Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
+27
Roodkapje
Urban Naked
Jezzie
Jasmine
ekiaam87
Dora
Puggle
Cranberrie
Annie24
koNijntje
piene1983
Rouge
Jazzlyn
Ayla
_Lana_
Clapperdie
SarahKey
miss piggy
Earane
Monnie
Aimee
Happy
Tania
Papillio
Shy
CCC
Lejow
31 plaatsers
Pagina 1 van 40
Pagina 1 van 40 • 1, 2, 3 ... 20 ... 40
Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
Fijn, Shy! Dat je terecht kunt en wat gerustgesteld bent!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Shygirl85 schreef:chococupcake schreef:Dat is schrikken Shy! Gelukkig viel je op je knieeën en handen, niet dat dat minder vervelend is.... maar je buik was in elk geval niet hard terecht gekomen. Goed dat je de VK even hebt gebeld voor de zekerheid!
Pfff... eindelijk wat gegeten... Was zo moe, en na het eten had ik weer wat energie gelukkig. Mijn vriend kwam thuis met dat we zaterdag uit eten gaan met zijn werk, ik moet mee... Maar nu heb ik gekeken naar de menukaart en veel rood vlees helaas... best een luxe keuken ook... Dus ben benieuwd eigenlijk... Ben al blij met wat frietjes en een frikandel
Ja ik ben echt heel erg geschrokken! Ik ging op mijn nieuwe fiets even wat ophalen. Vriend zei nog voor de grap niet vallen hè! Ik zei nee ik gooi mijn fiets zo voor een auto haha en wat gebeurt er.. Ik kwam terug gelijk dikke tranen, leek wel een klein kind haha.
Vindt je het niet leuk etentje van zijn werk? Of zijn de mensen die meegaan niet zo?
Zo herkenbaar... de dag dat ik de test had gedaan, stak ik over op een enorm kruispunt (waar ik normaal al niet oversteek) en wat gebeurd er, lig bijna onder een auto... Dacht dat ik het niet meer had... Ik dus ook jankend naar mijn vriend zijn werk... Die ochtend waren we ook aan het grappen oevr dat ik fietsend naar het centrum zou gaan... Schrok me dus ook rot...
Ik vind het wel leuk hoor, alleen we kunnen eigenlijk niet die avond.. Althans mijn vriend gaat naar een feest met vrienden en ik zou naar 1 van die meiden gaan... Opzich wel leuk allemaal, maar zo op het laatste moment en vind de menukaart echt ruk... Weet in de zwangerschap dan gewoon niet echt wat ik moet nemen, en ook omdat het luxe gerechten zijn... ik ben een simpele eter en als ik dingen zie die ik niet echt ken ga ik weer twijfelen ed. Maar komt goed, mijn vriend gaat me even helpen met de kaart haha!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ben net bij verloskundige geweest, alles zag er goed uit! ook hartje mooi horen kloppen Dus ik ben blij en opgelucht
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Dat is schikken shy! Gelukkig is alles goed!
@ Lejow, ohh dommie maar volgen mij weten nu nog niet veel mensen de naam hoor
Hmm verder weet ik ff niet.
Vandaag een druk dagje, we gaan naar kidsplayground zo meteen en vanmiddag naar mijn moeder. Fijne dag!
@ Lejow, ohh dommie maar volgen mij weten nu nog niet veel mensen de naam hoor
Hmm verder weet ik ff niet.
Vandaag een druk dagje, we gaan naar kidsplayground zo meteen en vanmiddag naar mijn moeder. Fijne dag!
Gast- Gast
Fijn Shy!!
Ik ben weer opgestaan met alweer buikpijn... Bah ben t beu.. Maakt me ook onzeker zo zeg.. Vanavond moet ik op controle en dan geef ik t maar weer aan.
Ik ben weer opgestaan met alweer buikpijn... Bah ben t beu.. Maakt me ook onzeker zo zeg.. Vanavond moet ik op controle en dan geef ik t maar weer aan.
Gast- Gast
Oeh, Shy, dat was schrikken!
Heb je jullie kleintje al voelen schoppen inmiddels?
Laurientje, wat vervelend dat je steeds zo'n buikpijn hebt. Hopelijk is er verder niets aan de hand...
Kan op deze termijn de baby al met zijn/haar voetje in je ribben drukken?
Laurientje, wat vervelend dat je steeds zo'n buikpijn hebt. Hopelijk is er verder niets aan de hand...
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Papillio schreef:Oeh, Shy, dat was schrikken!
Ik voel mijn kleintje niet heel regelmatig, mijn placenta ligt er niet echt goed voor
Maar net wel gezien dat alles goed is dus dat is erg fijn.
Shy- Kletskop
Jammer dat je 'm nog niet vaak voelt.
Fijn dat je een echo kreeg en dat alles goed is
Fijn dat je een echo kreeg en dat alles goed is
Papillio- Prater
Ccc: ik had gister een heel verhaal getypt en toen lukte het niet om te plaatsen
Schrikken is dat dan, pff ik besefte het gister ook dat je normaal al zo kwetsbaar bent maar als je zwanger bent helemaal. Ik zei het ook tegen mijn vriend, ik ben helemaal niet gevallen sinds ik zwanger ben en huilen huilen haha.
Lastig een etentje zo kort van tevoren, maar als je vriend je helpt komt het vast goed!
Vorige week ook zoiets, gingen ergens een broodje eten en mijn vriend neemt gewoon doodleuk carpaccio! Toen hij dat zei zat ik hem aan te kijken alsof ik water zag branden haha. Heb hem ook gedwongen om te zeggen tegen mij dat het niet te eten was
Schrikken is dat dan, pff ik besefte het gister ook dat je normaal al zo kwetsbaar bent maar als je zwanger bent helemaal. Ik zei het ook tegen mijn vriend, ik ben helemaal niet gevallen sinds ik zwanger ben en huilen huilen haha.
Lastig een etentje zo kort van tevoren, maar als je vriend je helpt komt het vast goed!
Vorige week ook zoiets, gingen ergens een broodje eten en mijn vriend neemt gewoon doodleuk carpaccio! Toen hij dat zei zat ik hem aan te kijken alsof ik water zag branden haha. Heb hem ook gedwongen om te zeggen tegen mij dat het niet te eten was
Shy- Kletskop
@tabel: ik heb de vorige post met tabel ge-edit, als het goed is staat iedereen er nu in. Ben ik toch iemand vergeten, vraag het dan gewoon nog een keer, dan heb ik er overheen gelezen.
@lejow; handig ja, hoe je je verluld hebt in het namentopic Ik dacht toen ik het las al 'oh jee, Lejow toch', maar op dat moment was je er zelf geloof ik ook al achter dat het niet de meest handige actie was. Het zou trouwens ook zó iets voor mij kunnen zijn hoor. Wbt 20 weken echo; daarvan heb ik ook alle info meegekregen op papier. Zit mooi in het mapje met alle andere zwangerschapspapieren.
@Miss Piggy; nah, de tweede nacht in het hoge bed verliep al beter dan de eerste! Maar toch..vind het maar raar, haha. Succes met het kamertje!
@Shygirl: pfoe, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Fijn dat je vanochtend meteen bij de verloskundige terecht kon en dat alles in orde is met het kindje!
@Laurientje: heb je inmiddels wat meer duidelijkheid over het kamertje van je zoontje? Kan me voorstellen dat je nu wel zo'n beetje aan de slag wil met de kamers. Hopelijk heeft de lactulose het gewenste effect en heb je nu niet meer zo'n last van die buikkramp.
@All; vanochtend weer controle gehad in het ziekenhuis. Alles was in orde met het kindje. Heel raar, we zijn al zo'n tijd zo per week aan het leven maar vooral toch wel naar de 37 weken omdat dat de grens is dat het gewoon 'veilig' is als het kindje komt, dat dat bijna voelt als de uitgerekende datum, maarja, die duurt dus 'nog' zo'n dikke drie weken.
@lejow; handig ja, hoe je je verluld hebt in het namentopic Ik dacht toen ik het las al 'oh jee, Lejow toch', maar op dat moment was je er zelf geloof ik ook al achter dat het niet de meest handige actie was. Het zou trouwens ook zó iets voor mij kunnen zijn hoor. Wbt 20 weken echo; daarvan heb ik ook alle info meegekregen op papier. Zit mooi in het mapje met alle andere zwangerschapspapieren.
@Miss Piggy; nah, de tweede nacht in het hoge bed verliep al beter dan de eerste! Maar toch..vind het maar raar, haha. Succes met het kamertje!
@Shygirl: pfoe, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Fijn dat je vanochtend meteen bij de verloskundige terecht kon en dat alles in orde is met het kindje!
@Laurientje: heb je inmiddels wat meer duidelijkheid over het kamertje van je zoontje? Kan me voorstellen dat je nu wel zo'n beetje aan de slag wil met de kamers. Hopelijk heeft de lactulose het gewenste effect en heb je nu niet meer zo'n last van die buikkramp.
@All; vanochtend weer controle gehad in het ziekenhuis. Alles was in orde met het kindje. Heel raar, we zijn al zo'n tijd zo per week aan het leven maar vooral toch wel naar de 37 weken omdat dat de grens is dat het gewoon 'veilig' is als het kindje komt, dat dat bijna voelt als de uitgerekende datum, maarja, die duurt dus 'nog' zo'n dikke drie weken.
Gast- Gast
O, dat had ik ook heel erg. Je stelt je echt op een hele andere termijn in. Na de 35 weken had ik al bijna het gevoel dat ik over tijd liep.Tiramisu schreef:@All; vanochtend weer controle gehad in het ziekenhuis. Alles was in orde met het kindje. Heel raar, we zijn al zo'n tijd zo per week aan het leven maar vooral toch wel naar de 37 weken omdat dat de grens is dat het gewoon 'veilig' is als het kindje komt, dat dat bijna voelt als de uitgerekende datum, maarja, die duurt dus 'nog' zo'n dikke drie weken.
Maar wat goed, bijna 37!!
Gast- Gast
Tiramisu: Ja heel fijn, bij de echo heeft ze ook nog even laten zien hoe hard je op je buik kan drukken zonder dat er iets gebeurt. Knulletje lag gewoon lekker te slapen
Ook fijn dat het goed met jullie gaat, tijdje terug waren we nog met zijn allen aan het duimen dat je kleintje nog even binnen blijft.
Ook fijn dat het goed met jullie gaat, tijdje terug waren we nog met zijn allen aan het duimen dat je kleintje nog even binnen blijft.
Shy- Kletskop
Papillio schreef:
Ja hoor, dat kan heel goed. Hier ook een ribbenschoppertje
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Stofzuiger schreef:O, dat had ik ook heel erg. Je stelt je echt op een hele andere termijn in. Na de 35 weken had ik al bijna het gevoel dat ik over tijd liep.
Ja, dát dus! Maandag voelt echt als hét moment dat ik uitgerekend ben. Nu heb ik eigenlijk ook niet het idee dat het daarna nog heel lang gaat duren, maar het vóelt zo raar, wetende dat de geboorte nu ook nog 5 weken op zich kan laten wachten.
Gast- Gast
Tania schreef:Papillio schreef:
Ja hoor, dat kan heel goed. Hier ook een ribbenschoppertje
Ok, dankje . Hij/zij schopt niet echt tegen m'n ribben, maar als ik een tijdje rechtop zit en een beetje 'in elkaar gezakt', dan voel ik het drukken.
Papillio- Prater
Schrikken Shy! Gelukkig dat alles goed is! Ik ben zelf vorige week gestruikeld, heel dom. Het enige wat ik kon was lachen, van de schrik en zenuwen terwijl mijn vriend zich kapot schrok en stond te schelden .
Ik vraag me af vanaf wanneer t moment is dat je rustiger aan moet doen. Klinkt erg vaak, I know Ik ben namelijk iemand die altijd door gaat, en nooit klaagt en zeurt. Maar ik heb steeds last van mijn buik, gewoon echt pijn af en toe. Waarschijnlijk zullen het mn banden zijn, kleintje is ondertussen lekker aanwezig dus dat is wel fijn maar wanneer is het moment dat je rustiger aan moet doen..? Het zal voor iedereen verschillend zijn maar op dit moment ben ik er een beetje flauw van en ben ik de weken aan het aftellen.
Ik vraag me af vanaf wanneer t moment is dat je rustiger aan moet doen. Klinkt erg vaak, I know Ik ben namelijk iemand die altijd door gaat, en nooit klaagt en zeurt. Maar ik heb steeds last van mijn buik, gewoon echt pijn af en toe. Waarschijnlijk zullen het mn banden zijn, kleintje is ondertussen lekker aanwezig dus dat is wel fijn maar wanneer is het moment dat je rustiger aan moet doen..? Het zal voor iedereen verschillend zijn maar op dit moment ben ik er een beetje flauw van en ben ik de weken aan het aftellen.
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Net even bij de VK geweest en ben weer goedgekeurd...
Laatst aangepast door chococupcake op do 12 jan 2012 - 1:52; in totaal 1 keer bewerkt
CCC- Ratel
Ooh ccc wat vervelend zeg .
Heb je ooit nare dingen meegemaakt op medisch gebied oid? Ik kan me de angst voor naalden e.d voorstellen maar bloeddruk meten is niets bijzonders, lijkt me erg rot! Klaag maar lekker hier.. dat lucht op .
Heb je ooit nare dingen meegemaakt op medisch gebied oid? Ik kan me de angst voor naalden e.d voorstellen maar bloeddruk meten is niets bijzonders, lijkt me erg rot! Klaag maar lekker hier.. dat lucht op .
Happy- Prater
-
Laatst aangepast door chococupcake op do 12 jan 2012 - 1:53; in totaal 1 keer bewerkt
CCC- Ratel
CCC, ik weet niet of het misschien iets is voor je, maar ik ga het toch even vertellen. Zelf heb ik ook een enorme hekel aan bloed prikken, echt bang zoals jij kan ik het niet noemen, flauwvallen doe ik niet, maar ik voel me er wel gewoon flink naar onder. Vorige week moest ik weer bloedprikken, en gaf daar zoals altijd van tevoren even aan dat ik moeilijk te prikken ben en hoe ik bloed prikken ervaar. Er werd toen voorgesteld om het via mijn vinger te doen, dat kan schijnbaar tot zo'n 3 buisjes bloed, maar dat doen ze bij volwassenen niet vaak. Het kost veel meer tijd en ik kan me voorstellen dat het niet voor het testen van alles kan. Hoe dan ook, ik vond dat een verademing, en wat mij betreft mogen ze mij nu indien mogelijk altijd zo prikken.
Doe rustig aan nu, kom maar even lekker bij en wees maar even heel lief voor jezelf
Doe rustig aan nu, kom maar even lekker bij en wees maar even heel lief voor jezelf
Gast- Gast
Ooh, dat kan ik miss. wel vragen dan... Vind dat minder eng klinken eigenlijk... Ik vind zo in mijn arm nl. heel erg naar.... Ja vervelende is dat niemand het eigenlijk ook echt begrijpt, tenminste zo voelt het altijd een beetje... Mensen denken vaak van naja zal wel meevallen, totdat ik dus weer neerga... Een vriend van mijn vriend heeft het wel net iets erger, als hij het ziekenhuis al inloopt dan word hij al naar... maar ja aan lotgenoten heb je niks als je het traject toch moet doorlopen... haha
Ik wilde zo graag zwanger worden, en ben er dan ook wel heel erg blij mee.. maar dacht echt dat ik wel klaar was voor dit soort dingen, maar dat valt dus best wel tegen... Dat bloedprikken moet ik gewoon echt gaan doen, er is geen andere manier om er vanaf te komen... en miss. is het ook de angst van dat ik het nooit heb hoeven doen. Ik probeer me een beetje vast te houden aan het feit dat ik vorig jaar een keer een verdoving heb genomen bij de tandarts (kon ook niet anders) en dat ging prima, terwijl ik ook zo bang was... maar ben meer bang ook dat die mensen in eht ziekenhuis het meer zien als lopende band werk en waarom zouden ze rekening houden met angsten of de tijd voor me nemen? Ga miss. zo toch eens de HA bellen om te kijken of er iets is om me hier vanaf te helpen... Wil niet dat mijn kind later ook zo angstig word als ik ben...
Ik wilde zo graag zwanger worden, en ben er dan ook wel heel erg blij mee.. maar dacht echt dat ik wel klaar was voor dit soort dingen, maar dat valt dus best wel tegen... Dat bloedprikken moet ik gewoon echt gaan doen, er is geen andere manier om er vanaf te komen... en miss. is het ook de angst van dat ik het nooit heb hoeven doen. Ik probeer me een beetje vast te houden aan het feit dat ik vorig jaar een keer een verdoving heb genomen bij de tandarts (kon ook niet anders) en dat ging prima, terwijl ik ook zo bang was... maar ben meer bang ook dat die mensen in eht ziekenhuis het meer zien als lopende band werk en waarom zouden ze rekening houden met angsten of de tijd voor me nemen? Ga miss. zo toch eens de HA bellen om te kijken of er iets is om me hier vanaf te helpen... Wil niet dat mijn kind later ook zo angstig word als ik ben...
CCC- Ratel
Niet aan jezelf gaan twijfelen hoor ccc, deze angst heeft toch niets te maken met de liefde voor je kindje?
Ik vind het zwanger zijn mooi en bijzonder, maar heb ook heel veel momenten waarop ik denk, is dit het nou? Ik kies er toch niet voor dat ik bekkeninstabilliteit krijg? En dat mijn buik iedere dag keihard en pijnlijk word? Daarom klaag ik hier soms maar even, en soms tegen mn vriend en geef ik mezelf maar weer een schop onder mn kont want niemand heeft gezegd dat het makkelijk zou worden. Maar ik voel nu al zoveel liefde voor dit mannetje, dat ik het allemaal voor lief neem.
Ik vind het zwanger zijn mooi en bijzonder, maar heb ook heel veel momenten waarop ik denk, is dit het nou? Ik kies er toch niet voor dat ik bekkeninstabilliteit krijg? En dat mijn buik iedere dag keihard en pijnlijk word? Daarom klaag ik hier soms maar even, en soms tegen mn vriend en geef ik mezelf maar weer een schop onder mn kont want niemand heeft gezegd dat het makkelijk zou worden. Maar ik voel nu al zoveel liefde voor dit mannetje, dat ik het allemaal voor lief neem.
Happy- Prater
Graag zwanger willen worden en de medische controles naar vinden staan vind ik ook los van elkaar hoor. Je kiest voor een kindje, maar daarom hoef je niet íeder aspect van de zwangerschap leuk te vinden.
Dat bloedprikken via de vinger gaat een beetje zoals het prikken van het ijzergehalte, er wordt een klein prikje in de vinger gezet, en daarna zetten ze gewoon met de hand op een bepaalde manier druk op de vinger waardoor het bloed eruit komt wat ze dan vervolgens opvangen in een buisje. Mijn vingertopje heeft de rest van de dag licht tintelend aangevoeld, maar pijn of een echt naar gevoel heb ik geen moment gehad. Dat terwijl ik wanneer het via mijn arm gebeurt ze vaak meerdere keren moeten prikken voordat ze de juiste ader hebben (om het geheel nog leuker te maken ) en mijn arm daarna ook een flinke tijd, minimaal een dag, stijf en pijnlijk aanvoelt. Dit was in een academisch ziekenhuis, en ik heb sowieso het idee dat ze daar wat meer meedenkend zijn dan in de reguliere zorg, maar vanaf nu ga ik dus echt wel elke keer vragen of het via de vinger kan, ik vond dat wel zó veel prettiger. Op die manier vind ik bloedprikken helemaal niet erg of eng.
Dat bloedprikken via de vinger gaat een beetje zoals het prikken van het ijzergehalte, er wordt een klein prikje in de vinger gezet, en daarna zetten ze gewoon met de hand op een bepaalde manier druk op de vinger waardoor het bloed eruit komt wat ze dan vervolgens opvangen in een buisje. Mijn vingertopje heeft de rest van de dag licht tintelend aangevoeld, maar pijn of een echt naar gevoel heb ik geen moment gehad. Dat terwijl ik wanneer het via mijn arm gebeurt ze vaak meerdere keren moeten prikken voordat ze de juiste ader hebben (om het geheel nog leuker te maken ) en mijn arm daarna ook een flinke tijd, minimaal een dag, stijf en pijnlijk aanvoelt. Dit was in een academisch ziekenhuis, en ik heb sowieso het idee dat ze daar wat meer meedenkend zijn dan in de reguliere zorg, maar vanaf nu ga ik dus echt wel elke keer vragen of het via de vinger kan, ik vond dat wel zó veel prettiger. Op die manier vind ik bloedprikken helemaal niet erg of eng.
Gast- Gast
Ja dat is het dus, dat is ook waar ik bang voor ben dat ze meerdere keren moeten prikken... Ik ga dit gewoon even aangeven, lijkt me prettiger... Thnx voor de tip! Ga even alles weghalen, ben het weer helemaal kwijt... Ga nu even wat proberen te eten en dan zo maar even alles doen wat ik nog moet doen vandaag...
CCC- Ratel
Choco
Ik moet straks op controle bij de vk, heb een hoop te klagen en vragen.. Maar als ik daar ben weet ik t vast niet meer..
Inmiddels word ik ook beetje zot thuis.. Zoonlief is echt een enorme stouterik de laatste dagen pfff, en ontzettend druk en ik merk gewoon dat me dat allemaal wat irriteert..
Ik moet straks op controle bij de vk, heb een hoop te klagen en vragen.. Maar als ik daar ben weet ik t vast niet meer..
Inmiddels word ik ook beetje zot thuis.. Zoonlief is echt een enorme stouterik de laatste dagen pfff, en ontzettend druk en ik merk gewoon dat me dat allemaal wat irriteert..
Gast- Gast
Pagina 1 van 40 • 1, 2, 3 ... 20 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken