Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoge dosering antibiotica bij oorontsteking?

Ga naar beneden

Hoge dosering antibiotica bij oorontsteking? Empty Hoge dosering antibiotica bij oorontsteking?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 0:12

J.anneman blijkt na een helse nacht een oorontsteking te hebben.
Omdat hij van de week al koorts had die weer afzakte en vandaag weer terug kwam heeft hij amoxicilline gekregen. Volgens de apothekersassistente een vrij hoge dosering en volgens de bijsluiter ook maar ze heeft het gechecked bij de apotheker en die was accoord.

Is het gebruikelijk dat kindjes bij een oorontsteking een hoge dosering antibiotica krijgen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge dosering antibiotica bij oorontsteking? Empty Re: Hoge dosering antibiotica bij oorontsteking?

Bericht  duckie di 29 nov 2011 - 0:28

het kan soms wel eens afhangen van de ernst van de oorontsteking misschien dat de arts daarom wat hoger doseerd, of heeft hij er vaker last van? er is een minimale en maximale dosering, vaak op basis van gewicht en daar moet het vaak tussen liggen...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Hoge dosering antibiotica bij oorontsteking? Empty Re: Hoge dosering antibiotica bij oorontsteking?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 0:55

Ik heb net nog gebeld, maar het is wel goed. De apothekers assistente heeft me voor niets onrust gemaakt.
Hij mag 25-50 mg/kg/pdag, hij is tussen de 8 en 9 kilo dus zo hoog is het helemaal niet.

Gast
Gast

Bericht  duckie di 29 nov 2011 - 1:04

vervelend dat ze je ongerust heeft gemaakt, maar fijn dat het goed is zo...er zit inderdaad een verschil in tussen de min en max dosering... (ben zelf apo ass dus vandaar smile )
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 1:06

Oh en hij krijgt 270 mg per dag.

Gast
Gast

Bericht  duckie di 29 nov 2011 - 1:21

hmm dan snap ik de reactie niet? bedoel ga uit van 8 kg

8 x 25 = 200
8 x 50 = 400

en hij krijgt 270 dan zit dat toch mooi lijkt mij??
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 2:46

Nee, achteraf begrijp ik het ook niet..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: