Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoppen met studie

+3
TukTuk
Muurvlindertje
Kimm<3
7 plaatsers

Ga naar beneden

Stoppen met studie Empty Stoppen met studie

Bericht  Kimm<3 wo 11 jan 2012 - 2:52

Hallo iedereen!

Ik zit momenteel in het 4e jaar van mijn studie, heb nog een halfjaar te gaan, maar zie er enorm tegenop. Ik zou dan ook graag willen weten of iemand ervaring heeft met het stopzetten van zijn studie en het later weer verder mee gaan. (ook qua studiekosten/DUO etc) Ik hoop op een reactie!

Xx

Kimm<3
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 3
Registratiedatum : 11-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met studie Empty Re: Stoppen met studie

Bericht  Muurvlindertje wo 11 jan 2012 - 3:04

Waarom zou je stoppen als je nog een half jaar je best doet? Je gaat toch niet 3,5 jaar van je leven vergooien? Als je stopt en niet binnen een aantal jaar slaagt voor een andere studie, mag je 4 jaar OV en stufi terug betalen. Met rente.

Succes.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Bericht  TukTuk wo 11 jan 2012 - 3:07

Ik zou het zeker afmaken! 6 maanden nog! Nu is het nog zo dat je binnen 10 jaar een diploma gehaald moet hebben, maar ze willen stufi misschien afschaffen.. Dus grote kans dat je dan dus alsnog alles moet terug betalen. Ik zou het lekker ff doorzetten, dan heb je in ieder geval geen schuld waar je je druk om hoeft te maken!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Nora wo 11 jan 2012 - 3:08

Muurvlindertje, ze zegt toch dat ze daarna weer verder gaat? Hoezo vergooi je dan 3,5 jaar?
En voordat je die OV plus stufi terug moet betalen ben je 10 jaar verder. Dus dan heeft ze nog wel even..

Kimm ik weet niet hoe dat moet met DUO/studiekosten enzo.
Ik zou zeggen dat je je bij je universiteit moet uitschrijven zodat je geen collegegeld voor dat jaar hoeft te betalen. En daarnaast bij DUO afmelden voor stufi en OV.
En over een half jaar dan weer overal inschrijven. Zou wel opletten hoe dat gaat met cijfers enzo. Ben je die cijfers dan "kwijt" of niet.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  Benthe wo 11 jan 2012 - 3:09

Waar zie je precies tegen op? Kun je daar niet hulp voor vragen? Ik zou nu echt doorzetten hoor. Het is nog maar een half jaar. En de kans dat je het over een tijd alsnog af gaat maken lijkt me een stuk kleiner en ook nog eens veel lastiger.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Arwyn wo 11 jan 2012 - 4:10

Wat voor opleiding doe je? En wil je wel in deze sector werken?
Als je HBO doet en zeker weet dat je hier nooit in wil werken, is stoppen geen verkeerd idee. Als je een nieuw opleiding wil doen terwijl je een HBO diploma hebt, is dat eigenlijk gewoon niet te doen omdat je instellingsgeld moet betalen ipv collegegeld.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk wo 11 jan 2012 - 22:34

Nora schreef:Muurvlindertje, ze zegt toch dat ze daarna weer verder gaat? Hoezo vergooi je dan 3,5 jaar?
En voordat je die OV plus stufi terug moet betalen ben je 10 jaar verder. Dus dan heeft ze nog wel even..

Kimm ik weet niet hoe dat moet met DUO/studiekosten enzo.
Ik zou zeggen dat je je bij je universiteit moet uitschrijven zodat je geen collegegeld voor dat jaar hoeft te betalen. En daarnaast bij DUO afmelden voor stufi en OV.
En over een half jaar dan weer overal inschrijven. Zou wel opletten hoe dat gaat met cijfers enzo. Ben je die cijfers dan "kwijt" of niet.

Ja met de huidige regels, maar wie weet worden die veranderd over een jaar! Als ze de stufi gaan omzetten naar een leenstelsel zullen ze misschien de mensen die op dit moment studeren en een basisbeurs hebben ontvangen ook daar onder laten vallen. Doen ze immers ook met de langstudeerboete.

Ik zou dus inderdaad wel even kijken, als je echt een andere opleiding wilt doen, dan is het idd wel slim om nu te stoppen ivm de kosten voor een 2de bachelor.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Antibes do 12 jan 2012 - 0:19

Ik zou er ook even bij nadenken dat je opleiding niet op jou blijft wachten. Als je echt voor langere tijd een break wilt, kun je er donder op zeggen dat er dingen veranderd zijn tegen die tijd dat je verder wilt. Hoogstwaarschijnlijk ben je dan niet binnen een half jaar klaar.

Verder ook eens met de financiële risico's die hierboven genoemd zijn..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud