bijna botsing
+33
Krullebol
Schaapke
Arwyn
Sarah1985
Rush
Tullow
Blond
VeryCherry
Travelgurly
Rumble
Caribbeanlover
Paper Crown
Jelin
Summerlovin
Jezzie
Lejow
Caramba
CarpeDiem
M@niek
Flippin' Bitch
Anousch91
Ayla
Antibes
Snoopy
Stuiterbal
Suus
silly-one
mickey
Miss G
PluDan
Prosecco
Toet
Jilke
37 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
bijna botsing
Wanneer dacht jij, nu gaat het helemaal mis? Ik klapte vanavond bijna op stilstaande autos op de vluchtstrook. Moest zo hard remmen dat mijn banden stonken. Als dat niet gelukt was, was het ook goed misgegaan ook...
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Re: bijna botsing
Ik heb dat een keer op de snelweg gehad. Ik reed gewoon 120 en ineens was er file, ook piepende banden enzo. Wijze les was wel dat ik nu weet dat voldoende afstand op de snelweg echt heel belangrijk is, ik ben toen erg geschrokken.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Zaterdag nacht, een auto besloot van rijstrook te wisselen zonder knipperlicht terwijl er naast reden. Gelukkig zag mijn vriend het, en was er een derde rijbaan zonder verkeer waarnaartoe we konden uitwijken.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Toen we in de winter na een gezellig avondje stappen met zijn allen met taxi en al in het kanaal belandden.
Toen we na een gezellig avondje met vrienden onderweg bijna geraakt werden door een tegenligger die inhaalde.
We moesten toen echt de berm in anders had het wel eens heel verkeerd af kunnen lopen.
Die jongen is zelf in het mais beland met een beste zooi drugs op .
Toen we na een gezellig avondje met vrienden onderweg bijna geraakt werden door een tegenligger die inhaalde.
We moesten toen echt de berm in anders had het wel eens heel verkeerd af kunnen lopen.
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Toet schreef:Ik heb dat een keer op de snelweg gehad. Ik reed gewoon 120 en ineens was er file, ook piepende banden enzo. Wijze les was wel dat ik nu weet dat voldoende afstand op de snelweg echt heel belangrijk is, ik ben toen erg geschrokken.
+1. Ik ben nog nooit zo bang geweest in de auto toen mij dat ook gebeurde.
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
Ook een keer op de snelweg, in Duitsland geloof ik. Een of andere idioot kwam naar rechts, terwijl wij daar reden. Het scheelde echt maar een centimeter of 20 geloof ik. Mijn vriend reed, kon geen kant op. Ik zat er naast en trapte haast door de vloer van de auto, in een reflex om te remmen. Gelukkig zag die idioot ons toen en ging hij weer terug naar zijn eigen weghelft. De schrik zat er goed in toen.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Jaren geleden, reed van mn werk naar huis op een 80-weg. Lette even niet op, keek in mn spiegeltje, en ineens een 'file' voor me. Dat heeft me echt remmen gekost, stonden helemaal zwarte strepen op de weg. Was echt heel erg geschrokken!
Gast- Gast
Laatst moest ik naar rechts ritsen, dus ik kijk of er ruimte is. En op het moment dat ik kijk, remt die auto voor mij heel hard omdat hij laat door had dat hij moest ritsen. Toen scheelde het ook niet veel.. Hart zat in m'n keel!
Gast- Gast
Oh ja, toen ik 36 weken zwanger was, ben ik bijna van mijn fiets gereden door een vrouw die met flinke snelheid op het zebrapad aan kwam rijden. Ik wilde daar oversteken (I know, mag niet fietsend een zebra over), stak mijn hand uit, keek over mijn schouder en kon nog net op tijd het stuur terug trekken, anders had ze me geraakt. Er moesten ook een aantal mensen achteruit springen bij de zebra, anders had ze hen wel overhoop gereden.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
PluDan schreef:Toen we in de winter na een gezellig avondje stappen met zijn allen met taxi en al in het kanaal belandden.
Omg, dat is echt mijn ergste nachtmerrie Hoe is dat afgelopen?
Gast- Gast
XxXGeesje schreef:Toet schreef:Ik heb dat een keer op de snelweg gehad. Ik reed gewoon 120 en ineens was er file, ook piepende banden enzo. Wijze les was wel dat ik nu weet dat voldoende afstand op de snelweg echt heel belangrijk is, ik ben toen erg geschrokken.
+1. Ik ben nog nooit zo bang geweest in de auto toen mij dat ook gebeurde.
Ik ook, ik zat helemaal te trillen en m´n hart zat in m´n keel. Nu zie ik zó vaak mensen dicht op elkaar rijden, ook als ik bij iemand anders in de auto zit. Vind het nog steeds geen prettig idee.
En daardoor snap ik ook waarom ze zo zwaar bekeuren op bumperkleven, het is echt gevaarlijk.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Een paar jaar geleden toen ik met mijn ouders naar Engeland ging met de auto/trein. Ik reed 's morgens van Nederland naar Calais en we stonden in de buurt van Gent. Ineens komt er een vrachtauto naast ons ineens naar de linkerbaan. Naast mij was of nog een auto of de vangrail, dat weet ik niet meer. Maar ik schrok wel gruwelijk ( was ook nog eens bij een snelheid van 50 km of minder). Na genoeg toeteren had de chauffeur het ineens in de gaten en ging hij weer terug. Maar ondanks dat mijn ouders in de auto erbij zaten heb ik wel even hard zitten vloeken.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Vorig jaar toen er zoveel sneeuw lag. Ik reed op een vierbaanssnelweg en er was goed geveegd en gestrooid, dus niks aan de hand. Alleen helemaal de uiterst linkerbaan was wat smaller, die was niet helemaal sneeuwvrij. Ineens komt er een auto, die waarschijnlijk te ver naar links was gegaan, dwars over alle vier de banen gereden, zo de vangrail aan de rechterkant in. Hij reed echt vlak voor mij langs en nam de auto rechts van mij mee! Ik zag iedereen snel uit beide auto's springen, niemand had dus wat gelukkig, maar ik heb nog wel een tijdje zitten shaken in de auto!
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Ik heb ook meerdere keren ervaren dat mijn remmen het goed doen. Twee keer vanuit het niet een file. Doodeng is dat! Ook een keer dat de bandensporen op het asfalt stonden.
En een keer met de kettingbotsing bij de K.etelbrug, maar dat verhaal is hier inmiddels wel bekend geloof ik. Toen had ik wel op drie verschillende manieren dood kunnen zijn
De auto waarin ik dit alles heb overleefd, staat nog steeds trouw voor mijn deur.
En een keer met de kettingbotsing bij de K.etelbrug, maar dat verhaal is hier inmiddels wel bekend geloof ik. Toen had ik wel op drie verschillende manieren dood kunnen zijn
De auto waarin ik dit alles heb overleefd, staat nog steeds trouw voor mijn deur.
Gast- Gast
2 weken geleden. Ik reed 50 waar je ook gewoon 50 mocht en ik was er niet helemaal bij met mijn hoofd blijkbaar. Want de auto voor mij stond opeens stil. Wel knipperlicht aan en geremd wat ik helemaal over het hoofd heb gezien en ik kon nog net vol op de rem trappen. Ik slipte weg en mijn auto sloeg ook af. Ik kwam net op tijd tot stilstand.
Mijn hart zat in mijn keel en ik heb echt even nodig gehad om bij te komen van schrik.
Mijn hart zat in mijn keel en ik heb echt even nodig gehad om bij te komen van schrik.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Dat zijn net zo van die situaties idd. Die autos stonden op de vluchtstrook omdat de afslag al vol stond. Ik reed achter vrachtauto en zag die autos dus niet staan, pas toen ik dus er al een paar voorbij was door de snelheid en uit wilde voegen. Levensgevaarlijk, ene strook staat stil, andere rijd 100 km.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Jaren geleden. In mijn oude woonplaats. Ik zat een sms te lezen en op dat moment wil er iemand afslaan. Ik zag het gewoon veel te laat en moest uitwijken op de andere weghelft. Het geluk was dat er geen tegenligger aankwam, anders was het goed misgegaan.
Of de domme actie op de snelweg. Ik reed een gigantische mistbank binnen. En uit reflex, omdat ik niets meer zag, remde ik keihard. Stonden we opeens stil op de snelweg. Gelukkig was het midden in de nacht en was het in drenthe, dus amper weggebruikers. Anders was het heel erg verkeerd afgelopen.
Of de domme actie op de snelweg. Ik reed een gigantische mistbank binnen. En uit reflex, omdat ik niets meer zag, remde ik keihard. Stonden we opeens stil op de snelweg. Gelukkig was het midden in de nacht en was het in drenthe, dus amper weggebruikers. Anders was het heel erg verkeerd afgelopen.
Gast- Gast
Prosecco schreef:Zaterdag nacht, een auto besloot van rijstrook te wisselen zonder knipperlicht terwijl er naast reden. Gelukkig zag mijn vriend het, en was er een derde rijbaan zonder verkeer waarnaartoe we konden uitwijken.
Had je niet meteen weer de schrik van het vorige ongeluk?
Gast- Gast
Wel eens flink moeten remmen of uitwijken als iemand een idiote move maakt, vrachtwagen opeens naar links bijvoorbeeld, maar niet dat ik dacht 'ik ben er geweest'.
1x bijna toen iemand die inhaalde recht op me af kwam, als ik niet had geremd, had hij boven op m'n neus gezeten.
Ik was pas echt bang toen ik bij een destijds collega en z'n sportwagen zat en hij iets te fanatiek op trok bij een glad wegdek, we raakte enorm in de slip, gelukkig stond het overige verkeer op het kruispunt nog stil en zat er niemand voor ons, anders hadden we zeker wat geraakt.
1x bijna toen iemand die inhaalde recht op me af kwam, als ik niet had geremd, had hij boven op m'n neus gezeten.
Ik was pas echt bang toen ik bij een destijds collega en z'n sportwagen zat en hij iets te fanatiek op trok bij een glad wegdek, we raakte enorm in de slip, gelukkig stond het overige verkeer op het kruispunt nog stil en zat er niemand voor ons, anders hadden we zeker wat geraakt.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Youandi schreef:PluDan schreef:Toen we in de winter na een gezellig avondje stappen met zijn allen met taxi en al in het kanaal belandden.
Gelukkig had diegene die op de bij rijders stoel zat al in de gaten wat er ging gebeuren en alvast de deur opengedaan.
Want eenmaal onder water is er geen raam meer die je kapot krijgt hoe hard je ook trapt . Dat was dus best wel paniek.
Ik zat helemaal op de achterste bank en aan mijn kant kwam het meeste water dus dat was echt heel erg eng.
We moesten over de stoelen heen klimmen om door die deur te kunnen. We hebben echt zo ontzettend veel geluk gehad.
Het water was ijs en ijs koud maar op dat moment voel je dat helemaal niet. We zijn door de ambulance thuis gebracht maar gelukkig wonder boven wonder was iedereen ongedeerd.
Maar hierdoor wil ik liever nooit meer langs het kanaal, want ik krijg het spaans benauws.
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
PluDan schreef:Youandi schreef:PluDan schreef:Toen we in de winter na een gezellig avondje stappen met zijn allen met taxi en al in het kanaal belandden.
Gelukkig had diegene die op de bij rijders stoel zat al in de gaten wat er ging gebeuren en alvast de deur opengedaan.
Want eenmaal onder water is er geen raam meer die je kapot krijgt hoe hard je ook trapt . Dat was dus best wel paniek.
Ik zat helemaal op de achterste bank en aan mijn kant kwam het meeste water dus dat was echt heel erg eng.
We moesten over de stoelen heen klimmen om door die deur te kunnen. We hebben echt zo ontzettend veel geluk gehad.
Het water was ijs en ijs koud maar op dat moment voel je dat helemaal niet. We zijn door de ambulance thuis gebracht maar gelukkig wonder boven wonder was iedereen ongedeerd.
Maar hierdoor wil ik liever nooit meer langs het kanaal, want ik krijg het spaans benauws.
Wat een nachtmerrie!
Dit is ook mijn grootste angst wb mijn kinderen, we hebben een 7-persoons auto, maar je krijgt never alle kinderen er uit. Hele nare gedachte!
Gast- Gast
Wat deed je op de vluchtstrook dan?
Ik had het met de motor een keer. Ik trok op op de invoegstrook en wilde voor een vrachtwagen invoegen zeg maar. Komt ineens dat hele ding de invoegstrook op toen ik ernaast zat! Was ook geen vluchtstrook daar, dus werd bijna door de vangrail in mootjes gehakt.
Moest ook voluit remmen, wat op de motor nog enger is dan in de auto... Brrr!
Heb toen ook wel even getwijfeld of ik door wilde gaan met mijn motorrijbewijs toen.
Ik had het met de motor een keer. Ik trok op op de invoegstrook en wilde voor een vrachtwagen invoegen zeg maar. Komt ineens dat hele ding de invoegstrook op toen ik ernaast zat! Was ook geen vluchtstrook daar, dus werd bijna door de vangrail in mootjes gehakt.
Moest ook voluit remmen, wat op de motor nog enger is dan in de auto... Brrr!
Heb toen ook wel even getwijfeld of ik door wilde gaan met mijn motorrijbewijs toen.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Oeh MamaRosa zulke dingen wil ik niet eens aan denken.
Heb nu in de 5-6 weken dat ik mijn rijbewijs heb ook al het een en ander meegemaakt, een vrachtauto die zn auto ineens naar links gooit, moest vol in de remmen, had niet eens tijd om in mijn achteruitkijkspiegel te kijken of er niks aankwam. Ik wilde hem in gaan halen, gooit hij ineens zn wagen naar links. Bah. Ook een keer toen ik vanaf de snelweg op een rotonde aangereden kwam, auto voor mij remde af, ging naar links, en ik wilde ook naar links, dus ik kijk over mijn schouder en in de spiegel, kijk ik weer voor me is hij ineens héél dichtbij. Weer vol in de remmen. En op een hele drukke snelweg van rijbaan wisselen... Ook niet mijn hobby. Maar goed, ik leer ervan, allemaal ervaring zullen we maar zeggen
Heb nu in de 5-6 weken dat ik mijn rijbewijs heb ook al het een en ander meegemaakt, een vrachtauto die zn auto ineens naar links gooit, moest vol in de remmen, had niet eens tijd om in mijn achteruitkijkspiegel te kijken of er niks aankwam. Ik wilde hem in gaan halen, gooit hij ineens zn wagen naar links. Bah. Ook een keer toen ik vanaf de snelweg op een rotonde aangereden kwam, auto voor mij remde af, ging naar links, en ik wilde ook naar links, dus ik kijk over mijn schouder en in de spiegel, kijk ik weer voor me is hij ineens héél dichtbij. Weer vol in de remmen. En op een hele drukke snelweg van rijbaan wisselen... Ook niet mijn hobby. Maar goed, ik leer ervan, allemaal ervaring zullen we maar zeggen
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Toen ik na een gezellige avond weg thuis gebracht werd door een vriendin.
Was erg laat, geen auto te bekennen..
Reden de rotonde op, overal nog een keer gekeken en ineens keihard een auto van links vandaan... het is dat ik net die kant opkeek en keihard schreeuwde.. maar heb er echt heel lang nog last van gehad!
Was erg laat, geen auto te bekennen..
Reden de rotonde op, overal nog een keer gekeken en ineens keihard een auto van links vandaan... het is dat ik net die kant opkeek en keihard schreeuwde.. maar heb er echt heel lang nog last van gehad!
Anousch91- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 250
Registratiedatum : 29-12-11
Ik ook een keer een bijna-ongeluk; druk bellend meisje naast me wisselde even van strook zonder te kijken en daar reed ik dus.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: