Oorontsteking en 'nieuwe' richtlijnen.
+8
holaagirl
Susan
Ayla
Fiwen
Lien
Tania
Coco
Printje
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Oorontsteking en 'nieuwe' richtlijnen.
Ons mannetje heeft wederom een oorontsteking te pakken, ik meen voor de derde keer nu.
Hij heeft er flinke koorts van en is erg hangerig. Nu was ik strakjes bij de huisarts maar ik kreeg nog geen abkuur omdat de nieuwe richtlijnen voorschrijven dat dit niet zomaar meer mag. Meestal is een oorontsteking na een dag of 3 weer bijna weg en daar moeten we nu op wachten. Het is uit onderzoek gebleken dat kinderen die vaak een ab kuur kregen voor een oorontsteking meer kans lopen op wederom een oorontsteking.
Hadden jullie al over deze richtlijnen gehoord?
Nu maar hopen dus dat hij lekker slaapt en morgen weer ietjes beter is. We zijn flink aan de neusspray en de zetpilletjes om het een beetje dragelijk voor hem te houden.
Hij heeft er flinke koorts van en is erg hangerig. Nu was ik strakjes bij de huisarts maar ik kreeg nog geen abkuur omdat de nieuwe richtlijnen voorschrijven dat dit niet zomaar meer mag. Meestal is een oorontsteking na een dag of 3 weer bijna weg en daar moeten we nu op wachten. Het is uit onderzoek gebleken dat kinderen die vaak een ab kuur kregen voor een oorontsteking meer kans lopen op wederom een oorontsteking.
Hadden jullie al over deze richtlijnen gehoord?
Nu maar hopen dus dat hij lekker slaapt en morgen weer ietjes beter is. We zijn flink aan de neusspray en de zetpilletjes om het een beetje dragelijk voor hem te houden.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Oorontsteking en 'nieuwe' richtlijnen.
Is dat nieuw ja?
Wij hebben geen enkele keer ab gekregen voor ons zoontje, hij heeft inmiddels toch wel zo'n 7 keer een oorontsteking gehad.
Wij hebben geen enkele keer ab gekregen voor ons zoontje, hij heeft inmiddels toch wel zo'n 7 keer een oorontsteking gehad.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ja eerdere keren kreeg ik er meteen een abkuur voor. Maar ze zei dus dat dit veranderd was, maar niet hoelang ofzo, weet ook niet precies wanneer het de laatste keer was dat hij er last van had.
Printje- Lady Post-a-lot
Even een vraagje. Mijn jongste haalde ik vanmorgen uit bed, en die had een heel nat oortje, en allemaal rommel erin. Opgedroogd vocht. Dit kan verder geen kwaad volgens mij toch? Ze heeft er ook geen last van gehad verder, we hebben tenminste niks gemerkt aan haar.
Gast- Gast
In de kerstvakantie heeft T. ook een oorontsteking gehad... (de 2e keer) wij hadden twee weken eerder uit voorzorg al een AB kuur meegekregen om thuis te bewaren voor als de ontsteking goed zou doorbreken. Mijn ervaring is dan ook met T, dat het bij hem echt niet overgaat zonder medicatie. De eerste keer hebben wij het ook drie dagen aangekeken, maar hij bleef maar flinke koorts houden. De arts adviseerde ons dan ook de 2e keer meteen te beginnen met een AB kuur.
Maar gezond is het natuurlijk niet die kuurtjes. Mocht het vaker gaan gebeuren... zitten wij er toch over te denken om buisjes te laten plaatsen.
Maar gezond is het natuurlijk niet die kuurtjes. Mocht het vaker gaan gebeuren... zitten wij er toch over te denken om buisjes te laten plaatsen.
Gast- Gast
Hier is dat al lang volgens mij. Toen J. 3/4 maanden was kreeg ik wel antibiotica voor hem maar toen zei de dokter al dat dat was omdat hij onder de 6 maanden was en ze anders niet standaard een kuur geven. Daarna heeft hij nog twee keer oorontsteking gehad en toen kreeg hij ook inderdaad niks ervoor.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
_MamaRosa_ schreef:Even een vraagje. Mijn jongste haalde ik vanmorgen uit bed, en die had een heel nat oortje, en allemaal rommel erin. Opgedroogd vocht. Dit kan verder geen kwaad volgens mij toch? Ze heeft er ook geen last van gehad verder, we hebben tenminste niks gemerkt aan haar.
Een loopoortje! Doe je niets aan... hebben ze overigens ook geen last van volgens mij.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Even een vraagje. Mijn jongste haalde ik vanmorgen uit bed, en die had een heel nat oortje, en allemaal rommel erin. Opgedroogd vocht. Dit kan verder geen kwaad volgens mij toch? Ze heeft er ook geen last van gehad verder, we hebben tenminste niks gemerkt aan haar.
Nee, kan geen kwaad. Je kunt wel over een paar dagen even laten nakijken of alles eruir is.
Hier ook. Een paar oorontstekingen achter de rug zonder antibiotica. J.anneman heeft wel laatst een kuurtje gehad omdat zijn koorts in een paar dagen gezakt was en toen weer omhoog ging.
Gast- Gast
Zomersproetjes schreef:_MamaRosa_ schreef:Even een vraagje. Mijn jongste haalde ik vanmorgen uit bed, en die had een heel nat oortje, en allemaal rommel erin. Opgedroogd vocht. Dit kan verder geen kwaad volgens mij toch? Ze heeft er ook geen last van gehad verder, we hebben tenminste niks gemerkt aan haar.
Een loopoortje! Doe je niets aan... hebben ze overigens ook geen last van volgens mij.
De druk.is er dan vanaf dus last heeft ze er zeker niet meer van. Ze heeft wel last gehad waarschijnlijk.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Zomersproetjes schreef:_MamaRosa_ schreef:Even een vraagje. Mijn jongste haalde ik vanmorgen uit bed, en die had een heel nat oortje, en allemaal rommel erin. Opgedroogd vocht. Dit kan verder geen kwaad volgens mij toch? Ze heeft er ook geen last van gehad verder, we hebben tenminste niks gemerkt aan haar.
De druk.is er dan vanaf dus last heeft ze er zeker niet meer van. Ze heeft wel last gehad waarschijnlijk.
Ja, misschien wel, maar kan me zo niks voor de geest halen. Ze is niet huilerig of koortsig geweest oid. Nouja, gelukkig maar!
Maar waar komt zo'n loopoortje vandaan? Ga ook ff zoeken, heb er gelukkig niks geen ervaring mee!
Laatst aangepast door _MamaRosa_ op ma 23 jan 2012 - 8:42; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Sunprincess hoelang duurde het voordat je zoontje er geen last meer van had?
Printje- Lady Post-a-lot
Ik ben geen mama maar spreek even uit eigen ervaring met ooronsteking! Ik heb vanaf augustus al 8(!) keer oorontsteking gehad en pas 1 keer en kuur gekregen. Wel een keer ontstekingsremmers maar een kuur doen ze gewoon niet zo snel Je kan er ook immuun voor worden en dat willen ze voorkomen!
Ik wil ook aangeven dat jullie niet te lang moeten wachten met een bezoek aan de KNO! Ik had vroeger buisjes moeten hebben, nooit gekregen en nu is er niets meer aan te doen!
Ik wil ook aangeven dat jullie niet te lang moeten wachten met een bezoek aan de KNO! Ik had vroeger buisjes moeten hebben, nooit gekregen en nu is er niets meer aan te doen!
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10
_MamaRosa_ schreef:Sunprincess schreef:Zomersproetjes schreef:_MamaRosa_ schreef:Even een vraagje. Mijn jongste haalde ik vanmorgen uit bed, en die had een heel nat oortje, en allemaal rommel erin. Opgedroogd vocht. Dit kan verder geen kwaad volgens mij toch? Ze heeft er ook geen last van gehad verder, we hebben tenminste niks gemerkt aan haar.
Ja, misschien wel, maar kan me zo niks voor de geest halen. Ze is niet huilerig of koortsig geweest oid. Nouja, gelukkig maar!
Het vuil van de ontsteking loopt uit het oortje. Soms lost het gewoon op en soms "springt" het en loopt het vuil het oortje uit.
@ Printje: meestal is het hier snel over met heeeeel veel zoutoplossing en paracetamol.
Maar waar komt zo'n loopoortje vandaan? Ga ook ff zoeken, heb er gelukkig niks geen ervaring mee!
Gast- Gast
J. heeft 1x een dubbele oorontsteking gehad en toen kreeg ze meteen ab en hadden ze het er zelfs over om een infuus te geven maar toen.had ze ook 41.5 graden koorts en een keelontsteking erbij. In combi met pijnstillers was het toen met 3 dagen een heel stuk beter.
Normaal zou ze idd niet zo snel ab krijgen maar vanwege haar temperatuur was hij bang voor stuipen en complicaties.
Normaal zou ze idd niet zo snel ab krijgen maar vanwege haar temperatuur was hij bang voor stuipen en complicaties.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
loopoortje ontstaat door een middenoorontsteking. Dan ontstaat er prut door de ontsteking in het middenoor, door de druk knapt het trommelvlies en zo kan het prut eruit. Is verder niet erg, het trommelvlies groeit vanzelf weer dicht. Kinderen zijn dan wel tijdelijk wat doof.
Gast- Gast
We gebruiken nu inderdaad een hoop zoutoplossing en zetpilletjes. De huisarts zei dat we de volgende keer als hij verkouden is best eerder met deze neusspray kunnen beginnen, dan zou je het misschien wat kunnen voorkomen.
Printje- Lady Post-a-lot
Dat zegt mijn ha ook inderdaad. Nu begin ik gelijk te sprayen al ze beginnen te snotteren. Volgens mijn ha moet je ook echt 10 keer per dag sprayen.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Dat zegt mijn ha ook inderdaad. Nu begin ik gelijk te sprayen al ze beginnen te snotteren. Volgens mijn ha moet je ook echt 10 keer per dag sprayen.
Mag dat echt zo vaak ja? Wij hebben de spray van VSM en volgens mij staat daar 3-4x per dag 2 keer spuiten.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik weet niet wat daar in zit? Met gewoon zoutoplossing moet ik van mijn ha 10 keer per dag sprayen.
Gast- Gast
volgens mij is het idd alleen maar een zoutoplossing.. ga strakjes wel ff de handleiding lezen. Welk merk heb jij dan.
Printje- Lady Post-a-lot
Meestal gewoon Otrivin baby of huismerk Etos of Apotheek.
Gast- Gast
Oh dan ga ik ook niet meer zuinig doen met de neusspray, ze is nu verkouden en wil niet dat ze oorontsteking krijgt.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Volgens mij mag je zoutoplossing gewoon onbeperkt gebruiken, maar er is ook een neusspray voor kinderen met xylometazoline, dus wat in 'gewone' neusspray zit en wat de neusslijmvliezen doet slinken. Dat mag je wel maar onbeperkt gebruiken en dat zou ik ook alleen maar nemen in uiterste gevallen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Volgens mij mag je zoutoplossing gewoon onbeperkt gebruiken, maar er is ook een neusspray voor kinderen met xylometazoline, dus wat in 'gewone' neusspray zit en wat de neusslijmvliezen doet slinken. Dat mag je wel maar onbeperkt gebruiken en dat zou ik ook alleen maar nemen in uiterste gevallen.
Inderdaad, xylometazoline mag je maar 3 keer per dag en max. Een week gebruiken.
Gast- Gast
Hier hetzelfde probleem. Zelfs een keer opgenomen gewest ivm hoge koorts door oorontsteking. Toen kreeg hij ook geen kuur. Pas laatst kreeg hij en kuur nadat het na 5 dagen niet over was.
Neus spray (geen zoutoplossing maar die echte in lage dosis) en zetpillen en geduld.
Hier worden volgende week buisjes geplaatst ivm vele oorontstekingen!
Neus spray (geen zoutoplossing maar die echte in lage dosis) en zetpillen en geduld.
Hier worden volgende week buisjes geplaatst ivm vele oorontstekingen!
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» hoe herken je een oorontsteking
» oorontsteking?
» Oorontsteking
» Hoge dosering antibiotica bij oorontsteking?
» Oorontsteking te voorkomen?
» oorontsteking?
» Oorontsteking
» Hoge dosering antibiotica bij oorontsteking?
» Oorontsteking te voorkomen?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: