Oorontsteking en 'nieuwe' richtlijnen.
+8
holaagirl
Susan
Ayla
Fiwen
Lien
Tania
Coco
Printje
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Oorontsteking en 'nieuwe' richtlijnen.
Sunprincess schreef:Susan schreef:Volgens mij mag je zoutoplossing gewoon onbeperkt gebruiken, maar er is ook een neusspray voor kinderen met xylometazoline, dus wat in 'gewone' neusspray zit en wat de neusslijmvliezen doet slinken. Dat mag je wel maar onbeperkt gebruiken en dat zou ik ook alleen maar nemen in uiterste gevallen.
Inderdaad, xylometazoline mag je maar 3 keer per dag en max. Een week gebruiken.
mmm dan heb ik toch weer het verkeerde gekocht..dit staat idd op de verpakking. Maar ik dacht dat het hetzelfde was:x Dus toch maar over naar een gewone zoutoplossing dus
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Woensdag was ik nog bij de Hapost met de jongste en die had een ontstoken oor, ontstoken ogen en vocht achter haar longen. Ze had 40 graden koorts en de dokter heeft haar dus wel een kuur gegeven.
Nu zijn 8 december haar neusamandelen er al uitgehaald ivm vaak oorontsteking.
Onze jongste (april word ze 2) al zeker 13 kuren gehad.
En als ze die kuur niet zou krijgen word het alleen maar erger.
Oja en ik moest haar neus sprayen met xylometazoline ipv zoutoplossing.
Nu zijn 8 december haar neusamandelen er al uitgehaald ivm vaak oorontsteking.
Onze jongste (april word ze 2) al zeker 13 kuren gehad.
En als ze die kuur niet zou krijgen word het alleen maar erger.
Oja en ik moest haar neus sprayen met xylometazoline ipv zoutoplossing.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Printje schreef:
mmm dan heb ik toch weer het verkeerde gekocht..dit staat idd op de verpakking. Maar ik dacht dat het hetzelfde was:x Dus toch maar over naar een gewone zoutoplossing dus
Als je die dosering ook in druppelvorm hebt zou ik dat kopen en elke keer dat je het gebruikt hebt aanlengen met water. Dan stop je er geleidelijk mee. Mijn ervaring is dat als je zeg maar cold turkey met xylometazoline stopt, de neus meteen weer heel verstopt is en ik kan me zo voorstellen dat je daar nu niet op zit te wachten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Mijn oudste is net geholpen begin januari na ruim 3 (!) maanden een oorontsteking te hebben gehad. 2 ab kuren deden niks, dus werden er buisjes gezet en de neusamandel verwijderd ook zijn uit voorzorg zijn keelamandelen eruit gehaald.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Susan schreef:Printje schreef:
Als je die dosering ook in druppelvorm hebt zou ik dat kopen en elke keer dat je het gebruikt hebt aanlengen met water. Dan stop je er geleidelijk mee. Mijn ervaring is dat als je zeg maar cold turkey met xylometazoline stopt, de neus meteen weer heel verstopt is en ik kan me zo voorstellen dat je daar nu niet op zit te wachten.
Oké dank je wel voor je advies. Een verstopte neus zitten we inderdaad niet op te wachten.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Oorontsteking is zo zielig! Onze huisarts geeft alleen AB wanneer je kindje er ook koorts bij heeft. Mijn dochter heeft gisteren buisjes gekregen vanwege de vele oorontstekingen. Hopelijk is ze er nu wel vanaf!
Flow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 39
Punten : 57
Registratiedatum : 16-08-11
Gedoe met oren bij die kleintjes heeft vaak gewoon te maken met nog niet goed ontwikkelde oortjes. Het lijkt me sowieso onlogisch dat een kuur daartegen helpt.
Beetje lauwwarme sla-olie in de oortjes maakt de boel iig wat zachter.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
TGR schreef:Gedoe met oren bij die kleintjes heeft vaak gewoon te maken met nog niet goed ontwikkelde oortjes. Het lijkt me sowieso onlogisch dat een kuur daartegen helpt.
Maar dat mag dan niet altijd, omdat het weer slecht kan zijn voor het gehoor als er een gaatje in het trommelvlies zit. En dat kun je zelf lijkt me niet van tevoren weten? Daarom doe ik er nooit slaolie meer in. Bij de oudste wel eens gedaan, maar dat durf ik nu niet zomaar meer.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:TGR schreef:Gedoe met oren bij die kleintjes heeft vaak gewoon te maken met nog niet goed ontwikkelde oortjes. Het lijkt me sowieso onlogisch dat een kuur daartegen helpt.
Maar dat mag dan niet altijd, omdat het weer slecht kan zijn voor het gehoor als er een gaatje in het trommelvlies zit. En dat kun je zelf lijkt me niet van tevoren weten? Daarom doe ik er nooit slaolie meer in. Bij de oudste wel eens gedaan, maar dat durf ik nu niet zomaar meer.
Als er een gaatje in je trommelvlies zit, dan slik je die sla-olie toch gewoon door? Je oor staat ook in verbinding met je keel namelijk.
TGR- Kletskop
Beterschap met R. en hopelijk is hij snel weer beter !
Gast- Gast
TGR schreef:_MamaRosa_ schreef:TGR schreef:Gedoe met oren bij die kleintjes heeft vaak gewoon te maken met nog niet goed ontwikkelde oortjes. Het lijkt me sowieso onlogisch dat een kuur daartegen helpt.
Als er een gaatje in je trommelvlies zit, dan slik je die sla-olie toch gewoon door? Je oor staat ook in verbinding met je keel namelijk.
zo werkt dat niet, je keelholte staat wel in verbinding met je oor, maar je slikt de prut uit je oor niet door. Die verbinding is er om de luchtdruk in het middenoor te regelen. De verbinding is dus puur voor de lucht. Als je een prutoor hebt, dan komt dat doordat de beluchting er niet meer is doordat die buis van eustachius dicht zit door de ontsteking.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:TGR schreef:_MamaRosa_ schreef:TGR schreef:Gedoe met oren bij die kleintjes heeft vaak gewoon te maken met nog niet goed ontwikkelde oortjes. Het lijkt me sowieso onlogisch dat een kuur daartegen helpt.
zo werkt dat niet, je keelholte staat wel in verbinding met je oor, maar je slikt de prut uit je oor niet door. Die verbinding is er om de luchtdruk in het middenoor te regelen. De verbinding is dus puur voor de lucht. Als je een prutoor hebt, dan komt dat doordat de beluchting er niet meer is doordat die buis van eustachius dicht zit door de ontsteking.
Dan spreek je jezelf tegen. Die prut moet ergens blijven, en die slik je door.
TGR- Kletskop
TGR schreef:Rejoy. schreef:TGR schreef:_MamaRosa_ schreef:TGR schreef:Gedoe met oren bij die kleintjes heeft vaak gewoon te maken met nog niet goed ontwikkelde oortjes. Het lijkt me sowieso onlogisch dat een kuur daartegen helpt.
Dan spreek je jezelf tegen. Die prut moet ergens blijven, en die slik je door.
Hoe en wat weet ik ook niet precies, maar in ieder geval is er dan meer kans op gehoorschade.
Gast- Gast
Heel eerlijk gezegd ben ik met ooronsteking nog maar 1x bij de huisarts geweest, juist omdat het na een paar dagen gewoon weer over gaat en je toch geen kuur krijgt.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Heel eerlijk gezegd ben ik met ooronsteking nog maar 1x bij de huisarts geweest, juist omdat het na een paar dagen gewoon weer over gaat en je toch geen kuur krijgt.
Ik ga ook niet echt naar de huisarts voor een kuur. Meer voor de bevestging dat het een oorontsteking is, dat ik terecht paracetamol geef en dat er niet iets anders aan de hand is.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» hoe herken je een oorontsteking
» oorontsteking?
» Oorontsteking
» Hoge dosering antibiotica bij oorontsteking?
» Oorontsteking te voorkomen?
» oorontsteking?
» Oorontsteking
» Hoge dosering antibiotica bij oorontsteking?
» Oorontsteking te voorkomen?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: