Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bijna botsing

+33
Krullebol
Schaapke
Arwyn
Sarah1985
Rush
Tullow
Blond
VeryCherry
Travelgurly
Rumble
Caribbeanlover
Paper Crown
Jelin
Summerlovin
Jezzie
Lejow
Caramba
CarpeDiem
M@niek
Flippin' Bitch
Anousch91
Ayla
Antibes
Snoopy
Stuiterbal
Suus
silly-one
mickey
Miss G
PluDan
Prosecco
Toet
Jilke
37 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

bijna botsing - Pagina 2 Empty Re: bijna botsing

Bericht  M@niek ma 16 jan 2012 - 11:02

Sinds vandaag ben ik weer ff aan herinnerd hoe gevaarlijk autorijden kan zijn en hoe goed je moet opletten! Niet door dat ik een (bijna) ongeluk heb gehad maar door een verschrikkelijk trauma die ik heb gezien op de traumakamer van een mw die een zwaar verkeersongeluk heeft gehad pff dat zag er echt vreselijk uit Cry
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  CarpeDiem ma 16 jan 2012 - 11:22

2x gehad toen ik iets in mijn tas aan het zoeken was onder het rijden, dat doe ik dus nooit meer..
CarpeDiem
CarpeDiem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11

Bericht  Caramba ma 16 jan 2012 - 11:28

1,5 jaar terug. Ik zou een erf oprijden, maar moest voorrang geven aan 2 auto's. Er zat een auto achter mij. Ik zag de auto met snelle vaart op mij afkomen, stond zelf stil, ik dacht dit gaat mis en het ging ook mis. Ze reed met 60 km per uur op mij in. Ik ben een stukje kwijt, maar ben met ambu naar ziekenhuis gebracht. Had een flinke jukbeen kneuzing en mijn vingers waren gekneusd, weet niet waar ik tegen aan geknald ben.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Lejow ma 16 jan 2012 - 19:02

Meerdere keren.. 1 keer toen ik in een regenbui net de 80 km zone inreed op de a20.
Zag ik ineens in mijn ooghoeken een witte golf op me af komen tollen. Die was dus met volle vaart die bocht in gegaan en in een slip geraakt. Uit reflex gooide ik mijn stuur naar rechts, waar iemand reed, die goddank ook uit kon wijken. Voor mijn neus knalde de auto tegen de vangrail aan en begon te tollen over de snelweg tot hij stilstond op de vluchtstrook.
Wonder boven wonder is er geen enkele andere auto geraakt, maar ik moest echt stoppen, want jeetje wat was dat eng!!

En een keer toen ik op de snelweg twee auto's in wilde halen, en net toen ik naast de eerste auto zat, gooide hij zijn auto ook naar links, zonder te kijken, waardoor ik naar links moest uitwijken. Daar was geen vluchtstrook, dus we hebben een paar meter met 3 auto's naast elkaar op een tweebaans weg gereden...

En dan sowieso alle ontelbare auto's en vrachtwagens die zich gewoon een baan op zij gooien zonder te kijken. En dan rij ik in een Seat Ibiza ST, dus ben niet echt klein en onzichtbaar ofzo..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 19:23

Ik heb 1 keer op de snelweg heel hard moeten remmen, want ik weet nog steeds niet hoe je het voor elkaar hebt gekregen, maar er reed iemand voor me vol gas de vangrails in. Er stapten toen al zoveel mensen uit dat ik ben door gereden, maar mijn hart zat echt in mijn keel.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 19:23

Nou ja, echt goed mis weet ik niet. Heb weleens dat ik zo hard moet remmen dat ik achterin echt van alles hoor omvallen (heb een soort magazijn bij me). Maar goed, ik rij ook de hele dag in de stad en ben er nog niet zo goed in :P.

Gast
Gast

Bericht  Jilke ma 16 jan 2012 - 19:24

@antibes: Ze hadden de vluchtstrook als verlengde van de afslag gebruikt, onderaan staan stoplichten en daardoor stond de hele afslag vol. Waardoor dus iedereen aansloot aan de rij op de vluchtstrook. Maar omdat er maar een paar auto's stonden viel dit nog niet zo op. Ik zat achter een vrachtwagen, en wil automatisch uitvoegen toen de afslag ongeveer begon. Maar omdat ik dus beperkt zicht had door die vrachtwagen, zag ik over het hoofd dat er een paar al op de vluchtstrook stonden.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Jilke ma 16 jan 2012 - 19:26

Zusje schreef:Nou ja, echt goed mis weet ik niet. Heb weleens dat ik zo hard moet remmen dat ik achterin echt van alles hoor omvallen (heb een soort magazijn bij me). Maar goed, ik rij ook de hele dag in de stad en ben er nog niet zo goed in :P.

Toen ik bijna 3 jaar terug inmiddels een auto ongeluk heb gehad, zijn ook mijn boodschappen van de achterbank de hele auto doorgevlogen. Mijn sla lag tegen mijn voorruit, witlof op de hoedenplank en alles ertussenin. Toen pas besefte ik dat losse dingen inderdaad levensgevaarlijke objecten worden, zodra je een botsing krijgt.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 19:29

Jilke, het staat allemaal in een afgesloten ruimte hoor dus dat is voor mij persoonlijk gelukkig geen gevaar. Soms gaan er multomappen door de auto (achterin dan, niet waar ik zit), al die papieren los enzo, zoooo irritant haha Very Happy. Heb 1 koffer die eigenlijk nergens goed past, daar zitten wat spullen in die echt niet open moeten springen dus daar moet ik nog een oplossing voor bedenken. Het is meer de bende die je ervan krijgt en dat je voorin zit en denkt 'oh god, wat is er nu weer omgevallen' haha Very Happy. Voorin heb ik wel wat dingen liggen maar over het algemeen achter mijn stoel (zit echt klem) en op de grond bij de bijrijdersstoel.

Gast
Gast

Bericht  Jezzie ma 16 jan 2012 - 21:49

Vorige week reed ik 80, voor mij zat een vrachtwagen, ik hield netjes afstand. Ineens gaat die vrachtwagen boven op zijn rem staan en doen zijn en voegt uit, naar rechts, waar een parkeerplaats was, terwijl hij aan het uitvoegen was, deed hij pas de richtingwijzer aan.
Ik moest toen wel even heel hard remmen, gelukkig zaten er geen auto achter mij.

En een paar jaar geleden, op de fiets. Ik reed door het groene stoplicht, toen er ineens een auto van recht kwam aanrijden. Hij remde en ik fietse hard door. Toen dacht ik 'die gaat mij scheppen.' De auto tikte tegen mijn achterwiel aan, maar ik viel niet. Die man keek me boos aan en reed gewoon weer door!!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 22:27

Ik had het gister. Reed op de snelweg en naderde een groen stoplicht. Ik hield wat gas in maar kon verder gewoon doorrijden. Gaat de auto voor mij ineens vol op zijn rem, voor het groene stoplicht! Toen moest ik dus ook ineens flink remmen en gelukkig ging het net goed. Maar geschrokken was ik wel.

Gast
Gast

Bericht  Summerlovin ma 16 jan 2012 - 22:53

Jaya schreef:Ik had het gister. Reed op de snelweg en naderde een groen stoplicht. Ik hield wat gas in maar kon verder gewoon doorrijden. Gaat de auto voor mij ineens vol op zijn rem, voor het groene stoplicht! Toen moest ik dus ook ineens flink remmen en gelukkig ging het net goed. Maar geschrokken was ik wel.

Dat heb ik ook wel is meegemaakt, op een 80km weg, de auto voor me ging ook remmen voor groen licht. Ik ook vol op mijn rem, en achter me zat een vrachtwagen... Het scheelde een haartje of hij zat achterop me.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Jelin ma 16 jan 2012 - 22:53

Ik ben een keer bijna in een plotseling ontstane file gereden. Schrok me kapot, vol op de rem. Auto raakte in een slip, maar bleef netjes in mijn rijbaan. Gelukkig niet in een reflex aan mijn stuur getrokken.

En vorige week bijna aangereden op mijn fiets. Het was schemerig en wil de rotonde oversteken. Hier heb je al fietser voorrang, dus netjes mijn hand uitsteken. Links stoppen ze netjes, maar rechts dacht nog wel ff voor te kunnen. Niet dus, ik vol op de rem net zoals hijzelf.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Paper Crown ma 16 jan 2012 - 23:07

Ik heb zelf nooit een ongeluk veroorzaakt of op iemand opgebotst maar toen we vorig jaar oktober naar Walibi fright night gingen met 6 man, hadden wij achterin mijn zusje en haar vriendinnetje en in de auto van mijn broertje (een donkergroene BMW) zat broertje en zijn vriendin..mijn broertje kan heel goed rijden maar soms haalt ie fratsen uit dat ik zo bang word. Wat ik toen zag zal ik nooit vergeten.. mijn broertje reed een hele tijd achter ons, maar ineens haalde hij ons in en ging volgas vooruit, we verloren hen dus uit het zicht.. tot we opeens langzaam moesten rijden.. en toen zag ik in de verte een donkergroene BMW over de kop geslagen waar rook uit kwam.. Oh my god.. ik was zo bang, moest keihard huilen van schrik.. toen we dichterbij kwamen zag mijn man goddank aan het kenteken dat het niet mijn broertje was, helaas wel mensen met 2 kids want ik zag een klein jongetje vol bloed huilen.. echt zielig.. maar dat gevoel dat door je heen gaat dat is echt to hell and back again.. pff! Toen ik mijn broertje ook even later zag heb ik echt tegen hem geschreeuwd!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Caribbeanlover ma 16 jan 2012 - 23:25

Jilke, wat heb je dan ook te zoeken op de vluchtstrook?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Rumble ma 16 jan 2012 - 23:29

Caribbeanlover schreef:Jilke, wat heb je dan ook te zoeken op de vluchtstrook?

Dat legt ze een paar reacties hierboven aan Antibes uit.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Travelgurly ma 16 jan 2012 - 23:45

Afgelopen vijdag ( de 13e) heb ik een ongeluk gehad.

Een kettingbotsing omdat een hufter op het laatste moment nog net voor de verdrijvingsvlakken zijn auto op de rijbaan gooide. Mijn auto is totallos....airbag klapte uit.....en pfff ik was me dood geschorkken:affraid: . Bij mij voor en achter erop geklapt.

Heb blauwe plekken op knieen, heupen en sleutelbeen en last van mijn nek/rug. Ambulance erbij gekomen...maar het is gelukkig niet mijn wervel. Nu even in de gaten houden dat hetn iet erger wordt en rustig aan doen.

2 dagen later wel gelijk weer achter het stuur gegaan in mijn vriend zn auto.

pfff als je mijn auto ook terugzie.....hele voorkant inelkaar geklapt! ongelovelijk. Gelukkig was het wat drukker op de rijksweg maar reed nog wel onegveer 60/70 km. Het wegdek was ook nog een nat/glad dus gleed ook door.

heel apart maar je ziet het op je af komen...verstijft en doet je ogen dicht....waardoor ik de klappen niet echt heb meegekregen en en uitklappen van de airbag ook niet:pale: .

stond te rillen als een rietje.....en dat duurde de hele avond.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299

Bericht  VeryCherry ma 16 jan 2012 - 23:47

Ik heb dat op de terugweg van vakantie gehad. We reden op de snelweg en ineens kwam er van rechts zo'n vrachtwagen met benzine onze kant op die een andere vrachtwagen links in wilde halen. Scheelde een centimeter of 30. Remmen kon ook niet, want er reed een vrachtwagen achter ons. Dus op hoop van zegen het gaspedaal als een malle ingedrukt om er weer voor te komen. Wat wonderbaarlijk genoeg gelukt is. Gelukkig zat onze zoon niet in de auto, die bleef nog een paar dagen bij mijn ouders in Frankrijk.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 23:59

Eng he, TravelG? Ik vond het moment van beseffen dat het fout gaat tot de klap ook gevoelsmatig heel lang duren. Bah, het voelt zo eng hug

Gast
Gast

Bericht  Blond di 17 jan 2012 - 0:38

Toen ik net drie dagen mijn auto had heb ik bijna een botsing gehad op de snelweg, ik schrok me kapot, ineens was er file. Gelukkig had ik genoeg afstand en een paar goede remmen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 0:49

En paar weken terug dook een auto gewoon naar links zonder te kijken, terwijl wij al half aan het inhalen waren bij hem.... pff, ik wist niet dat je zo hard kon remmen met een auto. Idioot.

Laatst aangepast door Pippa op vr 20 jan 2012 - 10:18; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Tullow di 17 jan 2012 - 1:04

Toet schreef:Ik heb dat een keer op de snelweg gehad. Ik reed gewoon 120 en ineens was er file, ook piepende banden enzo. Wijze les was wel dat ik nu weet dat voldoende afstand op de snelweg echt heel belangrijk is, ik ben toen erg geschrokken.

Precies hetzelfde. Mijn banden rookten van het harde remmen.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  Travelgurly di 17 jan 2012 - 1:10

Reva schreef:Eng he, TravelG? Ik vond het moment van beseffen dat het fout gaat tot de klap ook gevoelsmatig heel lang duren. Bah, het voelt zo eng bijna botsing - Pagina 2 699888

ja heel apart! je iet het helemaal gebeuren tot de botsing......dat is bij mij wazig:shock: en weet ik niet echt meer.

Vandaag is er een expert naar mijn auto en zal total loss worden verklaard.

pffff heb echt lopen shaken...tot laat in bed nog. wist ook echt niet wat ik moest doen hor. Gelukkig reed mijn vriend zijn beste maat langs, is uitgestapt en bij mij gebleven en geholpen met alles invullen.

bah je bent gewoon zo kwetsbaar in de auto.

nu ik weer rijd...merk ik wel dat ik nog voorzichtiger rijd en wil 4auto-lengte afstand hou.

jullie ngo veranderd met je rijstel na een aanrijding???
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 1:45

Summerlovin schreef:
Jaya schreef:Ik had het gister. Reed op de snelweg en naderde een groen stoplicht. Ik hield wat gas in maar kon verder gewoon doorrijden. Gaat de auto voor mij ineens vol op zijn rem, voor het groene stoplicht! Toen moest ik dus ook ineens flink remmen en gelukkig ging het net goed. Maar geschrokken was ik wel.

Dat heb ik ook wel is meegemaakt, op een 80km weg, de auto voor me ging ook remmen voor groen licht. Ik ook vol op mijn rem, en achter me zat een vrachtwagen... Het scheelde een haartje of hij zat achterop me.

Bah dat is helemaal eng, met een vrachtwagen er nog achter. Ik had geluk dat er niks dicht achter me zat.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 1:49

Ik lees veel over plotselinge files, dat lijkt me ook heel eng om ineens mee te maken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: