Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
+27
Roodkapje
Urban Naked
Jezzie
Jasmine
ekiaam87
Dora
Puggle
Cranberrie
Annie24
koNijntje
piene1983
Rouge
Jazzlyn
Ayla
_Lana_
Clapperdie
SarahKey
miss piggy
Earane
Monnie
Aimee
Happy
Tania
Papillio
Shy
CCC
Lejow
31 plaatsers
Pagina 8 van 40
Pagina 8 van 40 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40
Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
Zo ik meld me ook weer eens. Wat gaat het hard hier, ben wel aan het meelezen maar als er zoveel geschreven wordt, weet ik niet waar ik moet beginnen. Nu op de laatste blz dan maar reageren
@ chococupcake: leuk dat je een 3d echo krijgt. Hebben wij bij de 1e ook gedaan. Nu eigenlijk (nog) niet omdat ik best veel echo's in het ziekenhuis al krijg.
@ lana: fijn he die nesteldrang Hier is het na de zwangerschap niet meer weg gegaan!!
En die pijn in je schaambot is wel vervelend! Hier helaas ook al last van tijdens het lopen en vooral als ik iets til, dus moet dat gewoon maar niet meer doen.
@ Lejow: is jullie kamertje nou al helemaal af? Je had alleen een foto geplaatst van de muur toch? Maar niet met hele inrichting heb ik gezien?
@ Laurientje: veel plezier bij de pretecho. Zal wat zijn als het geen meisje is, neehoor ze zullen het vast goed gezien hebben!
Hier is het kamertje bijna klaar. Er moet alleen een nieuw bedje komen en badje, en verder de kleine dingetjes nog (kleertjes/verzorging etc).
Met vlagen veel last van bekkenpijn, maar dan opeens is het ook weer weg. NU ben ik ziekig en ben een beetje op de bank aan het hangen. Gelukkig moest mijn zoon naar de peuterspeelzaal en slaapt hij nu dus kan redelijk rustig aan doen.
Ohja heb van het weekend nog een positiejas gescoord voor 20 euro. Was eerst 70 euro dus lekker afgeprijsd. Mijn andere jas kon aan de onderkant niet meer dicht en twijfelde wel of ik voor die paar weken nog een jas moest kopen, dus nu is het probleem opgelost en kan mijn buik weer lekker warm blijven
@ chococupcake: leuk dat je een 3d echo krijgt. Hebben wij bij de 1e ook gedaan. Nu eigenlijk (nog) niet omdat ik best veel echo's in het ziekenhuis al krijg.
@ lana: fijn he die nesteldrang Hier is het na de zwangerschap niet meer weg gegaan!!
En die pijn in je schaambot is wel vervelend! Hier helaas ook al last van tijdens het lopen en vooral als ik iets til, dus moet dat gewoon maar niet meer doen.
@ Lejow: is jullie kamertje nou al helemaal af? Je had alleen een foto geplaatst van de muur toch? Maar niet met hele inrichting heb ik gezien?
@ Laurientje: veel plezier bij de pretecho. Zal wat zijn als het geen meisje is, neehoor ze zullen het vast goed gezien hebben!
Hier is het kamertje bijna klaar. Er moet alleen een nieuw bedje komen en badje, en verder de kleine dingetjes nog (kleertjes/verzorging etc).
Met vlagen veel last van bekkenpijn, maar dan opeens is het ook weer weg. NU ben ik ziekig en ben een beetje op de bank aan het hangen. Gelukkig moest mijn zoon naar de peuterspeelzaal en slaapt hij nu dus kan redelijk rustig aan doen.
Ohja heb van het weekend nog een positiejas gescoord voor 20 euro. Was eerst 70 euro dus lekker afgeprijsd. Mijn andere jas kon aan de onderkant niet meer dicht en twijfelde wel of ik voor die paar weken nog een jas moest kopen, dus nu is het probleem opgelost en kan mijn buik weer lekker warm blijven
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Leuk Rouge! Heel veel meiden hier zijn al bezig met het kamertje. Heb nog geen foto's gezien, misschien moeten we daar maar even verandering in brengen . Zal van de week even foto maken!
CCC, heb jij ook al last van een actief kindje? Tjonge het lijkt wel alsof die eruit wil hier.. Sinds gisteren is hij zó druk. Begin me er haast aan te irriteren haha .
CCC, heb jij ook al last van een actief kindje? Tjonge het lijkt wel alsof die eruit wil hier.. Sinds gisteren is hij zó druk. Begin me er haast aan te irriteren haha .
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Lejow schreef:All, ik heb echt flink last van mijn beugel, ze hebben er gister een extra draad omheen gedraaid, zit nu met moeite mn boterham weg te sabbelen hehe
Slabbetje?
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Annie24 schreef:Lejow schreef:All, ik heb echt flink last van mijn beugel, ze hebben er gister een extra draad omheen gedraaid, zit nu met moeite mn boterham weg te sabbelen hehe
Slabbetje?
Nee, hoef gelukkig niet te kwijlen, maar kan niet happen, doet aaauwwww
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Nou bij deze mijn eerste echte taart:
wat een werk was dat om alles netjes te krijgen haha..
Maar voor een eerste best okay
wat een werk was dat om alles netjes te krijgen haha..
Maar voor een eerste best okay
Gast- Gast
Nou ik doe het je niet na! Knap hoor.. Hmmmm taart, daar heb ik echt zin in!
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Haha happy, nou wat let je?
Ik vraag me nu alleen af hoe ik hem het beste kan bewaren, lejow?
Ik vraag me nu alleen af hoe ik hem het beste kan bewaren, lejow?
Gast- Gast
@Naam: ja, we hebben rekening gehouden met de achternaam. Onze achternaam begint met een S, waardoor voor mij alle namen met een S al afvielen. Een kind met de initialen S.S. vond ik toch...tja... Ook vind ik sommige namen gewoon echt niet klinken met onze achternaam, dus ook die zijn afgevallen. De meisjesnaam hadden we trouwens meteen, de jongensnaam hebben we láng voor na moeten denken.
@Snoepy: mooie taart heb je gemaakt! Voor mijn zwangerschap bakte ik veel, toen werd ik enorm misselijk, maar laatst heb ik voor mijn verjaardag voor het eerst weer een taart gemaakt. Vind het erg leuk om te doen (en lekker om op te eten..).
@CCC: fijn dat het vandaag wel lukte met de echo en dat alles in orde is voor zover nu te zien! Niet erg om nog een keertje extra naar jullie kindje te mogen kijken, toch? Leuk ook dat je verzekering een 3d echo vergoed, als mijn verzekering dat aan zou bieden zou ik er ook zeker gebruik van hebben gemaakt. Nu zijn we deze zwangerschap al zo erg 'verwend' met echo's dat we geen pretecho hebben gedaan. Succes op je werk. En ja, ik kan me inderdaad voorstellen dat stress/familieomstandigheden ook voor de nodige vermoeidheid zorgen. Het is ook niet niks allemaal.
@Lana: fijn he, die nesteldrang.... zéér herkenbaar. Daar heb ik ook al weken 'last' van, maar ik mocht niet te veel doen. Inmiddels mag ik wel weer wat meer, dus moet het huis er alsnog aan geloven. Wel rustig aan natuurlijk, want ik ben erg moe.
@All: vanochtend vertrok mijn man naar zijn werk met de woorden dat de baby vandaag wel mocht komen. Om 15u lag ik even boven te slapen, hoor de voordeur open gaan: man die ziek thuis komt van zijn werk. Baby mag dus toch liever nog maar éventjes blijven zitten en ik hoop dat mn man snel opknapt, helemaal niet fijn om hem zich zo beroerd te zien voelen.
@Snoepy: mooie taart heb je gemaakt! Voor mijn zwangerschap bakte ik veel, toen werd ik enorm misselijk, maar laatst heb ik voor mijn verjaardag voor het eerst weer een taart gemaakt. Vind het erg leuk om te doen (en lekker om op te eten..).
@CCC: fijn dat het vandaag wel lukte met de echo en dat alles in orde is voor zover nu te zien! Niet erg om nog een keertje extra naar jullie kindje te mogen kijken, toch? Leuk ook dat je verzekering een 3d echo vergoed, als mijn verzekering dat aan zou bieden zou ik er ook zeker gebruik van hebben gemaakt. Nu zijn we deze zwangerschap al zo erg 'verwend' met echo's dat we geen pretecho hebben gedaan. Succes op je werk. En ja, ik kan me inderdaad voorstellen dat stress/familieomstandigheden ook voor de nodige vermoeidheid zorgen. Het is ook niet niks allemaal.
@Lana: fijn he, die nesteldrang.... zéér herkenbaar. Daar heb ik ook al weken 'last' van, maar ik mocht niet te veel doen. Inmiddels mag ik wel weer wat meer, dus moet het huis er alsnog aan geloven. Wel rustig aan natuurlijk, want ik ben erg moe.
@All: vanochtend vertrok mijn man naar zijn werk met de woorden dat de baby vandaag wel mocht komen. Om 15u lag ik even boven te slapen, hoor de voordeur open gaan: man die ziek thuis komt van zijn werk. Baby mag dus toch liever nog maar éventjes blijven zitten en ik hoop dat mn man snel opknapt, helemaal niet fijn om hem zich zo beroerd te zien voelen.
Gast- Gast
Leuk snoepy! Ik bewaar mijn taarten altijd in de koelkast, niet afgedekt. Wanneer wil je m eten?
Lejow- Lady Post-a-lot
Nou vanavond een stukje, en dan neem ik morgen een stukje mee naar mijn moeder.. dus we eten hem wel meteen op zeg maar..
Gast- Gast
@ Tiramisu, ow beterschap voor je man! Hopelijk knapt hij idd gauw op en komt de baby pas als hij weer beter is. Leuk dat jij ook taarten hebt gemaakt
Gast- Gast
Gewoon koelkast! Dag of 3/4 houdbaar
Lejow- Lady Post-a-lot
Hoe draaien jullie je in hemelsnaam om 's nachts in bed? Het doet Zoooo zeer in mijn schaambot als ik me om probeer te draaien
Lejow- Lady Post-a-lot
Gebruik je hielen om je om te draaien Lejow! Dus je afzetten met je hielen.
Hie gaat slapen ook steeds minder gemakkelijk..word zo stijf wakker en met kramp en pijn in de benen.
Hie gaat slapen ook steeds minder gemakkelijk..word zo stijf wakker en met kramp en pijn in de benen.
Gast- Gast
@ Lejow, daar heb ik gelukkig nog niet zo'n moeite mee dus ik draai me nog gewoon om zoals ik dat altijd deed.
Gast- Gast
Ik had een tip van de fysio gekregen. Probeer 's nachts zoveel mogelijk symetisch te liggen. Dus bijvoorbeeld knieeen in 90 graden gebogen en dan een dun kussentje tussen je bovenbenen en proberen niet je benen op elkaar te klemmen maar ontspannen te laten liggen. Ik merk dat dit bij mij wel geholpen heeft.
Omdraaien is hier ook een ramp. Ik doe het maar is fases. Eerst op mn rug en dan weer verder naar links/rechts. En ze gaf ook aan dat je op je ademhaling moet letten. Goed inademen en bij de uitademing voer je de "actie" uit. (dit vergeet ik steeds maar misschien werkt het bij jullie wel)
Omdraaien is hier ook een ramp. Ik doe het maar is fases. Eerst op mn rug en dan weer verder naar links/rechts. En ze gaf ook aan dat je op je ademhaling moet letten. Goed inademen en bij de uitademing voer je de "actie" uit. (dit vergeet ik steeds maar misschien werkt het bij jullie wel)
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ja dat uitademen doe ik ook, dan lukt het vaak wel. Ik doe het wel overdreven alsof ik aan het puffen ben. En ik draai via mijn buik en niet via mijn rug! Dat scheelt ook.
Gast- Gast
Via je rug draaien is erg slecht voor je rug als je zwanger bent vertelde de neuroloog. Ik draai ook via mijn buik maar zelfs dat is een gedoe.
Hebben jullie s'nacht ook zo'n last van kramp? En wat doen jullie daar dan aan? Ik hoef mijn teen maar een beetje te bewegen of het schiet er in.
Hieer gaat het eigenlijk niet zo goed. Ik heb al 3 weken een blaasontsteking die ondanks antibitica maar niet over gaat. Steeds harde buiken en 2 dagen terug had ik steeds kramp om de 7 minuten. Moet straks weer terug naar de huisarts.
Verder heeft de neuroloog ntdekt dat ik weer een hernia heb. En ik begin uitvalsverschijnselen te krijgen. Hij wou aankijken hoe het gaat en ik moet maandag weer terug komen. Kan bijna niks meer.
Hebben jullie s'nacht ook zo'n last van kramp? En wat doen jullie daar dan aan? Ik hoef mijn teen maar een beetje te bewegen of het schiet er in.
Hieer gaat het eigenlijk niet zo goed. Ik heb al 3 weken een blaasontsteking die ondanks antibitica maar niet over gaat. Steeds harde buiken en 2 dagen terug had ik steeds kramp om de 7 minuten. Moet straks weer terug naar de huisarts.
Verder heeft de neuroloog ntdekt dat ik weer een hernia heb. En ik begin uitvalsverschijnselen te krijgen. Hij wou aankijken hoe het gaat en ik moet maandag weer terug komen. Kan bijna niks meer.
Gast- Gast
Jeetje Yvonne! het zit je ook niet mee he..
Wat vervelend dat je blaasontsteking niet weg gaat! En dat je weer een hernia hebt. Echt genieten zit er zo niet in.
Kan het zijn dat je zometeen misschien wel complete bedrust moet houden tot de bevalling? En gaan een hernia en natuurlijke bevalling wel samen?
Kramp heb ik ook soms in mn kuiten. Knap irritant vooral als je er wakker van wordt. Ik weet dan nooit meteen wat ik ook al weer moet doen om de kramp er uit te krijgen
Oh dan ga ik ook eens proberen te draaien via mn buik. Wist niet dat het slecht was via mn rug.
Wat vervelend dat je blaasontsteking niet weg gaat! En dat je weer een hernia hebt. Echt genieten zit er zo niet in.
Kan het zijn dat je zometeen misschien wel complete bedrust moet houden tot de bevalling? En gaan een hernia en natuurlijke bevalling wel samen?
Kramp heb ik ook soms in mn kuiten. Knap irritant vooral als je er wakker van wordt. Ik weet dan nooit meteen wat ik ook al weer moet doen om de kramp er uit te krijgen
Oh dan ga ik ook eens proberen te draaien via mn buik. Wist niet dat het slecht was via mn rug.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Jeetje yvonne, wat rot zeg! Heftig ook, hopelijk kan de HA je helpen straks.
Beterschap!
Ik heb geen last van kramp dus daar kan ik je niet mee helpen.
Beterschap!
Ik heb geen last van kramp dus daar kan ik je niet mee helpen.
Gast- Gast
Kramp: magnesiumtabletjes slikken! Ik was voor de zwangerschap één en al kramp in mijn slaap, zo vervelend en pijnlijk... Nu heb ik nergens meer last van... Slik er trouwens niks meer voor, maar geloof dat het magnesium was... Zal zo eens even in mijn lade beneden kijken...
Yvonne: jeetje wat naar zeg! Hoop dat de HA iets voro je kunt doen, dit is niks!
Yvonne: jeetje wat naar zeg! Hoop dat de HA iets voro je kunt doen, dit is niks!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Clapperdie schreef:Jeetje Yvonne! het zit je ook niet mee he..
Bedrust is juist niet goed met een hernia.Als ik 1x in beweging ben dan gaat het nog wel redelijk maar als ik stil zit/ lig.. Ik weet eigenlijk niet wat ze er aan kunnen doen. Medicijnen wil ik liever niet.
Zoals het er nu voor staat word ik met 38 weken ingeleid ivm de zwangerschapsdiabetes. Op 1 maart heb ik nog 1x een hartecho voor de baby en dan ook gelijk de groei echo. Dan gaan we de bevalling bespreken. Dan bespreken we ook of gewoon bevallen wel kan ivm mijn rug.
Gast- Gast
jeetje yvonne het zit je echt niet mee
kramp heb ik heel af en toe maar dat had ik altijd al, heb er geen tips voor ik spring meestal even uit bed om mijn benen te rekken en dan is het alweer over.
omdraaien gaat eigenlijk ook nog wel goed ik praat over een paar weken nog welleens.
tiramisu is je mannetje alweer wat opgeknapt? jullie beeb houdt het wel spannend zeg succes
kramp heb ik heel af en toe maar dat had ik altijd al, heb er geen tips voor ik spring meestal even uit bed om mijn benen te rekken en dan is het alweer over.
omdraaien gaat eigenlijk ook nog wel goed ik praat over een paar weken nog welleens.
tiramisu is je mannetje alweer wat opgeknapt? jullie beeb houdt het wel spannend zeg succes
miss piggy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 415
Vind het ontzettend naar voor je Yvonne.. En idd... bedrust en hernia gaan niet echt samen, er word altijd geadviseerd zoveel mogelijk te bewegen... Maar dit is natuurlijk ook pijnlijk en lastig... Ik hoop dat je er na de bevalling minder last van hebt zeg. Een oud collega van mij had dit ook tijdens haar zwangerschap en heeft nog weken na de bevalling niets kunnen doen. Alles behalve een prettige start natuurlijk... Hoop voor jou dat het allemaal meezit en dat de je de bevalling goed doorkomt.
Ik ben ook wel benieuwd of de man van Tiramisu weer is opgeknapt!
Ik ben ook wel benieuwd of de man van Tiramisu weer is opgeknapt!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 8 van 40 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken