Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

prenatal...grrr -> update

+8
Thunder
Tania
CCC
Nora
Gizmo
Muis
JustMeDaan
Teddyaapje
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

prenatal...grrr -> update - Pagina 2 Empty Re: prenatal...grrr -> update

Bericht  Darius vr 27 jan 2012 - 6:38

JustMeDaan schreef:Mag je Prenatal wel bedanken. Want wat ze doen is echt alleen pure service tegenover jou.
Want ze hoeven dit echt niet te doen.
Ben dus maar blij.

Gezellig joh!prenatal...grrr -> update - Pagina 2 561177
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Darius vr 27 jan 2012 - 6:39

Fijn dat de Prenatal het zo heeft geregeld, maar als je een telefoontje doet naar het hoofdkantoor en alles netjes uitlegt, dan lukt het meestal wel trouwens.

Het is toch ook zo dat je zonder bon mag ruilen? Als je maar kunt aantonen dat je het daar hebt gekocht, je zou ook een bankafschrift mee kunnen nemen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Steep vr 27 jan 2012 - 6:39

Op je blote knietjes mag je ze danken Teddyaapje ;-)
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gizmo vr 27 jan 2012 - 6:58

Darius schreef:Fijn dat de Prenatal het zo heeft geregeld, maar als je een telefoontje doet naar het hoofdkantoor en alles netjes uitlegt, dan lukt het meestal wel trouwens.

Het is toch ook zo dat je zonder bon mag ruilen? Als je maar kunt aantonen dat je het daar hebt gekocht, je zou ook een bankafschrift mee kunnen nemen.

Oftewel, je moet wel iets meenemen van een bewijs... Wink
Daarnaast blijft het een gunst van de winkel om te kunnen ruilen, ze zijn het niet verplicht.

Het hoofdkantoor heeft het netjes opgelost. Vaak zijn ze wel makkelijker dan in de winkel, ze willen toch de klant behouden (en goede mond-tot-mond reclame eraan overhouden).
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PiP vr 27 jan 2012 - 7:01

JustMeDaan schreef:Mag je Prenatal wel bedanken. Want wat ze doen is echt alleen pure service tegenover jou.
Ben dus maar blij.

Weet niet wat je verder doet, maar het lijkt me niet handig als je met zo`n houding in een winkel staat...
Tuurlijk zijn er regels, maar de klant is nog altijd koning zeggen ze dan.
Je moet je klanten wel willen houden en wat voor moeite is het nou om een dichte verpakking om te ruilen. (of je voorraad moet uitpuilen van een niet lopend artikel)
Als je een makkelijke ruilprocedure hebt dan nemen klanten veel sneller wat mee (om het vervolgens vergeten terug te brengen)

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gizmo vr 27 jan 2012 - 7:04

PiP schreef:
Ben dus maar blij.

Weet niet wat je verder doet, maar het lijkt me niet handig als je met zo`n houding in een winkel staat...
Je moet je klanten wel willen houden en wat voor moeite is het nou om een dichte verpakking om te ruilen. (of je voorraad moet uitpuilen van een niet lopend artikel)
Als je een makkelijke ruilprocedure hebt dan nemen klanten veel sneller wat mee (om het vervolgens vergeten terug te brengen)

Maar als personeelslid heb je ook maar vaak gewoon aan de regels te houden he. Ze moeten ergens een grens stellen. En ik kan me voorstellen dat ze ruilen na tig maanden én zonder bon, dan wel afwijzen.
Zonder bon en zonder bewijs ruilen wordt gewoon vaak niet geaccepteerd, omdat er genoeg mensen zijn die gestolen goederen willen inleveren voor geld of ruilen voor wat anders.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Teddyaapje vr 27 jan 2012 - 8:00

Gizmo schreef:
PiP schreef:
Ben dus maar blij.

Maar als personeelslid heb je ook maar vaak gewoon aan de regels te houden he. Ze moeten ergens een grens stellen. En ik kan me voorstellen dat ze ruilen na tig maanden én zonder bon, dan wel afwijzen.
Zonder bon en zonder bewijs ruilen wordt gewoon vaak niet geaccepteerd, omdat er genoeg mensen zijn die gestolen goederen willen inleveren voor geld of ruilen voor wat anders.

Tuurlijk zijn er regels en moeten er grenzen gesteld worden, maar ik kwam de hoes dus ruilen voor een ander type hoes, verder precies dezelfde prijs. Áls ik het al gestolen had had dat dus totaal geen verschil gemaakt voor hun. Verder hád ik een bon en was het de fout van een van hun medewerksters waardoor ik weer met het verkeerde artikel thuis kwam. Ik zie het dus ook niet als een gunst, ik zie het als iets schandaligs hoe ze mij in die ene vestiging tot 2x toe naar huis hebben gestuurd (dat vonden ze bij de klantenservice en bij de andere vestiging trouwens ook). Ik heb zelf een eigen zaak en zou mn klanten zo dus nooit behandelen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow vr 27 jan 2012 - 8:01

Dat ze je met het verkeerde artikel weggestuurd hebben kan toch gebeuren, lijkt me?
Jij hebt zelf ook niet gekeken of het wel klopte.

Dat had wel handig geweest, aangezien je de eerste keer ook de verkeerde gekocht had.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Teddyaapje vr 27 jan 2012 - 8:06

Toen ik ermee naar de kassa liep heb ik wel tig keer gekeken of het de goede was. Ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die als ze de winkel uitlopen eerst alles nalopen om te kijken of het wel klopt.

En het kan idd gebeuren, mensen maken nu eenmaal fouten, daar zeg ik ook niks over, maar dat er zo moeilijk gedaan wordt om de fout recht te zetten...

En nogmaals, ik ben blij dat het uiteindelijk nog wordt opgelost maar ik vind het niet meer dan normaal en zie het ook niet als extra service van hun.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow vr 27 jan 2012 - 8:15

Ik eigenlijk wel, maar goed, verschil van mening moet kunnen :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  PiP vr 27 jan 2012 - 9:34

Gizmo schreef:
PiP schreef:
Ben dus maar blij.

Klopt je moet je aan de regels houden, maar je kan wel overleggen met je leidinggevende.
Ik snap ook wel dat ruilen na maanden niet altijd kan, als het bijvoorbeeld kleertjes waren geweest had ik het weer anders gevonden, dat gaat met het seizoen mee en hadden ze anders misschien al wel 10x kunnen verkopen. Die hoezen hebben ze echter altijd in het assortiment.

Maar goed, dit kan een lange discussie worden, volgens mij denkt de helft er anders overprenatal...grrr -> update - Pagina 2 561177
Misschien komt het ook wel dat wij veel moeten doen in het bedrijf om onze klanten te houden,
zint iets ze niet of krijgen ze niet genoeg korting, dan gaan ze toch naar een ander bedrijf?!
Ook heb ik een keer een training gehad vanuit de supermarkt, deze vond ik wel erg overdreven, maar wij waren erg service- en klantgericht.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  JustMeDaan za 28 jan 2012 - 2:07

Loop met Lejow en Gizmo mee!
En nee ik werk niet in een winkel, en al zou dat wel zo zijn. Het is gewoon wettelijk bepaald dat een winkel niet hoeft te ruilen. Dat is echt gewoon een service van de winkel. Zeker na zoveel maanden. En een winkel heeft zich aan regels te houden, waar een hoofdkantoor vaak kan schipperen tussen regels omdat die nu eenmaal meer mogen bepalen dan een winkelmedewerker.
Gewoon simpel toch lijkt me? Ook al heb je tig bonnen en tig bankafschriften.
En dankbaar zijn ja, want ze hoeven het niet. Dan ben je daar toch dankbaar voor als ze het wel voor je doen. Lijkt me ook niet meer dan normaal.
En erg vergezocht, maar je kan ook een gestolen artikel komen ruilen voor het goede. Winkeliers moeten gewoon opletten tegenwoordig.

En inderdaad, zelf je spullen die je meeneemt controleren lijkt me ook logisch. Als ik wat ruil controleer ik eerst of ik wel het goede meekrijg.

Als voorbeeld, ik kocht laatst een tablet bij MM. Was kapot toen ik hem thuis aanzette. Terug naar MM, servicebalie constateerde hetzelfde als ik. Mocht een nieuwe uit de winkel halen en bij de infobalie werd dan alles verder geregeld. Heb daar eerst gezegd het apparaat aan te willen zien, voor ik hem meenam. Want ik was niet van plan weer terug te gaan met een kapot apparaat. De verantwoording dat je het goede/werkende product meeneemt ligt ook deels bij jezelf vind ik.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Teddyaapje za 28 jan 2012 - 7:24

JustMeDaan schreef:Loop met Lejow en Gizmo mee!
En nee ik werk niet in een winkel, en al zou dat wel zo zijn. Het is gewoon wettelijk bepaald dat een winkel niet hoeft te ruilen. Dat is echt gewoon een service van de winkel. Zeker na zoveel maanden. En een winkel heeft zich aan regels te houden, waar een hoofdkantoor vaak kan schipperen tussen regels omdat die nu eenmaal meer mogen bepalen dan een winkelmedewerker.
Gewoon simpel toch lijkt me? Ook al heb je tig bonnen en tig bankafschriften.
En dankbaar zijn ja, want ze hoeven het niet. Dan ben je daar toch dankbaar voor als ze het wel voor je doen. Lijkt me ook niet meer dan normaal.
En erg vergezocht, maar je kan ook een gestolen artikel komen ruilen voor het goede. Winkeliers moeten gewoon opletten tegenwoordig.

En inderdaad, zelf je spullen die je meeneemt controleren lijkt me ook logisch. Als ik wat ruil controleer ik eerst of ik wel het goede meekrijg.

Als voorbeeld, ik kocht laatst een tablet bij MM. Was kapot toen ik hem thuis aanzette. Terug naar MM, servicebalie constateerde hetzelfde als ik. Mocht een nieuwe uit de winkel halen en bij de infobalie werd dan alles verder geregeld. Heb daar eerst gezegd het apparaat aan te willen zien, voor ik hem meenam. Want ik was niet van plan weer terug te gaan met een kapot apparaat. De verantwoording dat je het goede/werkende product meeneemt ligt ook deels bij jezelf vind ik.

Ik zeg applausje voor jou!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud