Een groepsreis is dat wat? Of niet?
+4
Vanillivi
rapa nui
_Lacey_
Pancake
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Een groepsreis is dat wat? Of niet?
De vraag is duidelijk lijkt me .
Mijn vriend en ik willen eens buiten Europa op vakantie en omdat we dus niet van die regelaars zijn (en ik ook niet zou weten hoe ik het beste zelf een reis kan samenstellen) stelde mijn vriend voor om een groepsreis te boeken. Nu lijkt mij een groepsreis dus helemaal niks. Dus ik wil gewoon even een beetje weten of het beeld dat ik heb van een groepsreis juist is. Ik denk dus dat je heel erg weinig vrijheid hebt en dat heel veel dingen zo ontzettend strak geregeld zijn dat je eigenlijk alleen maar onderweg bent en dus nauwelijks tijd hebt om eens ergens te blijven hangen ofzo. Verder lijkt het mij ook helemaal niks om de hele vakantie dezelfde mensen om je heen te hebben. Volgens mijn vriend valt het allemaal wel mee met die beperkte vrijheid, maar ik heb toch heel erg mijn twijfels bij een groepsreis.
Dus negatieve en positieve verhalen zijn welkom.
Mijn vriend en ik willen eens buiten Europa op vakantie en omdat we dus niet van die regelaars zijn (en ik ook niet zou weten hoe ik het beste zelf een reis kan samenstellen) stelde mijn vriend voor om een groepsreis te boeken. Nu lijkt mij een groepsreis dus helemaal niks. Dus ik wil gewoon even een beetje weten of het beeld dat ik heb van een groepsreis juist is. Ik denk dus dat je heel erg weinig vrijheid hebt en dat heel veel dingen zo ontzettend strak geregeld zijn dat je eigenlijk alleen maar onderweg bent en dus nauwelijks tijd hebt om eens ergens te blijven hangen ofzo. Verder lijkt het mij ook helemaal niks om de hele vakantie dezelfde mensen om je heen te hebben. Volgens mijn vriend valt het allemaal wel mee met die beperkte vrijheid, maar ik heb toch heel erg mijn twijfels bij een groepsreis.
Dus negatieve en positieve verhalen zijn welkom.
Pancake- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Een groepsreis is dat wat? Of niet?
Ik ben begin dit jaar met een singlesreis mee geweest en ik zou het zo weer doen.
Je bent natuurlijk wel gebonden aan het tijdschema van de reis, maar het absoluut niet zo dat je geen vrijheid hebt en dat je nauwelijks tijd hebt om ergens rond te kijken.
Spreekt een excursie jou/jullie niet aan? Dan hoef je niet mee en ga je die dag gewoon lekker doen wat jij wilt.
En ja, je zit hebt de hele vakantie dezelfde mensen om je heen, maar ook hier geldt weer dat je echt niet alles samen hoeft te doen.
Als ik jou was zou ik het gewoon een keer proberen.
Je bent natuurlijk wel gebonden aan het tijdschema van de reis, maar het absoluut niet zo dat je geen vrijheid hebt en dat je nauwelijks tijd hebt om ergens rond te kijken.
Spreekt een excursie jou/jullie niet aan? Dan hoef je niet mee en ga je die dag gewoon lekker doen wat jij wilt.
En ja, je zit hebt de hele vakantie dezelfde mensen om je heen, maar ook hier geldt weer dat je echt niet alles samen hoeft te doen.
Als ik jou was zou ik het gewoon een keer proberen.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben verschillende keren met groepreizen meegeweest. Het heeft zijn voor- en nadelen. Je zit aan een programma / reisvolgorde vast dat van te voren bekend is. Dus je kunt niet spontaan ergens een dagje langer blijven. Of bij een excursie vertrekt op een gegeven moment de bus weer dus dan zul je mee moeten ook al zit je nog zo lekker op dat terrasje. Afhankelijk van de bestemming en de reisorganisatie heb je meer of minder vrijheid.
Bij veel reizen heb je een soms lange reisdag (behoorlijk vroeg opstaan) en zit je dan een dag met zijn allen in de bus met diverse stops / excursies tussendoor. Daarna verblijf je 1 of 2 dagen op een bepaalde plek/stad. Ter plekke kun je vaak meedoen aan excursies (zo zie je wel alle dingen die de meeste mensen willen zien zonder dat je alles zelf hoeft te regelen en je krijgt er nog uitleg bij ook wat het vaak net wat interessanter maakt). Als je niet meewilt met de excursies op die dagen dan is dat geen probleem, dan trek je je eigen plan.
Ontbijt is meestal wel inclusief dus dan zie je iedereen. Lunch is vaak afhankelijk van de bestemming / mogelijkheiden ter plaatse samen of dat je bv. een uur tot 2 uur vrije tijd krijgt om op een marktje wat te kopen of zelf ergens iets te eten of dat je dit toch samen ergens doet. Avondeten kun je meestal met zijn 2-en wel ergens naar toe gaan maar er is ook vaak de mogelijkheid om met wie wil samen ergens te gaan eten. Maar is eigenlijk altijd wel vrijblijvend of je moet een reis maken naar bestemmingen waar eigenlijk geen restaurants zijn en dat ze speciaal iets moeten regelen voor de toeristen die er komen.
Voordeel vind ik dat je in relatief korte tijd veel van een land kunt zien zonder dat je veel tijd kwijt bent om zelf vervoer en hotels te regelen. Je krijgt meer achtergrondinformatie van de (lokale) gidsen. Het is me eigenlijk altijd goed bevallen maar het is best wel intensief.
Maar het is wel een kwestie van geven en nemen. Je zit een bepaald aantal weken toch vrij intensief aan een groep vreemden vast, ieder met zijn eigenaardigheden. En het hangt wat van de bestemming af wat de leeftijden zijn van de deelnemers.
Bij veel reizen heb je een soms lange reisdag (behoorlijk vroeg opstaan) en zit je dan een dag met zijn allen in de bus met diverse stops / excursies tussendoor. Daarna verblijf je 1 of 2 dagen op een bepaalde plek/stad. Ter plekke kun je vaak meedoen aan excursies (zo zie je wel alle dingen die de meeste mensen willen zien zonder dat je alles zelf hoeft te regelen en je krijgt er nog uitleg bij ook wat het vaak net wat interessanter maakt). Als je niet meewilt met de excursies op die dagen dan is dat geen probleem, dan trek je je eigen plan.
Ontbijt is meestal wel inclusief dus dan zie je iedereen. Lunch is vaak afhankelijk van de bestemming / mogelijkheiden ter plaatse samen of dat je bv. een uur tot 2 uur vrije tijd krijgt om op een marktje wat te kopen of zelf ergens iets te eten of dat je dit toch samen ergens doet. Avondeten kun je meestal met zijn 2-en wel ergens naar toe gaan maar er is ook vaak de mogelijkheid om met wie wil samen ergens te gaan eten. Maar is eigenlijk altijd wel vrijblijvend of je moet een reis maken naar bestemmingen waar eigenlijk geen restaurants zijn en dat ze speciaal iets moeten regelen voor de toeristen die er komen.
Voordeel vind ik dat je in relatief korte tijd veel van een land kunt zien zonder dat je veel tijd kwijt bent om zelf vervoer en hotels te regelen. Je krijgt meer achtergrondinformatie van de (lokale) gidsen. Het is me eigenlijk altijd goed bevallen maar het is best wel intensief.
Maar het is wel een kwestie van geven en nemen. Je zit een bepaald aantal weken toch vrij intensief aan een groep vreemden vast, ieder met zijn eigenaardigheden. En het hangt wat van de bestemming af wat de leeftijden zijn van de deelnemers.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Het ligt eraan wat voor een soort persoon je bent. Als je ervan houdt om veel te zien en korte tijd terwijl je zelf niets hoeft te regelen en redelijk sociaal bent aangelegd, zit je helemaal goed.
Ik heb het zelf een keer gedaan en ik vond het drie keer niks. Ik voelde echt een gebrek aan vrijheid: eerst drie uur daar en dan weer de bus in, en dan 45 minuten daar, weer de bus in, dan weer 25 minuten daar kijken, niet te laat terug komen! Ik zat in een bijzonder klef reisgroepje waarin het niet op prijs werd gesteld als je eens iets apart van de groep ging doen. Ik zou het zelf niet weer doen als ik de reis gratis kreeg. Maar het hangt er echt vanaf wat voor een soort persoon je bent.
Ik heb het zelf een keer gedaan en ik vond het drie keer niks. Ik voelde echt een gebrek aan vrijheid: eerst drie uur daar en dan weer de bus in, en dan 45 minuten daar, weer de bus in, dan weer 25 minuten daar kijken, niet te laat terug komen! Ik zat in een bijzonder klef reisgroepje waarin het niet op prijs werd gesteld als je eens iets apart van de groep ging doen. Ik zou het zelf niet weer doen als ik de reis gratis kreeg. Maar het hangt er echt vanaf wat voor een soort persoon je bent.
Gast- Gast
Nog een extra vraagje: Met welke organisatie zijn jullie op reis geweest? Ik heb gehoord dat dat ook nog wel kan uitmaken.
Hier ben ik dus ook bang voor, daarom heb ik dus zo mijn twijfels.
Toch wel fijn om ook nog wat positieve verhalen te lezen.
Twellie schreef:
Ik heb het zelf een keer gedaan en ik vond het drie keer niks. Ik voelde echt een gebrek aan vrijheid: eerst drie uur daar en dan weer de bus in, en dan 45 minuten daar, weer de bus in, dan weer 25 minuten daar kijken, niet te laat terug komen! Ik zat in een bijzonder klef reisgroepje waarin het niet op prijs werd gesteld als je eens iets apart van de groep ging doen.
Hier ben ik dus ook bang voor, daarom heb ik dus zo mijn twijfels.
Toch wel fijn om ook nog wat positieve verhalen te lezen.
Pancake- Fluisteraar
Dat zou ik dus noooooit doen! Lijkt me vreselijk in zo'n groep, je zit dan zo opgesloten en kan niet lekker doen waar je zin in hebt!
Gast- Gast
Ik heb nu 2x een groepsreis gedaan. De eerste keer was erg leuk. Een leuke groep, geen strak programma, veel individuele vrijheid, maar ook wel excursies. Ik vond dat de reis goed in balans was.
De 2e keer was minder leuk. Ik had eigenlijk helemaal geen aansluiting bij de rest van de groep. Gelukkig was ik dit keer samen met mijn vriend. En het was eigenlijk uit den boze om apart van de groep iets te ondernemen, tenminste het leverde de nodige opmerkingen en fronsen op, toch hebben wij ons eigen plan getrokken wanneer dat maar enigszins mogelijk was (om maar aan de groep te ontsnappen). Op zich hebben wij qua activiteiten en natuur een prachtige reis gehad, maar qua groep was het veel minder.. Wij hebben nadien ook vriendelijk doch beslist bedankt voor de eer om te verschijnen op de reunie. (toch nog fatsoenlijk van ze om ons toch uit te nodigen haha).
In oktober dit jaar staat er weer een groepsreis op het programma. Dit keer ga ik weer alleen. Ik ben benieuwd. Ik vind het spannend wat de groepsindeling zal zijn en of het zal klikken.. Maar dat zie ik dan wel weer.
De 2e keer was minder leuk. Ik had eigenlijk helemaal geen aansluiting bij de rest van de groep. Gelukkig was ik dit keer samen met mijn vriend. En het was eigenlijk uit den boze om apart van de groep iets te ondernemen, tenminste het leverde de nodige opmerkingen en fronsen op, toch hebben wij ons eigen plan getrokken wanneer dat maar enigszins mogelijk was (om maar aan de groep te ontsnappen). Op zich hebben wij qua activiteiten en natuur een prachtige reis gehad, maar qua groep was het veel minder.. Wij hebben nadien ook vriendelijk doch beslist bedankt voor de eer om te verschijnen op de reunie. (toch nog fatsoenlijk van ze om ons toch uit te nodigen haha).
In oktober dit jaar staat er weer een groepsreis op het programma. Dit keer ga ik weer alleen. Ik ben benieuwd. Ik vind het spannend wat de groepsindeling zal zijn en of het zal klikken.. Maar dat zie ik dan wel weer.
Gast- Gast
Pancake schreef:Nog een extra vraagje: Met welke organisatie zijn jullie op reis geweest? Ik heb gehoord dat dat ook nog wel kan uitmaken.
Ik heb o.a met Djoser, Koning Aap, DimSum, Summum en OAD gereist. Ik zoek altijd eerst een bestemming en kijk dan welke organisaties het aanbieden. Ze zijn allemaal goed net als bv. Shoestring (zusje van Koning Aap voor een wat jongere doelgroep en wat goedkoper), Sawadee en Baobab. Ik heb bv een Zijderoute rondreis gemaakt door Centraal Azië en een rondreis door Zuid Bolivia waar maar weinig toeristen komen en dan is een groepreis voor mij ideaal. Voor een veel toegankelijker bestemming zou ik er misschien weer niet voor kiezen.
Je kunt ook aan bouwstenen denken als je toch iets georganiseerd wilt hebben maar niet met een groep wil reizen. Een collega van me heeft dat vorig zomer in Thailand gedaan. Hij en een vriendin gingen voor de eerste keer een verre reis maken en wilden toch wat zekerheid maar niet met een groep. Dan reis je gewoon met zijn 2-en maar zijn de overnachtingen wel geregeld en ook het vervoer tussen de plaatsen en je kunt ook bepaalde excursies boeken. Maar je hebt ook veel tijd voor jezelf. De meeste reisorganisaties bieden dit ook wel aan. Of google gewoon op bv. bouwstenen Thailand.
rapa nui- Kletskop
Trouwens, zoveel geregel is het helemaal niet hoor. Ik ben altijd op de bonnefooi op reis gegaan. Je boekt een vliegtuig en voor de eerste nachten een hotelletje in de stad waar je aankomt en voor de laatste nacht bijvoorbeeld een hotel vlakbij het vliegveld. De rest van de tijd loop je gewoon hotels binnen en vraag je of ze plek hebben, of checkt het internet op de plek waar je bent, of internetcafé, en maak je gebruik van bussen, treinen etc. Als je iets niet begrijpt vraag je het gewoon even. Snap nooit zo goed waarom iedereen dat zo moeilijk lijkt te vinden...
Gast- Gast
Noa schreef:Trouwens, zoveel geregel is het helemaal niet hoor. Ik ben altijd op de bonnefooi op reis gegaan. Je boekt een vliegtuig en voor de eerste nachten een hotelletje in de stad waar je aankomt en voor de laatste nacht bijvoorbeeld een hotel vlakbij het vliegveld. De rest van de tijd loop je gewoon hotels binnen en vraag je of ze plek hebben, of checkt het internet op de plek waar je bent, of internetcafé, en maak je gebruik van bussen, treinen etc. Als je iets niet begrijpt vraag je het gewoon even. Snap nooit zo goed waarom iedereen dat zo moeilijk lijkt te vinden...
Klopt, ik ben in de verste uithoeken van de wereld geweest en overal was makkelijk onderdak en vervoer te vinden.
Gast- Gast
Twellie schreef:Noa schreef:Trouwens, zoveel geregel is het helemaal niet hoor. Ik ben altijd op de bonnefooi op reis gegaan. Je boekt een vliegtuig en voor de eerste nachten een hotelletje in de stad waar je aankomt en voor de laatste nacht bijvoorbeeld een hotel vlakbij het vliegveld. De rest van de tijd loop je gewoon hotels binnen en vraag je of ze plek hebben, of checkt het internet op de plek waar je bent, of internetcafé, en maak je gebruik van bussen, treinen etc. Als je iets niet begrijpt vraag je het gewoon even. Snap nooit zo goed waarom iedereen dat zo moeilijk lijkt te vinden...
Klopt, ik ben in de verste uithoeken van de wereld geweest en overal was makkelijk onderdak en vervoer te vinden.
Dat geloof ik ook zo.
Maar ik kan me ook voorstellen dat een georganiseerde reis wel wat zekerheid kan bieden, zeker in verre, vreemde landen. Ik wil bijvoorbeeld heel graag naar Jordanie en Syrie, maar ik zou dat zelf niet snel in m'n eentje zonder begeleiding doen. Een groepsreis lijkt me dan een perfecte uitkomst. Je hebt ook speciale fotografie reizen, misschien zou ik zoiets overwegen.
Gast- Gast
NOg even een toevoeging op mijn eerdere post. De 1e keer ben ik met Summum gegaan (china, tibet, nepal), de 2e (minder leuke) keer met SNP. (chili, bolivia, peru)
En in oktober ga ik met Sawadee. (india)
En in oktober ga ik met Sawadee. (india)
Gast- Gast
Het lijkt mij ook echt helemaal niks. Ik reis nu ook best veel door centraal amerika en het lijkt hier gewoon gemaakt te zijn voor backpackers. Overal superveel hostels etc. Ik boek niks van te voren, alleen de plekken die ik wil zien. In de lonelyplanet staan de bustijden etc.
Maar het hangt er wel een beetje vanaf welk land je heen gaat. Toen ik in zuid afrika woonde was het bijv een stuk lastiger reizen ivm openbaar verver en zou ik wel weer overwegen om een groepsreis te plannen(of een auto huren, maar als je dus geen rijbewijs hebt of het te duur wordt)
Maar het hangt er wel een beetje vanaf welk land je heen gaat. Toen ik in zuid afrika woonde was het bijv een stuk lastiger reizen ivm openbaar verver en zou ik wel weer overwegen om een groepsreis te plannen(of een auto huren, maar als je dus geen rijbewijs hebt of het te duur wordt)
Gast- Gast
Ik heb 1 x een groepsreis gedaan en ik vond het echt een super ervaring.
Ben met Contiki door West Amerika gereisd met een international groep.
Het klikte bij ons allemaal ook gewoon goed en wilde je een avondje je eigen plan trekken dan waren er ook nooit vervelende opmerkingen. Ik vond het gewoon eenpluspunt om mensen uit heel de wereld écht te leren kennen.
Het is heel persoonlijk denk ik, want ik vind het ook lekker om mijn eigen plan trekken, maar dit kon ik goed hebben!
Ik zou gewoon kijken welke organisatie je aanspreekt en je daar eens wat verder in te verdiepen.
Uiteraard kun je ook altijd gewoon met je plannen naar het reisbureau gaan en ze een offerte laten maken wat het kost als je alles vooraf vastzet.
Ben met Contiki door West Amerika gereisd met een international groep.
Het klikte bij ons allemaal ook gewoon goed en wilde je een avondje je eigen plan trekken dan waren er ook nooit vervelende opmerkingen. Ik vond het gewoon eenpluspunt om mensen uit heel de wereld écht te leren kennen.
Het is heel persoonlijk denk ik, want ik vind het ook lekker om mijn eigen plan trekken, maar dit kon ik goed hebben!
Ik zou gewoon kijken welke organisatie je aanspreekt en je daar eens wat verder in te verdiepen.
Uiteraard kun je ook altijd gewoon met je plannen naar het reisbureau gaan en ze een offerte laten maken wat het kost als je alles vooraf vastzet.
Vanillivi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 176
Punten : 189
Ik ben 3x met een groepsreis mee geweest 2x met baobab en 1x met djoser. Maar heb ook verschillende keren zelf rondgereisd door de VS en Canada. Zoals Noa schreef het vliegticket geregeld auto geregeld en de eerste 1 a 2 nachten slaapplek geregeld. De rest kwam tijdens het reizen wel. Zo kon je ook nog het programma aanpassen.
De eerste keer met een groepsreis was erg spannend omdat het mij ook niet altijd even leuk leek om de hele tijd met de groep te zijn maar Syrie is niet een land waar ik alles zelf zou organiseren. Die groepsreis was leuk, we hadden een leuke groep en in de steden konden we zelf onze tijd indelen. Het was een goede afwisseling tussen zelf indelen en samen reizen. Bij de groepsreis die ik in Marokko gemaakt heb was er minder vrije tijd waardoor je meer met de groep deed. Dit was niet storend omdat het ook een leuke groep was. De reis met djoser was minder omdat we niet zo'n leuke groep hadden en er een stel was die altijd te laat waren. Daar irriteert de rest van de groep zich aan.
Ik weet wel dat ik nooit mee zal gaan met een groepsreis waar alles van 's morgens vroeg tot 's avonds laat gepland is. Ik heb wie is de reisleider gezien op tv en besloten dat ik nooit met FOX mee ga. Heb wel de behoefte om zelf uit te kunnen maken waar je iets gaat eten 's avonds en niet verplicht met de groep gezellig samen gaan eten. Daarom moet je de programma's goed bekijken op de aanwezigheid en vrije tijd. Uit ervaring weet ik dat dit bij Baobab en Djoser goed geregeld is.
De eerste keer met een groepsreis was erg spannend omdat het mij ook niet altijd even leuk leek om de hele tijd met de groep te zijn maar Syrie is niet een land waar ik alles zelf zou organiseren. Die groepsreis was leuk, we hadden een leuke groep en in de steden konden we zelf onze tijd indelen. Het was een goede afwisseling tussen zelf indelen en samen reizen. Bij de groepsreis die ik in Marokko gemaakt heb was er minder vrije tijd waardoor je meer met de groep deed. Dit was niet storend omdat het ook een leuke groep was. De reis met djoser was minder omdat we niet zo'n leuke groep hadden en er een stel was die altijd te laat waren. Daar irriteert de rest van de groep zich aan.
Ik weet wel dat ik nooit mee zal gaan met een groepsreis waar alles van 's morgens vroeg tot 's avonds laat gepland is. Ik heb wie is de reisleider gezien op tv en besloten dat ik nooit met FOX mee ga. Heb wel de behoefte om zelf uit te kunnen maken waar je iets gaat eten 's avonds en niet verplicht met de groep gezellig samen gaan eten. Daarom moet je de programma's goed bekijken op de aanwezigheid en vrije tijd. Uit ervaring weet ik dat dit bij Baobab en Djoser goed geregeld is.
muppet- Zwijger
- Aantal berichten : 9
Punten : 10
Registratiedatum : 23-02-11
Bij fox reizen heb je ook couples only, dit zijn al georganiseerde individuele rondreizen.
Dus dan hoef je niet perse mee met een rondreis.
Zelf zijn wij vorig jaar naar Maleisie geweest met FOX en dan wel een groepsreis... dit beviel ons wel, wij hadden regelmatig wel tijd om zelf wat te doen, er waren ook een aantal losse excursies waarbij je niet perse hoefde mee te doen.
Dit jaar kiezen wij er wel voor om alleen te reizen, aangezien het ook ons huwelijksreis wordt. Wij gaan per auto door zuid afrika.
Dit is ook een bestaande rondreis en hebben wij bij een reisbureau geboekt.
Wij hadden bij fox trouwens veel meer vrijheid dan bij dat programma wie is de reisleider te zien is hoor!! Ik denk dat je dan de reis en de beschrijving erbij eens goed door moet kijken! Daan staat vaak al een schema, en zo weet je een beetje wat je van dag tot dag gaat doen.
Wij hebben in alle steden van Maleisie wel 1 a 2 dagen voor onszelf gehad, de laatste dagen waren echt relaxen en daar was niet eens een reisleider meer.
Ik was super tevreden over Fox!! dat progragramma op tv gaf mij zo'n ander beeld van deze organisatie!
Suc6 met je keuze!
Dus dan hoef je niet perse mee met een rondreis.
Zelf zijn wij vorig jaar naar Maleisie geweest met FOX en dan wel een groepsreis... dit beviel ons wel, wij hadden regelmatig wel tijd om zelf wat te doen, er waren ook een aantal losse excursies waarbij je niet perse hoefde mee te doen.
Dit jaar kiezen wij er wel voor om alleen te reizen, aangezien het ook ons huwelijksreis wordt. Wij gaan per auto door zuid afrika.
Dit is ook een bestaande rondreis en hebben wij bij een reisbureau geboekt.
Wij hadden bij fox trouwens veel meer vrijheid dan bij dat programma wie is de reisleider te zien is hoor!! Ik denk dat je dan de reis en de beschrijving erbij eens goed door moet kijken! Daan staat vaak al een schema, en zo weet je een beetje wat je van dag tot dag gaat doen.
Wij hebben in alle steden van Maleisie wel 1 a 2 dagen voor onszelf gehad, de laatste dagen waren echt relaxen en daar was niet eens een reisleider meer.
Ik was super tevreden over Fox!! dat progragramma op tv gaf mij zo'n ander beeld van deze organisatie!
Suc6 met je keuze!
Papillon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 21
Punten : 22
Het is écht niks voor mij zo'n groepsreis. Maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen idd heel handig kan zijn. Alleen dat verplicht sociale bezorgt mij al de kriebels..
Wij zoeken normaal altijd alles zelf uit, maken zelf een reisplan en zoeken zelf de vluchten en de hotels. Vorig jaar voor onze huwelijksreis hebben we voor het eerst bij Fox een couples only reis geboekt naar Bali. Drie verschillende hotels, vervoer was geregeld. Daar ging het enigszins al mis vond ik, want vaak werden we pas om halverwege de middag opgehaald om van hotel naar hotel te worden gebracht. Huppakee: hele dag weg want je zit maar te wachten totdat die mannetjes eindelijk komen.
Het laatste hotel was echt vreselijk. We zouden een bungalow met prive zwembad krijgen: maar het was zóoo vies. Op dat moment had ik 39 graden koorts en een ooronsteking maar zelfs onder die omstandigheden wilde ik niet op dat bed gaan liggen. En geloof mij: tijdens mijn reis naar Mexico heb ik echt wel genoeg meegemaakt.. Ik ben normaal helemaal niet zo schonerig aangelegd. Maar dát was gewoon smerig. En zeker voor dat geld. Nou hup: wij gebeld met die reisleider: waarvoor heb je ze anders? We stoorden haar klaarblijkelijk op haar vrije zaterdag want uiteidelijk werden we echt afgescheept en wilde ze niks voor ons doen. Heel verhaal: uiteindelijk goed gekomen door zelf actie te ondernemen en gewoon weg te gaan.
Fox heeft achteraf niks met onze klacht gedaan: heeft 1 op 1 het verhaal van de reisleider overgenomen ondanks ongeveer 20 fotos van de dingen die vies waren (schimmel in badkamer etc).
Maar goed: weer een leerles: ik zoek de volgende keer wel écht alles zelf uit.
Wij zoeken normaal altijd alles zelf uit, maken zelf een reisplan en zoeken zelf de vluchten en de hotels. Vorig jaar voor onze huwelijksreis hebben we voor het eerst bij Fox een couples only reis geboekt naar Bali. Drie verschillende hotels, vervoer was geregeld. Daar ging het enigszins al mis vond ik, want vaak werden we pas om halverwege de middag opgehaald om van hotel naar hotel te worden gebracht. Huppakee: hele dag weg want je zit maar te wachten totdat die mannetjes eindelijk komen.
Het laatste hotel was echt vreselijk. We zouden een bungalow met prive zwembad krijgen: maar het was zóoo vies. Op dat moment had ik 39 graden koorts en een ooronsteking maar zelfs onder die omstandigheden wilde ik niet op dat bed gaan liggen. En geloof mij: tijdens mijn reis naar Mexico heb ik echt wel genoeg meegemaakt.. Ik ben normaal helemaal niet zo schonerig aangelegd. Maar dát was gewoon smerig. En zeker voor dat geld. Nou hup: wij gebeld met die reisleider: waarvoor heb je ze anders? We stoorden haar klaarblijkelijk op haar vrije zaterdag want uiteidelijk werden we echt afgescheept en wilde ze niks voor ons doen. Heel verhaal: uiteindelijk goed gekomen door zelf actie te ondernemen en gewoon weg te gaan.
Fox heeft achteraf niks met onze klacht gedaan: heeft 1 op 1 het verhaal van de reisleider overgenomen ondanks ongeveer 20 fotos van de dingen die vies waren (schimmel in badkamer etc).
Maar goed: weer een leerles: ik zoek de volgende keer wel écht alles zelf uit.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou het in mijn eentje wel overwegen maar als ik met mijn vriend op vakantie ga dan ga ik gewoon liever echt met zijn tweeën en niet met zijn tweeën nog 28 anderen.
Gast- Gast
Fauve schreef:Ik zou het in mijn eentje wel overwegen maar als ik met mijn vriend op vakantie ga dan ga ik gewoon liever echt met zijn tweeën en niet met zijn tweeën nog 28 anderen.
Dat is trouwens ook erg verschillend per organisatie. Er zijn veel organisaties waar per reis maximaal 20 personen mee kunnen, bij anderen is de grens 18. Volgens mij heeft Fox grotere groepen en bv. Dim Sum weer kleinere groep van maximaal 15 personen.
rapa nui- Kletskop
rapa nui schreef:Fauve schreef:Ik zou het in mijn eentje wel overwegen maar als ik met mijn vriend op vakantie ga dan ga ik gewoon liever echt met zijn tweeën en niet met zijn tweeën nog 28 anderen.
Dat is trouwens ook erg verschillend per organisatie. Er zijn veel organisaties waar per reis maximaal 20 personen mee kunnen, bij anderen is de grens 18. Volgens mij heeft Fox grotere groepen en bv. Dim Sum weer kleinere groep van maximaal 15 personen.
Haha okee maar het ging me meer om het principe 13 andere mensen vind ik ook teveel, ik wil gewoon met zijn tweeën.
Gast- Gast
Dat snap ik. Mijn opmerking was meer als tip bedoeld voor het geval iemand wel een groepsreis wil maken. Vind het voor mezelf nl. wel veel verschil uit maken en probeer wel voor een kleinere groep te kiezen en in elk geval voor iets waar niet meer dan 20 mensen meegaan.
rapa nui- Kletskop
Dat heb ik ook inderdaad. Je wilt toch lekker van elkaar genieten en niet t idee hebben dat je de rest van de groep ook te vriend moet houden... Dat lijkt me echt zwaaaaar vermoeiend. Maarja, tis sowieso niet mijn idee, dus...Fauve schreef:rapa nui schreef:Fauve schreef:Ik zou het in mijn eentje wel overwegen maar als ik met mijn vriend op vakantie ga dan ga ik gewoon liever echt met zijn tweeën en niet met zijn tweeën nog 28 anderen.
Haha okee maar het ging me meer om het principe 13 andere mensen vind ik ook teveel, ik wil gewoon met zijn tweeën.
Gast- Gast
2x met OAD en goed bevallen. 1x naar Ierland. Daarbij was het gezelschap misschien wel wat oud, maar het was een gezellige groep. Hotels zouden 3 sterren zijn, maar waren bijna allemaal 4 sterren (geen meer prijs).
De reisleidster was een echte Ierlandfan en we hebben zo erg veel informatie mee gekregen in de bus en bij de plaatsen zelf (meer dan dat je denk ik ooit zelf zou kunnen uitzoeken). Ze wist dat er in een plaats waar wij overnachten die avond toevallig een mooi theatervoorstelling zou komen en heeft dat buiten de normale excursies om extra aangeboden. Ze was dus erg goed voorbereid.
Laatste keer was in Griekenland. Het oude binnenland. Ook een erg mooie reis gehad en we waren lang niet het jongste. Waren zelfs mensen met pubers mee. Reisleider wist ook erg veel te vertellen onderweg. Kon zelf vloeiend Grieks.
Meestal is het idd. op een plaats eerst gezamelijk rondkijken/uitleg en wordt er daarna een tijd afgesproken wanneer iedereen weer bij de bus moet zijn, dus wat vrije tijd heb je wel. Zeker voor en na het avondeten heb je geheel de tijd voor jezelf. Enig minpuntje vond ik de lunchstop rond 13.00 u die wat langer duurt. Voor mij hoeft dat persoonlijk niet, met een snelle hap ben ik al te vreden maar goed heel erg storend was dat nu ook weer niet.
De reisleidster was een echte Ierlandfan en we hebben zo erg veel informatie mee gekregen in de bus en bij de plaatsen zelf (meer dan dat je denk ik ooit zelf zou kunnen uitzoeken). Ze wist dat er in een plaats waar wij overnachten die avond toevallig een mooi theatervoorstelling zou komen en heeft dat buiten de normale excursies om extra aangeboden. Ze was dus erg goed voorbereid.
Laatste keer was in Griekenland. Het oude binnenland. Ook een erg mooie reis gehad en we waren lang niet het jongste. Waren zelfs mensen met pubers mee. Reisleider wist ook erg veel te vertellen onderweg. Kon zelf vloeiend Grieks.
Meestal is het idd. op een plaats eerst gezamelijk rondkijken/uitleg en wordt er daarna een tijd afgesproken wanneer iedereen weer bij de bus moet zijn, dus wat vrije tijd heb je wel. Zeker voor en na het avondeten heb je geheel de tijd voor jezelf. Enig minpuntje vond ik de lunchstop rond 13.00 u die wat langer duurt. Voor mij hoeft dat persoonlijk niet, met een snelle hap ben ik al te vreden maar goed heel erg storend was dat nu ook weer niet.
Fred- Prater
- Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Hmm, veel verschillende ervaringen dus (al had ik dat ook wel een beetje verwacht). Ik moet er toch nog maar eens goed over na denken. Ik blijf er nog steeds gemengde gevoelens bij hebben. Eerst maar eens bestemming uitzoeken en dan zien we wel verder.
Pancake- Fluisteraar
rapa nui schreef:Dat snap ik. Mijn opmerking was meer als tip bedoeld voor het geval iemand wel een groepsreis wil maken. Vind het voor mezelf nl. wel veel verschil uit maken en probeer wel voor een kleinere groep te kiezen en in elk geval voor iets waar niet meer dan 20 mensen meegaan.
Snap ik!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Singlereis/groepsreis
» Alleen op groepsreis
» Groepsreis of toch alleen?
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Alleen op groepsreis
» Groepsreis of toch alleen?
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: