Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

+15
Sweety
Rush
Bliss
Kerel
Lenthe
Mees
Sneeuwvlok
Blond
Janelie
Sugarfall
Arwyn
Caramba
TGR
GreenGrass
Jenny010
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Jenny010 di 17 jan 2012 - 6:20

Oke, laatst had ik een discussie over het hebben van een vriendschap met een man als vrouw zijnde. Hierin werd mij door een man verteld dat mannen geen normale vriendschap met vrouwen kunnen hebben zonder daarin meer te willen zeg maar. Ze zouden daarin altijd meer willen van de vrouw waar die een vriendschap mee heeft. Een vrouw kan wel een leuke normale vriendschappelijke band hebben met een man zonder meer te willen.. Ik moet zeggen dat ik hier best over na ben gaan denken.. En ben daarbij benieuwd hoe jullie daarover denken? Geloven jullie dit? Of vind je dit grote onzin?
Jenny010
Jenny010
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 108
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  GreenGrass di 17 jan 2012 - 6:33

Ik vind het onzin. Het merendeel van mijn vrienden is man en ze lopen echt niet allemaal achter hun lul aan.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 6:33

Ik vind 't onzin. Hoewel ik 2 beste vriendinnen heb, is er maar één vriend die mij kan troosten; mijn ex Wink Da's nu echt mijn allerbeste vriend. We lachen samen, voel me veilig en beschermd bij hem, zonder dat er ook maar iets van een seksuele spanning is. Bovendien hebben we beide een relatie en onze partners zitten er totaal niet mee; zij zien in dat 't gewoon een hele fijne vriendschap is smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  TGR di 17 jan 2012 - 6:42

Ik denk wel dat het kan, maar niet zomaar.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Caramba di 17 jan 2012 - 6:46

De vrienden van mijn vriend beschouw ik als goede vrienden, maar 1 van hen zie ik anders dan alleen maar een goede vriend. Hem vertel ik juist dingen die mijn vriend niet zou weten en andersom ook.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 7:02

Ik heb het meer dan eens geprobeerd maar eigenlijk bleek altijd wel dat er toch meer speelde.

Dit is trouwens wel een grappig filmpje daarover:


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Arwyn di 17 jan 2012 - 7:03

Ik ben het er niet mee eens.
Ik heb meerdere vrienden, sommige vrijgezel, sommige met een vriendin, maar van allemaal weet ik heel erg zeker dat ze mij echt niet hoeven te versieren en mij op die manier echt niet interessant vinden.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  TGR di 17 jan 2012 - 7:04

Zusje schreef:Ik heb het meer dan eens geprobeerd maar eigenlijk bleek altijd wel dat er toch meer speelde.

Dit is trouwens wel een grappig filmpje daarover:


Dankje, ik kon m even niet vinden. Ik denk dat het wel zo zit. Vrouwen denken dat het wel kan, maar weten best wel dat de man ik kwestie heus wel meer zou willen.

Ik denk niet dat mannen vrienden worden met vrouwen die ze niet een beetje aantrekkelijk vinden. Andersom juist eerder wel.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 7:15

Eens!! Maar nu spreek wel even uit mijn ervaring smile De mannelijke vriendschappen die ik heb gehad zijn doodgebloed omdat er gevoelens bij kwamen. Misschien dat het kan hoor. Geen idee wat ik fout doe, maar op een of andere manier werkt het bij mij niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 7:23

De ervaring die ik tot nu toe heb, is dat het vrijwel onmogelijk is.
Vooral tussen mijn 18e en 22e heb ik veel mannelijke vrienden gehad en zij bleken allen meer dan vriendschappelijke gevoelens te hebben. De meesten dropen af toen bleek dat het niet wederzijds was Rolling Eyes

Ik heb nu nog twee mannelijke vrienden waar ik closer mee ben dan bijvoorbeeld de mannen in de vriendengroep van mijn man en ik geloof dat dat nu eindelijk goed gaat. Ze hebben zich er bij neer gelegd, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Sugarfall di 17 jan 2012 - 7:49

Ik vind het onzin, ik heb een beste vriend waarbij echt geen gevoelens komen kijken, ik ken hem al sinds de middelbare school en die gevoelens zijn er ook nooit geweest. Ik vind het pas verkeerd, als je met die vriend/vriendin dingen doet, die in mijn ogen wel echt alleen in een relatie thuis horen.

Het jammere is wel dat sinds die vriend een vriendin heeft, zij min of meer het contact tussen ons verbied en het dus een beetje aan het doodbloeden is, terwijl er echt nooit iets had gebeurd tussen ons.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Janelie di 17 jan 2012 - 7:56

Cimic schreef:Eens!! Maar nu spreek wel even uit mijn ervaring Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  561177 De mannelijke vriendschappen die ik heb gehad zijn doodgebloed omdat er gevoelens bij kwamen. Misschien dat het kan hoor. Geen idee wat ik fout doe, maar op een of andere manier werkt het bij mij niet.

Helaas +1. Ook bij mij werkt het vaak zo. Ik heb wel een aantal mannelijke vrienden, maar met hen ben ik niet zo close. Zodra ik met 1 van die mannen wel closer werd kwam er vanuit hun kant spanning/gevoelens en zodra dat niet beantwoord werd/zij een andere vriendin kregen bekoelde de vriendschap weer.
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Arwyn di 17 jan 2012 - 8:05

Ik zal vergeleken met jullie wel niet knap genoeg zijn of zo, haha, want die vrienden van mij voelen zich totaal niet tot mij aangetrokken! Iig niet op een seksuele manier, dat is echt puur vriendschappelijk.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Blond di 17 jan 2012 - 8:26

Ik heb drie mannelijke vrienden. Bij geen van allen heeft er ooit iets meer gespeeld dan vriendschap.

Nummer 1 ken ik al 10 jaar, en zijn samen ouder geworden, maar we vinden elkaar niet aantrekkelijk. Nummer 2 is een heel ander type dan ik, en valt echt op stoere rockchicks (heeft nu ook een stoere rockchick als vriendinnetje), dus ook geen probleem. Nummer drie valt op mannen, dus al helemaal geen probleem. Very Happy
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Sneeuwvlok di 17 jan 2012 - 8:47

Dat filmpje klopt wel echt, in mijn geval dan. Ik heb één goede vriend, ongeveer 5 jaar geleden vond hij mij leuk, het was niet wederzijds, en na een tijdje wat minder contact is het wel weer een goede vriendschap. Maar ik weet niet of hij er nog steeds hetzelfde over denkt als 5 jaar geleden.. Bij een andere vriend heb ik ook wel eens het idee gehad dat hij me leuk vond, geen idee of het echt zo was. En de rest van de jongens in m'n vriendengroep vind ik zelf niet aantrekkelijk, dus denk ik er liever niet over na haha.

Ook in mijn omgeving zie ik vaak dat het eigenlijk niet kan.. vanuit de vrouw wel, maar vanuit de man niet
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Mees di 17 jan 2012 - 8:54

Arwyn schreef:Ik zal vergeleken met jullie wel niet knap genoeg zijn of zo, haha, want die vrienden van mij voelen zich totaal niet tot mij aangetrokken! Iig niet op een seksuele manier, dat is echt puur vriendschappelijk.

+1
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 9:15


Ik heb 2 goede vrienden. Eentje zal sowieso altijd platonisch zijn, want hij is homo nerd en de ander is gewoon echt een maatje. De hele relatie met die persoon heeft nooit gedraaid om geslacht, maar om gezamenlijke interesses.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Lenthe di 17 jan 2012 - 9:23

Ik heb een paar mannelijke vrienden, waarvan de meeste een vriendin hebben. De jongens ken ik al heel lang en er komen geen extra gevoelens bij.
Een vriend is vrijgezel, net als ik, maar ook daar komen geen gevoelens bij. Van mijn kant sowieso niet en van zijn kant weet ik eigenlijk ook wel zeker van niet. We kunnen ontzettend goed met elkaar opschieten en hebben het altijd heel gezellig!
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 9:39

Ik vind het dat het wel kan. Ik heb zelf meer mannelijke vrienden dan vrouwelijke en daar speelt echt niks meer mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Kerel di 17 jan 2012 - 10:26

Ik heb meer vriendinnen dan vrienden? En dan zonder seksuele lading ofzo. Dus ja, dat kan? Al zal het van mens tot mens verschillen.. mannen die altjid op jacht zijn zullen dat niet zien zitten.
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Bliss di 17 jan 2012 - 11:03

Ik heb een paar mannelijke vrienden en dat is puur platonisch. Degene waar ik al het langst mee bevriend (jaar of 13, 14) ben heb ik zelf wel leuk gevonden, maar toen kende ik hem nog niet goed. Al vrij snel ging dat gevoel over en zijn we gewoon vrienden geworden. We waren altijd met drie meiden en drie jongens, maar met de jaren is die groep totaal uit elkaar gevallen. Alleen met hem heb ik nu nog contact (en sporadisch met een andere jongen uit die groep), al zie ik hem maar eens in de paar maanden (maar dat is wel bij meer vriend(inn)en het geval). Hij heeft ook al zes jaar een vriendin nu, geen probleem.
Ook ben ik na twee internetdates vorig jaar vriendschappelijk verder gegaan met een jongen, maar eigenlijk bleek hij al die tijd nog wel gevoelens voor mij te hebben gehad en ben ik hem sinds kort toch met andere ogen gaan bekijken en nu zijn we wederom aan t daten smile

Conclusie: het kán dus wel, maar het is wel lastig in veel gevallen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 11:06

Op dit moment moet ik zeggen dat het werkt. Maar in deze mening ben ik nogal wisselend geweest. Er zijn genoeg vriendschappen met mannen stuk gegaan, omdat er gevoelens bij kwamen kijken. Van welke kant dan ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Rush di 17 jan 2012 - 21:05

Ik dacht altijd van wel, maar later is toch gebleken dat alle mannelijke vrienden er geen moeite mee zouden hebben als ik met de benen wijd voor ze zou liggen. Sommige hebben dat ook letterlijk gezegd.

Ach nouja, ik zie het maar als compliment. Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  166342
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Sweety di 17 jan 2012 - 21:36

Ik vind dat een lastige, ik denk dat het van vrouwen uit wel zou kunnen maar van mannen uit. Verschilt denk ik per persoon. Ik heb 1 vriend en die valt zelf ook op mannen, dus daar zal nooit iets gebeuren. Een andere vriend die spreek ik af en toe, soms gaan we een film kijken maar dat betekend niks, vroeger in onze tienerjaren weleens gezoend maar meer niks. Dan heb ik mijn ex, tja die zou denk ik wel willen dat ik nog een keer seks met hem zou willen. ( hij maakt weleens opmerkingen erover ) En dan heb ik sinds een tijdje een vriend, nu moet ik zeggen dat er van beide kanten wel gevoelens zijn, maar dat we het vriendschappelijk willen houden.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  liqueje di 17 jan 2012 - 23:39

ik heb hier verschillende ervaringen mee.
Ging een tijd lang vriendschappelijk met een jongen om deden veel samen uiteten,filmpje pakken en zeiden ook beide dat het vriendschappelijk is.
Ik met hem en zijn vrienden mee naar een festival kom ik daar een scharrel tegen en dat werd vrij close.
Via gezamenlijke vrienden kreeg ik te horen dat hij dat niet relaxed vond en dat ik hem had teleurgesteld.

van mijn 12de tot 20ste ging ik veel met een jongen om een vriend van de vakantie.
In de weekenden was hij veel bij mij en mijn vrienden en was ook veel bij hem en zijn ouders.
Zag hem echt als een maatje maar hij vertelde op een gegeven moment ook dat hij meer voor me voelde.
Toen hij een vriendin kreeg mocht hij mij niet meer zien.

een maatje van me vond ik in het begin wel leuk en het flirten was wederzijds maar waren beide bezet en kregen een hechte vriendschap.
We raakte vrijgezel en sprak het toen naar hem uit en zijn reactie was dat hij de vriendschap niet op het spel wilde zetten.
Heb dat geaccepteerd en naar enkele maanden zijn we echt goede vrienden geworden.

Mijn ex heb ik ook een goede vriendschap mee gekregen na mijn relatie.
we hebben beide een nieuwe relatie maar onze vriendschap is heel close en onze partners accepteren dat.
liqueje
liqueje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 133
Registratiedatum : 12-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!  Empty Re: Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum