Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleen op groepsreis

+2
_Lacey_
Jilke
6 plaatsers

Ga naar beneden

Alleen op groepsreis Empty Alleen op groepsreis

Bericht  Jilke wo 18 jan 2012 - 3:23

Wie kan mij hier meer over vertellen? Vind je snel aansluiting? Waar ben je geweest? Had je ook tijd voor je eigen dingetjes te doen? Sloot je een beetje aan bij de groep? Wat was de gemiddelde leeftijd?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op groepsreis Empty Re: Alleen op groepsreis

Bericht  _Lacey_ wo 18 jan 2012 - 5:40

Ik ben vorig jaar wel mee geweest op een singlesreis, maar daar was iedereen dus in zijn of haar eentje, dat is wel net iets anders dan wanneer je in een reisgezelschap met stelletjes zit (al zijn er vast wel meer mensen die alleen reizen in een groep).

Aansluiting had ik heel snel gevonden. Al op Schiphol bij het verzamelpunt stond ik met iedereen te kletsen.

Ik ben in Argentinië en Chili geweest.

Tijd voor eigen dingetjes heb je wel, maar het ligt er natuurlijk ook een beetje aan of je met de optionele excursies meegaat. Bij de reis die ik heb gedaan was er bijna iedere dag wel een excursie en ik heb ook veel van die excursies gedaan. Denk dat ik al met al 2 dagen echt mijn eigen gang heb kunnen gaan.

De leeftijd in mijn groep was gemiddeld een jaar of 45. Zelf was ik met mijn 29 jaar de jongste, maar heb dat totaal niet gemerkt.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  rapa nui wo 18 jan 2012 - 9:01

Het verschilt per reis en per bestemming wat de leeftijdsopbouw is. Naar bv Thailand gaan veel jongeren alleen dus als je dan met een groep gaat zal de leeftijdsopbouw denk ik wat ouder zijn. Als je een reis van bv Shoestring maakt is de gemiddelde leeftijd denk ik wat jonger dan bij bv. een Koning Aap. Bij Djoser gaan er wel mensen van in de 20 mee maar deze heeft (net als anderen) ook wel een trouwe klantenkring die vaker met hun reizen waardoor de gemiddelde leeftijd wel hoger wordt. Bij duurdere reizen is de leeftijd vask ook weer wat hoger omdat die vaker het geld voor zo'n reis kunnen missen. Je kunt bij de meeste organisaties op hun site wel zien/of ze mailen wat de leeftijdsopbouw, groepsopbouw (aantal man/vrouw, stellen of losse boekers) voor een bepaalde datum is. Uit eigen ervaring gemerkt dat het natuurlijk leuk is om wat leeftijdsgenoten te hebben maar dat je tijdens zo´n reis toch met mensen van alle leeftijden optrekt omdat iederen graag reizen maakt en eigen verhalen heeft. Vaak zijn het mensen die elk jaar een verre reis maken en zo´n beetje de hele wereld al hebben gezien (tenminste bij de wat apartere bestemmingen).

Ik heb nog nooit een single reis gemaakt. Wel veel andere reizen met een groep en ik vind zelf de mix van stellen, vrienden en losse boekers wel het leukst alhoewel je niet al te grote vriendengroepen moet hebben omdat die weer veel met elkaar optrekken. Ik ben graag op mezelf en boek voor een langere reis ook altijd een eenpersoonskamer omdat ik het wel behoorlijk intensief vindt om bv 3 weken met een vreemde groep op te trekken. Ik vind het dan heerlijk om een eigen kamer te hebben en niet dat je daar ook weer rekening met iemand moet houden. Aan de andere kant klikt het meestal wel en heb je dan wel weer sneller iemand om even mee de stad in te gaan, uit eten te gaan etc. Bij veel organisaties deel je een kamer met iemand van hetzelfde geslacht maar bij anderen letten ze daar niet op. Kan je op zich misschien wel niets uitmaken maar ik heb wel verhalen gehoord van iemand van 20 die het toch niet prettig vond om een kamer te delen met een (overigens heel aardige) man van in de 60 en die vond het eigenlijk ook wel weer wat genant. En dan is 3 weken wel lang.

Het hangt van de bestemming af of je veel of weinig tijd voor jezelf hebt. In bv Mexico en Bolivia zatren we vaak 2 of 3 nachten op 1 plek en had je dan altijd een vrije dag waarop je zelf dingen kon gaan doen of dat er toch de mogelijkheid was om met andere een excursie te doen. Bij andere bestemmingen met lange reisdagen bekijk je onderweg ook dingen en dat doe je dan gezamelijk omdat je er toch langskomt of dat je dan voor de lunch bv een of twee uren vrij bent om te gaan eten of dat je dan zelf een marktje oid bekijkt. Ik zou daarom de reisprogramma's goed lezen dan kom je al snel te weten of er wel of niet mogelijkheden zijn om veel dingen alleen te doen.

'Het is bij de meeste bestemmingen gebruikelijk om 's avonds alleen of met iemand anders te gaan eten. Gewoon waar jezelf zin in hebt. Vaak wordt er door de reisleider wel een tijdstip voorgesteld voor de mensen die graag gezamelijk ergens willen eten. Maar in bv. Armenië en Georgië overnachten we vaak in kleine plaatsen waar eigenlijk geen restaurants waren, dan was de maaltijd dus al van te voren geregeld voor de hele groep. Zelfde met kampeervakanties in Afrika. Die zijn erg leuk maar ook erg intensief qua groep omdat je dan eigenlijk alle maaltijden samen moet doen, samen koken en ook 's avonds weer met zijn allen rond het kampvuur zit.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Susan wo 18 jan 2012 - 10:33

Ik ben een keer met een vriendin op groepsreis geweest en een keer met mijn moeder en beide keren waren er mensen bij die in hun eentje reisden en die mensen vonden meestal wel aansluiting. De laatste keer was het ook een oude kennis van mijn moeder die in haar eentje reisden en wij zijn de hele vakantie met haar opgetrokken, was supergezellig. Er was toen nog een vrouw die alleen reisde en die zat ook regelmatig bij ons.

De keer dat ik met mijn vriendin was, gingen we ook niet alleen met elkaar om, maar ook met andere mensen die met die reis mee waren, we brachten eigenlijk elke avond door met een groep bestaand uit een stelletje, een moeder met twee volwassen dochters, de buschauffeur/reisleider en wij. Het is dus niet zo dat mensen die al met iemand samen zijn niet openstaan voor contact. Het waren in ons geval ook mensen van een heel andere leeftijd en met een heel andere achtergrond dan wij, maar dat was juist leuk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 0:48

Ik ben 2 x op groepsreis geweest, de eerste keer alleen, naar China en Nepal. Ik had enorm geluk dat er nog 5 andere meiden van rond mijn leeftijd waren die die reis ook alleen geboekt hadden. We vonden meteen aansluiting bij elkaar en het was hartstikke gezellig.

De 2e x was ik samen met mijn vriend. We gingen naar Zuid Amerika. Ik vond er deze keer veel minder aan. Ik vond totaal geen aansluiting bij de rest van de groep. Ik vond dat de groep meteen een gesloten eenheid vormde waar mijn vriend en ik wat buiten hingen, zeg maar. De reis op zich was wel erg mooi, maar om de groep heeft de reis toch een beetje een minder leuke bijsmaak gekregen.

Gast
Gast

Bericht  Sugarfall do 19 jan 2012 - 0:50

Ik blijf even meelezen voor ervaringen, ben wel benieuwd Alleen op groepsreis 561177
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407

Bericht  liqueje do 26 jan 2012 - 23:31

Ik ben in september een weekje naar kos gegaan met een groepsreis.
Het was een singlereis maar dat was ik niet meer.
Wilde kijken of een weekje me bevalt had zoiets van dat zit ik dan wel uit.
Ondanks dat het een single reis was het echt niet zo dat er op elkaar gejaagd word.

We waren met 25 mensen leeftijd was van 22 tot 52,13 vrouwen en 12 mannen heel divers.
De regel van de organisatie: alles mag, niets hoeft! stond me heel erg aan.
je kon kiezen uit verschillende excursies maar was niets verplicht.
de groep was onderling super gezellig trokken al snel met elkaar op.
Maar je kon wel lekker je eigen gang gaan.
Als ik de kans heb zou ik het zo weer doen heb een hele leuk week gehad.
liqueje
liqueje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 133
Registratiedatum : 12-08-11

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 0:32

Heb er ook over zitten nadenken, maar wat ik dan zo jammer vind is dat je volgens een heel schema werk en de tijden van vertrek vaak al bepaald zijn. Ik trek dan liever mijn eigen plan. Het ontmoeten van nieuwe mensen lijkt me juist weer erg leuk en dat zou voor mij geen probleem zijn. Maar je bent vaak zo gebonden om van plek naar plek te reizen en dat vind ik zo jammer!

Veel plezier mocht je gaan. Denk dat het best een leuke ervaring is! smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 0:37

Ow trouwens bij Shoestring, Fox en Koning Aap hebben ze ook groepsreizen in de leeftijd van 20 tot 35 jaar.

Gast
Gast

Bericht  rapa nui vr 27 jan 2012 - 0:46

Cimic schreef:Heb er ook over zitten nadenken, maar wat ik dan zo jammer vind is dat je volgens een heel schema werk en de tijden van vertrek vaak al bepaald zijn. Ik trek dan liever mijn eigen plan.

Op zich is dat zo dat je aan een schema vastzit maar bij veel reizen zitten er buiten de echte reisdagen om ook "vrije" dagen in een stad. Op die dagen kun je of je eigen gang gaan of toch mee gaan met een facultatief programma. Ik zit zelf aan de bouwvak vast en wil dan graag in een relatief korte periode veel van het land zien/zo veel mogelijk en dan is met een groep mee ideaal omdat je ook alles kunt zien wat je wilt zonder dat jezelf nog overnachtingsplekken en transport moet regelen. Dat scheelt best wel wat tijd en is op zich wel relaxed. Als je niet alles wilt zien en/of meer tijd hebt dan is alleen reizen natuurlijk ook net zo leuk.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 0:55

rapa nui schreef:
Cimic schreef:Heb er ook over zitten nadenken, maar wat ik dan zo jammer vind is dat je volgens een heel schema werk en de tijden van vertrek vaak al bepaald zijn. Ik trek dan liever mijn eigen plan.

Op zich is dat zo dat je aan een schema vastzit maar bij veel reizen zitten er buiten de echte reisdagen om ook "vrije" dagen in een stad. Op die dagen kun je of je eigen gang gaan of toch mee gaan met een facultatief programma. Ik zit zelf aan de bouwvak vast en wil dan graag in een relatief korte periode veel van het land zien/zo veel mogelijk en dan is met een groep mee ideaal omdat je ook alles kunt zien wat je wilt zonder dat jezelf nog overnachtingsplekken en transport moet regelen. Dat scheelt best wel wat tijd en is op zich wel relaxed. Als je niet alles wilt zien en/of meer tijd hebt dan is alleen reizen natuurlijk ook net zo leuk.

Dat weet ik. Ben laatst naar de vakantiebeurs geweest en heb daar o.a. mensen geproken van Shoestring. Bedoel dan ook meer dat je een vast aantal dagen op een plek bent en dan verplicht weer verder moet. Stel je vindt het fijn dan zul je weer weg moeten, of je vindt het juist helemaal niks dan moet je verplicht blijven. Je bent toch een soort van gebonden. En dat vind ik dan weer jammer. smile Dat van vrije tijd klopt dat heb ik ook gehoord.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: