Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer geven julie je kindje een zetpil

+16
Susan
Thunder
Printje
loesje
Annie24
Liadan
-Ieniemienie-
holaagirl
Tania
kwak
Bruintje Beer
Pien
Limburg85
yes1984
meisjesmama
schuddebuikje
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Printje zo 22 jan 2012 - 1:40

Eigenlijk hetzelfde als de rest, als ik merk dat hij zich niet lekker voelt, wat koortsig is geef ik hem een zetpilletje. Kan helemaal geen kwaad en hij voelt zich er beter door.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  -Ieniemienie- zo 22 jan 2012 - 1:42

Liadan schreef:
-Ieniemienie- schreef:Ik vroeg me af als jullie je kindje dan een zetpil hebben gegeven, breng je hem/haar dan wel naar t kdv bijvoorbeeld?
En vertel je dit tegen hun daar?
Nee, dan gaat ze niet naar het kdv.

Ik werk zelf op een kdv en het gebeurt regelmatig dat er kinderen worden gebracht die in de ochtend een paracetamol gehad hebben. Vaak vertellen ouders dit niet, pas als we hen later op de dag bellen dat het kindje ziek is, zeggen ze dat.
Ik vind dat zelf heel vervelend (voor het kind en voor ons) en snap eigenlijk ook niet waarom ouders dit zo doen.
Dat heb ik dus ook. Ik werk op een kdv en het gebeurd zooo veel! Dat je het doet is ieder voor zeg, maar het zo al veel schelen als het verteld word. Dan kan je er rekening mee houden.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Printje zo 22 jan 2012 - 2:05

Ik zou het in ieder geval melden als hij een zetpil gehad heeft maar de keren dathet tot nu toe gebeurd is blijft hij thuis.

Je wilt niet weten hoevaak het ook op school gebeurd! Ja hij heeft net nog overgegeven en vannacht 39 koorts maar hij wilde zo graag naar school!!!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 2:07

ik geef alleen een zetpil bij duidelijke pijn. Bij koorts niet, koorts heeft een functie (ziekteverwekkers uit het lichaam verwijderen) en dat onderdruk je door een zetpil. Wij brengen haar trouwens in overleg met de gastouder. Tot nu toe is ze er één keer een halve dag heen geweest toen ze ziek was, omdat we allebei weg moesten, we hebben haar toen wel eerder opgehaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Annie24 zo 22 jan 2012 - 2:13

Rejoy. schreef:ik geef alleen een zetpil bij duidelijke pijn. Bij koorts niet, koorts heeft een functie (ziekteverwekkers uit het lichaam verwijderen) en dat onderdruk je door een zetpil. Wij brengen haar trouwens in overleg met de gastouder. Tot nu toe is ze er één keer een halve dag heen geweest toen ze ziek was, omdat we allebei weg moesten, we hebben haar toen wel eerder opgehaald.

Geef je dan ook geen zetpil als ze al vanaf 8 uur 's morgens wakker is, geen middagdutje heeft gedaan omdat ze niet lekker is door de koorts en 's avonds daardoor ook niet in slaap kan komen? Ik geef ook niet graag een zetpil, maar vind wel dat hij zijn rust moet krijgen door te slapen, want slaap is ook goed als je niet lekker bent/koorts hebt.

Misschien denk ik gewoon te moeilijk laughcry Wil het liefst geen zetpil geven omdat ik ook van mening ben dat koorts een functie heeft, maar aan de andere kant vind ik ook dat hij wel moet slapen omdat dat ook goed is. Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Printje zo 22 jan 2012 - 2:16

Annie ik zou persoonlijk wel een zetpilletje geven, slapen is ook erg belangrijk voor de genezing.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 2:18

als onze dochter echt ziek is, dan slaapt ze praktisch de hele dag Wink Zoiets hebben we nog nooit bij de hand gehad, dus geen idee wat ik in zo'n situatie zou doen. Meestal komt het ook niet eens in me op om een zetpil te geven, dan denk ik er helemaal niet aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 2:21

Voor de mama's die niet zo snel een zetpil geven (bij bijv. koorts) wat doen jullie eigenlijk als je zelf koorts hebt?

(en dan bedoel ik of je zelf wel/geen paracetamol neemt)


Laatst aangepast door Razz_ op zo 22 jan 2012 - 2:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Annie24 zo 22 jan 2012 - 2:22

Rejoy. schreef:als onze dochter echt ziek is, dan slaapt ze praktisch de hele dag Wink Zoiets hebben we nog nooit bij de hand gehad, dus geen idee wat ik in zo'n situatie zou doen. Meestal komt het ook niet eens in me op om een zetpil te geven, dan denk ik er helemaal niet aan.

Aha, geef me ook zo'n kind Laughing Als Y. ziek is, is hij juist heel de dag wakker en wil dan alleen maar aan me hangen. Heel lief en aandoenlijk, maar na een hele dag ben ik gesloopt 's avonds Embarassed
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Annie24 zo 22 jan 2012 - 2:23

Razz_ schreef:Voor de mama's die niet zo snel een zetpil geven (bij bijv. koorts) wat doen jullie eigenlijk als je zelf koorts hebt?


m'n bed in en uitzieken, dwz héél veel zweten en vaak het bed en mijn pyama/shirt verschonen Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 2:42

Razz_ schreef:Voor de mama's die niet zo snel een zetpil geven (bij bijv. koorts) wat doen jullie eigenlijk als je zelf koorts hebt?

(en dan bedoel ik of je zelf wel/geen paracetamol neemt)



voor mezelf hetzelfde als bij onze dochter. Geen paracetamol, tenzij ik veel pijn heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  -Ieniemienie- zo 22 jan 2012 - 2:51

Rejoy. schreef:
Razz_ schreef:Voor de mama's die niet zo snel een zetpil geven (bij bijv. koorts) wat doen jullie eigenlijk als je zelf koorts hebt?

(en dan bedoel ik of je zelf wel/geen paracetamol neemt)



voor mezelf hetzelfde als bij onze dochter. Geen paracetamol, tenzij ik veel pijn heb.

Nee ik neem eigenlijk ook zelf zelden iets.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Thunder zo 22 jan 2012 - 4:30

Bij pijn en/of zich niet lekker voelen. Bij koorts nog niet eens zo snel, alleen als het boven de 39 graden komt.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Susan zo 22 jan 2012 - 4:33

Als ze niet kunnen slapen omdat ze niet lekker zijn krijgen ze zeker wel een zetpil. Yrsa was gisteren ook niet lekker, heel verkouden, en ze ging wel makkelijk slapen, maar werd vervolgens weer huilend wakker. Toen heb ik haar ook een zetpilletje gegeven.

Als ze ziek zijn, wel gewoon slapen maar zich overdag duidelijk niet lekker voelen geef ik overdag een zetpil.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Flip Fluitketel zo 22 jan 2012 - 5:14

Tania schreef:Als hij pijn heeft of zich niet lekker voelt. Het kan dus zijn dat hij koorts heeft en geen zetpil krijgt, maar hij krijgt ook wel is een zetpil als hij geen koorts heeft.
+1 alleen is het een zij I.p.v. hij.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  loesje zo 22 jan 2012 - 5:44

Rejoy. schreef:
Razz_ schreef:Voor de mama's die niet zo snel een zetpil geven (bij bijv. koorts) wat doen jullie eigenlijk als je zelf koorts hebt?

(en dan bedoel ik of je zelf wel/geen paracetamol neemt)



voor mezelf hetzelfde als bij onze dochter. Geen paracetamol, tenzij ik veel pijn heb.

+1 hier hetzelfde
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Parisienne zo 22 jan 2012 - 6:00

Ik geef eigenlijk vrij snel een zetpil zodra ik merk dat N. pijn heeft of bij een griepje niet lekker is. Overdag doe ik het zo min mogelijk, maar een half uurtje voor het slapen gaan doe ik het zeker wel. Vaak 's nachts ook nog een keer (als ze door de koorts of het niet lekker zijn aan het spoken is).

Als N. ziek is slaapt ze ook heel erg weinig.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Flower_L zo 22 jan 2012 - 7:27

Wij geven L. ook niet snel een zetpil. Als hij hoger dan 39 / 39.5 heeft, dan wel. Hebben ook een keer gegeven toen hij een nacht non stop aan het huilen was, geen koorts of iets anders te ontdekken......heel zielig.
Zelf nemen wij ook niet snel paracetamol. Ben sinds do avond slecht in orde en alleen vrijdag wat geslikt omdat ik op het werk was (knallende hoofdpijn en dat is lastig met concentreren). Vandaag nog niets genomen, maar als de hoofdpijn aanhoudt en ik niet in slaap kan komen, slik ik straks wel wat.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Annemie zo 22 jan 2012 - 7:50

Die van ons krijgt een zetpil als hij niet lekker in zijn vel zit, dus echt ziek is of bij koorts boven de 39, maar dan is hij er ook altijd wel ziek bij.

Soms krijgt hij ook nog wel eens een pilletje als hij snachts de hele tijd aan het huilen is, als ik hem er dan 1 gegeven heb, slaapt hij weer, dus waarschijnlijk heeft hij dan wel altijd ergens last van, zoals de laatste tijdje van de tandjes, dan krijgt hij ook een piletje voor het naar bed gaan.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 8:11

Als ze duidelijk niet lekker zijn, krijgen ze paracetamol. En bij pijn ook..
En ik wil dat C.iske minimaal 24 uur koortsvrij is voordat hij naar school gaat.
Ik laat hem liever nog een dagje bijkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 8:22

Ik heb zelf zelden koorts maar als ik me er dan ellendig door voel neem ik gewoon een paracetamol. Zelfde bij pijn, als het zo erg is dat ik er echt last van heb dan neem ik paracetamol.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  schuddebuikje zo 22 jan 2012 - 10:15

nick net bij mijn schoonmoeder in bed gedaan met een zetpil. hij had 39,4 graden koorts en het was gewoon zielig.
ik huilde bijna met hem mee. arm ventje. hopen dat het morgen beter gaat. me schoonmoeder kijkt het morgen aan hoe hij het doet. als hij er geen last van heeft geen zetpil. ik denk inderdaad dat de koorts er niet voor niets is.
ik ben met mezelf wel heel makkelijk met paracetemol met griep.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 11:53

Ik geef redelijk makkelijk een zetpil bij alle soorten pijn: van doorkomende tandjes tot een virus. Tegenwoordig geef ik trouwens eerder gewoon een tabletje paracetamol dan dat ik een zetpil geef.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 20:28

Razz_ schreef:Voor de mama's die niet zo snel een zetpil geven (bij bijv. koorts) wat doen jullie eigenlijk als je zelf koorts hebt?

(en dan bedoel ik of je zelf wel/geen paracetamol neemt)

Ik neem alleen een paracetamol bij pijn, dus ook niet zo gauw.( ongeveer 1 keer per maand/2 maanden) En daardoor werkt bij mij een paracetamol ook gewoon goed, ik hoef vaak maar 1 te nemen en dan gaat de pijn weg.
Als ik koorts heb dan neem ik niet zomaar een paracetamol, maar ik heb eigenlijk nooit zomaar koorts de laatste keer had ik een borstonsteking erbij, toen nam ik wel wat in maar dat was dus voor de pijn, niet voor de koorts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 20:43

Ame krijgt sneller een zetpil dan Mas, ik heb ook het advies om haar preventief te geven als ze koorts heeft dit omdat ze een stuip heeft gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil - Pagina 2 Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum