vriendschap beëindigen of toch niet?
+6
Melis_je
luisa
Bay
Inge
Caro
ellibre
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
vriendschap beëindigen of toch niet?
Nou dames het wordt een lang verhaal dus als je dit gaat lezen alvast bedankt. Het gaat om een goede vriendin. Ik ken haar nu al zo`n 7 jaar denk ik en het heeft vanaf het begin af aan goed geklikt. Nu is het zo dat we elkaar de laatste jaren niet veel meer zagen doordat haar vriend een hele grote vriendengroep had en daardoor hadden ze bijna elk weekend wel iets. Maar we probeerden elkaar toch met enige regelmaat te zien. Laatste periode zagen we elkaar elke maand en dit was erg leuk en gezellig. Ook heb ik een moeilijke ziekteperiode gehad en is ze ook langs geweest en enerzijds toen zei in het ziekenhuis lag (in zo`n periode kom je erachter wie je vrienden zijn)
Nu heeft ze net na de carnaval haar relatie beëindigd en sindsdien gaat het eigenlijk niet goed met haar. Ik heb toen enkele keren aangeboden maar ik kreeg toen steeds op het laatste moment een smsje of ik het erg vond om niet te komen want ze was er nog niet aan toe enzo. Ik zo van oke. Laatste tijd ook weer aangeboden om langs te komen of om ergens iets te gaan drinken zodat ze haar gedachten kon verzetten maar dat wees ze ook af.
We zouden in mei een weekendje weggaan en zouden we last-minute boeken doordat ik zwanger ben en we niet wisten hoe het dan allemaal zou gaan met mij + last minute ben je stukken goedkoper uit. Nu sprak ik haar laatst en gaf ze aan dat het niet zo geweldig gaat ook qua financiën dus ik gezegd van ja als je ons weekendje niet door wil laten gaan dan heb ik daar begrip voor. Toen zei ze al ja elke 100 euro is nu meegenomen dus als het was voor haar wel 'fijn' als het niet doorging. Nu las ik 2 weken geleden op FB Wie heeft er nog tips voor goedkope groepsreizen, dus toen had ik zoiets van ons weekendje weg heb ik niet door laten gaan doordat jij het ruimer hebt qua financiën en nu lees ik dit. Heb haar toen een net berichtje gestuurd:
Ik snap dat je in de 3 weken dat je vakantie hebt er tussenuit wilt. Maar laatst hebben wij het erover gehad over ons weekendje en dat je het financieel niet breed had. N.a.v. daarvan heb ik toen aangeboden om het dan niet door te laten gaan aangezien jij aangaf dat elke 100 euro momenteel mooi is meegenomen. Ik vind het dan jammer om te lezen dat je dan nu wel een groepsreis wil gaan doen terwijl ons weekendje uiteindelijk niet doorgaat zodat jij het financieel wat prettiger hebt.
Kreeg ik dit terug:
Ja dat kan maar ik moet kiezen enja ik wil er dan ook echt eruit en wie zegt dat jij t dan aankan. Dan ga ik wel met jou weg dan blijf ik van de zomer wel 3 weken gezellig in me uppie thuis en bovendien wille me ouders me dan helpen ik doe dat van de zomer niet uit eigen zak krijg ik van me ouders omdat die mij ook n pleziertje gunne.
En ik zal kijken wat ik in mei kan doen maar snap mij ook dat ik vd zomer eruit wil ik zou eigelijk met A*ex* gaan en dat gaat nu nie meer door en als ik dan thuis moet blijven zitten wordt ik gek en verdrietig. En bovendien steunen me ouders me dan mrja.
Dus toen had ik al zoiets van de manier waarop het gezegd wordt van dan ga ik wel met jou. Ja zo hoeft het niet. En ik weer netjes een mailtje teruggestuurd van dat ik het raar vond om het op FB te lezen en dat ik wel snap dat haar ouders het betalen maar toen kreeg ik dit weer terug:
ik snap t maar in dit geval betalen me ouders het omdat ik vorige week compleet geflipt was. Heb spullen kapot gegooit, zag t even helemaal niet meer zitten heb nu ook hulp van iemand om mee te pratenvoordat t dadelijk echt n keertje fout met me gaat.
Dus ik gezegd dat ze het nu maar even moet laten rusten en dat ik er vooral mee zit hoe ze dingen heeft verwoord/gezegd de vorige keer. Krijg ik dit terug:
srry hiervoor zit ook in de knoop met mezelf ben in de war en kwets alleen maar mensen laatste tijd t spijt me oke mrja snap dat je t me nooit zult vergeven. Heb nu ook hulp en hoop er nog ooit bovenop te komen. Maar goed dat je nu afstand van me houdt ookal heb ik me vrienden nu hard nodig mrja. En ik weet dat ik botte dingen heb gezegd, ben er me ook van bewust nu deed ik dat maar op dat moment
Maar je mag t best weet 2 weken terug zag ik t niet meer zitten wilde er mee kappe, dacht t leven heeft voor mij geen zin meer dus dan weet je wel hoe ernstig t was.
Nu heb ik zoiets van ja hey ik heb al diverse keren aangeboden om langs te komen en dan hoeft het allemaal niet en nu opeens is er vanalles aan de hand. Wat vinden jullie? En sorry voor mijn überlange verhaal
Nu heeft ze net na de carnaval haar relatie beëindigd en sindsdien gaat het eigenlijk niet goed met haar. Ik heb toen enkele keren aangeboden maar ik kreeg toen steeds op het laatste moment een smsje of ik het erg vond om niet te komen want ze was er nog niet aan toe enzo. Ik zo van oke. Laatste tijd ook weer aangeboden om langs te komen of om ergens iets te gaan drinken zodat ze haar gedachten kon verzetten maar dat wees ze ook af.
We zouden in mei een weekendje weggaan en zouden we last-minute boeken doordat ik zwanger ben en we niet wisten hoe het dan allemaal zou gaan met mij + last minute ben je stukken goedkoper uit. Nu sprak ik haar laatst en gaf ze aan dat het niet zo geweldig gaat ook qua financiën dus ik gezegd van ja als je ons weekendje niet door wil laten gaan dan heb ik daar begrip voor. Toen zei ze al ja elke 100 euro is nu meegenomen dus als het was voor haar wel 'fijn' als het niet doorging. Nu las ik 2 weken geleden op FB Wie heeft er nog tips voor goedkope groepsreizen, dus toen had ik zoiets van ons weekendje weg heb ik niet door laten gaan doordat jij het ruimer hebt qua financiën en nu lees ik dit. Heb haar toen een net berichtje gestuurd:
Ik snap dat je in de 3 weken dat je vakantie hebt er tussenuit wilt. Maar laatst hebben wij het erover gehad over ons weekendje en dat je het financieel niet breed had. N.a.v. daarvan heb ik toen aangeboden om het dan niet door te laten gaan aangezien jij aangaf dat elke 100 euro momenteel mooi is meegenomen. Ik vind het dan jammer om te lezen dat je dan nu wel een groepsreis wil gaan doen terwijl ons weekendje uiteindelijk niet doorgaat zodat jij het financieel wat prettiger hebt.
Kreeg ik dit terug:
Ja dat kan maar ik moet kiezen enja ik wil er dan ook echt eruit en wie zegt dat jij t dan aankan. Dan ga ik wel met jou weg dan blijf ik van de zomer wel 3 weken gezellig in me uppie thuis en bovendien wille me ouders me dan helpen ik doe dat van de zomer niet uit eigen zak krijg ik van me ouders omdat die mij ook n pleziertje gunne.
En ik zal kijken wat ik in mei kan doen maar snap mij ook dat ik vd zomer eruit wil ik zou eigelijk met A*ex* gaan en dat gaat nu nie meer door en als ik dan thuis moet blijven zitten wordt ik gek en verdrietig. En bovendien steunen me ouders me dan mrja.
Dus toen had ik al zoiets van de manier waarop het gezegd wordt van dan ga ik wel met jou. Ja zo hoeft het niet. En ik weer netjes een mailtje teruggestuurd van dat ik het raar vond om het op FB te lezen en dat ik wel snap dat haar ouders het betalen maar toen kreeg ik dit weer terug:
ik snap t maar in dit geval betalen me ouders het omdat ik vorige week compleet geflipt was. Heb spullen kapot gegooit, zag t even helemaal niet meer zitten heb nu ook hulp van iemand om mee te pratenvoordat t dadelijk echt n keertje fout met me gaat.
Dus ik gezegd dat ze het nu maar even moet laten rusten en dat ik er vooral mee zit hoe ze dingen heeft verwoord/gezegd de vorige keer. Krijg ik dit terug:
srry hiervoor zit ook in de knoop met mezelf ben in de war en kwets alleen maar mensen laatste tijd t spijt me oke mrja snap dat je t me nooit zult vergeven. Heb nu ook hulp en hoop er nog ooit bovenop te komen. Maar goed dat je nu afstand van me houdt ookal heb ik me vrienden nu hard nodig mrja. En ik weet dat ik botte dingen heb gezegd, ben er me ook van bewust nu deed ik dat maar op dat moment
Maar je mag t best weet 2 weken terug zag ik t niet meer zitten wilde er mee kappe, dacht t leven heeft voor mij geen zin meer dus dan weet je wel hoe ernstig t was.
Nu heb ik zoiets van ja hey ik heb al diverse keren aangeboden om langs te komen en dan hoeft het allemaal niet en nu opeens is er vanalles aan de hand. Wat vinden jullie? En sorry voor mijn überlange verhaal
Gast- Gast
Re: vriendschap beëindigen of toch niet?
Het verdient niet allemaal de schoonheidsprijs, hoe zij met jou omgaat, maar ik snap haar reactie verder wel. Als ik zou moeten kiezen tussen in de zomer op vakantie gaan en een weekendje weg met een vriendin, dan zou ik ook voor de zomervakantie kiezen. Daarnaast geeft ze aan dat haar ouders haar daarbij financieel ondersteunen, dat ze specifiek in die periode weg wil gaan omdat het een emotioneel beladen periode is, en gebruikt ze facebook om te zoeken naar de goedkoopst mogelijke optie. Dat vind ik toch allemaal hele redelijke argumenten voor iemand die financieel gezien erg krap zit, en emotioneel gezien in een behoorlijke dip. De manier waarop ze het zegt ("dan maar met jou een weekend weg ipv de zomer") vind ik niet erg netjes, maar ik kan me ook wel voorstellen dat ze zich aangevallen voelt doordat jij je op deze manier bemoeit met hoe zij haar geld uit geeft.
Verder zit ze, zoals ze zelf al zegt, emotioneel en psychisch behoorlijk aan de grond. Ik weet uit ervaring (mensen in mijn directe omgeving) dat je dan dingen doet die voor een ander niet te begrijpen zijn, en voor jezelf achteraf ook niet.
Verder zit ze, zoals ze zelf al zegt, emotioneel en psychisch behoorlijk aan de grond. Ik weet uit ervaring (mensen in mijn directe omgeving) dat je dan dingen doet die voor een ander niet te begrijpen zijn, en voor jezelf achteraf ook niet.
Laatst aangepast door ellibre op di 10 apr 2012 - 3:11; in totaal 1 keer bewerkt
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Ik zou hem niet beeindigen hiervoor. Ze geeft duidelijk aan écht in de shit te zitten en ondanks dat ze eerder afspraken afzei, kan ze wel vrienden gebruiken. Ik ben ook een tijdje lichtelijk overspannen geweest en ik trok bepaalde afspraken ook niet, máár vrienden kon ik wel gebruiken. Lat haar nu niet vallen en reken bepaalde fouten ook niet net zo erg aan als ze in een normale situatie had gezeten. Ik denk niet dat je dat kan vergelijken...
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Het klinkt alsof ze er flink doorheen zit en daardoor verkeerde keuzes maakt / niet weet hoe ze de goede keuze moet maken.
Het is niet helemaal netjes wat ze doet, maar volgens mij weet ze zelf op het moment even niet hoe ze het anders moet aanpakken. Zou de vriendschap zeker niet verbreken, maar haar nogmaals laten weten dat je er voor haar wilt zijn. En laat het vanuit haar komen, waar zij behoefte aan heeft en wanneer zij daar behoefte aan heeft
Het is niet helemaal netjes wat ze doet, maar volgens mij weet ze zelf op het moment even niet hoe ze het anders moet aanpakken. Zou de vriendschap zeker niet verbreken, maar haar nogmaals laten weten dat je er voor haar wilt zijn. En laat het vanuit haar komen, waar zij behoefte aan heeft en wanneer zij daar behoefte aan heeft
Laatst aangepast door Inge op di 10 apr 2012 - 3:16; in totaal 1 keer bewerkt
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
ik zit ook niet met het feit dat ze in de zomer op vakantie wil. Dat heb ik ook tegen haar gezegd en ik kon ook niet op FB opmaken dat haar ouders dit zouden betalen dus ik gun het haar ook wel. Maar het gaat me allemaal op de manier waarop. Ik heb de afgelopen weken al vaak gezegd van ik wil wel langskomen en wanneer zal ik langskomen of zullen we iets gaan drinken zodat je even je appartement uit bent en dat wil ze dan niet terwijl ik zoiets heb van ja maar als het allemaal zo erg is zou ik het juist fijn vinden als er een vriendin langs kwam. Ook heb ik geen flauw benul waar dit nu zo ineens vandaan komt. Eerst was er niks aan de hand en nu heeft ze haar relatie beëindigd en opeens is ze depressief, ziet ze het allemaal niet meer zitten e.d.
Laatst aangepast door Lily op di 10 apr 2012 - 3:15; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hm....moeilijk...wat betreft dat weekendje snap ik haar wel eigenlijk, al had ze het wat leuker kunnen brengen. Ik zou ook liever in de zomer weggaan en dat ze daarvoor moet sparen snap ik.
Ik denk dat ze niet goed in haar vel zit en dan kun je als vriendin wel (heel lief bedoeld) willen steunen, maar ik denk dat je meer steunt door te respecteren wat zij aangeeft, en dat is niet afspreken om de momenten dat jij het voorstelde.
Ik denk dat ze niet goed in haar vel zit en dan kun je als vriendin wel (heel lief bedoeld) willen steunen, maar ik denk dat je meer steunt door te respecteren wat zij aangeeft, en dat is niet afspreken om de momenten dat jij het voorstelde.
Gast- Gast
Zou het ook niet om deze reden beeindigen al snap ik dat het niet leuk is dingen op fb te lezen.
Zelf zou ik iets terug sturen in de trant van dat je het vervelend voor haar vindt, aan haar denkt en er graag voor haar wil zijn en dan eventueel nog wat voorstellen om te doen.
Zelf zou ik iets terug sturen in de trant van dat je het vervelend voor haar vindt, aan haar denkt en er graag voor haar wil zijn en dan eventueel nog wat voorstellen om te doen.
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Eens!Inge schreef:Het klinkt alsof ze er flink doorheen zit en daardoor verkeerde keuzes maakt / niet weet hoe ze de goede keuze moet maken.
Gast- Gast
Ik zou zeker niet de vriendschap hierom beeindigen. Ik snap best dat je eerst dacht van he? Wij zouden toch weg gaan? Maar ik snap wel dat het voor haar beter uit komt om dan van de zomer weg te kunnen zodat ze nog wat kan sparen.
Verder snap ik niet zo goed waar je precies de vriendschap om wilt beeindigen? Zeker als een vriendin aangeeft écht niet goed in haar vel te zitten ga ik niet zomaar een goede vriendschap beeindigen.
Verder snap ik niet zo goed waar je precies de vriendschap om wilt beeindigen? Zeker als een vriendin aangeeft écht niet goed in haar vel te zitten ga ik niet zomaar een goede vriendschap beeindigen.
Gast- Gast
Lily schreef:ik zit ook niet met het feit dat ze in de zomer op vakantie wil. Dat heb ik ook tegen haar gezegd en ik kon ook niet op FB opmaken dat haar ouders dit zouden betalen dus ik gun het haar ook wel. Maar het gaat me allemaal op de manier waarop. Ik heb de afgelopen weken al vaak gezegd van ik wil wel langskomen en wanneer zal ik langskomen of zullen we iets gaan drinken zodat je even je appartement uit bent en dat wil ze dan niet terwijl ik zoiets heb van ja maar als het allemaal zo erg is zou ik het juist fijn vinden als er een vriendin langs kwam. Ook heb ik geen flauw benul waar dit nu zo ineens vandaan komt. Eerst was er niks aan de hand en nu heeft ze haar relatie beëindigd en opeens is ze depressief, ziet ze het allemaal niet meer zitten e.d.
Niet iedereen gaat er hetzelfde mee om. Dat jij op die manier afgeleid wilt worden als het niet goed met je gaat, betekent niet dat een ander dat ook wil. Het is toch ook haar goed recht om even wat minder te willen en kunnen als het niet goed gaat. Het is lief dat je het allemaal wilt doen, maar omdat jij ermee geholpen zou zijn, maakt het niet dat het bij iemand anders ook zo is.
Ik zou absoluut niet de vriendschap verbreken om dit soort redenen (nog eerder om haar taalniveau) en als het zo slecht met een vriendin gaat, probeer haar dan te helpen en niet de vriendschap te beëindigen. Als je je grote zorgen maakt, kun je naar haar toe, maar leg anders even het initiatief bij haar, maar laat wat vaker wat van je horen. Als het met mijn vriendinnen wat slechter gaat, dan houd ik er vooral ook rekening mee dat het contact vanuit mij moet komen en dat ik me niet teveel afgewezen moet voelen als ze geen zin in me hebben. Laat staan dat ik ineens de vriendschap ga verbreken.
Gast- Gast
Ik moet zeggen dat ik dat ook wel heel erg irritant vond lezenJune schreef:
Ik zou absoluut niet de vriendschap verbreken om dit soort redenen (nog eerder om haar taalniveau)
Gast- Gast
Ik zou hier de vriendschap ook niet om beëindigen. Ik weet uit ervaring dat het fijn is om vrienden om je heen te hebben als je daar behoefte aan hebt, maar ook dat je daar soms even helemaal geen behoefte aan hebt. Mensen die in een dip zitten hebben ook tijd voor zichzelf nodig en zitten niet altijd op anderen te wachten, hoe goed bedoeld de adviezen of hulp ook zijn. Vaak is een telefoontje of berichtje al genoeg.
Gast- Gast
Ik snap eigenlijk ook niet waarom dit soort gesprekken via facebook of mail ofzo gaan. Is het niet handiger om te bellen of gewoon face to face te spreken?
Maar ok, ik zal hier geen goede vriendschap voor verbreken.
Maar ok, ik zal hier geen goede vriendschap voor verbreken.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
+1Zelda schreef:Ik moet zeggen dat ik dat ook wel heel erg irritant vond lezenJune schreef:
Ik zou absoluut niet de vriendschap verbreken om dit soort redenen (nog eerder om haar taalniveau)
Gast- Gast
+1, al ben ik nooit overspannen geweest.Caro schreef:Ik zou hem niet beeindigen hiervoor. Ze geeft duidelijk aan écht in de shit te zitten en ondanks dat ze eerder afspraken afzei, kan ze wel vrienden gebruiken. Ik ben ook een tijdje lichtelijk overspannen geweest en ik trok bepaalde afspraken ook niet, máár vrienden kon ik wel gebruiken. Lat haar nu niet vallen en reken bepaalde fouten ook niet net zo erg aan als ze in een normale situatie had gezeten. Ik denk niet dat je dat kan vergelijken...
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik weet ook niet of ik het écht ben geweest, toen ik er middenin zat had ik het minder door maar nu het weer gewoon goed gaat denk ik wel eens 'goh, toen zat ik er toch echt wel doorheen'. Verder ben ik nooit thuis gebleven van werk oid...
Maar toen had ik ook geen puf om nog af te spreken, of had ik er wel zin maar zodra het moment kwam, absoluut niet meer. Zo ben ik een keer halverwege teruggereden toen ik op weg was naar een vriendin...ik trok het niet. Niks voor mij, maar toen even wel.
Dus als dit meisje nu aangeeft het niet te trekken, hoeft dat niks met de TO te maken te hebben en moet TO het zich niet persoonlijk aantrekken.
Maar toen had ik ook geen puf om nog af te spreken, of had ik er wel zin maar zodra het moment kwam, absoluut niet meer. Zo ben ik een keer halverwege teruggereden toen ik op weg was naar een vriendin...ik trok het niet. Niks voor mij, maar toen even wel.
Dus als dit meisje nu aangeeft het niet te trekken, hoeft dat niks met de TO te maken te hebben en moet TO het zich niet persoonlijk aantrekken.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Tja, het blijft natuurlijk vaag hoe ze met bepaalde dingen omgaat. Ze had gewoon duidelijk moeten zijn over haar financiele positie op dit moment en het lijkt me dat je als vriendin daar best begrip voor op kunt brengen. En naar mijn idee krijgt ze dit begrip ook van jou. Ik vind alleen het laatste stukje een beetje lichtelijk overdreven en een beetje misplaatst wat ze naar jou stuurt. Jij neemt meerdere keren initiatief om haar te steunen, te zien ed. en nu komt ze met het feit dat ze je het eigenlijk kwalijk neemt en het allemaal maar niet meer ziet zitten en heeft het meteen over er een einde aan maken. Kijk, dat je er doorheen zit oke, maar als jij een echte vriendin voor haar bent had ze (maar dat is mijn idee) jou kunnen benaderen om dit te bespreken en had jij kunnen uitleggen dat dit niet zo gebeurd omdat jij initiatief neemt. Daarbij vind ik dingen zoals mijn ouders steunen me/ betalen het, ik heb dingen kapot gegooid ed. helemaal niet relevant. Komt op mij over van als ik nou heel veel vertel dan begrijpt Lily me wel.. En ja, je zwangerschap dat is inderdaad onzeker. Maar laten we eerlijk zijn, ook als je niet zwanger zou zijn zou je het niet kunnen trekken omdat je opeens een griepje hebt of weet ik veel wat... Ook niet eerlijk naar jou toe om met dit soort dingen te komen. Verder zou ik de vriendschap niet verbreken, maar dit wel duidelijk met haar bespreken. Wel vind ik dat dit soort dingen altijd grenzen hebben, zelf had ik een vriendin die ook altijd emotioneel een beetje probeerde in te spelen op mijn gevoel zodat ik haar altijd zou begrijpen (wat ik ook deed) maar andersom was dit begrip er in vervelende situaties niet. Ik heb daarom, en met meerdere redenen uiteraard de vriendschap wel verbroken.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zie niet zo goed in waarom je deze vriendschap wil verbreken? Omdat het slecht met haar gaat?
Als ze nu even geen behoefte aan face to face contact, prima. Sms en bel af en toe, laat weten dat je aan haar denkt. Niet iedereen die er doorheen zit wil mensen om zich heen hebben. Waarschijnlijk wil zij graag even alleen zijn. Ik heb er ook wel eens flink doorheen gezeten, en dan wilde ik ook alleen maar vanuit mijn werk naar huis om op de bank te hangen. Iedereen lost dit soort dingen op een andere manier op. Maar wat ik al zei, laat wel weten dat je er voor haar wil zijn.
Als ze nu even geen behoefte aan face to face contact, prima. Sms en bel af en toe, laat weten dat je aan haar denkt. Niet iedereen die er doorheen zit wil mensen om zich heen hebben. Waarschijnlijk wil zij graag even alleen zijn. Ik heb er ook wel eens flink doorheen gezeten, en dan wilde ik ook alleen maar vanuit mijn werk naar huis om op de bank te hangen. Iedereen lost dit soort dingen op een andere manier op. Maar wat ik al zei, laat wel weten dat je er voor haar wil zijn.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
thanks voor jullie reacties meiden, en ja het is niet enkel dit punt maar dit is eigenlijk een beetje de druppel die de emmer doet overlopen zeg maar. In het verleden hebben wij al vaak afspraken gemaakt en dan zei ze op het laatste moment weer af. Ook zou ze m`n vrijgezellenfeest regelen maar kreeg ik uiteindelijk van allerlei meiden te horen dat ze maar niks te horen kregen en als ze mij al gaan benaderen heb ik ook al zoiets van En zo zijn er nog wel meer dingen mja.
Ik heb haar gisteren nog een berichtje gestuurd:
Zo ik heb even een paar dagen rust gehad en even kunnen nadenken over wat ik moet zeggen. Je geeft aan dat je het allemaal niet meer ziet zitten e.d. maar waar komt dit opeens vandaan? Ook zeg je dat je je vrienden nu hard nodig hebt maar ik heb de afgelopen weken al vaak aangegeven dat ik langs wil komen of om iets te gaan drinken zodat je er even uit bent. Wat verwacht je dan van me?
Krijg ik dit terug en ik snap er daadwerkelijk helemaal niks van:
Speelt al heel lang maar heb nu me vrienden hard nodig weken wevoor nie mrja. Maar is super lang verhaal kan ik zo eigelijk nie zo goed uitleggen.
En het is eigenlijk meer wat CCC zegt. Pffff moeilijk dit zeg. Ik kijk het nog wel even aan, en kijk wel wat ze precies wil.
Ik heb haar gisteren nog een berichtje gestuurd:
Zo ik heb even een paar dagen rust gehad en even kunnen nadenken over wat ik moet zeggen. Je geeft aan dat je het allemaal niet meer ziet zitten e.d. maar waar komt dit opeens vandaan? Ook zeg je dat je je vrienden nu hard nodig hebt maar ik heb de afgelopen weken al vaak aangegeven dat ik langs wil komen of om iets te gaan drinken zodat je er even uit bent. Wat verwacht je dan van me?
Krijg ik dit terug en ik snap er daadwerkelijk helemaal niks van:
Speelt al heel lang maar heb nu me vrienden hard nodig weken wevoor nie mrja. Maar is super lang verhaal kan ik zo eigelijk nie zo goed uitleggen.
En het is eigenlijk meer wat CCC zegt. Pffff moeilijk dit zeg. Ik kijk het nog wel even aan, en kijk wel wat ze precies wil.
Gast- Gast
Snap haar laatste stukje even niet zo... je hebt het gekopieerd volgens mij en haar manier van typen is niet erg prettig lezen...
CCC- Ratel
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik jouw laatste reactie ook niet heel tof zou vinden, Lily.
Je vriendin geeft aan dat het echt slecht met haar gaat, en dan stuur jij haar nog wat verwijten! Ik zie nergens staan dat je begrip voor haar situatie hebt.
Ik zou sturen: 'Wat verschrikkelijk dat je je zo voelt, ik had geen idee dat het zo slecht met je ging. Ik heb je eerder laten weten dat ik bij je langs wil komen. Als je behoefte hebt aan een praatje/ avondje stappen/ wat dan ook, moet je het maar laten weten.' Oid.
Zo leg je de bal bij haar.
Je vriendin geeft aan dat het echt slecht met haar gaat, en dan stuur jij haar nog wat verwijten! Ik zie nergens staan dat je begrip voor haar situatie hebt.
Ik zou sturen: 'Wat verschrikkelijk dat je je zo voelt, ik had geen idee dat het zo slecht met je ging. Ik heb je eerder laten weten dat ik bij je langs wil komen. Als je behoefte hebt aan een praatje/ avondje stappen/ wat dan ook, moet je het maar laten weten.' Oid.
Zo leg je de bal bij haar.
Gast- Gast
Volgens mij bedoeld ze, ik heb mijn vrienden NU hard nodig, weken hiervoor was dit nog niet zo. Dat lees ik eruit.
Verder zou ik de vriendschap ook niet beeindigen. Ik zou het voor nu even laten rusten, haar af en toe een belletje/sms/mailtje geven met de vraag hoe het gaat en of je iets voor haar kunt doen. Bespreekbaar maken hoe dit op jou overkomt, zou ik even nalaten tot ze wat beter in haar vel zit. Het is overduidelijk dat het niet goed met haar gaat. Misschien wilde ze dit voorheen gewoon met niemand bespreken omdat ze het eerst voor zichzelf uit wilde zoeken. Had ze het idee het allemaal wel alleen aan te kunnen. En is ze op een avond compleet ingestord en realiseerde zich dat ze toch hulp nodig heeft.
Je zegt zelf in je post, dat juist dit momenten zijn waarop je je vrienden leert kennen. Ik zou daarom zeker het contact niet verbreken, maar haar even de tijd gunnen.
Verder zou ik de vriendschap ook niet beeindigen. Ik zou het voor nu even laten rusten, haar af en toe een belletje/sms/mailtje geven met de vraag hoe het gaat en of je iets voor haar kunt doen. Bespreekbaar maken hoe dit op jou overkomt, zou ik even nalaten tot ze wat beter in haar vel zit. Het is overduidelijk dat het niet goed met haar gaat. Misschien wilde ze dit voorheen gewoon met niemand bespreken omdat ze het eerst voor zichzelf uit wilde zoeken. Had ze het idee het allemaal wel alleen aan te kunnen. En is ze op een avond compleet ingestord en realiseerde zich dat ze toch hulp nodig heeft.
Je zegt zelf in je post, dat juist dit momenten zijn waarop je je vrienden leert kennen. Ik zou daarom zeker het contact niet verbreken, maar haar even de tijd gunnen.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
oke, dan laat ik het nu gewoon even rusten en zal gewoon af en toe een smsje o.i.d. sturen met de vraag hoe het met haar gaat. Haar manier van typen is inderdaad erg onprettig, en dan heb ik in haar teksten nog punten en hoofdletters e.d. gezet want die staan er nergens in.
En Princess, ik heb de afgelopen weken al diverse keren gevraagd hoe het met haar gaat en dan krijg ik alleen terug dat het niet goed gaat en dat ze er doorheen zit. Daarop probeerde ik iets positiefs te smsen maar na een tijdje weet ik ook niet meer wat ik moet smsen, want elke keer hetzelfde is ook raar lijkt me. Verder geeft ze aan dat ze haar vrienden nu hard nodig heeft, ik doe m`n best maar weet het nu ook niet meer vandaar dat ik aan haar vroeg wat ze dan van me verwacht. Of dat ze wil dat ik toch eens langskom of dat ze juist even rust wil en aan zichzelf wil werken.
En Princess, ik heb de afgelopen weken al diverse keren gevraagd hoe het met haar gaat en dan krijg ik alleen terug dat het niet goed gaat en dat ze er doorheen zit. Daarop probeerde ik iets positiefs te smsen maar na een tijdje weet ik ook niet meer wat ik moet smsen, want elke keer hetzelfde is ook raar lijkt me. Verder geeft ze aan dat ze haar vrienden nu hard nodig heeft, ik doe m`n best maar weet het nu ook niet meer vandaar dat ik aan haar vroeg wat ze dan van me verwacht. Of dat ze wil dat ik toch eens langskom of dat ze juist even rust wil en aan zichzelf wil werken.
Gast- Gast
Lily schreef:
Dat snap ik, maar zulke gesprekken over de mail voeren lijkt me dan niet slim, omdat het dan zo anders over kan komen.
Ik las het dus als een verwijt, zo kan je vriendin het ook opvatten.
Nogmaals, ik zou de bal bij haar leggen.
Gast- Gast
Ik snap Lily wel eigenlijk, je toont initiatief door haar te sms-en/ bellen of wat dan ook... en dan krijg je dit terug. Vind dat toch wel vervelend overkomen naar Lily toe... Natuurlijk is het duidelijk dat het niet goed gaat met haar, maar die vriendin kan dat toch ook netjes aankaarten naar Lily toe... Misschien is het inderdaad het beste om het een beetje te laten rusten en haar idd zo nu en dan even te bellen/ sms-en/ mailen zodat ze weet dat je er voor haar bent.
CCC- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Normale vriendschap tussen een man en vrouw kan niet?!
» Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Dit doe je toch niet!
» Dit kan toch niet?
» Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Dit doe je toch niet!
» Dit kan toch niet?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: