Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bijna botsing

+33
Krullebol
Schaapke
Arwyn
Sarah1985
Rush
Tullow
Blond
VeryCherry
Travelgurly
Rumble
Caribbeanlover
Paper Crown
Jelin
Summerlovin
Jezzie
Lejow
Caramba
CarpeDiem
M@niek
Flippin' Bitch
Anousch91
Ayla
Antibes
Snoopy
Stuiterbal
Suus
silly-one
mickey
Miss G
PluDan
Prosecco
Toet
Jilke
37 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

bijna botsing - Pagina 3 Empty Re: bijna botsing

Bericht  Rush di 17 jan 2012 - 1:59

Ja ik heb wel eens een bijna botsing. Mensen die remmen voor groen, stil gaan staan voor een lege rotonde of die de verkeersregels niet kennen waardoor het soms net goed gaat.

Het is helaas ook al 2x niet goed gegaan, terwijl ik zelf reed. 1x ben ik aangereden door een dronken gast `s ochtends vroeg, die ook nog eens niet verzekerd was, auto total loss. En 3 weken geleden heb ik een lichte aanrijding gehad met een mevrouw die haar richting niet gebruikte.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Summerlovin di 17 jan 2012 - 2:03

Jaya schreef:
Summerlovin schreef:
Jaya schreef:Ik had het gister. Reed op de snelweg en naderde een groen stoplicht. Ik hield wat gas in maar kon verder gewoon doorrijden. Gaat de auto voor mij ineens vol op zijn rem, voor het groene stoplicht! Toen moest ik dus ook ineens flink remmen en gelukkig ging het net goed. Maar geschrokken was ik wel.

Dat heb ik ook wel is meegemaakt, op een 80km weg, de auto voor me ging ook remmen voor groen licht. Ik ook vol op mijn rem, en achter me zat een vrachtwagen... Het scheelde een haartje of hij zat achterop me.

Bah dat is helemaal eng, met een vrachtwagen er nog achter. Ik had geluk dat er niks dicht achter me zat.

Had net 1 week mijn rijbewijs. Zat te shaken achter het stuur haha. Is nu 2 jaar terug daarna nooit meer zoiets meegemakt gelukkig.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 2:22

Ik heb 1 keer gehad dat ik vrij laat nog wilde uitvoegen op een uitvoegstrook richting tankstation op de snelweg (had een discussie met m'n vriend of we wel of niet koffie gingen halen). Toen ik alsnog wilde uitvoegen ergens in het midden van de uitvoegstrook, kwam er ineens van achter me een auto met een rotvaart de uitvoegstrook op, waardoor ik niet meer naar rechts kon. In een paniekreactie stuurde ik terug naar links, maar doordat de snelweg daar in een bocht ging, zat ik ineens helemaal op de linkerrijstrook. Heb daar echt geluk gehad dat er verder niemand reed, anders had ik wel eens een botsing kunnen veroorzaken. Verder gelukkig weinig spectaculairs meegemaakt.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 17 jan 2012 - 2:36

Oh ik heb ook nog wel een situatie waarbij ik het hart in de keel had.

Ik reed een 80 weg op en ging daar 80 rijden. Ik zag dat de auto voor me steeds dichterbij kwam, het was een behoorlijk grote auto, maar die reed dus echt langzaam, nog geen 50. Dus ik ging ruim van te voren naar de linkerbaan, want het was heerlijk rustig en precies op het moment dat ik bijna naast die grote auto reed, ging die naar links om de 45km. auto voor hem in te halen. Man wat schrok ik me toen dood. Hij reed al een paar minuten achter dat autootje en precies op het moment dat ik inhaal, ging hij ook! Ik wist niet van mezelf dat ik zo`n vlug reactie vermogen had, want ik stampte echt direct vol op de rem (en de claxon sloeg ik ook op, haha).

Pff als ik er weer aan denk krijg ik nou de kriebels.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Ayla di 17 jan 2012 - 2:40

Owja, dat zei mijn vriend ook, heb je op de claxon geduwd? Met die vrachtwagen die ineens naar links kwam. Ik zeg, nee, ik schrok zo en moest zo hard remmen dat ik daar niet eens aan dacht! Moet ook niet denken wat er allemaal kan gebeuren als ik op de snelweg zit met mijn dochter erbij, ik heb een fordje ka, dus als er iemand achterop klapt blijft er niks over... Brrr, krijg er helemaal rillingen van.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Sarah1985 di 17 jan 2012 - 3:09

eens met 2e kerstdag toen was het heel erg mistig, wij gingen naar zwolle en ineens remde iedereen en om ons heen en achter en voor ons gebeurden allemaal ongelukken wij waren de enigste die niet botsten echt zo eng zoveel politie ambulance er toen waren.

Ik heb zelf 3 keer een botsing gehad. 1 keer reed mijn man we waren onderweg naar de garage omdat hij schade aan de auto had. En we staan stil voor de stoplichten en ineens komt er heel veel licht op ons af zag ik in de spiegel en zo knalt er een vrachtauto met 100km achter ons op.

2e keer reed ik in de file en botste 2 auto's achter mij op de auto achter mij en zo zaten er 4 op elkaar. Die het veroorzaakt had is door gereden. Mijn auto was total loss toen. En door die klap en die klap van eerste ongeluk heb ik een whiplash gekregen en hele grote angst om te rijden. Heb toen 1,5 jaar niet durven rijden. En toen ik reed we waren onderweg naar italie raakte ik compleet in paniek op de ring van antwerpen, (was midden in de nacht) Naar die vakantie ben ik naar de huisarts gegaan en doorverwijzing gekregen voor een psycholoog en toen durfde ik langzaam weer te rijden.

3e botsing was gewoon domme pech op een smalle weg, ik en tegenligger beide in grote auto botsten de spiegels op elkaar allemaal glas in de auto's
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Arwyn di 17 jan 2012 - 3:54

Gelukkig nog nooit een ongeluk gehad, wel bijna.
De eerste keer dat ik ging rijden nadat ik mijn rijbewijs had, reed ik gewoon rechts op een weg, maar een tegenliggende vrachtwagen vond het wel een goed idee om nog even in te halen. Moest echt knetterhard op de rem, anders had ik er zo tegenaan gezeten. Fijne ervaring, de eerste keer dat je geen les meer hebt.. :shock:
Kleine bijna ongelukjes ook wel. Mensen die geen voorrang verlenen, mensen die aangeven de rotonde af te gaan en dan op het laatste moment toch doorrijden (ik rijd dus ook echt alleen nog de rotonde op als de ander er al af gaat), mensen die zonder reden opeens keihard op de rem gaan..
Maar ja, ben zelf ook niet altijd even handig, vandaag nog door rood gereden (hij werd rood boven mijn hoofd, kon niet meer op de rem bij oranje omdat er iemand lekker zat te plakken achter mij).
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Schaapke di 17 jan 2012 - 3:59

Pfoeh, wat een hoop idiote acties lees je hier toch! Vooral dat heel hard moeten remmen omdat ze voor je zo hard remmen, bijvoorbeeld.

Wat ik altijd heel eng vind is om op de A15 te rijden (we rijden veel op het stuk tussen Gorinchem en Tiel). Op de rechterhelft van de weg rijden eigenlijk allemaal maar vrachtwagens (80 km p/h) en op de linker weghelft rijden personenauto's (120 km p/h).
Wat er heel vaak gebeurt is dat er Ăłf een bumperklever gaat remmen, waardoor andere auto's (die erachter rijden) ook gaan remmen, dit zorgt voor een kettingreactie, waardoor er uiteindelijk uit het niets heel hard geremd moet worden Ăłf er komt een vrachtwagen naar links, waardoor iedereen vol in de ankers moet.
ZĂł eng vind ik dat....

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Krullebol di 17 jan 2012 - 4:11

Wat een verhalen zeg!
Ik heb ooit zelf bijna iemand aangereden was echt enorm geschrokken. Ik reed savonds laat op rotonde en ik wilde afslaan. Roept de persoon naast mij echt keihard; Loes,Stoppen!!! Dus ik keihard remmen, toen reed er een donkere man, in een donkere jas,op een donkere fiets, zonder enig licht voorbij.. Die had ik dus echt niet gezien... De auto achter mij kon gelukkig optijd stoppen maar als ik alleen was geweest was t vast anders afgelopen...
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 4:45

Summerlovin schreef:
Jaya schreef:
Summerlovin schreef:
Jaya schreef:Ik had het gister. Reed op de snelweg en naderde een groen stoplicht. Ik hield wat gas in maar kon verder gewoon doorrijden. Gaat de auto voor mij ineens vol op zijn rem, voor het groene stoplicht! Toen moest ik dus ook ineens flink remmen en gelukkig ging het net goed. Maar geschrokken was ik wel.

Dat heb ik ook wel is meegemaakt, op een 80km weg, de auto voor me ging ook remmen voor groen licht. Ik ook vol op mijn rem, en achter me zat een vrachtwagen... Het scheelde een haartje of hij zat achterop me.

Bah dat is helemaal eng, met een vrachtwagen er nog achter. Ik had geluk dat er niks dicht achter me zat.

Had net 1 week mijn rijbewijs. Zat te shaken achter het stuur haha. Is nu 2 jaar terug daarna nooit meer zoiets meegemakt gelukkig.

Gelukkig inderdaad. 1x zoiets meemaken is al erg genoeg.

Gast
Gast

Bericht  patjuhhh di 17 jan 2012 - 5:51

bijna 4 jaar geleden: Toen had ik mijn zusje naar huis gebracht en toen reed ik terug naar huis over een landweggetje. Toen lette ik even niet op. Daarna weer wel toen liep er net voor me een koe op de weg. Die kon ik nog half ontwijken anders was hij op mijn motorkap beland en weet ik niet hoe ik het er vanaf had gebracht. Ik schampte de koe en liep daarbij wel schade aan mijn auto op aan de zijkant. Ben nog nooit zo geschrokken.
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103

Bericht  _Lacey_ di 17 jan 2012 - 6:01

Ik ben eens op de uitvoegstrook door een vrachtwagen bijna tegen de vangrail geduwd.
Had het al niet zo op vrachtwagens, maar sindsdien helemaal niet meer.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 6:59

Dit is het filmpje van 'mijn' ongeluk.

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/66612/kettingbotsing-ketelbrug-15-auto-s-op-elkaar

In het filmpje zie je mijn zwarte Peugeot ook ergens staan en op de foto staat ie op het onderste plaatje, met wat mensen er voor. Ik krijg nog rillingen als ik er naar kijk..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 7:10

Dit vond ik net ook nog, de zwarte Peugeot is de mijne:

bijna botsing - Pagina 3 IMG_5600

bijna botsing - Pagina 3 Ketelbrug_5_1332455h
Uiteraard is dit slechts een klein gedeelte van de kettingbotsing. Achter me stond oa. een auto zonder voorkant.. en voor ons stonden diverse auto's in de berm/sloot.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 7:20

Wat heftig Youandi!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 7:31

Ik moet zeggen dat ik ook vrij vaak nog droom over deze gebeurtenis.
Ik zie mezelf heel vaak nog zitten in de auto, veilig tot stilstand gekomen, tussen twee wrakken in, ongedeerd, zowel auto als mezelf.

In werkelijkheid heb ik toen de auto uit voorzorg een stukje de berm in gereden en ben ik de auto uit gegaan en over de vangrail gestapt, zonder verder na te denken.
2 seconden daarna vloog een auto met hoge snelheid rakelings langs die vangrail en tegen mijn auto aan.

In die dromen, zit ik nog in de auto of loop ik net wat later naar die vangrail toe. Ik heb zo'n enorme engel op mijn schouder gehad, die dag! Bij wat er had kunnen gebeuren viel die 3000 euro blikschade in het niet.. (de schade zit trouwens aan de voorkant, dat zie je niet op de foto's. Mijn auto is ongeveer een meter opzij geslingerd door die doorrijder..)

Gast
Gast

Bericht  Stuiterbal di 17 jan 2012 - 7:33

Oh jeetje Youandi. Wat naar dat je er nog zo over droomt. Heb je er slachtofferhulp voor gehad ?
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 7:44

Nee, geen hulp voor gehad.

Ik vond de hulpverlening die dag trouwens belachelijk slecht. Ik was in m'n eentje en heb zo'n 5 uren moeten wachten tot ik naar huis kon. In dat laatste uur mocht ik in een politiebusje een beetje opwarmen. Ik ben er maandenlang zwaar verkouden van geweest (last van longen en holtes), want het vroor die dag behoorlijk.

Gast
Gast

Bericht  Stuiterbal di 17 jan 2012 - 7:46

Denk je dat je misschien nu toch nog hulp er voor nodig hebt? Gezien je nare dromen.

Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Hoochie di 17 jan 2012 - 7:48

Ik heb helaas al een aantal keer een ongeluk gehad:

- Ik ben aangereden toen ik op de fiets zat. Met de ambulance naar het ziekenhuis, maar gelukkig niks ernstigs

- Stond in de file en we trokken op om een stukje verder te rijden en de mevrouw achter me zit niet op te letten en knalt zo achterop. Nog lang last gehad van mijn nek en rug en 3200 euro schade

- Reed net de tunnel in en er schoot een plaat onder een vrachtwagen vandaan zo bovenop mijn motorkap, ik wil niet weten hoe het was gegaan als dat ding op mijn voorruit was geland.

- Ik reed op de snelweg en de auto 2 auto's ervoor gaat boven op z'n rem, auto voor mij en ik ook, maar de auto achter me zag het te laat en knalt er zo bovenop.

- Wat ik ook erg eng vond was dat ik met 110 op de snelweg reed en een vrachtwagen hem zo van de rechterbaan naar de middenbaan gooide. Gelukkig zat er links van mij niks en kon ik uitwijken, maar niet teveel overnadenken wat er was gebeurd als ik niet uit had kunnen wijken.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082

Bericht  Tinus di 17 jan 2012 - 7:53

Laatst nog. Ik reed met de auto en het was behoorlijk mistig. Ineens dook er een fiets op, ik remde zo hard dat mijn motor afsloeg. Ik heb nog een half uur na lopen trillen.
Gelukkig zelf nog nooit een ongeluk gehad, lijkt me doodeng ook!
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 7:54

Stella_ schreef:Denk je dat je misschien nu toch nog hulp er voor nodig hebt? Gezien je nare dromen.

Mwoah.. Ik weet 't niet. Ik vraag niet zo snel om hulp. Heb destijds wel goed mijn verhaal kwijt gekund aan ouders en vrienden en ik heb ook niet lang rij-angst gehad (alleen met dichte mist rijd ik NIET meer), dus ik neem de dromen maar voor lief. Het zal wel een stukje verwerking zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 7:56

Hoochie schreef:Ik heb helaas al een aantal keer een ongeluk gehad:

- Ik ben aangereden toen ik op de fiets zat. Met de ambulance naar het ziekenhuis, maar gelukkig niks ernstigs

Op de fiets ben je zo enorm kwetsbaar he.. Vooral wanneer het schemerig begint te worden.

Gast
Gast

Bericht  Hoochie di 17 jan 2012 - 8:05

Youandi schreef:
Hoochie schreef:Ik heb helaas al een aantal keer een ongeluk gehad:

Op de fiets ben je zo enorm kwetsbaar he.. Vooral wanneer het schemerig begint te worden.

Ja inderdaad. Het was inderdaad 's morgens vroeg en het regende dus ik keek zelf ook een beetje naar beneden waardoor ik hem niet aan zag komen. Die man was onderdaad het ziekenhuis, omdat hij paar dagen slecht nieuws had gekregen dus hij was er niet helemaal bij met zijn hoofd en had mij niet gezien en geen voorrang gaf.

Het is al jaren geleden, maar mijn moeder rijd bijna dagelijks langs die plek en ze zei pas geleden nog dat ze nog steeds extra kijkt of er niks aankomt.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud