Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Singlereis/groepsreis

+18
liqueje
Esperanza
iloverocknroll1984
Carra
Zininzon
_Lacey_
FruttiTutti
Marin
Lenthe
Tinus
Atelier Madame
litllejoy
rapa nui
Mida4you
Minx
Blond
Polly
Bliss
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Singlereis/groepsreis Empty Singlereis/groepsreis

Bericht  Bliss wo 14 dec 2011 - 22:37

Wie heeft er een keer een singlereis of groepsreis gedaan? Waar ging je heen en hoe duur was het?

Ik ben me een beetje aan het oriënteren, omdat ik eigenlijk wel graag wel wil in de zomervakantie (anders is zes weken wel erg lang namelijk) en ik nooit goed weet met wie ik moet gaan. Ik ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Singlereis/groepsreis Empty Re: Singlereis/groepsreis

Bericht  Polly wo 14 dec 2011 - 22:48

Zelf nooit gedaan, maar ik ga hopelijk volgend jaar als reisbegeleider mee. Kom je dan in mijn groep? :P

Wat ik er van weet is dat er veel organisaties zijn, de één duurder dan de ander. Waar wil je heen op vakantie? Als ik zie wat een rondreis van 3 weken kost bij de meeste organisaties, dan schrik ik daar wel van. En je zit vast aan het schema van je groep. Zie je het niet zitten om alleen te gaan? (Hangt er ook vanaf wat voor een soort vakantie je zoekt).
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Blond wo 14 dec 2011 - 22:55

Zelf geen ervaring mee, maar dit zijn oa organisaties die het aanbieden:
- Koning Aap
- Fox
- Djoser
- Baobab
- Sawadee

Ik heb vorig jaar eens rondgekeken (ik wil graag een keer naar Suriname), maar ik schrok erg van de prijzen. Je schijnt ook van die dingen te hebben van een week, dat je gaat zeilen in Griekenland. Maar ik weet niet wie dat aanbiedt.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Minx wo 14 dec 2011 - 22:56

Een vriendin van mij is al een paar keer geweest. Geloof met mambo en die vind het altiijd erg leuk.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Minx wo 14 dec 2011 - 22:57

_Chance schreef:Zelf geen ervaring mee, maar dit zijn oa organisaties die het aanbieden:
- Koning Aap
- Fox
- Djoser
- Baobab
- Sawadee

Ik heb vorig jaar eens rondgekeken (ik wil graag een keer naar Suriname), maar ik schrok erg van de prijzen. Je schijnt ook van die dingen te hebben van een week, dat je gaat zeilen in Griekenland. Maar ik weet niet wie dat aanbiedt.

Ik ken ze zelf niet echt maar wat ik hoorde bied shoestring ongeveer dezelfde reizen aan als koning aap alleen dan minder luxe en dus goedkoper.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Mida4you wo 14 dec 2011 - 23:01

Mijn zusje gaat aankomend zomer ook voor de 2e keer mee met een groepsreis en dat beviel haar erg goed!!
( 1e keer is ze naar New York en Canada geweest )
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Blond wo 14 dec 2011 - 23:01

Fairytale schreef:
_Chance schreef:Zelf geen ervaring mee, maar dit zijn oa organisaties die het aanbieden:
- Koning Aap
- Fox
- Djoser
- Baobab
- Sawadee

Ik ken ze zelf niet echt maar wat ik hoorde bied shoestring ongeveer dezelfde reizen aan als koning aap alleen dan minder luxe en dus goedkoper.

Koning Aap schijnt inderdaad heel erg duur te zijn. Volgens mij is die ook meer gericht op reizen met kinderen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Polly wo 14 dec 2011 - 23:04

Ze zijn allemaal duur, alleen is de één duurder dan de ander.
Koning Aap heeft trouwens inderdaad reizen gericht op families met kinderen, maar heeft ook gewone groepsreizen.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Bliss wo 14 dec 2011 - 23:42

Ja ik vind ze ook erg duur allemaal! Zal dus sowieso wel Europa worden. Zit te denken aan Kroatië ofzo. Alleen gaan is niet echt een optie (paar dagen wel, maar niet twee weken ofzo). Heb afgelopen zomer twee weken een taalcursus in Florence gedaan, maar was toen wel blij dat ik veel contact met anderen had op school en dat ik 's avonds vaak met iemand ging eten.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  rapa nui do 15 dec 2011 - 0:43

Heb je ook al bij Shoestring gekeken Ik vind die qua prijs nog wel meevallen. Het hangt qua prijs ook erg af van de bestemming. Naar bv India zijn er best wel goedkope groepsreizen te vinden omdat het daar ter plekke ook goedkoop is. Ik zet meestal verschillende reizen naast elkaar en ga dan vergelijken wat er bij de verschillende organisaties bij in zit. Djoser en Koning Aap zijn inderdaad wat duurder en ook iets luxer (maar nog wel steeds avontuurlijk genoeg om het leuk te hebben). Summum is ook wat goedkoper maar heeft ook wat minder bestemmingen. Je kunt vaak voor het boeken wel gegevens krijgen over de leeftijdsopbouw en groepsopbouw.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  litllejoy do 15 dec 2011 - 1:31

Ik ben nog nooit met een groepsreis mee geweest maar heb me er wel in georienteerd. Als ik het had gedaan was ik met Shoestring geweest. Vind dat ze daar redelijke prijzen hebben voor wat ze aanbieden.
Snap dat je niet alleen wilt, maar ook als je bijvoorbeeld alleen gaat backpacken (als je dat wilt) leer je veel nieuwe mensen/ mede-backpackers kennen. En het is meestal wat goedkoper dan een groepsreis.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Atelier Madame do 15 dec 2011 - 3:16

Ik ken wel mensen die met saweede op pad zijn geweest en heel erg tevreden waren smile
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 3:19

Toen ik in zuid afrika aan het rondreizen was met mijn zus kwam ik meerdere keren groepen tegen en de 1 was leuker dan de ander maar in alle groepen zaten leuke mensen en volgens mij was zo'n groepsreis niet heel veel duurder dan hoe wij het deden.

Gast
Gast

Bericht  Tinus do 15 dec 2011 - 3:19

Ik ben alleen nog maar met groepsreizen mee geweest. Afgezien van een midweekje Rome met een vriendin. Ik vind het fijne aan groepsreizen dat je niets hoeft te regelen en dat je lekker relaxed kan zitten in een bus zonder op te hoeven letten waar je heen moet. Je maakt makkelijk contact, je hebt altijd met iemand wel een klik. Het heeft mij zelfs fijne vriendschappen opgeleverd. Nadeel vind ik wel dat je soms wat langer op een plek wilt blijven dan dat er gedaan wordt. En qua prijs, tja...alles wordt voor je geregeld, daar is de prijs dan ook naar.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Lenthe do 15 dec 2011 - 6:04

Ik heb ook wel eens gekeken naar een singlereis, maar kwam er ook achter dat het vaak heel duur is of op een bepaalde doelgroep gericht (vaak sportief) of met veelal ouderen (30+) of ver weg.
Op one2gethertravel.nl had ik wel leuke dingen gevonden en ook qua leeftijd was het 20-30 ongeveer.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Marin do 15 dec 2011 - 6:36

Je wilt toch ook graag naar NYC? Ik weet dat een vriendin van mij naar NYC (maar ook Boston en Washington DC) is geweest met een groepsreis. Ik kan haar wel eens vragen, en anders op het Amerika vragen wat voor organisaties er zijn of wat opties voor je zijn.

En binnen Europa valt waarschijnlijk ook wel genoeg te vinden!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  FruttiTutti do 15 dec 2011 - 6:41

Ik ben afgelopen zomer met mambo op vakantie geweest (naar Spanje)! Mambo is van dezelfde organisatie als Cirkel reizen..

Ik heb heel lang getwijfeld omdat ik een beetje bang was voor 'saaie mensen', een beetje de left-overs van de maatschappij. Dat klinkt écht niet aardig, maar daar was k gewoon bang voor, maar het viel mee, tuurlijk waren er ook mensen waar ik geen klik mee had, maar ook genoeg waar het wel mee klikte. Uiteindelijk ben ik dus toch gegaan en ik heb een heeeeeerlijke vakantie gehad!! Super gezellig. Ik was mee met de groepsreis, maar de mensen van de singlereis zaten ook bij ons...groepen mengden gewoon. Ik vond het heerlijk omdat je toch allerlei mensen hebt, en dus niet alleen bent...maar nergens aan vast zit en dus kan doen wat je wilt...

Succes met zoeken!
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Bliss do 15 dec 2011 - 6:44

@ Joy: ja ik heb NYC alweer op de lange baan geschoven, ik heb gewoon niet zóveel geld (over) voor een vakantie...
@ FruttiTutti: klinkt leuk, wat was je eraan kwijt en hoe lang ben je geweest?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin do 15 dec 2011 - 6:47

Ja da's sowieso een nadeel met verre bestemmingen, die ticket prijzen zijn al zo veel geld!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  FruttiTutti do 15 dec 2011 - 6:50

Bliss schreef:@ Joy: ja ik heb NYC alweer op de lange baan geschoven, ik heb gewoon niet zóveel geld (over) voor een vakantie...
@ FruttiTutti: klinkt leuk, wat was je eraan kwijt en hoe lang ben je geweest?

Ik was geloof ik rond de €500,- kwijt voor een week...maar dat komt omdat ik met het vliegtuig ben gegaan (busreis is standaard)... dan komen natuurlijk nog wel alle uitjes erbij en lunch en avondeten (ontbijt was inbegrepen)..en het is geen 'luxe' het was op een camping maar het was wel super gezellig!
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  _Lacey_ do 15 dec 2011 - 7:20

Ik ben in januari/februari dit jaar met een singelsreis van FOX naar Argentinië en Chili geweest. Het was voor mij de allereerste keer dat ik zo'n soort reis maakte en ik zou het zo nog een keer doen. Heb me uitstekend vermaakt, had echt een hele leuke groep en met sommige mensen heb ik nog steeds contact.

De reis zelf kostte zo'n € 3400 (19 dagen). Hierbij kwamen dan nog de kosten ter plekke (excursies, eten, drinken etc.).

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Bliss do 15 dec 2011 - 7:30

Wow wat een geld joh! Dat zou ik dus never nooit aan een vakantie (kunnen) uitgeven... Ik moet er nog eens even over nadenken, misschien kan ik ook wel een reisgenoot (of meerdere) vinden via een bepaalde site.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lacey_ do 15 dec 2011 - 7:38

Ik heb via Wereldwijzer (www.wereldwijzer.nl )een reismaatje gevonden. Wie weet kun je daar ook eens kijken.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Zininzon do 15 dec 2011 - 8:34

Ik ben vorig jaar met een groepsreis van Baobab naar Marokko geweest en met een singlereis van Shoestring naar Egypte.
De ene reis was 8 dagen, de andere 9. Beide heben iets van 800 a 900 euro gekost.
Prijzen zijn inderdaad wel vrij hoog, maar er zijn vaak (of heel lang van tevoren of lastminute) goede aanbiedingen.

Er zit wel veel bij de prijs in, je moet niet vergeten dat je continu reisleiding en vervoer tot je beschikking hebt.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Zininzon do 15 dec 2011 - 8:38

Iets heel anders, maar ik ben 2 jaar geleden helemaal alleen geweest met Beachmasters. Dit is een organisatie voor jongeren, maar dan wel voor individuele vakanties.
Als je een bekende accommodatie boekt, zitten daar vaak meer jongeren en als je met Beachmasters meegaat op een excursie, is de kans groot dat je met alleen maar jongeren gaat.
Er worden ook vaak BBQ's, kroegentochten en feestjes georganiseerd, waardoor je eigenlijk niet één avond alleen hoeft te zitten.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud