Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

prenatal...grrr -> update

+8
Thunder
Tania
CCC
Nora
Gizmo
Muis
JustMeDaan
Teddyaapje
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

prenatal...grrr -> update Empty prenatal...grrr -> update

Bericht  Teddyaapje ma 23 jan 2012 - 5:00

Ik heb in juli 2 stoelhoezen gekocht voor onze autostoel maar heb toen perongeluk de verkeerde meegenomen, we hebben de romer KING , maar had die voor de romer KID gekocht (wie verzint ook 2 bijna dezelfde namen?). Thuis bedacht ik me toen dat we er eigenlijk ook maar 1 nodig hadden dus ik heb een paar weken later 1 stoelhoes terug gebracht en 1 geruild voor een romer KING...dacht ik...maar thuisgekomen zag ik dat de verkoopster een fout had gemaakt en me weer een romer KID had meegegeven. Ik ben hier toen niet meteen mee terug gegaan omdat de prenatal nu niet direct hier langs de deur ligt.

Een maand geleden ben ik met de stoelhoes naar een prenatalzaak geweest om het weer te ruilen maar ik was het bonnetje vergeten, zonder bon ruilden ze niet meer. Ik vond het onzin omdat ik hem wilde ruilen en niet om mijn geld terug vroeg, maar goed, regels zijn regels. Vanmiddag ben ik met de bon terug gegaan om hem te ruilen...ging niet...de bon was niet meer geldig!!! Het is de bon van de eerste keer dat ik de stoelhoezen heb gekocht (die van juli dus) omdat ik die andere met ruilen niet heb gekregen.

Ik word er niet goed van! Ik ben ik weet niet hoevaak voor niks op en neer gereden en nu zit ik dus nog steeds met een nog nieuwe, in de verpakking zittende stoelhoes te kijken waar ik niks mee kan.

Nog meer meiden die hun frustratie kwijt willen?

Laatst aangepast door Teddyaapje op vr 27 jan 2012 - 3:32; in totaal 1 keer bewerkt
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

prenatal...grrr -> update Empty Re: prenatal...grrr -> update

Bericht  JustMeDaan ma 23 jan 2012 - 5:53

Tsja na 6 maanden ruilen is ook niet echt een optie meer inderdaad lijkt me, bonnetje of niet. 14 dagen staat erop. En ik weet niet hoe het officieel wettelijk geregeld is, maar ik zou als winkel zijnde ook niet na 6 maanden nog iets laten ruilen, ook niet met bonnetje en in de verpakking.

Even opgezocht:

Er bestaat geen wettelijk recht op ruilen. Veel winkels hebben een eigen beleid (‘ruilen binnen dertig dagen op vertoon van uw kassabon'), maar dit is in feite een gunst van de winkelier. Een winkel is dus in het algemeen niet verplicht om een product van u terug te nemen als het product u niet bevalt.

Bron: http://www.judex.nl/rechtsgebied/consumentenrecht/garantie-en-ruilen/artikelen/987/heb-ik-het-recht-om-een-product-te-ruilen_-.htm

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Muis ma 23 jan 2012 - 7:30

Ik snap dat het niet prettig is, maar na zoveel maanden ruilen vind ik ook geen optie. Sta zelf in een winkel en vind 1 of 2 weken geen probleem, maar maanden wel.

Kan je de hoes niet op MP zetten?
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11

Bericht  Gizmo ma 23 jan 2012 - 7:33

Ik snap dat het vervelend is om op en neer te blijven rijden, maar jullie zijn degene die zelf eerst de verkeerde hebben gekocht.
Bij de tweede keer dat er een verkeerde is meegegeven, ook vervelend. Maar je had het ook kunnen nakijken voordat je de winkel uitloopt.

Ruilen is nog altijd een gunst van de winkel, geen plicht. En al helemaal niet na een half jaar lijkt me.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Nora ma 23 jan 2012 - 7:34

Dat is vervelend.
Toen ik laatst bij de hema wat ging ruilen kreeg ik weer een nieuwe bon met een nieuwe dstum. Raar dat ze dat bij de prenatal niet doen.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 7:46

Als ik jou wad, zou ik een boze mail naar het hoofdkantoor sturen. Grote kans dat ze je tegemoet komen.

Gast
Gast

Bericht  Gizmo ma 23 jan 2012 - 8:11

Sunprincess schreef:Als ik jou wad, zou ik een boze mail naar het hoofdkantoor sturen. Grote kans dat ze je tegemoet komen.

Je kan het doen, maar netjes vind ik het niet. TO wacht zelf 5 maanden (!!) om terug te gaan met de hoes...
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Bericht  CCC ma 23 jan 2012 - 10:24

Ik zou het hoofdkantoor even mailen over de situatie, ook dat je de nieuwe bon van de ruiling niet hebt gekregen van de verkoopster en even uitleggen dat dit een menselijke fout was van de verkoopster. Ik heb als bijbaan in de detailhandel gewerkt en de grote organisaties komen de klanten meestal tegemoet hierin omdat ze klanten liever niet willen kwijt raken.

Natuurlijk is het zo dat je niet eeuwig kunt ruilen, maar in dit soort gevallen als het een stuk rijden is voor mij zou ik een mail eruit gooien en vragen om een passende oplossing.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Tania ma 23 jan 2012 - 10:28

chococupcake schreef:Ik zou het hoofdkantoor even mailen over de situatie, ook dat je de nieuwe bon van de ruiling niet hebt gekregen van de verkoopster en even uitleggen dat dit een menselijke fout was van de verkoopster. Ik heb als bijbaan in de detailhandel gewerkt en de grote organisaties komen de klanten meestal tegemoet hierin omdat ze klanten liever niet willen kwijt raken.

Natuurlijk is het zo dat je niet eeuwig kunt ruilen, maar in dit soort gevallen als het een stuk rijden is voor mij zou ik een mail eruit gooien en vragen om een passende oplossing.

Maar als ze die bon wel gehad had van de verkoopster was ze nog zo'n 3-4 maanden te laat geweest.

Ik zou zelf echt niet mailen als ik zelf zo laat zou zijn met ruilen. Ook al woon je ver weg dan had je ook even kunnen bellen dat je weer de verkeerde hoes had en dat het misschien iets langer zou duren voordat je weer in de buurt was.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Thunder ma 23 jan 2012 - 10:30

Eens met Tania. (Prénatal is echt de beroerdste niet, vaak kan je na de datum ook nog wel ruilen. Iig wel in de winkel waar ik gewerkt heb.)

Laatst aangepast door Rataplan op ma 23 jan 2012 - 10:31; in totaal 1 keer bewerkt

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  CCC ma 23 jan 2012 - 10:30

Dat bedoelde ik ook met mijn laatste stukje. Als ik er thuis achter zou komen, had ik meteen even gemaild of gebeld hierover. En gevraagd of ze me miss. iets alnger de tijd hadden willen geven voor het ruilen. Zelf zou ik meteen binnen het termijn weer heen en weer rijden.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 10:32

Gizmo schreef:
Sunprincess schreef:Als ik jou wad, zou ik een boze mail naar het hoofdkantoor sturen. Grote kans dat ze je tegemoet komen.

Je kan het doen, maar netjes vind ik het niet. TO wacht zelf 5 maanden (!!) om terug te gaan met de hoes...

Ze doet er toch verder niemand kwaad mee? Ze wil alleen de hoes ruilen.

Gast
Gast

Bericht  CCC ma 23 jan 2012 - 10:33

Je kunt het altijd op een nette manier proberen toch?

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Thunder ma 23 jan 2012 - 10:34

Sunprincess schreef:
Gizmo schreef:

Ze doet er toch verder niemand kwaad mee? Ze wil alleen de hoes ruilen.

Ze doet er niemand kwaad mee nee, maar waarom dan een boze mail? Kan toch gewoon een nette mail met een duidelijke uitleg? Als snap ik het dan nog niet, want ik kan me niet voorstellen dat je in een half jaar niet de tijd hebt gehad om iets om te ruilen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Teddyaapje ma 23 jan 2012 - 10:44

Ik weet dat het ook mijn fout is, ik had kunnen kijken of ze me de goede hoes hadden meegegeven de tweede keer, en ik had kunnen controleren of de bon erbij zat, en ik had kunnen bellen/ mailen toen ik het thuis ontdekte, maar dat heb ik niet gedaan omdat ze bij de prenatal nog nooit moeilijk hebben gedaan met ruilen zonder bon of zelfs een jaar na aankoop. Blijkbaar hebben ze strengere regels gekregen.

Ik ben gewoon gefrustreerd dat ik voor de zoveelste keer daar sta (voor niks) met een hoes die ze gewoon terug in de winkel kunnen leggen om aan iemand anders te verkopen die er wél wat mee kan, maar dat ze me er weer mee terug naar huis sturen.

Het is misschien wel een gunst van een winkelier om dit te ruilen, maar ik zie het ook als service aan je klanten en snap eigenlijk niet dat hier moeilijk over gedaan wordt. Het is niet zo dat de hoes zijn uiterste houdbaarheidsdatum bereikt ofzo.

Ik denk dat ik idd een (net) mailtje naar het hoofdkantoor ga sturen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje ma 23 jan 2012 - 10:46

Gizmo schreef:

Ik heb niet 5 maanden gewacht om ermee terug te gaan. Ik ben in de tussentijd al 2 keer daar geweest waarvan ik de eerste keer dus weer die foute hoes zonder bon meekreeg, en de tweede keer werd ik naar huis gestuurd omdat ik geen bon bij me had. Nu, dus de 3e keer dat ik terug ging met de bon van de allereerste keer, wordt ik wéér weggestuurd vanwege de datum.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  CCC ma 23 jan 2012 - 10:48

Teddyaapje: hoever is het precies vanaf je huis dan?

En tja.... soms vergeet je dingen gewoon... Heb dat ook weleens gehad. Laatst nog met een rolgordijn, maar L.eenbakker deed daar gelukkig niet moeilijk over en heb mijn geld terug gekregen zonder problemen.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje ma 23 jan 2012 - 10:54

chococupcake schreef:Teddyaapje: hoever is het precies vanaf je huis dan?

En tja.... soms vergeet je dingen gewoon... Heb dat ook weleens gehad. Laatst nog met een rolgordijn, maar L.eenbakker deed daar gelukkig niet moeilijk over en heb mijn geld terug gekregen zonder problemen.

Het is geen wereldreis maar de dichtsbijzijnde prenatal ligt op 30min rijden, enkele reis, en dan zonder parkeren en lopen er naartoe.

Prenatal heeft bij mij ook nog nooit moeilijk gedaan over ruilen/ terugbrengen zonder bon of wanneer de 30dgn om waren (dat is de termijn die op de bon staat), dat is ook een van de redenen dat ik er niet eerder mee terug ben gegaan, vond t niet nodig om er weer extra naartoe te gaan omdat ik het zonde van de tijd en benzine vond en het wel zou ruilen als ik in de buurt was, zo dringend was die stoelhoes niet nodig. Als ze altijd zo strikt waren geweest had ik idd wel gebeld zoals eerder voorsteld in dit topic.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gizmo ma 23 jan 2012 - 19:27

Teddyaapje schreef:
Gizmo schreef:

Ik heb niet 5 maanden gewacht om ermee terug te gaan. Ik ben in de tussentijd al 2 keer daar geweest waarvan ik de eerste keer dus weer die foute hoes zonder bon meekreeg, en de tweede keer werd ik naar huis gestuurd omdat ik geen bon bij me had. Nu, dus de 3e keer dat ik terug ging met de bon van de allereerste keer, wordt ik wéér weggestuurd vanwege de datum.

In je begintekst staat dat je ze in juli hebt gekocht, en pas een maand geleden terug bent gegaan met die verkeerde om te ruilen. Dat lijkt mij sowieso een fikse tijd.

Soepel zijn met de regels die ze voeren kan toch ergens een keer ophouden? Omruiltijd bij de meeste winkels is gewoon een maand, daar zit je echt ver boven.
Ik had dan inderdaad, zoals iemand eerder schreef, tussendoor telefonisch contact opgenomen erover. Zodat ze in ieder geval al op de hoogte waren. En dan had je meteen kunnen vragen binnen welke termijn je terug moest zijn.
Maar goed, dat is natuurlijk allemaal achteraf praten. Feit blijft gewoon dat je erg laat bent, dus ik vind het raar dat je je frustraties alleen bij Prenatal neerlegt, alsof zij de enige zijn die in dit geval de fouten gemaakt hebben.

@ Sunprincess, het ging mij inderdaad om die boze mail sturen. Waarom niet gewoon een nette mail. Bereik je bij bedrijven veel meer mee ook.

Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Bericht  Teddyaapje ma 23 jan 2012 - 21:56

Gizmo schreef:
Teddyaapje schreef:
Gizmo schreef:

In je begintekst staat dat je ze in juli hebt gekocht, en pas een maand geleden terug bent gegaan met die verkeerde om te ruilen. Dat lijkt mij sowieso een fikse tijd.

Soepel zijn met de regels die ze voeren kan toch ergens een keer ophouden? Omruiltijd bij de meeste winkels is gewoon een maand, daar zit je echt ver boven.
Ik had dan inderdaad, zoals iemand eerder schreef, tussendoor telefonisch contact opgenomen erover. Zodat ze in ieder geval al op de hoogte waren. En dan had je meteen kunnen vragen binnen welke termijn je terug moest zijn.
Maar goed, dat is natuurlijk allemaal achteraf praten. Feit blijft gewoon dat je erg laat bent, dus ik vind het raar dat je je frustraties alleen bij Prenatal neerlegt, alsof zij de enige zijn die in dit geval de fouten gemaakt hebben.

@ Sunprincess, het ging mij inderdaad om die boze mail sturen. Waarom niet gewoon een nette mail. Bereik je bij bedrijven veel meer mee ook.

Misschien moet je mijn openingspost nog eens doorlezen want dat staat daar dus absoluut niet, ik ben in de afgelopen 5 maanden verschillende keren daar geweest. Daarbij leg ik mijn frustraties helemaal niet bij prenatal neer...ik eindig mijn post met dat ik mijn frustraties kwijt wil en that's it. Als ze voorheen niet zo soepel waren geweest met ruilen zonder bon/ na 30dgn had ik idd gebeld, maar omdat het er nooit een probleem was heb ik dat niet gedaan omdat me dat niet nodig leek.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje vr 27 jan 2012 - 3:35

Even een update, ik heb een mailtje gestuurd naar de klantenservice van prenatal en ze vonden het schandalig dat ze me tot 2x toe hebben weggestuurd. Ik had de hoezen gewoon kunnen ruilen zonder bon omdat ze nog nieuw in de originele, nog niet geopende verpakking zaten. Ze hebben de hoezen die ik nodig heb voor me aan de kant laten leggen bij prenatal en die kan ik morgen gewoon zonder bon omruilen.

Moet er nu weer extra naartoe rijden maar ben blij dat ik ze toch nog kan gaan ruilen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 3:47

Zul je morgen zien dat ze ze in de verkeerde kleur hebben klaar gelegd en of je volgende week dan even terug kunt komen?

Gast
Gast

Bericht  Steep vr 27 jan 2012 - 3:48

Nou mooi! Gelukkig mag je ze alsnog omruilen prenatal...grrr -> update 561177
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Teddyaapje vr 27 jan 2012 - 3:57

Twellie schreef:Zul je morgen zien dat ze ze in de verkeerde kleur hebben klaar gelegd en of je volgende week dan even terug kunt komen?

Dat zou echt iets zijn wat mij zou overkomen! Gelukkig zijn er 2 vestigingen in die stad dus dan kan ik nog naar de andere, al eis ik dan wel minimaal de vergoeding van de parkeerkosten haha
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  JustMeDaan vr 27 jan 2012 - 6:34

Mag je Prenatal wel bedanken. Want wat ze doen is echt alleen pure service tegenover jou.
Want ze hoeven dit echt niet te doen.
Ben dus maar blij.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud