Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

"Zwarte" of "witte" basisschool

+21
RYW
Caroow
Coco
Jade
Happydobby
SarahKey
Roodkapje
Fiebje
kwak
maiadebij
Darius
LMCurious
Susan
Monte
M@niek
Lavendel
Wennes
Parisienne
Makamba
koNijntje
Flower_L
25 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Lavendel do 12 jan 2012 - 2:42

Shoesdontlie schreef:


Maar de organisatie van school wordt wellicht wel aangepast aan wat het meerendeel van de leerlingen van deze school nodig heeft.

Een school dat rekenen geeft met een rekenmachine is gewoon een slechte school. Ik denk niet dat dat persee samenvalt met een witte of zwarte school. En ik denk trouwens dat het gros van de schoolbesturen wit is, dus zij zouden er dezelfde denkwijzen op na moeten houden.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Flower_L do 12 jan 2012 - 2:43

Lavendel schreef:
Flower_L schreef:
Shoesdontlie schreef:Zou een "zwarte" school slechter zijn dan een "witte" school? Zal ik mijn kind tekort doen als ik haar op een "zwarte" school doe?

Ik denk dat qua NLtaalgebruik een zwarte school achterloopt en dat zou voor mij reden zijn om daar niet voor te kiezen.

Denk je dat die leraren geen Pabo hebben gedaan? Volgens mij leer je taalregels van je leraar en niet van je klasgenootjes. Dat stoere schoolplein taalgebruik wat alle kinderen, autochtoon en allochtoon, gebruiken zegt in principe niks over hun taalcapaciteit. En als je thuis fatsoenlijk Nederlands spreekt lijkt het mij dat er niks mis gaat.
Verder eens met Pippa.

Wanneer kinderen thuis niet gestimuleerd worden om nl te spreken, denk ik dat zij wel degelijk een achterstand oplopen. En het gebeurt m.i. toch best vaak, dat er binnenshuis niet nl gesproken wordt.

Uiteraard leer je van de leraar, maar kinderen bouwen op school ook een sociaal netwerk op, wat ook van invloed is op taalgebruik.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 2:43

Monte schreef:
Lavendel schreef:
Shoesdontlie schreef:
Lavendel schreef:
Flower_L schreef:
Shoesdontlie schreef:Zou een "zwarte" school slechter zijn dan een "witte" school? Zal ik mijn kind tekort doen als ik haar op een "zwarte" school doe?

Ik denk dat qua NLtaalgebruik een zwarte school achterloopt en dat zou voor mij reden zijn om daar niet voor te kiezen.

Denk je dat die leraren geen Pabo hebben gedaan? Volgens mij leer je taalregels van je leraar en niet van je klasgenootjes. Dat stoere schoolplein taalgebruik wat alle kinderen, autochtoon en allochtoon, gebruiken zegt in principe niks over hun taalcapaciteit. En als je thuis fatsoenlijk Nederlands spreekt lijkt het mij dat er niks mis gaat.
Verder eens met Pippa.



Ik denk niet dat het aan de leraren ligt "Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 827601 . Als de kinderen moeite hebben met de basistaal, zullen ze dus ook moeite hebben om de lesstof die in dezelfde wordt gegeven.

Ja die kinderen misschien, maar je eigen kinderen dan toch niet?
Ja maar als in een klas van 25 kinderen, er maar 5 op niveau zitten, zal het klassikale vast omlaag gaan en jouw kinderen zullen dan ook een lager niveau krijgen.

Ze worden in ieder geval niet gestimuleerd om een hoger niveau te krijgen want als ze gemiddeld presteren dan lijkt het dus al goed Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 2:44

Lavendel schreef:
Shoesdontlie schreef:


Maar de organisatie van school wordt wellicht wel aangepast aan wat het meerendeel van de leerlingen van deze school nodig heeft.

Een school dat rekenen geeft met een rekenmachine is gewoon een slechte school. Ik denk niet dat dat persee samenvalt met een witte of zwarte school. En ik denk trouwens dat het gros van de schoolbesturen wit is, dus zij zouden er dezelfde denkwijzen op na moeten houden.

Er is een groot verschil tussen moeten en doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Lavendel do 12 jan 2012 - 2:45

Flower_L schreef:
Lavendel schreef:
Flower_L schreef:
Shoesdontlie schreef:Zou een "zwarte" school slechter zijn dan een "witte" school? Zal ik mijn kind tekort doen als ik haar op een "zwarte" school doe?

Ik denk dat qua NLtaalgebruik een zwarte school achterloopt en dat zou voor mij reden zijn om daar niet voor te kiezen.

Denk je dat die leraren geen Pabo hebben gedaan? Volgens mij leer je taalregels van je leraar en niet van je klasgenootjes. Dat stoere schoolplein taalgebruik wat alle kinderen, autochtoon en allochtoon, gebruiken zegt in principe niks over hun taalcapaciteit. En als je thuis fatsoenlijk Nederlands spreekt lijkt het mij dat er niks mis gaat.
Verder eens met Pippa.

Wanneer kinderen thuis niet gestimuleerd worden om nl te spreken, denk ik dat zij wel degelijk een achterstand oplopen. En het gebeurt m.i. toch best vaak, dat er binnenshuis niet nl gesproken wordt.

Uiteraard leer je van de leraar, maar kinderen bouwen op school ook een sociaal netwerk op, wat ook van invloed is op taalgebruik.

Bij mij op mijn witte bassisschool waren er ook kinderen bij die niet op een normaal niveau konden rekenen en schrijven, die hebben mij echt niet belemmert hoor.
Zouden we anders ook niet in groep 1 al moeten kijken hoe slim je kind is? Want het is dan toch eigenlijk schandalig dat potentiele VWO kinderen bij potentiele IVBO (of hoe de laagste variant nu ook heet) kinderen in de klas komen?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 2:48

Lavendel schreef:
Flower_L schreef:
Lavendel schreef:
Flower_L schreef:
Shoesdontlie schreef:Zou een "zwarte" school slechter zijn dan een "witte" school? Zal ik mijn kind tekort doen als ik haar op een "zwarte" school doe?

Ik denk dat qua NLtaalgebruik een zwarte school achterloopt en dat zou voor mij reden zijn om daar niet voor te kiezen.

Denk je dat die leraren geen Pabo hebben gedaan? Volgens mij leer je taalregels van je leraar en niet van je klasgenootjes. Dat stoere schoolplein taalgebruik wat alle kinderen, autochtoon en allochtoon, gebruiken zegt in principe niks over hun taalcapaciteit. En als je thuis fatsoenlijk Nederlands spreekt lijkt het mij dat er niks mis gaat.
Verder eens met Pippa.

Wanneer kinderen thuis niet gestimuleerd worden om nl te spreken, denk ik dat zij wel degelijk een achterstand oplopen. En het gebeurt m.i. toch best vaak, dat er binnenshuis niet nl gesproken wordt.

Uiteraard leer je van de leraar, maar kinderen bouwen op school ook een sociaal netwerk op, wat ook van invloed is op taalgebruik.

Bij mij op mijn witte bassisschool waren er ook kinderen bij die niet op een normaal niveau konden rekenen en schrijven, die hebben mij echt niet belemmert hoor.
Zouden we anders ook niet in groep 1 al moeten kijken hoe slim je kind is? Want het is dan toch eigenlijk schandalig dat potentiele VWO kinderen bij potentiele IVBO (of hoe de laagste variant nu ook heet) kinderen in de klas komen?

Nee, omdat er op jouw witte basisschool waarschijnlijk meer kinderen waren die wel op een gemiddeld niveau konden rekenen en schrijven.

Maar... ik merk dat ik dus ontzettend bevooroordeeld ben, daar ga ik iets aan doen. Ik ga gewoon is met mijn dochtertje langs bij die school.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 2:53

Volgens de buitenwereld werk ik ook op een "zwarte" school. Maar dat is niet zo. De meeste kinderen hebben wel een buitenlandse achtergrond maar zijn toch echt Nederlands en dus "wit". De "echte" "witte" kinderen spelen net zo goed met de "zwarte". Thuis en op school. Ik zou mijn kind graag naar een "zwarte" of gemengde school doen. ik zie er erg veel voordelen in. Wij hebben het hele jaar door over alle feesten. Vieren ook alle feesten en zijn gewoon samen een grote groep en echt één school. Dat voelt heel erg fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 2:59

Ostara schreef:Volgens de buitenwereld werk ik ook op een "zwarte" school. Maar dat is niet zo. De meeste kinderen hebben wel een buitenlandse achtergrond maar zijn toch echt Nederlands en dus "wit". De "echte" "witte" kinderen spelen net zo goed met de "zwarte". Thuis en op school. Ik zou mijn kind graag naar een "zwarte" of gemengde school doen. ik zie er erg veel voordelen in. Wij hebben het hele jaar door over alle feesten. Vieren ook alle feesten en zijn gewoon samen een grote groep en echt één school. Dat voelt heel erg fijn.



Dat lijkt me inderdaad fijn.

Maar jullie "witte" school heeft dus geen aangepast lesniveau?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 3:49

Nee hoor. Vorig jaar is onze groep 8 met de hoogste cito score, van de gemeente waar ik werk, van school vertrokken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Susan do 12 jan 2012 - 4:21

Lavendel schreef:

Denk je dat die leraren geen Pabo hebben gedaan? Volgens mij leer je taalregels van je leraar en niet van je klasgenootjes. Dat stoere schoolplein taalgebruik wat alle kinderen, autochtoon en allochtoon, gebruiken zegt in principe niks over hun taalcapaciteit. En als je thuis fatsoenlijk Nederlands spreekt lijkt het mij dat er niks mis gaat.
Verder eens met Pippa.

De basisschool waar je op zit kan wel degelijk een verschil maken. Ik ben van school gewisseld in groep 6 en op die nieuwe basisschool presteerde ik veel beter dan op mijn oude basisschool. Het onderwijstype moet wel bij je passen. De tweede school waar ik op zat was echt een 'stampschool', heel erg no-nonsense en ook wel een beetje elitair, maar ze haalden wel het onderste bij mij uit de kan, wat op mijn oude school bepaald niet zo was. Ik had dus binnen no-time mijn rekenachterstand ingehaald en mijn Nederlands ging ook heel erg vooruit omdat ze op die nieuwe school gewoon veel verder waren. Toen ik daar net nieuw was snapte ik nog niks van de d's en t's, gewoon omdat ik daar nog niet mee bezig was geweest. Toen ik dat eenmaal snapte werd ik er heel goed in.

Ik weet overigens niet of ik zelf voor die school zou kiezen als ik daar nog in de buurt woonde, de sfeer vond ik niet altijd even leuk en er heerste ook wel heel erg een vriendjespolitiek, kinderen van docenten die daar op school zaten en toch wel een voorkeursbehandeling kregen.

Maar goed, dat heeft niet zozeer te maken met een witte of zwarte school. Die tweede school was in elk geval wel een witte school (er zaten wel buitenlandse kinderen op, maar niet zo heel erg veel), die eerste school was wat meer gemengd, maar ook wel overwegend wit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  LMCurious do 12 jan 2012 - 7:02

Wij hebben hier op 50 m afstand een zwarte school zitten, en dan nog een witte/gemengde (ik weet niet precies waar de grens ligt tussen gemengd/wit, maar er zitten niet uitsluitend witte kindjes op school, en deze school ligt wel wat meer tussen het duurdere stuk van de wijk.) school verderop in de wijk. De laatste zal Joris naartoe gaan. Ik ken diverse mensen uit de straat van wie de kindjes naar de zwarte school zijn geweest, maar toentertijd was dat nog niet zo erg als nu. Toen was het redelijk 50/50, als je nu naar de lagere klassen kijkt is het nog maar 2 blanke kindjes in een klas.
Op zich ben ik voor gemengde scholen, vind het belangrijk dat mijn kinderen juist in Nederland wat meekrijgen van verschillende culturen. Maar ik hoor gewoon van veel mensen om me heen dat het op die school heel hard achteruit is gegaan. Nu zijn ze wel weer aan het opknappen geslagen enzo, dat scheelt wel veel moet ik toegeven, maar of ze het niveau in het onderwijs ook zo snel weer op de rit krijgen. Volgens mij is heel de school op z'n kop gezet afgelopen jaren, ook wisselingen in leerkrachten (wat ik dan zo kan beoordelen), er zit nu een kdv bij. Dus ik denk wel dat ze op de goede weg zijn, maar ik kies nu toch leiver het zekere voor het onzekere en voor stabiliteit.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 7:25

Zoiezo geen zwarte school, het liefst een witte school en anders eventueel een gemengde school smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 7:35

Wij hebben gekozen voor wen christelijke school. De enige school hier in de buurt die bewust gemengd is. De rest is zwart.
C.iske zit wel op een zwarte voorschool en daar zit naast hem nog 1 blank kindje op.
Ik moet er niet aan denken dat hij daar op school zou blijven. De ouders spreken geen of gebrekkig Nederlands dus aansluiting is er niet en de methodiek van de voorschool is er vooral op gericht on kindjes Nederlandse woordjes te leren.
Ik ben dus erg blij dat C.iske straks naar een ándere school gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Flower_L do 12 jan 2012 - 7:39

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 561177
koNijntje schreef:
Flower_L schreef:Nog niet echt in verdiept eigenlijk
Er zit er 1 hier op de hoek, maar op 1 of andere manier trekt die school mij niet.

En nig twee in buurt maar weet niet wat voor type scholen het zijn, volgens mij openbaar

Zijn witte scholen denk ik over algemeen

ik denk dat er hier in de wijk weinig 'zwarte' scholen zijn (en pippa, dat betekend niet dat er helemaal geen allochtonen op die school zitten), maar heb me er ook nog niet echt in verdiept.
de school hier op de hoek lijkt me qua afstand ideaal, maar ik weet het nog niet. trekt mij ook nog niet echt aan.. hetzelfde als wat jij zegt, maar het is nog geen 100meter lopen voor t. (als hij kan lopen :P)

volgens mij is de a.rcade in w-veld christelijk en wij zijn niet echt religieus, maar ik vind het niet verkeerd als t. er iets van mee zal krijgen.. en ik weet niet waarom, maar deze school trekt me toch meer aan.. moeten we hier in de omgeving al vroeg de kindjes aanmelden op de basisschool?

Vooralsnog trekt die school mij ook het meest. Ik weet dat het buurkindje hiernaast ook op die school zit. Even opgezocht en het is idd Christelijk. Wij zijn ook niet echt religieus. Deze hier trekt mij niet door het aanzicht denk ik. Lijk me vrij kleine school, en ik vind de gordijntjes froemelig haha. Voor jullie is het .... 50 grote mensen stappen tot de poort denk ik. Dat is wel ideaal. Ach...we hebben nog even de tijd Cool

Weet niet hoe snel je hier in moet schrijven. Denk dat ik in de zomer eens ga kijken wat aanbod is en hoe dat allemaal werkt, dan is L. twee geweest. Pff...moet er nog niet aan denken eigenlijk. Basisschool klinkt al zo oud Neutral

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Darius do 12 jan 2012 - 7:45

Na jaren op een zwarte, I.slamitische basisschool gewerkt te hebben en gewoond te hebben in een achterstandswijk, hebben we bewust gekozen voor een 95% procent witte wijk met alleen maar koopwoningen, en de daarbij behorende basisschool.

Ik denk dat mijn kinderen niet genoeg uitdaging krijgen op een zwarte school, en daarnaast wil ik graag dat ze later vriendjes krijgen die afkomstig zijn van hetzelfde sociale milieu.

Het is een hele bewuste keuze geweest, en ik kan de keuze ook wel objectief noemen. Ik heb immers ervaring op beide scholen en heb in heel verschillende wijken gewoond.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Flower_L do 12 jan 2012 - 7:51

Gewaagd en totaal niet objectief misschien...... Maar ik heb het idee dat de hoog opgeleide en meest geïntegreerde allochtonen, hun kinderen naar iig 'gemengde' scholen laten gaan. En dat de 'zwarte' scholen voornamelijk uit kinderen uit lagere milieus bestaan. Uitzonderingen daargelaten, maar dat idee heb ik.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 7:56

Flower_L schreef:Gewaagd en totaal niet objectief misschien...... Maar ik heb het idee dat de hoog opgeleide en meest geïntegreerde allochtonen, hun kinderen naar iig 'gemengde' scholen laten gaan. En dat de 'zwarte' scholen voornamelijk uit kinderen uit lagere milieus bestaan. Uitzonderingen daargelaten, maar dat idee heb ik.

Dat is ook wat er op de basisschool waar C.iske straks naar gaat, aangeeft.
De ouders van allochtone kinderen maken een bewuste keuze voor die school en gemiddeld zijn de ouders daar hoger opgeleid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  maiadebij do 12 jan 2012 - 8:48

Flower_L schreef:Gewaagd en totaal niet objectief misschien...... Maar ik heb het idee dat de hoog opgeleide en meest geïntegreerde allochtonen, hun kinderen naar iig 'gemengde' scholen laten gaan. En dat de 'zwarte' scholen voornamelijk uit kinderen uit lagere milieus bestaan. Uitzonderingen daargelaten, maar dat idee heb ik.

Ik denk dat je hier wel een punt in hebt hoor. De hoger opgeleide, of in ieder geval de meer geïntegreerde, allochtonen die ik ken verkiezen ook een gemengde of witte school. Ik heb het idee dat de zwarte scholen sterk zijn in het ondersteunen van kinderen met een taalachterstand waardoor de kinderen zonder achterstand minder uitdaging krijgen.

Wij hebben voor N (en straks voor J) mijn vroegere basisschool gekozen. Het is een gemengde school, Christelijk. Hier grenzend aan ons achtertuin zit een zwarte school, maar daar kiezen wij niet voor om de reden die ik hierboven schrijf. Mijn man (Marokkaans) heeft die overtuiging denk ik nog meer als mij.

Een vriendin van mij heeft half marokkaanse kinderen die naar een zwarte school gaan. Ze sprak toen eens een Nederlandse moeder (er zaten in die klas 2 'witte' kindjes) zij gaf aan dat ze het een hele fijne school vond, de diversiteit alleen maar positief vond, maar toen haar zoontje thuis eens tegen zijn moeder zei "Nee mama Whola ik zweer het op de Quran, ik heb het niet gedaan!" toen besloot ze toch haar zoontje naar een gemengde school over te zetten Laughing

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Susan do 12 jan 2012 - 8:51

Darius schreef:

Ik denk dat mijn kinderen niet genoeg uitdaging krijgen op een zwarte school, en daarnaast wil ik graag dat ze later vriendjes krijgen die afkomstig zijn van hetzelfde sociale milieu.

Op zich kun je dat nu natuurlijk nog niet weten, ik bedoel, je hebt nog helemaal niet de garantie dat jouw kinderen goed kunnen leren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Darius do 12 jan 2012 - 9:46

Susan schreef:
Darius schreef:

Ik denk dat mijn kinderen niet genoeg uitdaging krijgen op een zwarte school, en daarnaast wil ik graag dat ze later vriendjes krijgen die afkomstig zijn van hetzelfde sociale milieu.

Op zich kun je dat nu natuurlijk nog niet weten, ik bedoel, je hebt nog helemaal niet de garantie dat jouw kinderen goed kunnen leren.

Ik kan inderdaad nog niet weten of ze goed kunnen leren. Daarom heb ik het ook over 'uitdaging'.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Susan do 12 jan 2012 - 9:50

Ja, maar ik bedoel, als je kinderen niet goed kunnen leren dan is er in een klas waar het lesniveau wat lager is nog steeds veel uitdaging. Dat is dan aangepast aan de kinderen die (nog) niet zo goed meekomen, maar daar horen jouw kinderen dan ook bij. Ik denk dan juist dat het heel frustrerend kan zijn om in een klas te zitten waar het algehele niveau enorm hoog ligt waardoor je altijd onderaan bungelt.

Die school waar ik als tweede opzat, ik denk eerlijk gezegd dat het bepaald geen pretje was om daar te zitten voor kinderen die niet goed konden leren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  kwak do 12 jan 2012 - 9:55

D. gaat "straks" naar een vrijgemaakte school, dit is wel meestal een witte school.
wij kiezen voor een vrijgemaakte school omdat wij zijn ook gereformeerd vrijgemaakt zijn en de school samen werkt met de kerk met bijv. de christelijke feestdagen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Darius do 12 jan 2012 - 10:00

[quote="Susan"] Ik denk dan juist dat het heel frustrerend kan zijn om in een klas te zitten waar het algehele niveau enorm hoog ligt waardoor je altijd onderaan bungelt.

[quote]

Mee eens.

Maar ik denk dat je uitdaging op meerdere manieren kunt zien. Dat is niet altijd het 'pluswerkboekje'. Maar dat zijn bijvoorbeeld ook 'projecten over zelfstandig ondernemen'. De openbare school hier heeft bijvoorbeeld een project dat kinderen van groep 8 zelf een bedrijf opzetten en de kinderen vervullen dan ook de verschillende rollen.

Wat ik merkte op de basisschool waar ik heb gewerkt, was dat het algemene niveau in de klas wat lager was, en dat de kinderen die wel wat beter konden leren (om het zo maar te zeggen) gewoon sneller de stof doorwerkten en soms gewoon al aan boeken van een klas hoger begonnen. Als je een klas hebt van 20 waarvan er 3-5 een HAVO-VWO advies krijgen, en de rest een VMBO basis of LWOO advies, dan wordt er gewoon meer aandacht besteed aan de basisstof en aan het reproduceren van leerstof. Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen, ondanks hun hoge of lage intelligentie, leerstof kunnen produceren.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Darius do 12 jan 2012 - 10:01

hihi, of blaat ik nu maar wat? Het is iig wel een interessante discussie, maar ik ga naar bed!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Susan do 12 jan 2012 - 10:08

Dat is waar, projecten zijn heel leuk en leerzaam, maar ik weet niet of die er op zwarte scholen minder zijn. Daar heb jij dan weer meer ervaring mee. Op die school waar ik zat kan ik me weinig projecten herinneren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Zwarte" of "witte" basisschool - Pagina 2 Empty Re: "Zwarte" of "witte" basisschool

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum