Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf wanneer mag je diksap geven?

+10
Muppetje
CCC
tweeling
Laurientje
Kalishi
Floor
Charles
Snoes
PapillonRose
slaatje
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  slaatje di 11 jun 2013 - 23:22

Gisteravond waren we bij de h.a post voor Mikey zijn oortje. Vorige week ben ik met hem bij de h.a geweest omdat ik een ontsteking vermoedde. Dat bleek te kloppen. Ik moest het uit zichzelf los laten komen. Heb hem drie keer per dag neusspray met zoutoplossing toegedient en zijn matras bij het hoofdeinde wat omhoog gelegd. Dat leek te helpen. Gister kwam de oorpijn in alle hevigheid terug en had hij er ook verhoging van 38.1 bij. Inmiddels heeft hij antibiotica gekregen. We mogen dit met een spuitje in zijn mondje spuiten, maar dit spuugt hij weer uit. Heb het vanmorgen door de fles gemengt, en dat ging wel goed. Ze hadden het er bij de apotheek ook over dat ik het mag vermengen met wat diksap. Mikey krijgt alleen nog de fles en verder niets. Mag hij al wel diksap hebben? Hij is nu 3.5 maand.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  PapillonRose di 11 jun 2013 - 23:25

De eenvoudige sapjes zijn vanaf 4 maanden.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Snoes di 11 jun 2013 - 23:25

Of het mag, weet ik eigenlijk niet, maar ik zou zelf zo vroeg nog geen diksap geven.
Als het prima lukt om het gewoon door de fles te doen, zou ik dat blijven doen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Charles di 11 jun 2013 - 23:26

Ik zou er niet aan beginnen, die zoete zooi. Dan went ie er aan en wil ie niks anders meer. En als het met de fles ook lukt. Hier drinken ze alleen water en soms kamillethee. Ik wil zoete drankjes zolang mogelijk vermijden.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 23:27

Op de verpakking staat vanaf 4 maand. Persoonlijk vind ik dit echt super jong. Zou zelf meer denken aan 4 jaar.

Wel heel vervelend voor jullie. Je geeft aan dat het door de fles heen wel goed gaat. Als ik jou was zou ik dat dus gewoon blijven doen. Ik zou ook niet weten waarom diksap beter zou helpen dan door de melk heen.

Beterschap met hem!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Floor di 11 jun 2013 - 23:27

Als hij het met de fles mengen wel weg krijgt zou ik dat doen.
Wij zijn pas na 6 maanden begonnen met diksap, ik dacht dat het dan ook pas mocht.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Snoes di 11 jun 2013 - 23:28

Charles schreef:Ik zou er niet aan beginnen, die zoete zooi. Dan went ie er aan en wil ie niks anders meer. En als het met de fles ook lukt. Hier drinken ze alleen water en soms kamillethee. Ik wil zoete drankjes zolang mogelijk vermijden.

Ja, dat heb ik ook. Toen ik hem de eerste keer water gaf, trok hij maar een raar gezicht, maar inmiddels drinkt hij al een beetje water. Ik wil ook echt niet aan die zoete dingen en zal dat ook zo lang mogelijk proberen uit te stellen. Wat hij niet kent, zal hij ook niet missen denk ik dan maar.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 23:31

Is het trouwens gebruikelijk om zo'n jong kind al antibiotica te geven? Gaat oorontsteking niet vanzelf over? Zou paracetamol dan niet voldoende zijn (dus alleen voor de pijn)? (Heb er geen ervaring mee, vandaar)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Kalishi di 11 jun 2013 - 23:31

Snoes schreef:
Charles schreef:Ik zou er niet aan beginnen, die zoete zooi. Dan went ie er aan en wil ie niks anders meer. En als het met de fles ook lukt. Hier drinken ze alleen water en soms kamillethee. Ik wil zoete drankjes zolang mogelijk vermijden.



Ja, dat heb ik ook. Toen ik hem de eerste keer water gaf, trok hij maar een raar gezicht, maar inmiddels drinkt hij al een beetje water. Ik wil ook echt niet aan die zoete dingen en zal dat ook zo lang mogelijk proberen uit te stellen. Wat hij niet kent, zal hij ook niet missen denk ik dan maar.

+1
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Charles di 11 jun 2013 - 23:32

Precies Snoes. Mijn dochter heeft vaak dorst snachts en die leg in altijd een fles water in bed. Sochtends is de fles altijd leeg. Ohja ze drinken heel soms een beetje tomatensap. Maar dat is meer tegen verstopping en dat is ook niet zoet (wel zout dus ook niet ideaal). Zo slecht voor de tandjes, zoet spul drinken en dan ook nog uit een fles waardoor het langer in het mondje circuleert en het gebit kan aantasten.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Laurientje di 11 jun 2013 - 23:35

Robin_ schreef:Op de verpakking staat vanaf 4 maand. Persoonlijk vind ik dit echt super jong. Zou zelf meer denken aan 4 jaar.

Wel heel vervelend voor jullie. Je geeft aan dat het door de fles heen wel goed gaat. Als ik jou was zou ik dat dus gewoon blijven doen. Ik zou ook niet weten waarom diksap beter zou helpen dan door de melk heen.

Beterschap met hem!

Vier jaar voor diksap is ook weer wat overdreven lijkt mij.. Hier krijgen mijn kinderen vanaf 1 jaar af en toe een bekertje diksap.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  slaatje di 11 jun 2013 - 23:39

Ik vond het zelf ook al vrij vroeg voor diksap hoor. Vandaar dat ik het hier even vroeg. Door de fles gaat het prima, die drinkt hij ook helemaal leeg, alleen niet altijd. Ik denk dat ik maar even moeilijk ga doen en eerst 100 cc melk met de ab ga geven en daarna de rest van de melk erbij doe. In dat geval weet ik zeker dat hij het binnen krijgt.

Robin, ik ben ook geen voorstander van zo vroeg ab te geven, maar omdat hij er al meer dan een week last van heeft en het niet uit zichzelf over lijkt te gaan, plus dat hij er verhoging bij krijgt, toch maar overstag gegaan.

Charles, ik wil ook geen zoete smaken aanwennen. Om die reden wil ik straks ook eerst gaan beginnen met groente hapjes te geven, als hij eerst fruit leert eten, dan lust hij straks misschien geen groenten meer.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  tweeling di 11 jun 2013 - 23:41

Vanaf vier maanden staat er op inderdaad...best jong! Vanaf een maand of zes krijgt mijn dochter een beker diksap per dag, verder lust ze ook graag thee of gewoon water.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  CCC di 11 jun 2013 - 23:45

Volg je gevoel met dit soort dingen, als je dat te jong vind moet je het niet doen. Probeer je iets wat wel bij je past. N. krijgt hier diksap sinds ze ongeveer 6 maanden is. Gewoon dun aangemaakt, ze drinkt ook water. Dus geen probleem. Diksap is ingedikt vruchtensap, zonder toevoegingen (geur, smaak en kleurstoffen). Water is uit de vruchten gehaald. Naar mijn idee is er dus niks mis met diksap, zolang je het in mate geeft.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Muppetje di 11 jun 2013 - 23:52

L krijgt nog helemaal geen drinken extra. En als ik ermee begin, rond n jaar denk ik, wil ik m alleen water en thee geven zo lang mogelijk

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Charles di 11 jun 2013 - 23:58

CCC schreef:Volg je gevoel met dit soort dingen, als je dat te jong vind moet je het niet doen. Probeer je iets wat wel bij je past. N. krijgt hier diksap sinds ze ongeveer 6 maanden is. Gewoon dun aangemaakt, ze drinkt ook water. Dus geen probleem. Diksap is ingedikt vruchtensap, zonder toevoegingen (geur, smaak en kleurstoffen). Water is uit de vruchten gehaald. Naar mijn idee is er dus niks mis met diksap, zolang je het in mate geeft.

Ook zonder toevoegingen is vruchtensap niet fijn voor nieuwe frisse babytandjes. Voor geen enkele tandjes trouwens. Want de vruchtsuikers tasten het glazuur aan. Zeker als het uit een fles wordt gedronken.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Paper Crown wo 12 jun 2013 - 0:39

Toen Julian vorige week vreselijk ziek was en niet wilde drinken heb ik watermeloen uitgeperst en gemengd met water gegeven. Suiker slecht of niet, uitdroging is bij die ukkies zó gedaan, en persoonlijk vind ik dat toch echt wat erger dan een beetje fruitsuikers. En ik zou 't ook overwegen voor antibiotica.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  PapillonRose wo 12 jun 2013 - 0:43

Ik zou diksap trouwens ook zo lang mogelijk uitstellen, maar je hebt niet altijd zo'n makkelijke keuze daarin. Naast melk dronk A. niets anders, en op een gegeven moment moest er toch minder melk gegeven worden. Ik ben serieus weken bezig geweest met water en thee, en als ik mazzel had dronk ze een paar slokjes per dag.. Toen toch eens gekeken of diksap wel ging, en dat dronk ze wel! En dat terwijl ik het sterk verdund had, dus enorm zoet was het niet eens (zelfs een beetje ranzig waterig, had het zelf geproefd). Inmiddels drinkt ze het nog steeds met regelmaat, en ook al wat zoeter. Maar gelukkig heeft ze ondertussen ook geleerd water te drinken, al is het nog steeds niet enorm veel. En thee vindt ze vies, ze proeft af en toe en roept daarna heel hard:vies!


Laatst aangepast door PapillonRose op wo 12 jun 2013 - 0:44; in totaal 1 keer bewerkt
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Linda wo 12 jun 2013 - 0:44

Ik zou op die leeftijd zeker geen diksap geven. Om dezelfde redenen die hierboven al genoemd zijn. 

Waarom lukt het met het spuitje niet?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Linda wo 12 jun 2013 - 0:45

PR, mijn dochter drinkt ook echt geen thee of water. Ik wilde me er ook standvastig aan vast houden. Totdat ze ernstige obstipatie door vochtgebrek kreeg. Tja... Dat is in mijn ogen nog erger.. Dan maar aangelengde sap.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Charles wo 12 jun 2013 - 0:49

PC, zoals jij het doet, doe ik het ook hoor. En ze eten ook gewoon fruit. Ik zou het allee nooit als standaard drankje gaan introduceren zolang ze nog tevreden zijn met water en thee.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Limburg85 wo 12 jun 2013 - 1:31

Hier vanaf 6 maanden maar hij drinkt ook water.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  slaatje wo 12 jun 2013 - 1:39

Linda schreef:Ik zou op die leeftijd zeker geen diksap geven. Om dezelfde redenen die hierboven al genoemd zijn. 

Waarom lukt het met het spuitje niet?

Lukt wel om het erin te krijgen, maar hij spuugt het er gelijk weer uit, dus dan krijgt hij het alsnog niet binnen.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  M@niek wo 12 jun 2013 - 1:43

Hier ook zolang mogelijk zoete drankjes uitgesteld. Nu krijgt ze wel diksap water en thee maar goed ze is ook bijna 3 jaar.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Linda wo 12 jun 2013 - 1:45

slaatje schreef:
Linda schreef:Ik zou op die leeftijd zeker geen diksap geven. Om dezelfde redenen die hierboven al genoemd zijn. 

Waarom lukt het met het spuitje niet?



Lukt wel om het erin te krijgen, maar hij spuugt het er gelijk weer uit, dus dan krijgt hij het alsnog niet binnen.

Ik heb dat bij zoon z'n medicatie ook als ik het er niet ver genoeg in spuit. Dus echt zover mogelijk achter in z'n keel. 
Het is sneu, maar als hij huilt gaat het het beste.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer mag je diksap geven? Empty Re: Vanaf wanneer mag je diksap geven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum