Ik wil een huihuis!
+18
Atelier Madame
SarahKey
Dennenappel
Sweety
Blond
Paper Crown
Arwyn
Monte
Antibes
Bosjesvrouw
Lady4
Ooh La La!
Queen
Starla
Bacio
SoGood
Mees
Susan
22 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Ik wil een huihuis!
Wat is je budget?
Ik woon al jaren in 1 van de buurten waar je een huis zoekt. Ik zie juist heel veel te koop staan bij mij in de buurt! Ik woon zelf in een oud huis (koop), en dat is echt niet handig met een kind. Het is namelijk enorm gehorig en je moet goed kunnen tegen geluidsoverlast in de avond. Misschien niet heel handig met een baby. Er zijn ook nieuwe huizen die uitkijken op oude huizen, dat is misschien praktischer.
Heb je al in de westerpark buurt gekeken (naast frederik henrik)? Daar heb je iets ruimere huizen en is ook echt een leuke buurt (rond de van hallstraat).
Ik woon al jaren in 1 van de buurten waar je een huis zoekt. Ik zie juist heel veel te koop staan bij mij in de buurt! Ik woon zelf in een oud huis (koop), en dat is echt niet handig met een kind. Het is namelijk enorm gehorig en je moet goed kunnen tegen geluidsoverlast in de avond. Misschien niet heel handig met een baby. Er zijn ook nieuwe huizen die uitkijken op oude huizen, dat is misschien praktischer.
Heb je al in de westerpark buurt gekeken (naast frederik henrik)? Daar heb je iets ruimere huizen en is ook echt een leuke buurt (rond de van hallstraat).
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Kijk je niet in oud west/kinkerbuurt en rond artis? Is ook erg leuk!
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Ik ben niet op zoek meer want ik heb er al een aantal maanden een gevonden die gewoon perfect is. Alleen moeten we eerst ons appartement zien te verkopen voordat we iets anders gaan kopen. Maar of dat huis op ons wil wachten..
Gast- Gast
Ik snap je Carrie en hoop dat het allemaal gaat lukken voor jullie. Volgens mij kun je 1 kind wel in een appartement opvoeden.
Gast- Gast
Dat kan wel hoor. (kijk maar naar 'een huis vol' met 12 kinderen )
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Bacio schreef:Wat is je budget?
Ik wil wel graag in de westerpark buurt wonen, maar mijn vriend vindt dat geen optie omdat je volgens hem dan een uur onderweg bent naar H.outen (waar we nu wonen en onze familie ook) en je dan 'helemaal' de a10 af moet rijden. Is dat zo naar dat jij weet?
Edit: de huizen waar wij naar kijken zijn max 250.000, ons budget is 246 ex kosten koper. We kunnen meer lenen, maar we willen niet aan onze max zitten qua hypotheek, ivm de maandlasten.
In welke buurt woon jij dan, dat er zoveel huizen te koop staan? Je mag ook een PM sturen als je wilt.
Laatst aangepast door Carrie op zo 15 jan 2012 - 5:28; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Mees schreef:Carrie schreef:Mees schreef:Ik wil ook!! We zijn op het moment druk met praten en hopelijk straks ook onderhandelen..spannend .
Wij zitten nu ook nog in een huurhuis en willen ook graag nog gebruik maken van de overdrachtsbelastingskorting.
Dus jullie hebben al wel iets op het oog als ik het goed begrijp? Spannend!
Wij hebben inderdaad wel een huis op het oog. Heel erg spannend is het!
Gelukkig hebben we mijn zusje een beetje als voorbeeld, die heeft net een huis gekocht. Dus daar kunnen we een beetje 'afkijken' hoe het allemaal werkt.
Leuk, heel veel succes! Hoop dat het lukt
Gast- Gast
Ostara schreef:Ik had in december 2010 de moed ook een beetje opgegeven dat wij nog een mooi huis zouden vinden. In januari 2011 hebben ze het bedrag van dit huis verlaagd en zijn wij gaan kijken. En nu is het januari 2012 en wonen wij er bijna een half jaar. Nu zitten wij wel aan de andere kant van het land. Dus dat is vast makkelijker. Maar wij hebben wel echt ons jaren 30 huis met alle dingen die wij er bij zouden willen hebben.
Hoop zo dat het voor jullie ook gaat lukken.
Leuk om te lezen! Denk dat het waar jullie wonen wellicht makkelijker is inderdaad, waar wij nu wonen staan ook zat huizen te koop. We zullen het zien!
Gast- Gast
Ik denk dat je met jouw wensen een beetje 'out of the box' moet gaan denken. Waar jij wilt wonen, wil iedereen wonen dus er is enorme schaarste in de startersappartementen daar.
Mijn tip: er zijn zoveel meer leuke buurten in Amsterdam. Ga eens een keer een dag op de fiets andere buurten verkennen. Bijvoorbeeld: Watergraafsmeer, Nieuwendam, Java- en KNSM eiland en Oost/Zeeburg. Prachtige, echt Amsterdamse monumentale appartementen, in echt hele leuke buurtjes voor een stuk minder geld.
Mijn tip: er zijn zoveel meer leuke buurten in Amsterdam. Ga eens een keer een dag op de fiets andere buurten verkennen. Bijvoorbeeld: Watergraafsmeer, Nieuwendam, Java- en KNSM eiland en Oost/Zeeburg. Prachtige, echt Amsterdamse monumentale appartementen, in echt hele leuke buurtjes voor een stuk minder geld.
Queen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10
Carrie schreef:Susan schreef:Amsterdam is ook wel erg lastig, zeker in die buurten. Ik hoop voor je dat er snel iets voorbij komt.
Dank je Want als we een huis hebben, kunnen we ook babies maken! En Amsterdam is DUUR. Als ik het topic lees 'wat kostte jouw huis en hoe groot is het' dan denk ik 'we zijn gek dat we in Amsterdam willen wonen.' Waar ik nu woon kan ik een huis kopen voor dezelfde prijs, met 4 slaapkamers en een tuin. Maar goed, vind het hier niet meer leuk.
Ik val van me stoel, babies?
Ik heb ook een bakfiets hoor, hahaha. Ik denk de stad er wel bij. Maar ff serieus, ik snap je droom en je wens maar als je een kleintje hebt daar, is het echt een gedoe. Ik kan je er alles over vertellen, wij gaan H. waarschijnlijk uit om dichterbij ouders etc. te wonen...
De tip om rond te fietsen is wel leuk, je kunt via OV-fiets een scooter huren.
Gast- Gast
Queen schreef:Ik denk dat je met jouw wensen een beetje 'out of the box' moet gaan denken. Waar jij wilt wonen, wil iedereen wonen dus er is enorme schaarste in de startersappartementen daar.
Ben ik op zich met je eens hoor, maar KNSM/Java is voor ons geen Amsterdam. Eerst was het wel een optie voor ons, en we hebben 3 huizen bekeken op de KSNM eilanden, die overigens erg mooi waren, maar het voelde niet als iets waar we graag willen wonen. We vergeleken het voor ons zelf met de nieuwbouw buurten in het dorp waar we nu wonen. Kunnen we net zo goed hier blijven. We vonden het kil en koud, zonder sfeer.
Gast- Gast
Shoesdontlie schreef:Carrie schreef:Susan schreef:Amsterdam is ook wel erg lastig, zeker in die buurten. Ik hoop voor je dat er snel iets voorbij komt.
Dank je Want als we een huis hebben, kunnen we ook babies maken! En Amsterdam is DUUR. Als ik het topic lees 'wat kostte jouw huis en hoe groot is het' dan denk ik 'we zijn gek dat we in Amsterdam willen wonen.' Waar ik nu woon kan ik een huis kopen voor dezelfde prijs, met 4 slaapkamers en een tuin. Maar goed, vind het hier niet meer leuk.
Ik heb ook een bakfiets hoor, hahaha. Ik denk de stad er wel bij. Maar ff serieus, ik snap je droom en je wens maar als je een kleintje hebt daar, is het echt een gedoe. Ik kan je er alles over vertellen, wij gaan H. waarschijnlijk uit om dichterbij ouders etc. te wonen...
Ik vergeet steeds dat jij het bent, stom! Ja babies Eerst maar beginnen met één, en hopen dat het lukt natuurlijk.
Jouw ouders wonen in U toch? En toch ondervindt je er 'last' van?
Gast- Gast
Carrie schreef:Shoesdontlie schreef:Carrie schreef:Susan schreef:Amsterdam is ook wel erg lastig, zeker in die buurten. Ik hoop voor je dat er snel iets voorbij komt.
Ik vergeet steeds dat jij het bent, stom! Ja babies Eerst maar beginnen met één, en hopen dat het lukt natuurlijk.
Leuk dat jullie het besluit hebben genomen. Last is idd een groot woord maar je maakt het jezelf ontzettend moeilijk met sommige dingen. We zijn op en neer aan het reizen en het wordt alleen maar lastiger als Z. naar school gaat. Als je een kindje wilt zou ik echt overwegen om bij je familie in de buurt te blijven, ik zie het bij mijn schoonzusje hoe fijn het is. Effe op de fiets je kleintje naar oma brengen en door naar het werk, ideaal!! Het zijn de kleine dingen die het gewoon makkelijk maken als je een backup in de buurt hebt. Stel dat jullie even met zijn tweetjes de stad in willen, je moet toch altijd weer naar H. of je fam moet jou kant op komen. Best een gedoe hoor. Het heeft overigens ook voordelen, verder weg bij fam wonen. Maar I A'dam dus ik snap dat je geneigd bent vooral het positieve in te zien en daar heb je wel een beetje gelijk in...
Gast- Gast
Carrie schreef:Queen schreef:Ik denk dat je met jouw wensen een beetje 'out of the box' moet gaan denken. Waar jij wilt wonen, wil iedereen wonen dus er is enorme schaarste in de startersappartementen daar.
Ben ik op zich met je eens hoor, maar KNSM/Java is voor ons geen Amsterdam. Eerst was het wel een optie voor ons, en we hebben 3 huizen bekeken op de KSNM eilanden, die overigens erg mooi waren, maar het voelde niet als iets waar we graag willen wonen. We vergeleken het voor ons zelf met de nieuwbouw buurten in het dorp waar we nu wonen. Kunnen we net zo goed hier blijven. We vonden het kil en koud, zonder sfeer.
Ik noem ook niet alleen maar Java/KNSM Mijn punt is, bekijk eens wat meer stukken van Amsterdam en wie weet kom je iets tegen waar je ook het echte Amsterdamse gevoel bij krijgt. Dat is voor jou weer anders dan voor mij natuurlijk.
Queen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10
Shoesdontlie schreef:Carrie schreef:Shoesdontlie schreef:Carrie schreef:Susan schreef:Amsterdam is ook wel erg lastig, zeker in die buurten. Ik hoop voor je dat er snel iets voorbij komt.
Leuk dat jullie het besluit hebben genomen. Last is idd een groot woord maar je maakt het jezelf ontzettend moeilijk met sommige dingen. We zijn op en neer aan het reizen en het wordt alleen maar lastiger als Z. naar school gaat. Als je een kindje wilt zou ik echt overwegen om bij je familie in de buurt te blijven, ik zie het bij mijn schoonzusje hoe fijn het is. Effe op de fiets je kleintje naar oma brengen en door naar het werk, ideaal!! Het zijn de kleine dingen die het gewoon makkelijk maken als je een backup in de buurt hebt. Stel dat jullie even met zijn tweetjes de stad in willen, je moet toch altijd weer naar H. of je fam moet jou kant op komen. Best een gedoe hoor. Het heeft overigens ook voordelen, verder weg bij fam wonen. Maar I A'dam dus ik snap dat je geneigd bent vooral het positieve in te zien en daar heb je wel een beetje gelijk in...
Je hebt gelijk, en het voordeel van in H blijven wonen is wel de grootte van het huis. We hebben net een leuk huis gezien op het oude dorp, 110m2, een hele grote tuin en 5 slaapkamers! Het oude dorp vind ik nog wel erg leuk om te wonen.
Dat zet ons wel weer aan het denken En idd je familie verder weg kan zowel en na als een voordeel zijn
Gast- Gast
@ Carrie, heb je je vriend dat project in Oost nog laten zien?
Wij zijn ook voor een groter appartement in Amsterdam gegaan omdat we babies willen maken en absoluut niet weg willen uit de stad.
Ook hier kunnen kinderen buiten spelen (we wonen straks tegen een groot park) en ook de ruimte vind ik goed te doen. Vrienden van ons wonen met hun kindje op 55 m2 en ze hebben het hartstikke leuk. Het is maar net wat je gewend bent qua ruimte.
Wij zijn ook voor een groter appartement in Amsterdam gegaan omdat we babies willen maken en absoluut niet weg willen uit de stad.
Ook hier kunnen kinderen buiten spelen (we wonen straks tegen een groot park) en ook de ruimte vind ik goed te doen. Vrienden van ons wonen met hun kindje op 55 m2 en ze hebben het hartstikke leuk. Het is maar net wat je gewend bent qua ruimte.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Amsterdam is leuk! Ik snap je helemaal. Ik woon nu 5 jaar in Amsterdam en zodra ik de stad in kom na weg geweest te zijn dan denk ik wat is het hier toch heerlijk.
65 m2 voor jullie budget is nu lastig te vinden, natuurlijk, maar niet onmogelijk. Als het echt jullie droom is dan zou ik er voor gaan. Maar misschien wel iets buiten de wijken waar je graag wilt wonen kijken? In bos en lommer/oud west heb je bijvoorbeeld ook hartstikke leuke stukjes!
Ik woon nu in de rivierenbuurt in een appartement met een grote woonkamer en 3 slaapkamers, voor ons woonde er een gezin met 2 kinderen en dat was dus prima te doen. Maar dit huis is wel ongeveer 100m2. Ik heb een tijdje in een huis van 65 m2 met 2 slaapkamers gewoond en dat is met 1 kind ook prima, maar met 2 wordt het denk ik wel klein..
65 m2 voor jullie budget is nu lastig te vinden, natuurlijk, maar niet onmogelijk. Als het echt jullie droom is dan zou ik er voor gaan. Maar misschien wel iets buiten de wijken waar je graag wilt wonen kijken? In bos en lommer/oud west heb je bijvoorbeeld ook hartstikke leuke stukjes!
Ik woon nu in de rivierenbuurt in een appartement met een grote woonkamer en 3 slaapkamers, voor ons woonde er een gezin met 2 kinderen en dat was dus prima te doen. Maar dit huis is wel ongeveer 100m2. Ik heb een tijdje in een huis van 65 m2 met 2 slaapkamers gewoond en dat is met 1 kind ook prima, maar met 2 wordt het denk ik wel klein..
Gast- Gast
http://www.funda.nl/koop/amsterdam/appartement-47351744-de-wittenkade-128-iii/fotos/#foto-13
Ik zag deze bijvoorbeeld langskomen..
Gast- Gast
Powerbabe schreef:http://www.funda.nl/koop/amsterdam/appartement-47351744-de-wittenkade-128-iii/fotos/#foto-13
Die is al verkocht onder voorbehoud. Maar my god, wat een prijzen voor zo'n appartement!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Yoyo schreef:Ik wil ook een huis (En wij hebben er helemaal geen.. )
+1
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Haha, ja hij is al verkocht onder voorbehoud maar ik bedoel meer dat soort appartementen in iets andere buurten waar het ook leuk is. Misschien ben ik een idioot maar zo heel duur vind ik het nou ook weer niet. Als ik vergelijk met waar mijn ouders wonen dan.
Ik weet wel dat je voor die prijs een eengezinswoning kunt kopen in sommige plaatsen, maar ja als je veel waarde hecht aan het stadsleven..
Ik weet wel dat je voor die prijs een eengezinswoning kunt kopen in sommige plaatsen, maar ja als je veel waarde hecht aan het stadsleven..
Gast- Gast
Lady4 schreef:Powerbabe schreef:http://www.funda.nl/koop/amsterdam/appartement-47351744-de-wittenkade-128-iii/fotos/#foto-13
Die is al verkocht onder voorbehoud. Maar my god, wat een prijzen voor zo'n appartement!
Dit is letterlijk bij mij om de hoek, maar het begint hier allemaal op 2 ton en dan heb je huisjes van misschien 50 m2. Deze is eigenlijk nog enorm goedkoop voor + groot + aan de gracht + redelijke staat..
Ik zie dit (maar dat is dan dus ook weer boven je budget):
http://www.funda.nl/koop/amsterdam/appartement-47353344-haarlemmerweg-225-a/omschrijving/
Maar wat ik hier in de buurt zie is allemaal of te klein (dus wat ik zei 2 ton voor 45 m2) of te duur..
Deze vind ik mooi (maar 2 kamer): http://www.funda.nl/koop/amsterdam/appartement-47354838-bentinckstraat-60-3/
Laatst aangepast door Antibes op ma 16 jan 2012 - 6:08; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Uh, Carrie? Even voor je vriend: je zit hier met 5 minuten weer op de ring hoor. En wij doen er 50 min over naar Harderwijk op zondagmiddag, dus het lijkt me dat Houten helemaal goed te doen is dan!
Tuurlijk, files kosten je tijd, maar dat ligt aan Amsterdam-Utrecht hoek en niet aan Westerpark. =)
@ Bacio: Van Hallstraat = Staatsliedenbuurt en die staat al in haar openingspost..
Tuurlijk, files kosten je tijd, maar dat ligt aan Amsterdam-Utrecht hoek en niet aan Westerpark. =)
@ Bacio: Van Hallstraat = Staatsliedenbuurt en die staat al in haar openingspost..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
http://www.sosmakelaars.nl/huizen/1059cz9aW131I/Heemstedestraat31IAMSTERDAM.html
http://www.krk.nl/html/index.php?page_id=34&id=2462&ot=1
http://www.makelaarsland.nl/woningaanbod/noord-holland/amsterdam/boterdiepstraat/39%20h/
http://www.makelaarsland.nl/woningaanbod/noord-holland/amsterdam/vogelenzangstraat/44%202/
http://www.makelaarsland.nl/woningaanbod/noord-holland/amsterdam/rietwijkerstraat/54%203hoog/
Alleen voldoen ze niet allemaal aan jouw eisen van 65m2
http://www.krk.nl/html/index.php?page_id=34&id=2462&ot=1
http://www.makelaarsland.nl/woningaanbod/noord-holland/amsterdam/boterdiepstraat/39%20h/
http://www.makelaarsland.nl/woningaanbod/noord-holland/amsterdam/vogelenzangstraat/44%202/
http://www.makelaarsland.nl/woningaanbod/noord-holland/amsterdam/rietwijkerstraat/54%203hoog/
Alleen voldoen ze niet allemaal aan jouw eisen van 65m2
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Powerbabe schreef:http://www.funda.nl/koop/amsterdam/appartement-47351744-de-wittenkade-128-iii/fotos/#foto-13
Jaaa deze had ik al gezien inderdaad! Nadeel vonden we wel de bovenste slaapkamer, er zit geen deur in, en hij lijkt me erg klein.
Maar we zijn er al uit hoor
We hebben gisteravond besloten niet in Amsterdam te gaan wonen. Vind het echt heel erg, echt een droom die ik moet laten gaan. We zijn toch hier in ons dorp gaan kijken, en daar kunnen we voor dezelfde prijs een huis met een grote tuin op het zuiden, met een nieuwe keuken, 110m2 en 5 slaapkamers kopen. We hebben niet voor de nieuwbouwwijken hier gekozen, maar voor het 'oude dorp' daar staan allemaal mooie oude huizen en er is daar ook een winkelcentrum in de buurt.
Vind het echt heel erg jammer, maar het geeft me wel rust. Hier kunnen we tenminste de komende 20 jaar (bij wijze van) blijven wonen, we groeien hier voorlopig niet uit. Als we voor Amsterdam zouden kiezen, in de wijken die wij willen (want de rest vinden we echt niet leuk) dan zijn we er met 3 jaar zo weer uitgegroeid, omdat ik wil stoppen met de pil eind dit jaar ergens. Ik denk dat dit verstandiger is, mijn hart zegt wat anders maar mijn hoofd zegt dat dit het beste is.
Vrijdag hebben we een kijk afspraak, ben benieuwd!
Gast- Gast
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 2 van 6
Permissies van dit forum: