Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groepsreis of toch alleen?

+2
FruttiTutti
Esperanza
6 plaatsers

Ga naar beneden

Groepsreis of toch alleen? Empty Groepsreis of toch alleen?

Bericht  Esperanza zo 8 jul 2012 - 3:52

In september of oktober wil ik graag een weekje weg. Omdat ik best wel druk ben geweest wil ik graag een weekje zon, zee, strand. Niet teveel doen en een beetje bijkomen.
Nu ben ik in m'n omgeving een beetje gaan rondvragen en het komt erop neer dat niemand mee kan/wil.
Ik heb wel vaker alleen gereisd en mijn ervaring is dat je dan snel genoeg mensen leert kennen. Dit waren echter rondreizen waarin ik in hostels verbleef.
Deze keer wil ik gewoon op 1 plek blijven en iets meer luxe dan een hostel. En dat zie ik in m'n eentje eigenlijk niet zo zitten. Alleen bij het zwembad/strand liggen, alleen door de omgeving lopen, alleen excursies doen en 's avonds alleen eten. Ik vind dat toch leuker om samen met iemand te delen.
Nu zat ik dus te denken aan een groepsreis, maar die vind ik vrij prijzig en het aanbod zon, zee, strand vind ik gering (het zijn toch meer rondreizen naar verre oorden).

Ik vraag me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een leuke groepsreis of mensen die een positieve ervaring hebben met alleen op vakantie gaan. Of misschien zijn er nog andere ideeën.........
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Groepsreis of toch alleen? Empty Re: Groepsreis of toch alleen?

Bericht  FruttiTutti zo 8 jul 2012 - 4:08

Heb je al eens op de site van mambo gekeken? Daar heb je strandvakanties... Meeste zijn wel campings geloof ik, maar pension heb ik ook wel is voorbij zien komen.

Succes met zoeken!
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Kowalski zo 8 jul 2012 - 4:22

Ik ben twee keer met Mambo mee geweest, met een actieve strandvakantie en dat vond ik echt geweldig! Nu moet ik wel zeggen dat ik voor de jongerenreis heb gekozen en dit van 17-25 was. Bij ons op de camping zat beide keren ook de groep van de single-reis en, ik weet niet hoe ik het subtiel moet zeggen, dat was niet alles! Ik vond het beide keren een groep vol met hulpeloze mensen die té geforceerd op zoek waren naar een partner Groepsreis of toch alleen? 394967 (best subtiel toch?). Dus met zo'n reis zou ik nooit meegaan en voor een jongerenreis ben ik nu te oud.
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Esperanza zo 8 jul 2012 - 4:55

Ik heb even op de site van mambo gekeken en dat ziet er opzich wel leuk uit, maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek.
Haha Kowalski heel subtiel omschreven, ik ben dus bang dat ik in zo'n soort groep terecht kom, want dat wil ik echt niet! Je hebt bij andere organisaties ook wel van die groepsreizen, maar daar gaan dan ook stellen of vrienden etc. mee. Dan ben ik misschien alsnog de enige die alleen gaat. Lijkt me ook niet wat. Een single reis zou dan beter zijn, maar daar krijg ik ook een beetje een raar gevoel bij.
Leuk om te lezen dat jij zo'n goede ervaring met die jongerenreis had!

Hm, misschien is dat hele groepreis gebeuren toch niet echt iets voor mij. laughcry
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Bericht  rapa nui zo 8 jul 2012 - 5:39

Ik vind een groepsreis prima als ik reis naar een verre bestemming waar ik in korte tijd veel wil zien en doen. Voor een weekje naar 1 plaats toe zou ik zelf boeken/alleen gaan. Of je moet dan echt een jongeren reis nemen maar anders ben ik altijd bang dat er naar zo'n bestemming op een groepsreis alleen maar 50/60-ers mee gaan. Ik ben vaak met een groep meegeweest maar ook regelmatig een week alleen. Ik vermaak me dan prima. Maar goed jij kent je zelf en weet of je het wel/niet leuk vind. Ik vind het heerlijk om alleen rond te struinen, excursies te maken en lig ook wel lekker in mijn uppie met een boek bij het zwembad of op het strand. Tijdens het uit eten gaan zoek ik meestal een plekje waar ik lekker mensen kan kijken en ik neem een boek/tijdschrift mee.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Kowalski zo 8 jul 2012 - 5:59

Esperanza schreef:Ik heb even op de site van mambo gekeken en dat ziet er opzich wel leuk uit, maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek.
Haha Kowalski heel subtiel omschreven, ik ben dus bang dat ik in zo'n soort groep terecht kom, want dat wil ik echt niet! Je hebt bij andere organisaties ook wel van die groepsreizen, maar daar gaan dan ook stellen of vrienden etc. mee. Dan ben ik misschien alsnog de enige die alleen gaat. Lijkt me ook niet wat. Een single reis zou dan beter zijn, maar daar krijg ik ook een beetje een raar gevoel bij.
Leuk om te lezen dat jij zo'n goede ervaring met die jongerenreis had!

Hm, misschien is dat hele groepreis gebeuren toch niet echt iets voor mij. Groepsreis of toch alleen? 394967

Ja het is ook lastig van tevoren te zeggen natuurlijk! Als je een groepsreis boekt, moet je gewoon heel veel geluk hebben met de groep. En als ik jou hoor zeggen (zie schrijven Groepsreis of toch alleen? 394967 ) dat je wel vaker alleen weg bent geweest en sociaal genoeg bent om contacten te leggen, dan zou ik misschien wel willen zeggen: Ga lekker alleen! Ik heb twee keer heel veel geluk gehad met de groep, de eerste keer heb ik getwijfeld tussen jongerenreis en singlereis en ik weet zeker dat, als ik de singlereis had gekozen, ik het echt niet zo fijn had gehad! Maar dat verschilt natuurlijk enorm per reis en per groep (en per persoon, jij bent natuurlijk weer anders dan ik), dus een echt zinnig advies kan ik je ook niet geven!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 6:59

Ik ben vorig jaar een week alleen op vakantie geweest. En ik heb niet veel mensen ontmoet. Maar dat was ook helemaal niet mijn doel, ik hou van alleen zijn. Ik heb contacten ook wat afgehouden. Ik heb een heerlijke vakantie gehad. Oké, eerlijk is eerlijk, de eerste avond voelde het heel raar om alleen op een terras te gaan zitten om te eten, maar daarna was het goed.
Het grote voordeel van alleen op vakantie zijn vond ik dat ik alles kon doen wat ik wilde en zo lang ik wilde. Wat een heerlijkheid. Nu moet ik er bij zeggen dat ik ook best wel op mezelf ben en er van houd alleen te zijn.
Het enige was dat ik zo nu en dan echt momentjes had van: shit, ik zou dit willen delen.. Dan sms'te of belde ik mijn vriend even. En dan was dat moment ook weer gauw voorbij.
Ik heb wel bewust voor hotels met internet gekozen, zodat ik 's avonds met mijn vriend kon chatten met webcam. Konden we even bijpraten.

Ik ben ook wel op groepsreizen geweest. Dat kan meevallen, maar ook tegenvallen. Het moet echt klikken en je zit toch een soort van met elkaar opgescheept. Ik hou daar zelf helemaal niet (meer) van. Ga het liefst samen met mijn vriend of alleen.

Gast
Gast

Bericht  FruttiTutti zo 8 jul 2012 - 7:52

Kowalski schreef:Ik ben twee keer met Mambo mee geweest, met een actieve strandvakantie en dat vond ik echt geweldig! Nu moet ik wel zeggen dat ik voor de jongerenreis heb gekozen en dit van 17-25 was. Bij ons op de camping zat beide keren ook de groep van de single-reis en, ik weet niet hoe ik het subtiel moet zeggen, dat was niet alles! Ik vond het beide keren een groep vol met hulpeloze mensen die té geforceerd op zoek waren naar een partner Groepsreis of toch alleen? 394967 (best subtiel toch?). Dus met zo'n reis zou ik nooit meegaan en voor een jongerenreis ben ik nu te oud.

Mambo heeft 2 leeftijdscatergoriën waar je mee kunt boeken. De ene is 17-25 en de andere 20-35. Je bent nog niet boven de 35 toch? Groepsreis of toch alleen? 1578173417
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Kowalski zo 8 jul 2012 - 8:04

FruttiTutti schreef:
Kowalski schreef:Ik ben twee keer met Mambo mee geweest, met een actieve strandvakantie en dat vond ik echt geweldig! Nu moet ik wel zeggen dat ik voor de jongerenreis heb gekozen en dit van 17-25 was. Bij ons op de camping zat beide keren ook de groep van de single-reis en, ik weet niet hoe ik het subtiel moet zeggen, dat was niet alles! Ik vond het beide keren een groep vol met hulpeloze mensen die té geforceerd op zoek waren naar een partner Groepsreis of toch alleen? 394967 (best subtiel toch?). Dus met zo'n reis zou ik nooit meegaan en voor een jongerenreis ben ik nu te oud.

Mambo heeft 2 leeftijdscatergoriën waar je mee kunt boeken. De ene is 17-25 en de andere 20-35. Je bent nog niet boven de 35 toch? Groepsreis of toch alleen? 1578173417

Nee, maar dan heet het geen jongerenreis meer! Groepsreis of toch alleen? 561177
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Bericht  FruttiTutti zo 8 jul 2012 - 9:28

Kowalski schreef:
FruttiTutti schreef:

Nee, maar dan heet het geen jongerenreis meer! Groepsreis of toch alleen? 561177

Oooooh op die fiets!! Ik herken wel jouw ervaring met de mensen die een singlereis boekte, wij hadden toen ook zo'n groep op de camping. De groepsreis (20-35 jarigen) heeft dit gelukkig een stuk minder!
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Esperanza ma 9 jul 2012 - 1:13

Rapa Nui en Break of Day, klinkt alof jullie het prima naar jullie zin gehad hebben! Very Happy

Opzich denk ik dat ik me zo ook wel 2 of 3 dagen kan vermaken, maar een hele week vind ik denk ik toch te lang.

Het punt is gewoon dat ik baal dat er niemand mee kan/wil. Ik heb gewoon echt zin om een weekje samen met iemand te gaan. Nu ben ik niet het type dat dan in een hoekje gaat huilen omdat niemand mee kan/wil en zielig gaat lopen doen omdat ik nu niet op vakantie kan haha, vandaar dat ik wat andere opties probeer te bedenken, maar ik ben nog niet echt over de streep (en stiekem voel ik me toch wel een beetje zielig Groepsreis of toch alleen? 394967 )
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 2:45

Ik ga wel alleen 10 dagen naar de zon. Ik had hetzelfde probleem als jouw ik kon niemand vinden. Groepsreis zag ik niet zitten omdat ik echt naar de zon wil. Heb ook bij mambo gekeken maar die vond ik heel duur en had eigenlijk toch geen zin in een groep. Toen bleef er dus over of alleen gaan of thuis blijven. Heb dus besloten om alleen te gaan.

Ik ga voor het eerst en ben heel benieuwd. Heb een all inclusive hotel geboekt dus lekker luxe. Ik denk dat het moeilijkste het eten is en savonds. Maargoed denk dat de eerste dag het alleen zitten moeilijk is maar daarna niet meer. En wat andere mensen ervan vinden maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Groepsreis of toch alleen? 253468018

Gast
Gast

Bericht  Blond ma 9 jul 2012 - 3:16

Als je de eerste twee weken van oktober naar Mallorca gaat zit ik daar ook met een vriendin. Ik neem je gerust mee op sleeptouw Groepsreis of toch alleen? 561177
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Esperanza ma 9 jul 2012 - 3:23

Pas op wat je zegt Chance, ik boek zo een weekje Mallorca haha.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Bericht  *Noosa ma 9 jul 2012 - 5:52

Waarom zoek je niet een reisgenoot? Je kan een oproepje plaatsen op bijv het wereldwijzer forum of hier op het forum, dan heb je geen groep maar ben je ook niet alleen smile
Ik heb vandaag in een paar uur besloten dat ik mee ga met een groepreis van Mambo naar Kroatie, ik vertrek vrijdag. Ik weet dat er sowieso 12 mensen alleen hebben geboekt en de leeftijden zijn ook wel goed, sommige iets jonger en andere weer mijn leeftijd of ietsje ouder.
Midden april ben ik alleen een weekje naar Malgrat de mar geweest, toen had ik half pension. Ik ben er nog niet over uit of ik dat nou weer zou doen of niet. Ik maak niet zo heel makkelijk contact en er waren sowieso weinig mensen van mijn leeftijd. Helaas viel het weer ook een beetje tegen en had ik thuis dingen opgezocht die ik kon doen maar voor sommige bestemmingen moest ik 4 keer overstappen met de trein/bus en daar had ik niet zo'n zin in dus dat viel toen af om te doen. Ik vond het opzich wel fijn op half pension te hebben zodat ik niet steeds een restaurantje op hoefde te zoeken, in het hotel waren ze wel gewend dat ik alleen kwam Wink (ik denk al snel dat mensen me zielig vinden als ik alleen op vakantie ben maar daar moet ik schijt aan hebben). Backpacken heb ik ook alleen gedaan maar dat vind ik toch weer anders...
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Bericht  FruttiTutti ma 9 jul 2012 - 9:00

*Michelle schreef:Waarom zoek je niet een reisgenoot? Je kan een oproepje plaatsen op bijv het wereldwijzer forum of hier op het forum, dan heb je geen groep maar ben je ook niet alleen Groepsreis of toch alleen? 561177
Ik heb vandaag in een paar uur besloten dat ik mee ga met een groepreis van Mambo naar Kroatie, ik vertrek vrijdag. Ik weet dat er sowieso 12 mensen alleen hebben geboekt en de leeftijden zijn ook wel goed, sommige iets jonger en andere weer mijn leeftijd of ietsje ouder.
Midden april ben ik alleen een weekje naar Malgrat de mar geweest, toen had ik half pension. Ik ben er nog niet over uit of ik dat nou weer zou doen of niet. Ik maak niet zo heel makkelijk contact en er waren sowieso weinig mensen van mijn leeftijd. Helaas viel het weer ook een beetje tegen en had ik thuis dingen opgezocht die ik kon doen maar voor sommige bestemmingen moest ik 4 keer overstappen met de trein/bus en daar had ik niet zo'n zin in dus dat viel toen af om te doen. Ik vond het opzich wel fijn op half pension te hebben zodat ik niet steeds een restaurantje op hoefde te zoeken, in het hotel waren ze wel gewend dat ik alleen kwam Wink (ik denk al snel dat mensen me zielig vinden als ik alleen op vakantie ben maar daar moet ik schijt aan hebben). Backpacken heb ik ook alleen gedaan maar dat vind ik toch weer anders...

Wat grappig, ik overweeg ook Kroätie met Mambo (maar pas in augustus), welke reis heb je gekozen?
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  *Noosa ma 9 jul 2012 - 19:28

De reis naar S.ibenik smile Als je wilt weten hoe het was kan je me na 22 juli een pb sturen.
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Bericht  Esperanza di 10 jul 2012 - 22:47

Kenza, wat goed dat je toch gewoon alleen gaat! Veel plezier alvast!

Michelle, daar heb ik inderdaad ook nog aan zitten denken. Misschien moet ik maar gewoon een oproepje plaatsen en dan zie ik wel of en wat voor reacties ik daarop krijg.
En inderdaad, backpacken is heel anders dan zo'n vakantie. Met backpacken maak je makkelijker contact. Het punt is dat ik ook helemaal geen zin heb om allerlei mensen te leren kennen met deze vakantie, is me veel te vermoeiend haha.

Wat leuk dat je met Mambo gaat! Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden, veel plezier alvast!
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: