Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag over draagdoek

+7
Flower_L
maiadebij
Susan
Floor
Darius
Liadan
PapillonRose
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Vraag over draagdoek

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 0:04

Ik heb helaas niet de tijd om zelf uitgebreid onderzoek te doen nu, vandaar dat ik het even hier vraag. Weten jullie of er een draagdoekhouding is waarin een kindje van 1 maand fatsoenlijk ergonomisch kan zitten/liggen terwijl de drager beide handen vrij heeft (en dus ook het hoofdje goed wordt ondersteund)? Ik hoop heel erg van wel, dan wordt er vandaag nog een draagdoek besteld (zat te denken aan een geweven, Hoppediz schijnt best aardig te zijn toch?) en dan kunnen mijn man en ik wellicht nog iets nuttigs gedaan krijgen op een dag.Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  PapillonRose zo 22 jan 2012 - 0:10

Ja, dat kan hoor! Er zijn zelfs verschillende houdingen mogelijk. Ik heb zelf toevallig een Hoppediz Very Happy en dat is een fijne doek. Er zit ook een boekje bij met houdingen en voor welk stadium ze geschikt zijn (bijvoorbeeld vanaf de geboorte, wanneer ze zelf hun hoofd rechtop kunnen houden, enz).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 0:11

Wij hebben de bondolino klaar liggen http://www.babymaxi.nl/154-bondolino?gclid=CMPcppu_460CFQaGDgodz3ZtLA, daar mag de baby vanaf het begin in.

En ik heb een tricot slen http://www.borstvoedingscentrumschermer.nl/index.php?part=webwinkel&subPart=&artikelnr=000190



Ik heb maar zo ff twee linkjes gepakt waar een plaatje op staat hoor. Maar dit zijn twee doeken waar de baby al in mag, het ook prettig is voor de drager en het ergonomisch verantwoord is..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 0:17

En dan is het hoofdje dus ook volledig ondersteund zodat je ondertussen met beide handen de vaatwasser in kan ruimen bijvoorbeeld?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 0:21

freakielief schreef:En dan is het hoofdje dus ook volledig ondersteund zodat je ondertussen met beide handen de vaatwasser in kan ruimen bijvoorbeeld?

Ja. Kindje is dan volledig ondersteund.


Misschien heb je iets aan dit topic op viva: http://forum.viva.nl/forum/Kinderen/Draagdoeken_en_andere_dragers_voor_al_je_draagvragen_6/list_messages/129839


Daar heb ik echt ontzettend veel informatie vandaan gehaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Liadan zo 22 jan 2012 - 0:27

Je kan je kindje rechtop met de beentjes in of uit de doek knopen en in het begin een spuugdoekje bij de nek in de doek rollen ter versteviging (zie mijn avatar).
Veel info kan je eventueel ook nog vinden op het dragen-en-voeden forum.
Ik droeg mijn zoon vanaf 2 of 3 weken heel veel in de draagdoek (de kinderwagen hebben we de eerste maanden niet gebruikt).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Darius zo 22 jan 2012 - 1:22

Welke draagdoek of knoop dan ook, ik heb het nooit prettig gevonden om de vaatwasser uit te ruimen met baby in de draagdoek. Stofzuigen (niet heel grondig) en planten water geven is het enige dat nog een beetje gaat.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Darius zo 22 jan 2012 - 1:22

Oja, wbt het hoofdje: dat vond ik in het begin ook echt vervelend met een rekbare doek. Een geweven (Hoppediz) kun je naar mijn mening dan beter knopen zodat het hoofdje beter ondersteund is.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Liadan zo 22 jan 2012 - 1:27

Darius schreef:Welke draagdoek of knoop dan ook, ik heb het nooit prettig gevonden om de vaatwasser uit te ruimen met baby in de draagdoek. Stofzuigen (niet heel grondig) en planten water geven is het enige dat nog een beetje gaat.
Hier ben ik het trouwens ook wel mee eens, ik vind en vond het zelf niet heel handig om veel te bukken met een kind in de draagdoek. Verder kon ik het meeste wel met Kian op mijn buik, was ophangen bijv. of schoonmaken waar ik niet teveel mee hoefde te bukken.
Nu ik hem op mijn rug kan knopen krijg ik nog veel meer voor elkaar met hem in de draagdoek.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 1:57

In principe kun je wel wat huishoudelijke dingen doen, maar heel ideaal is het niet, je bent wel beperkt in je bewegingsvrijheid. Dingen waarbij je rechtop kunt staan kun je wel eenvoudig doen, bij een vaatwasser uitpakken zou ik zelf door de knieén gaan als ik spullen uit de vaatwasser zou halen.

Het hoofdje kun je wel in de doekbaan doen, met een opgerold spuugdoekje in de nek, dan is het hoofdje goed ondersteund.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 15:33

Thnx voor de antwoorden, we hebben inmiddels een Hoppediz in huis, binnenkort maar 's mee gaan oefenen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Floor zo 29 jan 2012 - 21:42

freakielief schreef:Thnx voor de antwoorden, we hebben inmiddels een Hoppediz in huis, binnenkort maar 's mee gaan oefenen.

ik ben ook aan het kijken voor een hoppediz maar hoe heb jij bepaalt welke lengte je nodig hebt?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Susan zo 29 jan 2012 - 21:45

Ja, flink oefenen, het kost altijd even tijd voor je echt strak kunt knopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  PapillonRose zo 29 jan 2012 - 23:58

Floor schreef:
freakielief schreef:Thnx voor de antwoorden, we hebben inmiddels een Hoppediz in huis, binnenkort maar 's mee gaan oefenen.

ik ben ook aan het kijken voor een hoppediz maar hoe heb jij bepaalt welke lengte je nodig hebt?
Ff snel op mn telefoon.. Maat 6 is gemiddeld en nemen de meeste mensen. Bij een gemiddeld postuur kun je daar vrijwel alles mee knopen. Wil je vooral manieren met weinig lengte knopen kun je korter nemen, of als je een vrij grote maat hebt kun je ook juist voor bijv. maat 7 gaan. Er zijn ook matentabellen beschikbaar.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 21:54

Wij hebben de long sling (4.60m geloof ik) genomen en voor mij is die in ieder geval lang genoeg, mijn man moet het nog proberen, maar volgens mij gaat dat ook prima lukken, ik heb nog wel een stuk doek over (met de double cross-carry). Mijn zoon is nu net lekker bij mij in de doek aan het slapen.smile Voor mij is het nog wel even wennen qua draagkracht (en het hurken, heb net de wasmachine aangezet), maar ik ben zeker enthousiast.smile Thnx voor de adviezen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  maiadebij zo 5 feb 2012 - 23:48

wat lekker dat het goed bevalt! Ik heb dat met boodschappen onderin de buggy doen met J op mijn rug, dan moet ik echt geconsentreerd in balans blijven anders rol ik om Very Happy .

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Flower_L wo 16 jan 2013 - 7:12

Heb maar even een algemeen draagdoektopic ge-upt voor vraag die ik heb.


Hoe dragen jullie de kleintjes met dit weer? Ik heb vanochtend een poging gedaan om j in de bykay en in de manduca te hijsen...maar ik kom er niet uit met mijn jas. Die kan klein stukje dicht. J heb ik een berenpak aangedaan, muts op. Heb sjaal omgedaan maar dan zit j met zn hoofd in mn sjaal....

Kortom...we zijn binnen gebleven, heb beide dragers weer in de hoek gelegd...en ik moet nog even uitvogelen hoe ik hem kan dragen met deze kou smile

Tips?


Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 7:14

Ik draag mijn dochtr nu over mijn jas met de wompat, kleed haar lekker dik aan en dan gaat t prima zo!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Flower_L wo 16 jan 2013 - 7:16

Over de jas...hmm...niet eens aangedacht Embarassed
Leek me zo oncomfortabel voor j.. Op mijn rits liggen met zn hoofdje. Of doe je dan de jas verder open?
Moet hier echt nog even mee stoeien merk ik al wel....

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 7:19

Mijn dochter is al wel een stukje ouder (bijna 10 maanden) dus dat is wel en verschil!
Ik heb mijn jas een stukje open zodat ze niet met haar gezichtje in mijn rits of knoop zit.

Maar heb je geen groot fleece vest of iets? Of een vest van je man? Want als xe nog zo klein zijn is het wel lekkerder om ze onder je jas te hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 7:31

Flower_L schreef:Over de jas...hmm...niet eens aangedacht Embarassed
Leek me zo oncomfortabel voor j.. Op mijn rits liggen met zn hoofdje. Of doe je dan de jas verder open?
Moet hier echt nog even mee stoeien merk ik al wel....

Ik leg gewoon een spuugdoekje tussen de rits en haar hoofd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Darius wo 16 jan 2013 - 8:24

Ik heb toch maar een draagjas aangeschaft...wel zo handig!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Sanne wo 16 jan 2013 - 8:37

Siep, draagt dat fijn, een wompat over je jas? Ik wil nog steeds een wompat bestellen, maar ben er een beetje laks in. En dan heb je je dochter wel op de buik? Heb jij de medium wompat? Zit die een beetje hoog in de nek van je dochter?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Limburg85 wo 16 jan 2013 - 8:45

Hier de bykay vorige week uitgeprobeerd maar hij schreeuwde alsof hij vermoord werd, of ik doe wat fout of hij vind het niet fijn :-(. Vonden jullie kindjes het gelijk fijn?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Fearie wo 16 jan 2013 - 8:53

Limburg85 schreef:Hier de bykay vorige week uitgeprobeerd maar hij schreeuwde alsof hij vermoord werd, of ik doe wat fout of hij vind het niet fijn :-(. Vonden jullie kindjes het gelijk fijn?

D vond het meteen wel fijn, die vond het altijd wel prettig om gedragen te worden.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over draagdoek Empty Re: Vraag over draagdoek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum