Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik wil een huihuis!

+18
Atelier Madame
SarahKey
Dennenappel
Sweety
Blond
Paper Crown
Arwyn
Monte
Antibes
Bosjesvrouw
Lady4
Ooh La La!
Queen
Starla
Bacio
SoGood
Mees
Susan
22 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Ik wil een huihuis! Empty Ik wil een huihuis!

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 10:20

Even zeiken hoor, en het is nog een luxeprobleem ook laughcry Want we wonen nu nog gewoon in een huurappartement waar we uit kunnen wanneer we willen.

Mijn vriend en ik willen een huis kopen in Amsterdam. Maar er staat gewoon bijna niks te koop! Niet waar we naar opzoek zijn in ieder geval:
Minimaal 65m2
Zonnig balkon
Minimaal 2 slaapkamers
In een goede buurt (Oude pijp/Frederik Henrikbuurt/Staatsliedenbuurt/Rijnbuurt

Ik kijk elke dag op Funda, maar er zit niks bij. Snap ik ook wel, mensen zijn bang juist nu hun huis te koop te zetten. Maar wil zo graag weg hier waar ik nu woon, ben wel klaar met dat dorp.

Nog meer mensen opzoek naar een koophuis wat niet echt wil lukken?
Edit: we willen graag een huis gekocht hebben voor 1 juni, i.v.m. de korting op de overdrachtsbelasting, scheelt toch een hoop geld!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil een huihuis! Empty Re: Ik wil een huihuis!

Bericht  Susan vr 13 jan 2012 - 10:25

Amsterdam is ook wel erg lastig, zeker in die buurten. Ik hoop voor je dat er snel iets voorbij komt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 10:28

Ik wil ook een huis (En wij hebben er helemaal geen.. Cry 👅)

Gast
Gast

Bericht  Mees vr 13 jan 2012 - 10:43

Ik wil ook!! We zijn op het moment druk met praten en hopelijk straks ook onderhandelen..spannend smile.
Wij zitten nu ook nog in een huurhuis en willen ook graag nog gebruik maken van de overdrachtsbelastingskorting.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 10:45

+1! Wij zijn ook druk huizen aan het kijken op dit moment. Vandaag 1 bekeken, volgende week 3. Ik wist trouwens niet dat die overdrachtsbelasting tot 1 juni was. Goed dat ik dat nu lees.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 10:48

Susan schreef:Amsterdam is ook wel erg lastig, zeker in die buurten. Ik hoop voor je dat er snel iets voorbij komt.

Dank je Very Happy Want als we een huis hebben, kunnen we ook babies maken! Very Happy En Amsterdam is DUUR. Als ik het topic lees 'wat kostte jouw huis en hoe groot is het' dan denk ik 'we zijn gek dat we in Amsterdam willen wonen.' Waar ik nu woon kan ik een huis kopen voor dezelfde prijs, met 4 slaapkamers en een tuin. Maar goed, vind het hier niet meer leuk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 10:48

Jolicious schreef:+1! Wij zijn ook druk huizen aan het kijken op dit moment. Vandaag 1 bekeken, volgende week 3. Ik wist trouwens niet dat die overdrachtsbelasting tot 1 juni was. Goed dat ik dat nu lees.

Nou pin me er niet op vast hoor! Maar zoiets hoorde ik vorig jaar. Ze wilden het misschien wel verlengen, maar daar heb ik nog niks over gehoord.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 10:49

Mees schreef:Ik wil ook!! We zijn op het moment druk met praten en hopelijk straks ook onderhandelen..spannend smile.
Wij zitten nu ook nog in een huurhuis en willen ook graag nog gebruik maken van de overdrachtsbelastingskorting.

Dus jullie hebben al wel iets op het oog als ik het goed begrijp? Spannend!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 10:49

Yoyo schreef:Ik wil ook een huis (En wij hebben er helemaal geen.. Cry 👅)

Oh dat is helemaal vervelend. Woon je nu nog bij je ouders of op kamers? Wij hebben nu 1 slaapkamer en geen balkon of tuin, ben daar toch wel erg op uitgekeken. We groeien ook gewoon uit het huis zeg maar.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 13 jan 2012 - 10:50

Waarom willen jullie eigenlijk naar Amsterdam? Werken jullie daar? Of gewoon omdat je het een leuke stad vindt?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 10:52

Maar als je babies wilt maken, is een appartement met maar zo weinig ruimte dan wel een goed idee?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 10:52

Susan schreef:Waarom willen jullie eigenlijk naar Amsterdam? Werken jullie daar? Of gewoon omdat je het een leuke stad vindt?

Nee we werken er beiden niet. We willen graag naar Amsterdam omdat we echt houden van die stad. Ik ben er geboren, en elke keer als ik Amsterdam binnen rijd voel ik me 'thuis'.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 10:53

Jolicious schreef:Maar als je babies wilt maken, is een appartement met maar zo weinig ruimte dan wel een goed idee?

Het is niet de meest ideale keuze nee. Maar, hoe zeg ik dat. We willen in Amsterdam wonen, en het is misschien niet de meest ideale keuze, maar ik denk dat je een kind ook prima op kunt voeden in een leuk appartementje. Ik kies echt voor onze droom. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 10:54

Ja hoor, ik snap je. Ik denk ook wel dat het kan. Maar een kind brengt een boel zooi met zich mee zeg maar smile. Dat je dan niet snel zat bent van een appartement.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 10:56

Jolicious schreef:Ja hoor, ik snap je. Ik denk ook wel dat het kan. Maar een kind brengt een boel zooi met zich mee zeg maar smile. Dat je dan niet snel zat bent van een appartement.

Ik weet het niet, we zullen het merken! Ik word gewoon een Amsterdamse moeder, met Moos in de bakfiets Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 13 jan 2012 - 10:56

Je thuis voelen in een stad, dat is natuurlijk heel wat waard. Maar wat Jolicious zegt, daar zit ook wel wat in. Ons eerste koophuis was ook een appartement, iets groter nog dan 65 vierkante meter, maar later hadden we wel spijt dat we voor een appartement hadden gekozen, want toen we een tweede kindje wilden werd het te klein en moesten we verhuizen, daar hebben we best wel wat verlies op geleden, want twee koophuizen in korte tijd is duur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 10:57

Carrie schreef:

Oh dat is helemaal vervelend. Woon je nu nog bij je ouders of op kamers? Wij hebben nu 1 slaapkamer en geen balkon of tuin, ben daar toch wel erg op uitgekeken. We groeien ook gewoon uit het huis zeg maar.

Ik woon officieel nog thuis. Vriend woont op kamers, daar ben ik ook wel veel (Straks meer, omdat ik ga werken waar hij vlakbij woont). We hopen toch wel aan het einde van het jaar een huisje te hebben.

Kan me wel voorstellen dat je wat anders wil. 1 slaapkamer en woonkamer is niet heel groot. Maar als je babies wil, zou ik toch gaan kijken naar wat groters in Amsterdam. Vind het altijd zo zielig als een kindje niet lekker buiten kan spelen.. Embarassed Vond dat zelf namelijk altijd zo heelijk!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 11:00

Susan schreef:Je thuis voelen in een stad, dat is natuurlijk heel wat waard. Maar wat Jolicious zegt, daar zit ook wel wat in. Ons eerste koophuis was ook een appartement, iets groter nog dan 65 vierkante meter, maar later hadden we wel spijt dat we voor een appartement hadden gekozen, want toen we een tweede kindje wilden werd het te klein en moesten we verhuizen, daar hebben we best wel wat verlies op geleden, want twee koophuizen in korte tijd is duur.

Ja dat snap ik heel goed! Ik wil het liefst ook 3 slaapkamers. Maar denk niet dat dat gaat lukken binnen ons budget.
Ik ben nogal eigenwijs. Wil het toch doen...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 11:01

Yoyo schreef:
Carrie schreef:

Ik woon officieel nog thuis. Vriend woont op kamers, daar ben ik ook wel veel (Straks meer, omdat ik ga werken waar hij vlakbij woont). We hopen toch wel aan het einde van het jaar een huisje te hebben.

Kan me wel voorstellen dat je wat anders wil. 1 slaapkamer en woonkamer is niet heel groot. Maar als je babies wil, zou ik toch gaan kijken naar wat groters in Amsterdam. Vind het altijd zo zielig als een kindje niet lekker buiten kan spelen.. Embarassed Vond dat zelf namelijk altijd zo heelijk!

Maar een kindje kan toch prima buiten spelen, ook al woon je in Amsterdam? Genoeg parken in de buurt waar wil willen wonen.
Wil je gaan kopen met je vriend? Of sta je lang genoeg ingeschreven?

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 13 jan 2012 - 11:05

Carrie schreef:

Ja dat snap ik heel goed! Ik wil het liefst ook 3 slaapkamers. Maar denk niet dat dat gaat lukken binnen ons budget.

Ik snap het wel, hoor. Wij hadden een aantal heel mooie huizen bekeken met grote slaapkamers en een enorme zolder, maar ik was bang dat ik in die stad niet zou kunnen aarden. Nu wonen we in een veel kleiner huis, maar wel in een stad waar ik veel meer mee heb en het is een oud huis, ik vind oude huizen gewoon veel leuker dan nieuwe huizen. Het huis is wel groter dan ons vorige huis, maar kleiner dan de meeste eengezinswoningen.

Al heb ik soms wel een beetje spijt als ik aan bepaalde huizen denk waar we toen niet voor zijn gegaan, bijvoorbeeld een huis met de afmetingen van een eengezinswoning, maar wel helemaal gelijkvloers. Dat was achteraf zo praktisch geweest. Maar goed, sommige dingen weet je ook niet van tevoren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 11:08

Jullie huis is toch best wel ruim Susan?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 11:11

Susan schreef:
Carrie schreef:

Ik snap het wel, hoor. Wij hadden een aantal heel mooie huizen bekeken met grote slaapkamers en een enorme zolder, maar ik was bang dat ik in die stad niet zou kunnen aarden. Nu wonen we in een veel kleiner huis, maar wel in een stad waar ik veel meer mee heb en het is een oud huis, ik vind oude huizen gewoon veel leuker dan nieuwe huizen. Het huis is wel groter dan ons vorige huis, maar kleiner dan de meeste eengezinswoningen.

Al heb ik soms wel een beetje spijt als ik aan bepaalde huizen denk waar we toen niet voor zijn gegaan, bijvoorbeeld een huis met de afmetingen van een eengezinswoning, maar wel helemaal gelijkvloers. Dat was achteraf zo praktisch geweest. Maar goed, sommige dingen weet je ook niet van tevoren.

Ik ben ook gek op oude huizen. En in Amsterdam heb je er veel, met mooie schouwen en plafond versieringen I love you
Ik snap heel goed dat je toch voor een wat kleiner huis hebt gekozen in een stad waar je je veel meer thuis voelt. Ook dat is heel belangrijk denk ik. Ik zou waar ik nu woon niet gelukkig worden als ik hier blijf, denk ik. Hoewel het zooooveel praktischer is (Groter huis en beide oma's in de buurt)

Gast
Gast

Bericht  Mees vr 13 jan 2012 - 11:41

Carrie schreef:
Mees schreef:Ik wil ook!! We zijn op het moment druk met praten en hopelijk straks ook onderhandelen..spannend smile.

Dus jullie hebben al wel iets op het oog als ik het goed begrijp? Spannend!

Wij hebben inderdaad wel een huis op het oog. Heel erg spannend is het!
Gelukkig hebben we mijn zusje een beetje als voorbeeld, die heeft net een huis gekocht. Dus daar kunnen we een beetje 'afkijken' hoe het allemaal werkt.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Bericht  SoGood vr 13 jan 2012 - 23:54

Leuk, hoop dat je snel wat vindt!

Ik wil van mijn huis af, het staat te koop maar het loopt niet echt storm! En daarna willen we een nieuw huis.. Zal ook nog wel even duren. Vervelend he!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast za 14 jan 2012 - 1:40

Ik had in december 2010 de moed ook een beetje opgegeven dat wij nog een mooi huis zouden vinden. In januari 2011 hebben ze het bedrag van dit huis verlaagd en zijn wij gaan kijken. En nu is het januari 2012 en wonen wij er bijna een half jaar. Nu zitten wij wel aan de andere kant van het land. Dus dat is vast makkelijker. Maar wij hebben wel echt ons jaren 30 huis met alle dingen die wij er bij zouden willen hebben.

Hoop zo dat het voor jullie ook gaat lukken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: