Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer geven julie je kindje een zetpil

+16
Susan
Thunder
Printje
loesje
Annie24
Liadan
-Ieniemienie-
holaagirl
Tania
kwak
Bruintje Beer
Pien
Limburg85
yes1984
meisjesmama
schuddebuikje
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  schuddebuikje za 21 jan 2012 - 22:50

wanneer geven julie je kindje een zetpil. ik had gezocht naar dit onderwerp '' zetpil ''.

en ik zag dat niet iedeern zetpil geeft met verhoging.

nick is heel erg warm en heeft 39,0 graden. is iets rustiger. maar niet suf.

dus mijn vraag. wanneer geef je nou en zetpil en wanneer niet
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  meisjesmama za 21 jan 2012 - 22:56

Als ik merk dat ze zich door de koorts niet lekker in hun vel voelen zitten.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  yes1984 za 21 jan 2012 - 23:00

meisjesmama schreef:Als ik merk dat ze zich door de koorts niet lekker in hun vel voelen zitten.

+1
Het doet de koorts zakken en het comfort verbeteren.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Limburg85 za 21 jan 2012 - 23:03

Als hij zich niet lekker voelt door de koorts en hem dit belemmerd. Als hij alleen koorts heeft en er geen last van schijnt te hebben, dan zal ik nog even wachten.

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Pien za 21 jan 2012 - 23:06

bij 39 graden zou ik wel een zetpil geven...

zodra ik merk dat ze uit haar doen is, verhoging- koorts heeft, last van haar tandjes o.i.d. krijgt ze wel een zetpil. ook 1 keer heeft ze na haar prikjes een zetpil gehad.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 23:06

Als hij hoge koorts heeft (boven 39,5) en zich hierdoor erg beroerd voelt, en voor de nacht geef ik er dan eentje om goed te kunnen slapen en de koorts te laten zakken.

Beterschap!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  schuddebuikje za 21 jan 2012 - 23:07

ik heb hem al een zetpil gegeven. maar dacht later is dat wel handig.

net op internet kwam ik ook tegen dat kinderen makkelijker een koortsstuip krijgen als de pil uitwerkt en de verhoging omhoog schiet.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  meisjesmama za 21 jan 2012 - 23:18

Mij is van de week door een dokter verteld dat een koortstuip niet zo snel is bij hoge koorts maar eerder van laag naar 38,5 bv.
Mijn jongste heeft in haar 1ste jaar een stuip gehad en ging toen van 36,5 naar 38,5.

En het heeft er ook mee te maken wat voor een pil je geeft. Maar volgens mij mag jou kindje alleen maar 120 toch?
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Bruintje Beer za 21 jan 2012 - 23:27

Pien schreef:bij 39 graden zou ik wel een zetpil geven...

zodra ik merk dat ze uit haar doen is, verhoging- koorts heeft, last van haar tandjes o.i.d. krijgt ze wel een zetpil. ook 1 keer heeft ze na haar prikjes een zetpil gehad.
+1
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  kwak za 21 jan 2012 - 23:28

ik heb het eens een keer aan de huisarts gevraagd, bij 39,5 graden koorts is het goed als je een zetpil geeft.
dit omdat het lichaam ook zelf moet leren om de koorts te bestrijden.

ik geef D. ook pas bij 39.5 een zetpil en als ze heel erg last heeft van haar tandjes.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 23:38

Bij pijn/duidelijk ergens last van heeft.
Ik geef dus niet zomaar een paracetamol vind het niet nodig. Ook niet als hij koorts of verhoging heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Tania zo 22 jan 2012 - 0:31

Als hij pijn heeft of zich niet lekker voelt. Het kan dus zijn dat hij koorts heeft en geen zetpil krijgt, maar hij krijgt ook wel is een zetpil als hij geen koorts heeft.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  holaagirl zo 22 jan 2012 - 0:39

Als hij verhoging heeft maar verder vrolijk is, zou ik niets geven. Bij koorts idemdito. Maar wanneer hij naar bed gaat, geef ik hem wel.

Of wanneer hij inderdaad pijn heeft of zich beroerd voelt.
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  -Ieniemienie- zo 22 jan 2012 - 0:44

Ik geef niet zo snel een zetpil. Alleen als ze hele hoge koort (39+) hebben en de nacht in gaan.
Overdag laat ik ze eigenlijk altijd uitzieken. Nu is het gelukkig ook nog niet veel gebeurd dat ze echt heel ziek waren.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 0:49

Als de temperatuur in korte tijd erg omhoog gaat en M huilerig is en warm aanvoelt geef ik een zetpilletje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Liadan zo 22 jan 2012 - 0:51

Wij geven alleen een zetpil als de kinderen duidelijk pijn hebben of zich erg beroerd voelen en een paracetamol zou kunnen helpen.
Kian is sinds gisteren ook ziek, hij heeft gisteren de hele dag koorts gehad, vannacht en vandaag ook weer. Gisteren hebben we hem een paracetamol gegeven omdat hij alleen maar aan het huilen was en zich helemaal niet fijn voelde. Daarna hebben we geen paracetamol meer gegeven omdat hij het nu ook volhoudt zonder.
Beterschap voor je kleine mannetje!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  -Ieniemienie- zo 22 jan 2012 - 1:03

Ik vroeg me af als jullie je kindje dan een zetpil hebben gegeven, breng je hem/haar dan wel naar t kdv bijvoorbeeld?
En vertel je dit tegen hun daar?
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 1:12

Als ik zie dat hij niet lekker in z'n velletje zit geef ik hem een zetpil. Meestal heeft hij dan koorts of is hij flink verkouden. Met doorkomende tandjes krijgt hij alleen van dat homeopatische spul van VSM

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Annie24 zo 22 jan 2012 - 1:19

-Ieniemienie- schreef:Ik geef niet zo snel een zetpil. Alleen als ze hele hoge koort (39+) hebben en de nacht in gaan.
Overdag laat ik ze eigenlijk altijd uitzieken.
Nu is het gelukkig ook nog niet veel gebeurd dat ze echt heel ziek waren.

+1

De koorts is er niet voor niets. Het lichaampje heeft dat nodig om weer beter te worden. Overdag krijgt hij geen zetpil, alleen als hij continu aan het huilen is en zijn middagslaapje niet kan doen door de koorts/pijn. Slapen is ook goed om beter te worden. Dat is ook de reden dat hij, als hij koorts heeft, 's avonds voor het slapen een zetpil krijgt.

Bij verhoging krijgt hij nooit wat. Y. heeft vaak verhoging maar is dan gewoon vrolijk dus vind dat dan niet nodig.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 1:23

Tania schreef:Als hij pijn heeft of zich niet lekker voelt. Het kan dus zijn dat hij koorts heeft en geen zetpil krijgt, maar hij krijgt ook wel is een zetpil als hij geen koorts heeft.
+1

Zelf knap ik ook op van paracetamol als ik bijv erg verkouden ben, dus als mijn kinderen er last van hebben geef ik ze ook een zetpilletje.

Ik heb ook vloeibare Nurofen voor kinderen, dat geef ik als ze echt veel pijn hebben. Zoals pas bij een door komende tand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Liadan zo 22 jan 2012 - 1:25

-Ieniemienie- schreef:Ik vroeg me af als jullie je kindje dan een zetpil hebben gegeven, breng je hem/haar dan wel naar t kdv bijvoorbeeld?
En vertel je dit tegen hun daar?
Nee, dan gaat ze niet naar het kdv.

Ik werk zelf op een kdv en het gebeurt regelmatig dat er kinderen worden gebracht die in de ochtend een paracetamol gehad hebben. Vaak vertellen ouders dit niet, pas als we hen later op de dag bellen dat het kindje ziek is, zeggen ze dat.
Ik vind dat zelf heel vervelend (voor het kind en voor ons) en snap eigenlijk ook niet waarom ouders dit zo doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 1:26

Wij geven een zetpil als ze zich niet lekker voelen. Dan hoeven ze van mij niet eens koorts te hebben, soms zit ze iets anders dwars en knappen ze ook op van een zetpil. Bij koorts geven we niet per se, is helemaal afhankelijk van hoe ze zich voelen. Alleen zo vanaf 39.5 ongeveer geven we wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 1:27

-Ieniemienie- schreef:Ik vroeg me af als jullie je kindje dan een zetpil hebben gegeven, breng je hem/haar dan wel naar t kdv bijvoorbeeld?
En vertel je dit tegen hun daar?

Hangt er vanaf waarom. Als ze echt koorts hebben en daarom een zetpil krijgen, dan niet. Maar als ze niet in hun doen zijn en dan een zetpil krijgen, dan zou ik het kunnen overwegen. Maar het is hier nooit voorgekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  loesje zo 22 jan 2012 - 1:28

Tania schreef:Als hij pijn heeft of zich niet lekker voelt. Het kan dus zijn dat hij koorts heeft en geen zetpil krijgt, maar hij krijgt ook wel is een zetpil als hij geen koorts heeft.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Annie24 zo 22 jan 2012 - 1:37

-Ieniemienie- schreef:Ik vroeg me af als jullie je kindje dan een zetpil hebben gegeven, breng je hem/haar dan wel naar t kdv bijvoorbeeld?
En vertel je dit tegen hun daar?

Als hij 's avonds met koorts naar bed is gegaan met een zetpil is de volgende ochtend de koorts meestal weg. Dan gaat hij dus gewoon naar het kdv en vraag ik of ze zijn temperatuur in de gaten willen houden. Zodra hij weer koorts heeft bellen ze en ga ik 'm weer halen.

Als hij 's morgens koorts heeft gaat hij niet naar het kdv, dan bel ik mijn werk dat ik niet kom die dag omdat hij ziek is.
Ik geef 's morgens dus niet eerst een zetpil en breng hem vervolgens naar het kdv. 's morgens koorts = thuisblijven.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer geven julie je kindje een zetpil Empty Re: wanneer geven julie je kindje een zetpil

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum