Mexico
+19
stella.nova
Middleme
Parisienne
Sweet Sylvana
Paper Crown
Bacio
Joyce
Ster
Pompoen
Tania
Zora
Nana
Caribbeanlover
Champagne
Sam
studiebol
Snack a Jack
TukTuk
Lavendel
23 plaatsers
Pagina 6 van 8
Pagina 6 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Mexico
Nog 6 weken! Ster voor jullie gaat het ook al opschieten.. Weten jullie al welke excursies jullie willen gaan doen?
Champagne- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10
Da''s al gauw.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Het begint inderdaad al op te schieten, nog 3,5 week. Maar de 6 weken voor jullie zijn ook zo voorbij. We hebben ons nog steeds niet erg goed verdiept in Mexico, omdat we druk zijn met de bruiloft. We willen wel gaan snorkelen/duiken. Ook zo ik ook graag naar Chichén Itzá willen, maar dat is minimaal 3 uur reizen, dus ik denk dat het Tulum wordt. We zijn natuurlijk maar 8 dagen daar en willen vooral gaan relaxen. Zwemmen met dolfijnen lijkt me wel erg mooi om meegemaakt te hebben, maar is nooit echt een droom geweest. Dat wil ik daar bekijken, ligt ook een beetje aan de kosten. Is Mexico eigenlijk duur met excursies en bijv. zwemmen met dolfijnen?
Heb ff gezocht op excursies en dit lijkt me wel wat:
Yucatan Explorer: Een leuke kleinschalige excursie is Yucatan Explorer, waarbij je eigenlijk een twee-in-een pakket hebt waarbij actie en natuur gecombineerd worden in een tweetal onderdelen. Eén deel van de dag ga je met een 500 PK sterke speedboot het water op. Bij snelheden tot rond de zeventig kilometer per uur scheur je over de zee naar een twee- of drietal plekken. De eerste is een prachtig baaitje waar zoet en zout water samenkomen. Hier kun je een half uurtje snorkelen. Daarna ga vaar je naar een plek op zee waar je bij het koraalrif gaat snorkelen Behalve tropische vissen en koraal zie je hier ook zeeschildpadden. Indien het snorkelen in je ochtendprogramma zit dan ga je daarna naar Paamul (Paamaul) om te lunchen. Dit prachtige plekje zit vol leguanen die je kunt voeren. Het tweede deel van het programma bestaat uit het rijden met quads door de jungle van Yucatan. Je gaat als onderdeel van deze tocht in een cenote zwemmen, waarna je per quad terugkeert naar de bus.
Hebben jullie al activiteiten op de planning staan?
Heb ff gezocht op excursies en dit lijkt me wel wat:
Yucatan Explorer: Een leuke kleinschalige excursie is Yucatan Explorer, waarbij je eigenlijk een twee-in-een pakket hebt waarbij actie en natuur gecombineerd worden in een tweetal onderdelen. Eén deel van de dag ga je met een 500 PK sterke speedboot het water op. Bij snelheden tot rond de zeventig kilometer per uur scheur je over de zee naar een twee- of drietal plekken. De eerste is een prachtig baaitje waar zoet en zout water samenkomen. Hier kun je een half uurtje snorkelen. Daarna ga vaar je naar een plek op zee waar je bij het koraalrif gaat snorkelen Behalve tropische vissen en koraal zie je hier ook zeeschildpadden. Indien het snorkelen in je ochtendprogramma zit dan ga je daarna naar Paamul (Paamaul) om te lunchen. Dit prachtige plekje zit vol leguanen die je kunt voeren. Het tweede deel van het programma bestaat uit het rijden met quads door de jungle van Yucatan. Je gaat als onderdeel van deze tocht in een cenote zwemmen, waarna je per quad terugkeert naar de bus.
Hebben jullie al activiteiten op de planning staan?
Ster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10
Nogmaals........ga aub niet zwemmen met dolfijnen en doe even wat research. Ga ze gewoon spotten in het wild, veel mooier en daar waar ze horen.
Caribbeanlover- Ratel
http://www.wspa.nl/Search.aspx?keywords=dolfijnen&pn=1&ipp=10&x=38&y=16
Caribbeanlover- Ratel
Wat gaat het snel he? Zaterdag nog 5 weken voor ons! . Wij hebben ons ook nog niet verdiept in mexico/excursiers.. Dit weekend gaan we er even voor zitten haha. Chitzen itza gaan we iig niet doen dit ivm de lange afstand. Het schijnt dat je daar ook helenaal geen schaduw hebt dus dan sta je de hele dag in 40 graden. Wel gaan we naar tulum.. Daar kan je een tempel aan het strand bezichtigen. Eerder in dit topic staan mooie foto's vsn het strand in Tulum. Verder gaan wij met dolfijnen zwemmen.. Weet nog niet waar precies. Er werd mij aangeraden de excursie te boeken in de hoofdstraat op 5th avenu dus dit gaan we denk ik ook doen. Dolphin discovery zag er wel goed uit.. Moet je maar eens googelen. Vliegen jullie met arke? Is jullie heenreis ook zo lang? 15 uur?? Zie daar wel een beetje tegenop maar dit wordt dan ook mijn eerste lange/verre vliegreis. Laten jullie je ook nog inenten? Wij hebben volgende week een afspraak bij de ggd voor consult en hep a vaccinatie. Ik heb zo'n zin in de vakantie!! Haha
Champagne- Prater
Ps. Die excursie ziet er goed uit! Ga ik ook ff checken.
Champagne- Prater
Alles kan er ''goed'' uitzien, maar dat zegt niks hoor! Ik zou zeggen lees het ff en hopelijk verander je van gedachten. Jammer dat men het toch perse wil en niet even de moeite denkt om erover na te denken het niet te doen en/of erover te lezen.
Caribbeanlover- Ratel
Ik ga ook deze zomer naar Mexico en wil ook met dolfijnen zwemmen! Die discovery dolphin ziet er goed uit! Lijkt mij superleuk om te doen.
Ik wil ook bij Arke gaan boeken. Hebben alle reizen 15 uur reistijd heen? Wel jammer dan ben je 1 dag al kwijt.
Ik wil ook bij Arke gaan boeken. Hebben alle reizen 15 uur reistijd heen? Wel jammer dan ben je 1 dag al kwijt.
stella.nova- Fluisteraar
- Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13
ik zag dat er in mei 2 vluchten zijn bij arke die rechtstreeks vliegen. Weet je al naar welk resort je wilt gaan?stella.nova schreef:Ik ga ook deze zomer naar Mexico en wil ook met dolfijnen zwemmen! Die discovery dolphin ziet er goed uit! Lijkt mij superleuk om te doen.
Champagne- Prater
Champagne schreef:ik zag dat er in mei 2 vluchten zijn bij arke die rechtstreeks vliegen. Weet je al naar welk resort je wilt gaan?stella.nova schreef:Ik ga ook deze zomer naar Mexico en wil ook met dolfijnen zwemmen! Die discovery dolphin ziet er goed uit! Lijkt mij superleuk om te doen.
Ja ik wil naar Hotel Viva Wyndham Maya. Bij arke staat erbij met directe vlucht. Ben ik wel blij mee. Terug maakt mij niet veel uit maar heen wel.
Welk hotel wil jij gaan?
stella.nova- Fluisteraar
Oh leuk! Wij hebben de riu palace geboekt. Hoe lang willen jullie gaan?
Champagne- Prater
Weet iemand of je ook nog een visum moet kopen op het vliegveld? Ik dacht van niet maar op een ander forum wordt gezegd van wel.
Champagne- Prater
Goeie vraag, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Verder vraag ik me af of het slim is om al peso's te halen hier. Las ergens dat je alleen dollard kunt pinnen daar en deze vervolgens weer moet wisselen, om bijvoorbeeld excursies te betalen.
Ster- Fluisteraar
Wij nemen dollars en peso's mee. Excursies betaal je meestal in dollars. Wij hebben net onze inentingen gehad.. Jullie ook al?
Champagne- Prater
Wij hebben ons niet laten inenten, zijn het eigenlijk helemaal vergeten:oops:. Heb me er dus ook niet in verdiept, heb jij veel entingen nodig? Dan ga ik nog even geld bestellen bij de bank.
Ster- Fluisteraar
Oh haha! Ze raden dtp en hep a aan dus hebben ons hier net voor laten vaccineren. Voor jullie kan het nog wel hoor. Hebben jullie al excursies geboekt of doen jullie dat daar?
Champagne- Prater
stella.nova schreef:Champagne schreef:ik zag dat er in mei 2 vluchten zijn bij arke die rechtstreeks vliegen. Weet je al naar welk resort je wilt gaan?stella.nova schreef:Ik ga ook deze zomer naar Mexico en wil ook met dolfijnen zwemmen! Die discovery dolphin ziet er goed uit! Lijkt mij superleuk om te doen.
Ja ik wil naar Hotel Viva Wyndham Maya. Bij arke staat erbij met directe vlucht. Ben ik wel blij mee. Terug maakt mij niet veel uit maar heen wel.
Welk hotel wil jij gaan?
Hebben jullie al geboekt??
Champagne- Prater
Champagne schreef:stella.nova schreef:Champagne schreef:ik zag dat er in mei 2 vluchten zijn bij arke die rechtstreeks vliegen. Weet je al naar welk resort je wilt gaan?stella.nova schreef:Ik ga ook deze zomer naar Mexico en wil ook met dolfijnen zwemmen! Die discovery dolphin ziet er goed uit! Lijkt mij superleuk om te doen.
Welk hotel wil jij gaan?
Ik ga alleen Maar ik heb nog niet geboekt. Ik wil pas in september gaan dus heb nog even de tijd!
stella.nova- Fluisteraar
Wij gaan de excursies gewoon daar boeken. Jullie? Weet jij of je speciale stekkers nodig hebt om bijvoorbeeld de telefoon op te laden?Champagne schreef:Oh haha! Ze raden dtp en hep a aan dus hebben ons hier net voor laten vaccineren. Voor jullie kan het nog wel hoor. Hebben jullie al excursies geboekt of doen jullie dat daar?
Ster- Fluisteraar
stella.nova schreef:Champagne schreef:stella.nova schreef:Champagne schreef:ik zag dat er in mei 2 vluchten zijn bij arke die rechtstreeks vliegen. Weet je al naar welk resort je wilt gaan?stella.nova schreef:Ik ga ook deze zomer naar Mexico en wil ook met dolfijnen zwemmen! Die discovery dolphin ziet er goed uit! Lijkt mij superleuk om te doen.
Welk hotel wil jij gaan?
Wow! Ga je dan ook rondtrekken of is het een relaxte vakantie?
Ik ga alleen Maar ik heb nog niet geboekt. Ik wil pas in september gaan dus heb nog even de tijd!
Champagne- Prater
wij gaan het ook daar boeken denk ik. Je hebt een wereldstekker nodig.. Ik heb deze online besteld bij de hema. Was er 1 voor meerdere landen (=handig) voor uit mijn hoofd 16 euro. Na bestelling had ik hem de andere dag al in huis dus dat is ideaal!Ster schreef:Wij gaan de excursies gewoon daar boeken. Jullie? Weet jij of je speciale stekkers nodig hebt om bijvoorbeeld de telefoon op te laden?Champagne schreef:Oh haha! Ze raden dtp en hep a aan dus hebben ons hier net voor laten vaccineren. Voor jullie kan het nog wel hoor. Hebben jullie al excursies geboekt of doen jullie dat daar?
Champagne- Prater
Weet iemand hoe laat het donker is in Mexico?
Champagne- Prater
Tussen 18.00 en 19.00
Caribbeanlover- Ratel
Nee, tussen 19:00 - 20:00 is het echt donker. Gaat wel heel snel.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Pagina 6 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Mexico ervaringen
» Ervaringen Mexico?
» Mexico in oktober?
» Tips excursies Mexico?
» Caribbean en Mexico in september
» Ervaringen Mexico?