mezelf te vinden. Ik heb altijd thuis gewoond en heb ook niks wat ik kan meenemen, alles is nogal oud en versleten. Daarom ben ik wel eens benieuwd hoeveel jullie in totaal kwijt waren(en dan bedoel ik echt alles, meubels,verlichting,bestek,wasmachine etc). Hebben jullie alles in 1 keer gekocht of beetje bij beetje?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Op jezelf wonen.. hoeveel waren jullie kwijt aan inrichting? Empty Re: Op jezelf wonen.. hoeveel waren jullie kwijt aan inrichting?

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 11:59

Laat ik vooropstellen dat ik uit huis moest. Ik had geen cent op zak en was daarnaast werkloos.

De inrichting heb ik destijds snel overgenomen van de verhuurder. Daarnaast heb ik van alles gekregen van mijn ouders. In totaal zal ik een kleine 2500 euro kwijt zijn geweest en dat is incl. verkregen spullen. En dan had ik alles van koffiezetapparaat tot droger.

Inmiddels heb ik alleen nog de wasmachine, droger, bank, stoel, kledingkast en koelkasttelevisie. De rest is inmiddels vervangen, maar destijds had ik echt geen geld voor een inrichting, laat staan voor standaarddingen.

Gast
Gast

Op jezelf wonen.. hoeveel waren jullie kwijt aan inrichting? Empty Re: Op jezelf wonen.. hoeveel waren jullie kwijt aan inrichting?

Bericht  Effie_O di 14 dec 2010 - 22:13

Dit is ongeveer het lijstje van de spullen die wij gekocht hebben, kun je zien hoeveel wij kwijt waren voor de afzonderlijke meubels. We waren niet bewust op zoek naar hele goedkope dingen, maar volgens mij hebben we het vrij netjes gehouden qua budget Wink

Tafel 325
Stoelen 30
Tv meubel 100
Bank 800
Tv 300
Cd rekken 100
Accessoires (lampen ed) 100
Keuken 150
Bed 100
Matras 400?
Gordijnen 200

Qua accessoires hebben we veel gekregen, mooie lampen voor in de woonkamer bijvoorbeeld. Maar wat simpele lampen voor in de hal, toilet en dergelijke hebben we nog gekocht. Wasmachine is voor ons bewaard na het overlijden van de oma van mijn vriend, koelkast/diepvries (300 euro) gekregen. Matras kan nog duurder geweest zijn, weet het niet precies meer. De stoelen voor bij de eettafel komen van de kringloop, zelf geverfd en bekleed.
Spullen voor de keuken hadden we al veel. Borden, glazen, al dat soort dingen hadden we al verzameld. Maar dit hoeft niet duur te zijn (ga naar Action of koop wat van de budget merken van Blokker of Hema bijvoorbeeld) en je kunt eerst het meest noodzakelijke kopen. Wij hadden bijna genoeg om een elftal uit te nodigen voor een etentje Wink
Gordijnen heb ik met personeelskorting gekregen.

De kringloop kan dus ook heel leuk zijn. Ik wou heel graag bepaalde stoelen bij de eettafel, maar kon ze nergens in de goede kleur krijgen. Het model had ik voor 90 euro per stuk al in een winkel zien staan, wel verkeerde kleur dus. Vond het zonde om voor 360 euro aan nieuwe stoelen meteen te gaan verven, maar zag ze dus voor 30 euro (4 stuks) bij de kringloop staan. Nu, een jaar later, ben ik aan het bedenken of ik het niet weer een andere kleur kan gaan geven. Als ik nieuwe stoelen had gehad, zou ik deze vast niet zijn gaan verven!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lady4 wo 15 dec 2010 - 1:40

Ik heb geen idee hoeveel ik precies kwijt was. Ik had alwel vanalles gespaard: waterkoker, pannenset, stofzuiger, strijkijzer, glazen, etc. Als je steeds wat van zulke dingen koopt, scheelt je dat een groot bedrag in één keer. Bij de Kruidvat, Aldi en Lidl verkopen ze vaak zulke huishoudelijke apparaten. Niet duur, maar heel goede kwaliteit.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 2:08

Same here als Lady4.. Ik heb nog geen huisje, maar het zit eraan te komen.. Ik heb al heel veel spullen bij elkaar gesprokkeld inmiddels. Daarbij heb ik het geluk dat m`n opa en oma de garage niet gebruiken voor de auto.. Ik heb daar dus al grote spullen in staan, bijvoorbeeld een vrieskist..
Maar ook een bestekset, pannenset, keukenhulpjes, servies, koffiezetapparaat, waterkoker, handdoeken, dekbedden heb ik allemaal al..

Gast
Gast

Bericht  Lady4 wo 15 dec 2010 - 2:10

_Donnaa schreef:Same here als Lady4.. Ik heb nog geen huisje, maar het zit eraan te komen.. Ik heb al heel veel spullen bij elkaar gesprokkeld inmiddels. Daarbij heb ik het geluk dat m`n opa en oma de garage niet gebruiken voor de auto.. Ik heb daar dus al grote spullen in staan, bijvoorbeeld een vrieskist..
Maar ook een bestekset, pannenset, keukenhulpjes, servies, koffiezetapparaat, waterkoker, handdoeken, dekbedden heb ik allemaal al..
Ik had de hele bende bij mijn ouders op zolder staan en vond het heerlijk om daar zo nu en dan gewoon even tussen te gaan zitten. Kon niet wachten tot ik het allemaal kon gaan gebruiken! Nu, vjif jaar later, werkt alles nog prima. *afkloppen*
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rovine wo 15 dec 2010 - 3:14

Toen we samen gingen wonen hebben we bijna al onze meubels weggedaan, het enige wat meeging was het bed, 2 kleine kastjes en een stoel. Bank, bureau, 3 kasten, eettaafel+6 stoelen, salontafel, vloerkleed, kapstok en schoenenrek hebben we nieuw gekocht voor een 1500 euro.
Appartement was al af, hoefde niks meer aan te gebeuren. Keukengerei enzo hadden we al en hebben we weinig aan vernieuwd. Het was meer uitzoeken wie het mooiste had en dat houden.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Effie_O wo 15 dec 2010 - 3:26

Lady4 schreef:Ik had de hele bende bij mijn ouders op zolder staan en vond het heerlijk om daar zo nu en dan gewoon even tussen te gaan zitten. Kon niet wachten tot ik het allemaal kon gaan gebruiken! Nu, vjif jaar later, werkt alles nog prima. *afkloppen*

Ooh dat heb ik ook gedaan! Vond het echt geweldig om af en toe die dozen even open te halen en te kijken wat ik ook alweer had verzameld (terwijl ik het heel fanatiek bij hield op een lijstje).

Maar voor TO, mocht je nog jarig zijn in de tussentijd, vraag alvast wat spulletjes! Glazen, bestek, dat soort dingen zijn prima cadeaus en ideaal om te verzamelen.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 3:50

Dankjulliewel allemaal voor de reacties! Ik ben over een paar maanden jarig maar dan ben ik in het buitenland en vind het zelf een beetje apart om paar maanden later als ik terugkom nog een verjaardag te gaan houden :P Maar was wel een goede tip!
Ik ga binnenkort met m'n moeder naar een kringloopwinkel voor wat ideeën smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 4:21

Ik heb eerst flink gespaard. Iedere keer als ik een leuke aanbieding zag ben ik gelijk naar de winkel gegaan. Kleine dingen sloeg ik op in dozen bij mijn ouders op zolder. Grote dingen en meubels ben ik gaan kopen toen ik een huisje had. Ik weet niet precies hoeveel ik kwijt was maar ik denk dat ik een paar duizend euro.

Gast
Gast

Bericht  Eve do 16 dec 2010 - 9:19

Uitzet heb ik al helemaal bij elkaar gespaard. Elke maand wat spulletjes gekocht en na een tijdje had ik alles bij elkaar. Heb een tijdje geleden een nieuw bed+matras gekocht. Een kennis van me gaat binnenkort voorgoed in het buitenland wonen en heb een wasmachine, koelkast, stofzuiger, kookplaat en antieke kast gekregen en opgeslagen bij m'n tante in de garage. Dus mocht ik op korte termijn een woning krijgen dan hoef ik alleen nog een vloer, bank, salon tafel, tv en een kledingkast te kopen.

Eve
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 37
Punten : 38
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Pussycat vr 17 dec 2010 - 1:24

Ìk denk dat als ik alles bij elkaar optel, dus ook bestek, broodrooster, pannen, meubels etc... echt alles meereken dat wij zo'n 15.000 kwijt zijn geweest.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  minoessepoes vr 17 dec 2010 - 1:37

Als je naar de kringloop winkel gaat, dan heb ik eventueel nog wel wat tips. Een tafel is zo over geschilderd een paar stoelen is iets meer werk met het schuren erbij maar ook dat is goed te doen, let op dat je meubels koopt van echt hout en niet van dat gelamineerde materiaal. Stoelen kan je eventueel opnieuw stofferen, als je dat leuk vind, dat is helemaal niet zo moeilijk er zijn verschillende sites waar je tips kan vinden bijvoorbeeld op de site van eigen huis en tuin. Een lampenkap kan je heel makkelijke zelf opnieuw stofferen, of bij de Ikea voor een paar euro een nieuw kapje kopen, de voet van de lamp schilderen en je hebt weer een hippe lamp. Stoffen zijn voordelig te halen op de markt maar ook bij de Ikea bijvoorbeeld. Voor leuke aparte meubels kan je natuurlijk ook op marktplaats kijken! Of kijk eens op de zolder van je ouders als dat mag.

Wij hebben dus alle meubels tweedehands, op de bank na. Die heeft ons 529 euro gekost, de rest zo'n 50 euro aan verf denk ik en nog eens 50 euro aan stof dat was het wel zo'n beetje. Van de restjes stof heb ik een lampenkapje gestoffeerd en kussentjes voor op de bank gemaakt, misschien heb je een handige moeder die je wel wil helpen, of ben jezelf handig? (Onze slaapkamer is gemeubileerd) Verder hebben we nog een tv gekocht voor 500 euro.

Wij hebben ook een hoop spullen gekregen voor Sinterklaas vorig jaar, thee en koffie kopjes, een staafmixer, een slakom, een dressboy, een wok en een snijplank enz.
Mijn vriend had een Ikea bon voor zijn verjaardag gevraagd en ik kreeg van mijn ouders een bon van de Hema voor mijn verjaardag, van een vriendin een snijplank en nog wat andere keuken spulletjes, van mijn oom en tante een glazen theepot met zo'n ding om een waxinelichtje in te doen enz. Hartstikke handig allemaal.

Bij de Praxis kan je een klein deel van de kosten met airmiles betalen, ik geloof 10%, dat scheelt toch weer. Daarnaast hebben wij folders in de gaten gehouden en sticker acties en aan familie en vrienden verteld dat we gingen samenwonen en nog wat spulletjes nodig hadden. We hebben een prima frietpan gekregen, een kastje om schoenen in op te bergen, een leuk lampje en een heleboel slabakken, soepkommen ed, die mensen over hadden uit hun kerstpakket. Ook hebben mijn ouders zegeltjes gespaard in de supermarkt en daar hebben we mooi bestek van gekocht en ovenschalen. En mijn moeder had haar oude pannen bewaard en die kreeg ik mee en het koffiezetapparaat.

Koelkast (van marktplaats voor 50 euro, was 3 jaar oud), strijkijzer, strijkplank, wasrekje, stofzuiger, waterkoker, tosti-ijzer enz dat had mijn vriend allemaal al van toen hij op kamer zat.
Dit jaar met Sinterklaas hebben we een kerstboom met ballen gekregen en een wafelijzer. Je hoeft ook niet alles te hebben als je net in je huisje gaat wonen, je grijpt vanzelf mis op dingen en dan koop je dat gewoon even en andere dingen kan je weer mee wachten tot een verjaardag of Sinterklaas bijvoorbeeld.

Ook heb je voor 20 euro een tosti-ijzer waarin je ook hamburgers kan bakken en brood kan roosteren, voor een euro of 15 heb je al een tosti-ijzer, maar voor 5 euro meer is een broodrooster overbodig. Wij vinden dit vooral handig i.v.m. de ruimte die we hebben. Maar zo zijn er meer simpele oplossingen.

Ik denk dat wij alles bij elkaar zelf nog geen 1500 euro uitgegeven hebben, maar let op, we hoefde geen vloer, gordijnen en kledingkasten zijn ingebouwd en in de slaapkamer staat een bed met matras e.d., dus dat hoefde wij ook niet te kopen, want dan waren we wel duurder uit geweest, zeker een bed met goede matrassen is duur!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: