Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleen condooms gebruiken???

+3
RYW
xxDila
Roze Roos
7 plaatsers

Ga naar beneden

Alleen condooms gebruiken??? Empty Alleen condooms gebruiken???

Bericht  Roze Roos zo 21 nov 2010 - 8:07

Ik (we) gebruik(en) eigenlijk al jaren alleen maar condooms * nu ff geen sex dus nu dus niet:P Maar nu ik weer aan het daten ben is het wel iets wat gaat spelen..*.. Merk dat mensen hier regelmatig nogal geschokt op reageren.. Dus was even benieuwd of hier mensen zijn die alleen maar condooms gebruiken? Goede ervaringen mee?
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen condooms gebruiken??? Empty Re: Alleen condooms gebruiken???

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 21:54

Ik gebruik al 6 jaar alleen nog condooms en krijg ook weleens een geschokt gezicht. Overigens alleen van vrouwen die er dan achter komen dat ik niet aan de pil ben. Sommige mannen 'vergeten' een condoom te pakken en als ik dan aangeef dat ze even iets moeten pakken kreeg ik een 'waarom?'. Dan antwoorde ik altijd dat ik er vanuit ging dat ze nog geen papa wilde worden. Die condoom zit er dan in een mum van tijd om Wink.

Het is overigens nooit fout gegaan. Ja dat ik overtijd was een keer en een test moest doen maar dat had ik ook weleens toen ik nog aan de pil was. Ik merk ook dat als ik niet aan de pil bent ik wel een condoom wil gebruiken en als ik wel aan de pil ben ik daar makkelijker in bed om het te laten. Aangezien ik een vriend heb gehad die vreemdging en ik een jaar later symptomen kreeg van een SOA (gelukkig had ik het niet) kies ik voor condooms.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 22:08

Ja hier ook...ik gebruik nog geen andere anticonceptie maar ik heb de NuvaRing gekocht en ik hoop dat dat iets is. Ik praat eigenlijk nooit met andere mensen over mijn sexleven dus geschokte reacties krijg ik niet, haha. Wel vind ik het fijner vrijen zonder condoom dan met.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 22:45

Hoeft toch niet perse over je sexleven te gaan? Ik heb bv weleens gehad dat we het hadden over ongesteld zijn op vakantie. 'Dan slik je toch gewoon de pil door?' krijg ik dan. Blijkbaar is het normaal dat iedereen maar aan de pil is ofzo. Als je dan zegt dat je niet aan de pil bent en ze weten dat je wel een vriend hebt... Haha, je moet die ogen zien, soms is het echt raar hoor hoe ze dan reageren...

Gast
Gast

Bericht  xxDila ma 22 nov 2010 - 1:29

Ik vond dat altijd heel eng. ( ik heb 3 maanden niet geslikt). En dat is eigenlijk dom, want nu gebruiken we alleen de pil. Ik was altijd banger om door het condoom zwanger te raken. Dan door de pil. Kan niet goed uitleggen waarom..

En ojaa.. Ik krijg hier helemaal geen rare reacties op. Bijna mijn hele vriendengroep doet het zo!..
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Roze Roos ma 22 nov 2010 - 1:31

Inderdaad, mensen gaan er snel vanuit dat je aan de pil bent. Haha Lagom, die ervaring heb ik ook, dat vrouwen eerder geschokt reageren. Er wordt ook vaak gedacht dat je dan wel panisch moet zijn om zwanger te raken, vind ik zo raar. Als ik zwanger raak, tja dan is dat zo en dan is het echt wel gewenst en zo denk ik al jaren. Soms is het inderdaad handig als je je ongesteldheid uit kan stellen, maar goed dat weegt niet op tegen alle nadelen die ik bij de pil ondervond
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 6:56

Lagom schreef:Hoeft toch niet perse over je sexleven te gaan? Ik heb bv weleens gehad dat we het hadden over ongesteld zijn op vakantie. 'Dan slik je toch gewoon de pil door?' krijg ik dan. Blijkbaar is het normaal dat iedereen maar aan de pil is ofzo. Als je dan zegt dat je niet aan de pil bent en ze weten dat je wel een vriend hebt... Haha, je moet die ogen zien, soms is het echt raar hoor hoe ze dan reageren...

Dit denk ik ook wel. Bijna iedereen is ook aan de pil. Ik niet, al 3 jaar niet meer. Ik reageer er niet zo goed op. En wil straks ook andere anticonceptie.

Ik vind condooms niet echt prettig.

Gast
Gast

Bericht  RYW ma 22 nov 2010 - 22:29

Nou schijnt het wel zo te zijn dat alleen de pil weer net ietsje veiliger is dan alleen een condoom, dus wel raar als mensen denken dat je panisch bent om zwanger te raken.

Ik gebruik nooit een condoom, ik vind ze vreselijk. Mijn vriend en ik zijn beiden getest en soa-vrij, en ik heb een Mirenaspiraaltje. Daar ben ik echt heel erg tevreden over.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 22:51

Ik zou wel graag willen maar ik vind het risico op zwangerschappen van alleen condooms te groot. Het is toch wel wat meer bij de pil/nuvaring, ook al gebruik je ze goed. Maar ik ben nog aan het nadenken, want ik ben die hormonen goed zat.

Gast
Gast

Bericht  Lala di 23 nov 2010 - 0:11

.

Laatst aangepast door Lala op wo 15 dec 2010 - 8:09; in totaal 1 keer bewerkt
Lala
Lala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 63

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 10:13

Hier op het moment ook alleen condooms, nummer 4 hoeft voor mij echt niet! Was wel raar trouwens om opeens na 3 jaar weer condooms te gaan gebruiken, maar het is tijdelijk want ik laat een mirena plaatsen over een aantal weken.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 20:45

Hier ook alleen condooms. Aan de pil wil ik het liefste niet meer en ook geen andere hormonale troep dus ja, dan blijven de condooms over smile Tot nu toe geen problemen mee.

Gast
Gast

Bericht  TNMN vr 26 nov 2010 - 10:56

Wij hebben een tijdje alleen condooms gebruikt, maar ik vind het veels te eng (het is ook een paar keer fout gegaan en dan moest ik een MAP). Dus liever niet alleen condoom.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 7:04

Ook alleen condooms hier.
Had echt genoeg van de hormonen in mijn lijf, dus denk ook niet dat ik snel weer aan de pil begin.
We zijn niet bang voor een eventuele zwangerschap, krijgen hier idd wel vragen over.
Of van die opmerkingen als: 'Dan zal t wel niet meer lang duren voordat je zwanger bent..' :shock:

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes ma 29 nov 2010 - 7:24

Euhm.. condooms én pil... haha. maar dan de condooms voor de makkelijk. Heb echt een hekel aan de hele dag door 'lekken' en wat ik ook doe (ffies douchen, naar toilet, de boel wassen) ik blijf daar gewoon last van houden..

Als we voor een tweede gaan, stop ik eerst weer een periode met de pil, net als bij de eerste en dan wordt 't dus alleen condoom... en dan maar weer een tijdje *brrr* lekken tot 't niet meer nodig is hahahahaha

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Janelie di 30 nov 2010 - 4:28

Ik gebruik ook geen pil, dus alleen condooms. Maar ik heb nu toch geen vriend (en geen scharrel) dus daar hoef ik nu niet over na te denken. In de toekomst wil ik ook niet meer aan de pil, misschien de Nuvaring of toch maar alleen condooms. Ik ben niet echt bang om zwanger door het condoom heen te worden en als het zo is, dan is het zo.
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: