Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

stress en eten :(

5 plaatsers

Ga naar beneden

stress en eten :( Empty stress en eten :(

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 19:49

Momenteel ervaar ik enorm veel stress en daardoor eet ik te weinig/ongezond. Een warme maaltijd wordt nu al te lang vervangen voor een cracker/2 rijstwafels/soepje + broodje. Gisteravond heb ik mezelf gedwongen lasagne te maken en iig een beetje ervan te eten, maar ben de hele nacht misselijk geweest, terwijl ik echt nog geen 5 happen had gehad. Ik "blokkeer" van stress (zit heel snel vol en word misselijk als ik dan toch door blijf eten), maar besef ook dat ik niet bepaald gezond leef nu en ook geen overgewicht heb, waardoor ik niet veel kilo's hoef te verliezen.

Heeft iemand recepten voor me die wel gezond zijn, maar niet te zwaar vallen? O,ja... ik ben geen visliefhebber en hou niet zo van tomaat, bittere smaken en kaassoorten met een sterke smaak (om maar even lastig te doen;-))

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

stress en eten :( Empty Re: stress en eten :(

Bericht  Niekske ma 16 jan 2012 - 22:42

Maak een maaltijdsalade. Kies voor slasoorten en groentensoorten die je lekker vind, bijvoorbeeld ijsbergslag met komkommer, paprika, wortel, lente-ui... je kan er spekjes of hamblokjes doorheen doen om er toch vlees in te hebben en een beetje afgekoelde pasta of aardappeltjes voor wat meer vulling. Maar in principe is het een lichte maaltijd.

Rijst is trouwens ook een stuk lichter dan pasta of aardappelen. Dan rundvleesreepjes met wat groenten (peultjes, spitskool, tauge...) wokken in een zoetzuur woksausje of iets van teriyaki woksaus ofzo.

Hopelijk heb je er iets aan smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stress en eten :( Empty Re: stress en eten :(

Bericht  Rizzo di 17 jan 2012 - 2:49

Als ik niet te zwaar wil eten maak ik vaak een salade van sla, croutons, kleine stukjes kaas en knoflookgarnalen/stukjes kip. Hier zou je eventueel ook nog wat extra ingredienten aan toe kunnen voegen.
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

stress en eten :( Empty Re: stress en eten :(

Bericht  loesje di 17 jan 2012 - 3:18

je kunt nu misschien even niet te zwaar eten maar zoek er wel hulp bij zodat het gauw wel wat beter met je gaat! want altijd op blaadjes sla leven is ook niet goed.
sterkte!
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

stress en eten :( Empty Re: stress en eten :(

Bericht  Antibes di 17 jan 2012 - 3:50

Ik zou juist niet teveel aan salades hangen, daar moet je ontzettend veel van eten om beetje aan je voedingsstoffen tekomen. Ik zou denken aan kipfiletje van de grill met spinazie, door de dag heen wat noten. Dat soort dingen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

stress en eten :( Empty Re: stress en eten :(

Bericht  Minx di 17 jan 2012 - 4:27

Of iets maken wat je normaal erg lekker vind. En hoe is het als je bij vrienden eet bijvoorbeeld?? Wil je misschien niet vragen maar dan hoef je niet in je huis te eten.

@loesje ik denk dat dat in deze situatie makkelijker gezegd dan gedaan is.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stress en eten :( Empty Re: stress en eten :(

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 4:38

Thanks voor het meedenken en de suggesties. smile Ja, ik merk wel dat eten voor mij gelinkt is aan een sociale bezigheid, zodra ik stress voel. Vorig weekend at ik samen en dan eet ik meer, maar het vervelende is nu dat ik door de stress niet veel behoefte heb aan mensen om me heen; althans niet iedereen die ik gewoonlijk wel veel zie/spreek.

Spinazie is overigens wel een goed idee; daar kun je veel mee variëren en lichte maaltijdsalades vind ik vooralsnog ook wel even een goede optie, zodat ik toch meerdere produkten eet dan nu het geval is. Rijst lijkt me nu veel te zwaar, ook al vind ik dat gewoonlijk erg lekker.

Als ik veel af zou vallen, zou ik wel hulp inschakelen, maar het is nu nog te verwaarlozen. Denk iets van 2 kg; broeken zitten losser rond m'n benen. Maar ik zal het niet zo ver laten komen dat ik teveel afval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

stress en eten :( Empty Re: stress en eten :(

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 10:22

Als het te lang duurt, zou ik mezelf wel dwingen, ook al is dat heel naar. Maar eten brengt wel de energie je nodig hebt, zeker in tijden van stress. Maar dat zal je zelf ook wel weten. smile Heb je alleen moeite met avondeten? Dan zal ik proberen zo veel mogelijk met/bij anderen te eten. Overdag zou ik voor zuivel of fruit gaan zodat je toch je vitamientjes binnenkrijgt. En misschien af en toe een snickers/mars, is niet gezond maar brengt wel energie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

stress en eten :( Empty Re: stress en eten :(

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 10:23

Fairytale schreef:

@loesje ik denk dat dat in deze situatie makkelijker gezegd dan gedaan is.

Ik neem aan dat loesje het alleen maar goed bedoelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

stress en eten :( Empty Re: stress en eten :(

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 10:59

Jolee schreef:
Fairytale schreef:

@loesje ik denk dat dat in deze situatie makkelijker gezegd dan gedaan is.

Ik neem aan dat loesje het alleen maar goed bedoelt.

Dat neem ik ook aan, maar ik denk dat loesje niet weet waar de stress vandaan komt en ik er dus niet zo 1,2,3 verandering in kan brengen en van Fairytale weet ik dat ze het wel met zekerheid weet waarom ik me zo gestresst voel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

stress en eten :( Empty Re: stress en eten :(

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum